Los/open vs braaf/netjes

06-12-2018 10:34 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijd single (begin 30) en loop eigenlijk vaker tegen dit euvel aan. Ik ben een open persoon en maak snel praatjes met mensen. Als ik ga stappen en ik vind het super leuk, dan dans ik en doe lekker mijn ding. Maar het valt me op dat sommige mannen al snel een bepaald beeld over je vormen waar ik een beetje mee worstel. Als ik dus lekker uitbundig dans en geniet van de muziek, soms dans ik met een man maar nooit met meerdere op 1 avond als ik er 1 interessant vind (dan alleen met die), merk ik dat mannen mij al snel in de categorie makkelijk te regelen plaatsen of mij geen potentieel relatiemateriaal vinden. Dit alleen dus doordat ik geen muurbloempje ben, lekker vlot klets en vrij open ben.

En dit stoort mij soms dus behoorlijk, aangezien ik helemaal niet veel seks met allerlei mannen. Ben juist kieskeurig met de mannen met wie ik afspreek en seks mee heb. Zo ook een vriend van een vriend. Ik vind hem interessant en was benieuwd om hem beter te leren kennen. Maar ik heb nu vernomen dat hij iemand is die een "braaf" en rustig meisje uit kiest als vriendinnen en de lossere types meer ziet als leuk voor alleen de seks. Dus mij ziet hij al niet als potentieel relatiemateriaal alleen omdat we 2 keer elkaar hebben gezien en gesproken op feestjes. En hij heeft dus daar gezien dat ik lekker klets met jan en alleman, maar ik had juist ook interesse in hem getoond en met hem gedanst en dergelijke.

En nu vraag ik me af, herkennen jullie dit? Moet je je dus maar heel braafjes voor gaan doen en gedragen alleen maar om een man uiteindelijk als vriend te krijgen? Die vriend vertelde me dus dat deze man waar ik interesse in had bij "lossere" types eerder bang is dat zij vreemd zal gaan en dergelijke. En dat hij bang is als hij zo'n losser type als vriendin zou hebben, hij rare blikken of meningen zou krijgen van bijv. zijn ouders (die wat conservatiever zijn) en zijn vrienden. Als ik naar mezelf kijk, ook al ben ik wat losser, dan ga ik echt niet vreemd. Ben juist heel loyaal en kan ook serieuze gesprekken voeren. Maar ik ben gewoon nou eenmaal niet een netjes/braaf type.

Ik heb ook geen zin om de rest van mijn leven single te zijn, maar heb het wel eerder gezien. Dat mannen voor de bravere types als vriendin gaan maar dan nog wel stiekem snoepen van de andere types die ze eigenlijk aantrekkelijker vinden. Dus zit een beetje nu te denken van ja wat nu?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
06-12-2018 12:17
Val je zelf op mannen die extravert zijn, met alle vrouwen flirt en kletst en van aandacht houdt?

Of denk je dan; die is leuk maar niet echt relatiemateriaal?
Ik hou zeker van extraverte mannen. Val daar ook voornamelijk op. En ik bedoel niet dat ik de hele club af ga en met iedereen klets. Meer als ik een drankje aan het halen ben en iemand spreekt me aan, dan ben ik gewoon vriendelijk en maak een kort praatje.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
06-12-2018 12:27
Dus meerdere mannen in de club zeiden tegen je dat ze geen relatie met je wilden omdat ze je met iemand anders zagen dansen?
En je hoorde van iemand dat die vriend een braaf meisje zocht. En jij haalde daaruit dat hij jou dús niet braaf vond én ook nog eens niet geïnteresseerd was in jou. Heb je hem al eens zelf gesproken hierover?
Het klinkt alsof je veel invult voor anderen.
Nee dat zeiden ze niet letterlijk zo. Ik heb dit letterlijk van vriend van vriend gehoord. Dat deze man zo denkt/is. En de man in kwestie zei zelf ook tegen me dat we niet "ordinair" konden dansen, omdat ik dan geen "girlfriend material" zou zijn.
Mijn man vond het ook nooit zo leuk om te zien dat ik graag danste en kletste met andere mannen onder invloed van alcohol. Zijn oplossing? We gingen nooit samen stappen :lol:

Hij was mans genoeg om in te zien dat dit zijn probleem was en wilde dit niet het mijne maken door me vragen me aan te passen. Hij had vertrouwen in mij en onze relatie en dat was ook helemaal terecht. Ik heb mezelf nooit in hoeven dammen en ben ook (mede daardoor) nooit in de verleiding gekomen een stap verder te gaan.

Twijfel niet of jij goed genoeg bent voor een man, maar kijk of de man wel goed genoeg is voor jou.
Een man die verlangt dat je minder jezelf bent is je niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
06-12-2018 12:30
Blijf alsjeblieft precies zoals je bent. Namelijk jezelf. En verander voor niets of niemand. Het is belangrijk dat je iemand ontmoet die jou geweldig vindt om wie je bent.

Mannen kunnen nu eenmaal héél erg raar zijn. Met hun vooroordelen. Elke man die ik langer spreek, geeft toe dat hij dacht dat ik heel veel aandacht krijg van mannen en wild zou zijn. Belachelijk. Aangezien ik me abslouut niet “sletterig” kleed of gedraag. Het schijnt mijn uiterlijk/uitstraling te zijn?!

Pas als ze me leren kennen ben ik tot hun verbazing juist heel erg rustig, voorzichtig, afwachtend en kieskeurig op gebied van daten/mannen. Ik ben overigens sowieso erg rustig. Ik haat het om in het middelpunt van de belangstelling te staan bijv. En ik kan niet eens flirten. Ik heb wel zelfvertrouwen en een sterke eigen mening. Misschien dat dat mensen op het verkeerde been zet. Geen idee. Seks vind ik super belangrijk, maar echt pas als ik iemand vertrouw en als we graag samen willen zijn. Eerder niet.
Wow, dit herken ik dus helemaal hoe je het zo schrijft! Alhoewel ik wel sneller seks kan hebben als ik into iemand ben. Na een paar dates en als er een leuke klik is.

Ik hou ook helemaal niet van in het middelpunt staan. Heb inderdaad ook een sterke eigen mening en klets makkelijk. Deze man in kwestie zei ook zelf nog tegen mij dat ik vast heel veel aandacht krijg van mannen en dat ik wel aandacht hou, toch? Ik was mega verbaasd. Ik zo uh nee eigenlijk vraag ik helemaal niet om aandacht. Ik ben gewoon vrij losjes met uitgaan en ja dat trekt soms mannen aan. Maar dat betekent nog niet dat ik in een slettenpakje de aandacht op me probeer te vestigen. Juist niet. Juist meer plezier maken met de mensen met wie ik ben.

Een vriendin van me zei ook wel eens dat ik idd anders over kan komen. Als te wild of te spontaan en dat ik eigenlijk veel meer kanten heb. Ja dat klopt, maar sommige mannen die haken soms best snel af na een paar dates en seks. Terwijl ze me dus helemaal nog niet kennen en misschien een verkeerd beeld hebben. Ik heb geen idee. Ik kan ook echt niet op een eerste date mega serieus zitten doen, want dat vind ik niet passend bij de eerste dates.
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
06-12-2018 12:34
Vraag vriend van vriend gewoon eens Elf voor koffie of een lunch als je hem leuk vind.
Zie je hem in een andere setting en hij jou. Je bent op bv werk toch ook niet half bloot tegen mannen aan het schuren.
Mannen kunnen wel denken dat je makkelijk of niet serieus bent. Maar ze kennen je niet en ze weten het dus eigenlijk niet. Waarom zou jij je dat aantrekken. Het gaat over 1 kant van jou die ze 2 keer hebben gezien.
Ook zeker waar! Ik had hem laatst een appje gestuurd voor leuk contact, maar ik merkte dat hij niet echt heel enthousiast over kwam. Daarna sprak ik dus die vriend van vriend en die zei dus dat dat erdoor zou komen dat ik dus niet over kom als girlfriend material. Terwijl hij me inderdaad nog niet kent. En zowel vriend als vriend van man in kwestie (haha lekker ingewikkeld deze termen) weten dat ik niet op zoek ben naar losse avontuurtjes.
Alle reacties Link kopieren
eitjegekookt schreef:
06-12-2018 12:51
Ook zeker waar! Ik had hem laatst een appje gestuurd voor leuk contact, maar ik merkte dat hij niet echt heel enthousiast over kwam. Daarna sprak ik dus die vriend van vriend en die zei dus dat dat erdoor zou komen dat ik dus niet over kom als girlfriend material. Terwijl hij me inderdaad nog niet kent. En zowel vriend als vriend van man in kwestie (haha lekker ingewikkeld deze termen) weten dat ik niet op zoek ben naar losse avontuurtjes.
Maar je gaat wel met ze naar bed na een paar leuke dates en als de klik er is. Misschien moet je dat op een tshirt zetten?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
06-12-2018 13:18
Maar je gaat wel met ze naar bed na een paar leuke dates en als de klik er is. Misschien moet je dat op een tshirt zetten?
Denk dat veel mensen dat doen. Of wacht jij een half jaar voordat je seks hebt met iemand? :S
Alle reacties Link kopieren
eitjegekookt schreef:
06-12-2018 13:25
Denk dat veel mensen dat doen. Of wacht jij een half jaar voordat je seks hebt met iemand? :S
Nee. Maar ik ga gewoon op date als me dat leuk lijkt, ongeacht de insteek.

Dan leer je namelijk iemand kennen en wie weet wat daaruit voortvloeit.

Maar goed , ik hou me wel verre van vrienden van vrienden en andere vage bekenden. Als jouw vrienden aan jouw potentiele date vragen of ze jou zien zitten, dan krijg je nooit het eerlijke verhaal namelijk. Als jij een mooie vrouw bent, sociaal, gezellig en aantrekkelijk, dan is er geen man op deze wereld die nee zou zeggen tegen een date 'omdat hij jou geen relatiemateriaal vindt'.

De werkelijke reden dat hij niet wil ligt wat mij betreft dus ergens anders.
Niet herkenbaar. Ik ben een periode flink losgegaan, maar kreeg steeds mannen achter me aan die een serieuze relatie met me wilden, terwijl ik alleen een beetje lol wilde maken.

Vraag is ook of een man die valt op saaie vrouwen bij jou past.
Ivy_Signe schreef:
06-12-2018 11:22
Als je gezellig met iedereen kletst en graag danst, ben je netjes en braaf. Sommige mannen denken nu eenmaal al gauw dat zodra je een babbeltje met ze maakt, ze beet hebben. :facepalm:
Het zegt alles over hen, niet over jou.
Dit herken ik ook. Ik ben van mezelf best een spontaan en vrolijk type en maak makkelijk een praatje met mensen. In mijn geval zijn er dan verlegener mannen die denken dat ik hen dan leuk vind, want ze práát me me....
Maar dat betekend dat ik gewoon mezelf, vriendelijk en oprecht geinteresseerd ben, maar meer niet. Jemig, heb al regelmatig gehad dat kerels op me vallen, terwijl ik absoluut niks met en van ze wil. In dit geval denken ze dan niet dat ik een slet ben, maar wel geinteresseerd in meer dan een kletspraatje. Kan dat altijd merken als ze rond me heen blijven circelen, aanhalig worden, drankjes gaan halen. Maar daar heb ik dus geen trek in. Je zou bijna niet meer met mannen durven praten, omdat ze er meteen (verkeerde) conclusies aan verbinden. Maar ik kom er om plezier te hebben, niet om te scoren ofzo. Als ik dat zou willen, dan merken mannen het wel.

Pffff, wat hebben die kerels toch? Is het nou werkelijk zo moeilijk om een vrouw te peilen?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
06-12-2018 13:53


De werkelijke reden dat hij niet wil ligt wat mij betreft dus ergens anders.
Of waarom hij zegt dat hij niet wil. Of waarom een vriend zegt dat hij niet wil. Dit is altijd zo'n kletspraat, ik geloof daar niet zoveel van.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Etiketjes plakken en mensen op het eerste gezicht afwijzen doen vrouwen evengoed als mannen. Als iemand niet verder wil kijken dan dat, dan mis je er naar mijn idee ook niets aan. Je moet een klik met iemand hebben. Als dat zo is, dan merk je het vanzelf. "Braaf" of "wild" zijn heeft daar verder weinig mee te maken.
Een man die zegt dat hij op een bepaald type vrouw valt, omdat hij anders bang is wat zijn familie/ vrienden ervan zullen denken, is toch sowieso niet aantrekkelijk?

Misschien moet je eens naar andere plekken gaan, op andere tijdstippen, als je een ander type man wil vinden. Die feestkroeg waar gouwe ouwe worden gedraaid, is misschien niet de juiste plek als je begin 30 bent en op zoek bent naar een leuke man.

Heb je een kinderwens?
Alle reacties Link kopieren
Joh TO mannen zijn gewoon aparte wezens.

Ik krijg dagelijks wel aanbiedingen van mannen en ik schijn sex uit te stralen. Maakt niet uit of ik met mijn kinderen samen door de jumbo loop zonder make-up en in m’n huispak en een knot op m’n hoofd of dat ik helemaal netjes erbij loop. Heb ook nooit uitdagende kleding aan ofzo maar mannen denken altijd erg naar over me. Uitgaan doe ik eigenlijk niet maar als ik ooit eens ga heb ik ook geen uitdagende kleding aan, ik spreek niemand aan, dans met niemand ( ik schuur wel tegen de muur aan 😂) en zelfs dan krijg ik nog te horen hoe lekker ik ben en dat ze me willen. En geloof mij maar dat ik echt heel erg braaf ben. Getrouwd en moeder van 3 kinderen maar m’n uitstraling is het schijnbaar, dacht eerst dat het was omdat ik grote borsten en een dikke kont heb maar het schijnen mijn ogen en mond te zijn waar ze allemaal op geilen.

Mijn social media heb ik allemaal verwijderd omdat ik dagelijks nare berichten kreeg variërend van “ heb je in de kruidvat gezien en kreeg gelijk een harde en heb je op FB gezocht”, tot “ jij wordt van mij en mijn vrouw” en ga zo maar door. Krijg zelfs mijn profielfoto weer naar mijzelf gestuurd en dan een harde lul en zaad erin gefotoshopt. Terwijl m’n profiel foto een volkomen normale foto was dat ik met mijn hond op de bank zat.

Dus wees gewoon jezelf en dan krijg je vanzelf wel een relatie. Ik heb een geweldige man die van me houdt zoals ik ben en mij niet als sexbeest zag maar als zijn vrouw voor altijd.
julius schreef:
06-12-2018 13:18
Maar je gaat wel met ze naar bed na een paar leuke dates en als de klik er is. Misschien moet je dat op een tshirt zetten?
Ja, natuurlijk ga je na een paar leuke dates met elkaar naar bed. Je kunt naast een relatie willen ook gewoon lol hebben? Of moet je wachten tot de man je verkering gevraagd heeft?
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
06-12-2018 15:21
Ja, natuurlijk ga je na een paar leuke dates met elkaar naar bed. Je kunt naast een relatie willen ook gewoon lol hebben? Of moet je wachten tot de man je verkering gevraagd heeft?
Kennelijk hebben de mannen die to afwijzen wel bijzonder serieuze bedoelingen, aangezien ze haar niet willen daten omdat ze geen relatiemateriaal zou zijn..

Als ze haar echt zouden zien als een snolliebollie, dan is een beetje daten en seksen toch gewoon leuk?
julius schreef:
06-12-2018 15:28
Kennelijk hebben de mannen die to afwijzen wel bijzonder serieuze bedoelingen, aangezien ze haar niet willen daten omdat ze geen relatiemateriaal zou zijn..

Als ze haar echt zouden zien als een snolliebollie, dan is een beetje daten en seksen toch gewoon leuk?
Ik denk dan ook niet dat dit het werkelijke probleem is. Misschien heeft TO een vervelende dronk of iets dergelijks, of gaan er andere verhalen over haar.

Mijn ervaring is dat mannen een levendige, vrolijke, openhartige vrouw juist wel kunnen waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb genoeg dates waarbij het een beetje daten en seksen was. En nu was dit de eerste die me niet als girlfriend material ziet, maar ik weet wel dat hij zou willen afspreken puur om de seks. Maar hij weet dat ik niet op alleen maar seks zit te wachten op dit moment. Ze willen wel rollebollen, maar ik ben wel een beetje klaar met alleen rollebollen met mannen die vooraf al een mening over me hebben (niet serieus materiaal).

En ik weet dat andere mannen ook op deze manier denken of kunnen denken over vrouwen dus vandaar dat ik gewoon benieuwd was naar ervaringen of meningen van hier :)
Alle reacties Link kopieren
Tsja, als hij al dingen van je weet wordt er kennelijk over je geluld. In dat geval zou ik eens ergens anders gaan stappen, of op een andere manier aan een serieuze date komen.
eitjegekookt schreef:
06-12-2018 15:35
Ik heb genoeg dates waarbij het een beetje daten en seksen was. En nu was dit de eerste die me niet als girlfriend material ziet, maar ik weet wel dat hij zou willen afspreken puur om de seks. Maar hij weet dat ik niet op alleen maar seks zit te wachten op dit moment. Ze willen wel rollebollen, maar ik ben wel een beetje klaar met alleen rollebollen met mannen die vooraf al een mening over me hebben (niet serieus materiaal).

En ik weet dat andere mannen ook op deze manier denken of kunnen denken over vrouwen dus vandaar dat ik gewoon benieuwd was naar ervaringen of meningen van hier :)
De mannen die ik ken willen voor een relatie graag het hele pakket. Dus een vrouw waar ze geil van worden en goede seks mee hebben en daarnaast een vrouw waarmee ze het goed kunnen vinden, waarmee ze kunnen lachen en goede gesprekken voeren en waarmee zo op een lijn liggen, wat betreft de meest belangrijke dingen.

Wat jij hier schrijft over die twee typen vrouwen waar mannen verschillende dingen mee willen, herken ik zelf niet. Voor een relatie is juist het totale pakket belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Als een man zo denkt vind ik dat behoorlijk kortzichtig. Waarom zou je zo iemand als vriend willen. Gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt. Er zijn genoeg mannen die dat wel kunnen waarderen hoor.
Ik ben een los type maar herken dit totaal niet. Ik heb daar nooit commentaar op gehad. Ik denk dat de mannen die daar moeite mee hebben helemaal niet op mijn radar verschijnen.

Mijn vriend is net zo los, als wij op stap zijn fladderen we allebei alle kanten op.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
06-12-2018 14:35
Joh TO mannen zijn gewoon aparte wezens.

Ik krijg dagelijks wel aanbiedingen van mannen en ik schijn sex uit te stralen. Maakt niet uit of ik met mijn kinderen samen door de jumbo loop zonder make-up en in m’n huispak en een knot op m’n hoofd of dat ik helemaal netjes erbij loop. Heb ook nooit uitdagende kleding aan ofzo maar mannen denken altijd erg naar over me. Uitgaan doe ik eigenlijk niet maar als ik ooit eens ga heb ik ook geen uitdagende kleding aan, ik spreek niemand aan, dans met niemand ( ik schuur wel tegen de muur aan 😂) en zelfs dan krijg ik nog te horen hoe lekker ik ben en dat ze me willen. En geloof mij maar dat ik echt heel erg braaf ben. Getrouwd en moeder van 3 kinderen maar m’n uitstraling is het schijnbaar, dacht eerst dat het was omdat ik grote borsten en een dikke kont heb maar het schijnen mijn ogen en mond te zijn waar ze allemaal op geilen.

Mijn social media heb ik allemaal verwijderd omdat ik dagelijks nare berichten kreeg variërend van “ heb je in de kruidvat gezien en kreeg gelijk een harde en heb je op FB gezocht”, tot “ jij wordt van mij en mijn vrouw” en ga zo maar door. Krijg zelfs mijn profielfoto weer naar mijzelf gestuurd en dan een harde lul en zaad erin gefotoshopt. Terwijl m’n profiel foto een volkomen normale foto was dat ik met mijn hond op de bank zat.

Dus wees gewoon jezelf en dan krijg je vanzelf wel een relatie. Ik heb een geweldige man die van me houdt zoals ik ben en mij niet als sexbeest zag maar als zijn vrouw voor altijd.
Zo dat lijkt me echt niet leuk dat soort opmerkingen en berichtjes! Als ze je dan nog mee uit vragen ofzo, maar meteen over seks. :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Wat noem jij los? Hoe jij jezelf omschrijft komt op mij over als extravert en spontaan, terwijl hoe jij omschrijft hoe andere jou los zijn interpreteren komt het meer over alsof je sletterig overkomt. Lijkt me toch dan iets te doen hebben met je uitstraling. Dans je sensueel met veel lichaamscontact of dans je opgaand in de muziek en los van iemand? Zijn je gesprekken vriendschappelijk of toch eerder flirterig? Dat maakt toch het verschil..
julius schreef:
06-12-2018 12:17
Val je zelf op mannen die extravert zijn, met alle vrouwen flirt en kletst en van aandacht houdt?

Of denk je dan; die is leuk maar niet echt relatiemateriaal?
Ik zie to nergens schrijven dat ze flirt. Ze schrijft dat ze open en spontaan is en zich net zo gedraagt richting vrouwen. Contact maken, interesse tonen, lachen, grapjes maken is niet hetzelfde als flirten. Het kán, maar hoeft niet.
En ja, als ik je vraag op mezelf betrek ben ik niet anders naar mannen én vrouwen en ook niet anders in en uit een relatie of in bijzijn van mijn relatie versus op stap zonder mijn relatie. Voor mij is het hoe ik ben, maar mannen schijnen dat nogal op zichzelf te betrekken of er een seksuele lading in te zien (die er dus niet inzit).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven