** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Goed idee Nemo!!
Ff gauw een halve reactie, nog niet alles gelezen. Ben eigenlijk zo achterlijk vroeg wakker om nog wat dingen door te nemen voor m'n laatste tentamen straks om half 9 (zat om 6 u achter buro.. nu ff koffiepauze)

Tentamen van gisteren ging niet geweldig, wordt herkansen ben ik bang (of anders nét niet, zou fijn zijn)

Jooles: GEFELICITEERD! Wat een ontzettend goed aanbod, en super dat je het ook hebt aangenomen! Fijn dat je nog 1,5 maand hebt om helemaal ingewerkt te worden..

Rianne: ben zoo jaloers op die foto van je! Klinkt super van die nieuwe baan (is 't ook echt al je nieuwe baan, of was dit gewoon een keer proefdraaien?) en vind 't heel knap dat je al die vogels uit je hoofd hebt geleerd in tig talen. Maar ben zelf dan ook een drama wat betreft vogels en plantjes. Heb deze week zelfs J. gebeld om te vragen wat een vrouwelijk aap (= apin in NL? bedoel zelfs dat weet ik niet) in het duits was :-S

Had huisgenootje (die duits studeert) nodig, gelukkig gaan mijn tentamens verder niet over apen ofzo..

Margh: wat ontzettende rot-situatie! Mag een baas dat dan zomaar veranderen? Ben ik de enige die dat raar vind?

Hoop echt zo dat je snel iets anders/beters vindt! Vind 't daarom eigenlijk des te lulliger dat ik ruim voor mijn afstuderen al wel iets gevonden heb. (Wellicht ben ik daarom ook zo "naief" om te geloven dat je na je afstuderen de hele wereld aankunt)

Wie is de Mol heb ik nog niet gezien, misschien vanmiddag even tijd om 't even op internet te kijken. Ga nu weer even wat lezen, en zometeen even knallen bij laatste tentamen.
Nou weet je wat, ik doe het gewoon en als het niks is haal ik het weer weg.

Ik vergeet vast mensen of ik haal verhalen door elkaar of ik vergeet iets belangrijks. Dus kijk er maar even naar en dan hoor ik wel wat er veranderd moet worden.

Ik vind dat dus ook echt heel knap Rianne dat je dat uit je hoofd zo snel hebt geleerd in meerdere talen. Ik ben ook echt een ramp met vogels, planten en dieren. En die stomme planten zien er dan ook weer anders uit in een ander seizoen. Weet je net een beetje hoe die eruit ziet,zit ie opeens vol met bloesem ofzo.

Anyway. Jooles: super van je baan! Je zal heus niet aangenomen zijn als ze dachten dat je het niet kon, dus het gaat helemaal goed komen hoor! Veel mensen zouden wel heel graag zo snel willen promoveren en jij krijgt het maar even mooi voor elkaar!

Weet je dat ik nog nooit "Wie is de Mol" heb gezien. Weet wel een beetje hoe of wat, maar het blijft een vaag programma als je hetnog nooit gezien hebt.

De Fransen hebben me overgehaald om mee te gaan naar een plek onder Hanoi. Ze zijn nu op excursie en nu kan ik eindelijk wat voor bereiden voor mijn tour zondag. Dat was eigenlijk de bedoeling maar was er nog niet van gekomen. Eindeljk even het rijk alleen. Ik ga eerst even de openingpost veranderen en dan echt aan het werk!

Rianne is het bij jou 6 uur vroeger dan in NL? Dan schlelen wij 12.

Fille: zie net dat ik zelf zo stom was om mijn eigen naam te noemen Thanks, heb het weggehaald!
Ik vind 't wel wat Leuk zelfs.

Je bent Spees vergeten! En voor m'n gevoel nog iemand maar weet even nu niet wie. Of misschien wel niet, dat kan ook.

(bij mij mag achter 2,5 het woordje 'jaar' want zo kan 't ook 2,5 week zijn )
Nemo: ben je intussen al op zoek naar woonruimte in NL (tussen 't werken door, kan me voorstellen dat dat niet heel handig gaat), of ga je eerst naar je ouders en kijk je dan verder?

En met die Fransmannen is het dus wel gezellig? Reizen jullie samen rond? En hoe gaat 't frans spreken?
Lief maar....Haal mýj maar weg FN.

Ik ben nýet zo van de rijtjespost. Laat mensen graag moeite doen voor me bij evt interesse.
quote:tatlitatli schreef op 08 januari 2009 @ 21:24:

[...]

(na 6 maanden verloopt je buitenlandse rijbewijs). Zonder echte liefde zou het wel een bijzonder slechte deal zijn.

Is dat wel zo?

Mijn duits rijbewijs is nog steeds geldig. Je krijgt een duits rijbewijs voor onbepaalde tijd, dus als ik nog in duitsland zou wonen zou ik hem nooit hoeven te verlengen, maar daar gaat Nederland natuurlijk niet mee accord, vandaar dat hij nu geldig is tot 10 jaar na uitgifte en dan moet ik een nieuw nederlands rijbewijs.

Vroeger eiste Nederland dat het rijbewijs binnen een jaar omgezet moest worden en als je dat niet deed moest je opnieuw examen doen. Maar dat mag niet meer.

Of zij de regels voor rijbewijzen van buiten de EU anders?
Ik vind 't ook wel leuk, maar zoals Isiss ook zei: ik sta er niet bij!

Tentamen zit erop en ben zoooo blij! Net lekker geluncht met vriendinnetjes en nu nog even wat dingen hier op uni regelen.

Straks m'n tas inpakken en vanavond nog een vergadering en op stap, en dan morgenochtend zo vroeg mogelijk naar m'n liefie toe!

Ben nu dus ff in stuiter-blij-modus, maandag begin ik wel met me druk maken over scriptie (stage begint donderdag)
Getver, getver, was al bang dat ik iemand zou vergeten!

Veranderingen zijn toegepast!

Verhaal over Fransen komt nog. Heb namelijk een "geinteresseerde", maar tis nog niet echt de tijd ervoor.

Nu slapen, moet morgen veel doen. Moet nl nog steeds mijn reis voorbereiden, die Fransen slokken mn tijd op (wat overigens leuk is hoor, maar straks heb ik het niet af)
Fijn! Heb vanmorgen twee uur prive-skiles gehad. Ik was zoooo bang ineens, geen idee waarvan. Zondag ben ik voor het eerste de piste op gegaan met vriendin, maar vriendin heeft een hele andere skistijl dan ik. Zij wil perfect kunnen skien, offpiste, tiefschnee.. Ik hoef dat allemaal niet. Laat mij maar lekker een beetje skien, borrelen, borrelen en apres skien . Ik ben meer een gezelligheidsskier, zeg maar.

Dus die zondag wij van de rode piste, die normaal goed te doen was. Maar zij verdween de hele tijd (had al weer een paar keer op skies gestaan, dat scheelt ook al) en dus moest ik in mijn uppie over die ijsvlaktes. Mwah, dat is niet echt waar ik happy van wordt. En ook nog mijn nieuwe skischoenen, wat ook niet echt hielp (want die moet je toch ook 'inskien').

Maar goed, maandag dus in een groepje meegeskied, wat al prettig was. Weer een beetje zelfvertrouwen terug.

En vandaag priveles! Leuk hoor. Fijne leraar, gezellig, goed kunnen skien en heb maar op 1 hellinkje staan miepen. Verder ging het prima, terwijl we echt best steile stukken hebben gedaan. Nu zit ik thuis, bekaf en loom. Ga zo lekker douchen en een beetje tutten voor de tv. Volgende week doe ik nog twee uurtjes les en dan misschien een paar keer met een groepje mee. Het ging echt perfect! Ben best wel een beetje trots, al zeg ik het zelf .

Verder eigenlijk weinig te melden. Het is nog steeds best druk en ik ben met volle teugen aan het genieten van deze winter. Het is echt de leukste winter ooit! Geweldig!

Met de bauleiter gaat het redelijk. Hij heeft het beredruk met de bouw van het hotel, ze lopen iets achter op schema, omdat de sneeuw te vroeg is gekomen. Nu moeten ze veel inhalen, maar dat kan niet, want het is te koud. We spreken steeds af, maar het lukt hem tot nu toe nog niet echt. Nou ja, komt wel weer. Volgende week neemt hij mijn skies mee, kunnen we die samen inskien .

Zo, lekker een egopost! Heb nu echt weinig tijd, maar kom gauw weer 'normaal' terug!
Super fijn al die korte samenvattingen zo bij elkaar, bedankt Nemo!

Over rijbewijs, is een beetje afhankelijk uit welk land je komt, Nederland. De EU is in ieder geval goed. Sommige andere landen hoef je alleen maar bepaalde verrichtingen te doen en weer andere landen moeten gewoon opnieuw rijbewijs halen (zoals ook mijn man)
Klopt, de meeste niet EU-ers moeten na zes maanden opnieuw hun rijbewijs halen. Mijn man dus ook. Eerst heeft hij dus 6 maanden lang iedereen dood mogen rijden, maar nu moest het maar eens afgelopen zijn Ik snap het niet, maar goed. A.s. woensdag is het zover: praktijkexamen te Utrecht! Lijkt me heerlijk als het in een keer haalt, financieel maar vooral ook omdat ik hem nu dus overal naar toe moet brengen...

@zusenzo: mijn man werkte in de farmaceutische industrie. Heb je daar nog netwerkjes liggen?

@kjong: voor de mvv advies aanvraag (neem aan dat jullie die route kiezen?) heb je een aantal documenten van hem nodig. O.a. zijn geboorteakte (dogum kayit ornegi), zijn ongehuwdheidsverklaring (als jullie tenminste niet getrouwd zijn), dat is de evlenme ehliyet belgesi, kopietjes van alle pagina's van zijn paspoort en natuurlijk de uitslag van het inburgeringsexamen. Waarschijnlijk had je er allang aan gedacht maar neem ze gelijk mee terug naar NL, anders moet hij ze weer per koerier (=duur) opsturen.

moet er nog een beetje inkomen ben de helft alweer vergeten wat jullie schreven... goed weekend (f)
if we all light up, we can scare away the dark...
Nemo, wat leuk zeg, die samenvatting.

Es, zoals net gezegd, volgens mij kan je EU-rijbewijzen wel gebruiken, de meeste anderen niet. Ik hoorde daar laatst een jongen over zeuren in de tram, die blijkbaar zijn rijbewijs in de VS gehaald had. Zo leer je elke dag wat.

RP, mijn vader kijkt ook vogels. Misschien kunnen jullie meeten volgende keer als je in NL bent?

Kjong, doe niet zo flauw.
Isnieflauw. Ik heb ook geen opgepimpte profielbeschrijving. Ik hou niet van mezelf op een uithangbord.

Maar wil best nu iets vertellen voor de Prinses.

Hoi Prinses, Ik ben Kjong en heb een relatie met een Turkse Meneer. Wij hebben samen twee kinderen. En we zijn bezig om na 4 jaar eindelijk eens een gezin te vormen in NL.
Ik leef maar vraag niet hoe. Ben het een beetje beu, zit in 'n dip. Ben bezig met de adviesaanvraag en lief heeft vandaag een envelop op de post gedaan met alles wat ik nodig heb.

Ik aai iedereen even over de bol die het nodig heeft, zwaai met m'n vlaggetje voor gelukkigheden en taai weer af.

Zon, ik moet ZON!!!
En ik zit me nog te bedenken of ik wel zo "op straat" wil liggen in de openingspost. Hmmm, denk er nog even over na.
En ik ben er heel erg voor dat nieuwkomers eerst meelezen en zo merken wie wie is. Vandaar dat ik naar de eerste pagina's verwees. Onthouden kun je het toch niet allemaal.

Maar ik heb ook niet echt een probleem met een lijstje, ik heb niet echt problemen met mijn privacy, behalve namen noemen heb ik het hier over alles waar ik het in het in een persoonlijk gesprek ook over zou hebben, dus eigenlijk weet ik het niet en voegt deze post weinig toe.
Tatli, helaas geen netwerkjes in de farma, heb zelf gewerkt als verpleegkundige in een universitair ziekenhuis maar in die industrie zijn ze geloof ik niet zo van het netwerken gelloof ik.

Mag hij wel al werken, heeft hij al een baan of vooruitzicht daarop?

Nog beter is voltijd Nederlands te gaan studeren kan ik uit ervaring vertellen, iets wat hier niet is gebeurd en waar we nog steeds tegen aan lopen.

Kjong hoe is het in Istanbul?

Lekker bij je vent?

Andere dames
Cadi! Dat meld je even zo tussendoor! Goed bezig, dat wil ik wel effe zeggen. Jullie ldr-eind is in zicht dus, fijn.

Zusenzo: daar lopen wij hier ook tegenaan, tegen NLs leren. Vent hier had sowieso geen zin om te studeren, is dus gestopt na de eerste basiscursus, maar wilde gewoon meteen werken en geld verdienen. Kan ik me ook wel iets bij voorstellen, maar aan de andere kant wil ie wel NLs leren zegt ie altijd. Hij denkt volgens mij nog steeds dat ie op 'n ochtend wakker wordt en zomaar ineens NLs praat.

Er zijn ook EU-landen die onderlinge verdragen hebben met sommige niet EU-landen, zoals België en Marokko. R. hoefde z'n Marokkaanse rijbewijs alleen maar te laten vertalen en kon gewoon 'n Belgische aanvragen. Dan neem ik aan dat ie straks eventueel ook zo 'n NLse kan krijgen.

Nemo: vertel, die geinteresseerde! Is goed voor je ego hoor, aandacht van 'n leuke kerel. Ook al voelt het echt te vroeg, je hoeft er niet mee te trouwen, je kan ook gewoon alleen lekker zoenen.

Bij Ikea.

R: zullen we deze klok meenemen?

I: waarom? Waar wil je die neerhangen?

R: dat maakt toch niet uit, hij is maar 2 euro.

Cadi die post van jou had ik helemaal niet gezien. Ik duim voor je.
Héél snel, Nemo wat mij betreft goed zo , niets meer aan veranderen.

Bedankt voor alle tips! Idd mijn verwachtingen bijstellen!!!! Daar ben ik ook wel mee bezig hoor. Ik ben eerlijk gezegd verbaasd over jullie verhalen, ken in mijn omgeving vooral veel succesverhalen! Zoals Isiss zegt, de termijn bijstellen: ik wil ook niet mijn verwachtingen teveel naar beneden bijstellen want dan lukt het zeker niet denk ik.

Ik heb nu voor mezelf gezegd dat ik over een jaar alles op de rit wil hebben (hmm dat heb ik gezegd op mijn verjaardag, dus over ongeveer elf maanden).
Wat een rust hier! Zijn jullie aan het schaatsen of zo?

Isiss, die klok! geweldig!

Cadi, wat fijn, succes! Dus 2009 wordt hopelijk ook jullie jaar!

Nemo, ik wil ook meer details

Spees, succes met je stage/afstuderen. Was het leuk bij J.?

Ine, ik wil óók skiën!! Maar moet nog 1,5 maand wachten...

Fijne zondag allemaal!
Cadi, spannend, ik ga duimen.

Op zich wordt hier vrij weinig over ldr zelf geschreven, dus volgens mij kan je meelezen tot je een ons weegt, maar zonder inleiding kom je er nooit achter hoe het nou zit bij iedereen. En je gooit alles al op een openbaar forum neer, waarom niet in drie regels samengevat in openingspost dan? Maar goed, dat is mijn mening.

Marg, je hoeft verwachtingen ook niet verlagen, maar wees je er gewoon bewust van dat dit soort dingen meestal niet meteen komen en je het misschien ook in stappen zal moeten doen. Rome is ook niet in één dag gebouwd!
Ik bedoel niet dat ik iets tegen de openingspost heb, maar dat ik het misschien leuker vind als je nieuwe mensen gelijkdelijk aan leeft kennen, anders weten zij van alles van mij, maar ik niets van hen. Zoiets. Weet niet of ik het duidelijk maak. Maar van mij mag de openingspost blijven hoor.
Geen schaatsen hiero, de laatste keer dat ik 't heb gedaan is misschien wel 20 jaar geleden en was absoluut geen succes. We zijn als vanouds wezen spazieren in 't bos, waar nog 'n dikke laag sneeuw lag. Klein sneeuwballengevechtje gehad, maar niet leuk want ik was de sjaak.

En daarna op de bank gehangen met Edward Scissorhands op tv. Iedere keer als ik 'n film met hem zie, ben ik weer zwaar onder de indruk van Johnny Depp. Wat 'n geweldige acteur.

Ik ben 't eens met Fille over 't lijstje. Of hoeven we niet te stemmen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven