Los/open vs braaf/netjes

06-12-2018 10:34 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijd single (begin 30) en loop eigenlijk vaker tegen dit euvel aan. Ik ben een open persoon en maak snel praatjes met mensen. Als ik ga stappen en ik vind het super leuk, dan dans ik en doe lekker mijn ding. Maar het valt me op dat sommige mannen al snel een bepaald beeld over je vormen waar ik een beetje mee worstel. Als ik dus lekker uitbundig dans en geniet van de muziek, soms dans ik met een man maar nooit met meerdere op 1 avond als ik er 1 interessant vind (dan alleen met die), merk ik dat mannen mij al snel in de categorie makkelijk te regelen plaatsen of mij geen potentieel relatiemateriaal vinden. Dit alleen dus doordat ik geen muurbloempje ben, lekker vlot klets en vrij open ben.

En dit stoort mij soms dus behoorlijk, aangezien ik helemaal niet veel seks met allerlei mannen. Ben juist kieskeurig met de mannen met wie ik afspreek en seks mee heb. Zo ook een vriend van een vriend. Ik vind hem interessant en was benieuwd om hem beter te leren kennen. Maar ik heb nu vernomen dat hij iemand is die een "braaf" en rustig meisje uit kiest als vriendinnen en de lossere types meer ziet als leuk voor alleen de seks. Dus mij ziet hij al niet als potentieel relatiemateriaal alleen omdat we 2 keer elkaar hebben gezien en gesproken op feestjes. En hij heeft dus daar gezien dat ik lekker klets met jan en alleman, maar ik had juist ook interesse in hem getoond en met hem gedanst en dergelijke.

En nu vraag ik me af, herkennen jullie dit? Moet je je dus maar heel braafjes voor gaan doen en gedragen alleen maar om een man uiteindelijk als vriend te krijgen? Die vriend vertelde me dus dat deze man waar ik interesse in had bij "lossere" types eerder bang is dat zij vreemd zal gaan en dergelijke. En dat hij bang is als hij zo'n losser type als vriendin zou hebben, hij rare blikken of meningen zou krijgen van bijv. zijn ouders (die wat conservatiever zijn) en zijn vrienden. Als ik naar mezelf kijk, ook al ben ik wat losser, dan ga ik echt niet vreemd. Ben juist heel loyaal en kan ook serieuze gesprekken voeren. Maar ik ben gewoon nou eenmaal niet een netjes/braaf type.

Ik heb ook geen zin om de rest van mijn leven single te zijn, maar heb het wel eerder gezien. Dat mannen voor de bravere types als vriendin gaan maar dan nog wel stiekem snoepen van de andere types die ze eigenlijk aantrekkelijker vinden. Dus zit een beetje nu te denken van ja wat nu?
Het-groepje schreef:
06-12-2018 10:51
Ik ben erg extravert en was totaal niet geïnteresseerd in tuttige mannen die dat soort rare ideeën hebben.
Dus geen last van.
Mijn man en de mannen waar ik een relatie mee had hadden juist zin in een bruisend type. Kan ook vermoeiend zijn, ik heb een paar relaties gehad met mannen die wel erg graag op sleeptouw genomen wilden worden. Het is ook leuk om een man te hebben die zelf ook wat pit heeft.
Extravert staat voor jou gelijk aan bruisend?
Met maximaal een manspersoon per avond dansen vind ik juist nogal tuttig.
De ene avond kom je nu eenmaal meer leuke mensen tegen dan een andere avond.
Aardvarkentje schreef:
06-12-2018 17:59
Zo dat lijkt me echt niet leuk dat soort opmerkingen en berichtjes! Als ze je dan nog mee uit vragen ofzo, maar meteen over seks. :nooo:
Ja het is ook echt niet leuk, heb nu alles maar verwijderd want het geeft mij echt het gevoel dat ik een slet ben. Terwijl ik maar met 3 mannen sex heb gehad in m’n hele leven. Heb ook mensen mee laten kijken op mijn fb maar m’n foto’s zijn echt volkomen normaal, met m’n hond en mijn kinderen enzo. Niks uitdagends of wat dan ook.

En ook veel berichten of ik een date wil hoor maar dan in de trant van “ zo wat ben jij lekker zeg ga met mij naar de club en daarna ga ik je lekker verwennen” 🤮🤮🤮
Er is geen 1 norm over hoe mannen denken over vrouwen als je ‘zo en zo’ doet.
Als jij jezelf bent, dan kom je vanzelf iemand tegen die dat waardeert.
Wil niet zeggen dat je in de tussentijd veel mensen tegen komt die anders zijn en zaken ook anders zien.
Probeer het niet persoonlijk te nemen. Wat ze van jou vinden komt ook door hun kijk op de wereld. En ga lekker verder met je leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven