Maak ik me te druk?
zondag 15 januari 2012 om 22:51
quote:superstar_2 schreef op zondag 15 januari 2012 22:42 Is het geen idee om eens met een psycholoog over je probleem te praten?En dat ook. Het is een deel van je karakter natuurlijk, maar als je er zelf last van hebt, kun je er op deze manier misschien van afkomen. (en op die manier ook een prachtvoorbeeld voor je zoontje zijn!!)
zondag 15 januari 2012 om 22:51
Ik ga als het even kan ook confrontaties uit de weg, en ben ook zachtaardig. Maar als het om mijn kinderen gaat, ben ik een leeuwin.
Zij kunnen nog helemaal niets, ze zijn zo kwetsbaar en volledig afhankelijk van jou.
Heb wat meer schijt aan anderen, je kind is het allerbelangrijkste.
Zo moet je denken. Fok iedereen die niet het beste met jou en je kind voorheeft.
Zij kunnen nog helemaal niets, ze zijn zo kwetsbaar en volledig afhankelijk van jou.
Heb wat meer schijt aan anderen, je kind is het allerbelangrijkste.
Zo moet je denken. Fok iedereen die niet het beste met jou en je kind voorheeft.
het is hier binnen beter dan buiten
zondag 15 januari 2012 om 22:52
zondag 15 januari 2012 om 22:53
quote:vivalaavida schreef op 15 januari 2012 @ 22:36:
Ik heb geen ruzie gemaakt! Er is totaal geen ruzie geweest. Ik zei mijn opmerkingen zelfs zacht en bibberig. Volgens mij word ik hier totaal niet begrepen..
Jawel hoor, ik zie je situatie helemaal voor mij. En ik denk dat het heel lastig is voor jou om voor jezelf op te komen, want dat ben je niet gewend. Meestal sta je in de situatie zelf ook met de mond vol tanden en weet je pas later hoe je beter had kunnen reageren. Maar ja, dan is de situatie alweer voorbij.
Het is wel goed om je kind niet te laten merken dat je overstuur bent van bepaalde opmerkingen van je zus, want daar kan je kind zelf onzeker en bang van raken. Hij let meer op jouw gedrag dan op dat van zijn tante. En als hij ziet dat jij overstuur raakt, slaat dat zeker op hem over. Dus daar zou je al op kunnen letten. Je kunt hem wel geruststellen.
Zou je de volgende keer dat je zus of iemand anders iets zeg/doet wat jij heel vervelend vindt, deze persoon niet gewoon kunnen zeggen; ik vind het heel vervelend wat je nu zegt of doet. Gewoon aankijken en dit zinnetje zeggen. En dan de reactie afwachten.
Ik heb geen ruzie gemaakt! Er is totaal geen ruzie geweest. Ik zei mijn opmerkingen zelfs zacht en bibberig. Volgens mij word ik hier totaal niet begrepen..
Jawel hoor, ik zie je situatie helemaal voor mij. En ik denk dat het heel lastig is voor jou om voor jezelf op te komen, want dat ben je niet gewend. Meestal sta je in de situatie zelf ook met de mond vol tanden en weet je pas later hoe je beter had kunnen reageren. Maar ja, dan is de situatie alweer voorbij.
Het is wel goed om je kind niet te laten merken dat je overstuur bent van bepaalde opmerkingen van je zus, want daar kan je kind zelf onzeker en bang van raken. Hij let meer op jouw gedrag dan op dat van zijn tante. En als hij ziet dat jij overstuur raakt, slaat dat zeker op hem over. Dus daar zou je al op kunnen letten. Je kunt hem wel geruststellen.
Zou je de volgende keer dat je zus of iemand anders iets zeg/doet wat jij heel vervelend vindt, deze persoon niet gewoon kunnen zeggen; ik vind het heel vervelend wat je nu zegt of doet. Gewoon aankijken en dit zinnetje zeggen. En dan de reactie afwachten.
Het doet mij gewoon heel erg veel pijn. Ik herken mijzelf in hem en ik wil niet dat hij gekwetst word. Als mensen zeggen er zit niks in bij je kind en hij hoort dat kijkt op dat moment en zijn gezicht veranderd van vrolijk naar serieus dan snapt hij die opmerkingen daarbij ziet hij haar minachtende gezichtsuidrukking. Tuurlijk wil ik dat mijn kind daar schijt aan krijgt. Ik heb geen zus gevoel omdat ik geen zussenband heb met mijn zus. Dus van iedereen zou die opmerking hard aankomen en ik zou dus bij niemand een scherpe opmerking terug durven maken. Ik baal daar ontzettend van want ik weet dat de wereld hard is.
zondag 15 januari 2012 om 22:55
Ik snap wat je beoeld( al heb ik hier zelf geen last van ) maar wat is er het ergste dat kan gebeuren als jij je mond opentrekt?
*Dat ze niks meer met je te maken wil hebben?
(je ziet haar toch al nooit)
*dat je niet lief of aardig gevonden word?
(zo aardig is zij ook niet)
*dat een komeet op aarde stort zodra jij je mening geeft?
( kan, maar onwaarschijnlijk)
Weeg dat af tegen het feit dat er zo met jouw zoontje om word gegaan en dan kom je er wel uit.
Een assertiviteits cursus is ook een goed idee.
De reacties dat jij ruzie zou hebben gezocht vind ik belachelijk.
Ik had haar er op aangesproken en als het doorging mijn huis uit geparkeert.
Alleen maar goed om te zien voor een kind dat zijn moeder voor hem opkomt. Je heb toch niet staan schreeuwen ofzo zeg.
*Dat ze niks meer met je te maken wil hebben?
(je ziet haar toch al nooit)
*dat je niet lief of aardig gevonden word?
(zo aardig is zij ook niet)
*dat een komeet op aarde stort zodra jij je mening geeft?
( kan, maar onwaarschijnlijk)
Weeg dat af tegen het feit dat er zo met jouw zoontje om word gegaan en dan kom je er wel uit.
Een assertiviteits cursus is ook een goed idee.
De reacties dat jij ruzie zou hebben gezocht vind ik belachelijk.
Ik had haar er op aangesproken en als het doorging mijn huis uit geparkeert.
Alleen maar goed om te zien voor een kind dat zijn moeder voor hem opkomt. Je heb toch niet staan schreeuwen ofzo zeg.
Ik denk dat jij erg veel baat zou kunnen hebben bij een cursus assertiviteit. In zo'n cursus kun je leren hoe je mensen op de juiste manier kunt vertellen wat jij graag anders wilt. Zoals ik het lees ben jij te weinig assertief en compenseer je dat door agressief te reageren. En dan sla je dus door in teveel van het goede, je compenseert niet maar overcompenseert. Een goede training kan jou leren de middenweg te vinden en wel te zeggen wat je wilt zonder dat een ander daar boos om hoeft te worden.
quote:vivalaavida schreef op 15 januari 2012 @ 22:49:
Ok dit was dus geen slimme zet dit topic ga dr alleen over verder kniezen. Bedankt voor de reacties iig,
En waarom was dit geen slimme zet?
Omdat niet iedereen zegt dat jij gelijk hebt en je zus een echte 'enge tante' is?
Misschien had je even in je openingspost moeten zetten dat je alleen reacties wilt van mensen die jou bevestigen in je slachtofferrol.
Ok dit was dus geen slimme zet dit topic ga dr alleen over verder kniezen. Bedankt voor de reacties iig,
En waarom was dit geen slimme zet?
Omdat niet iedereen zegt dat jij gelijk hebt en je zus een echte 'enge tante' is?
Misschien had je even in je openingspost moeten zetten dat je alleen reacties wilt van mensen die jou bevestigen in je slachtofferrol.
zondag 15 januari 2012 om 23:06
quote:vivalaavida schreef op 15 januari 2012 @ 23:00:
superstar of je leest niet of je begrijpt me niet. Ik vraag JUIST advies maar als de situatie niet begrepen word dan heeft het geen zin. Ik zeg niet dat me zus een ENGE tante is om hoe ze doet maar omdat ze hem op zijn kop hield.
O ik denk dat de situatie hier door de meesten prima begrepen wordt.
Je kon toch ook gewoon zeggen hey zus hou hem niet op zijn kop of zoiets?
Je komt op mij nogal slachtofferig over.
Jij bent verlegen,jij houdt niet van confrontaties etc...
Dus dan denk ik zoek een goede psycholoog die je wat handvatten kan aanreiken om hier verandering in te brengen.
Jij bent degene waar je zoontje zich aan spiegelt dus jouw verlegen,onzekere confrontatie vermijdende gedrag wordt door je zoontje overgenomen.
superstar of je leest niet of je begrijpt me niet. Ik vraag JUIST advies maar als de situatie niet begrepen word dan heeft het geen zin. Ik zeg niet dat me zus een ENGE tante is om hoe ze doet maar omdat ze hem op zijn kop hield.
O ik denk dat de situatie hier door de meesten prima begrepen wordt.
Je kon toch ook gewoon zeggen hey zus hou hem niet op zijn kop of zoiets?
Je komt op mij nogal slachtofferig over.
Jij bent verlegen,jij houdt niet van confrontaties etc...
Dus dan denk ik zoek een goede psycholoog die je wat handvatten kan aanreiken om hier verandering in te brengen.
Jij bent degene waar je zoontje zich aan spiegelt dus jouw verlegen,onzekere confrontatie vermijdende gedrag wordt door je zoontje overgenomen.
zondag 15 januari 2012 om 23:11
quote:vivalaavida schreef op 15 januari 2012 @ 23:09:
Goh dat is nu net de rede dat ik een topic open zeker niet om slachttoffer te spelen maar om advies in te winnen omdat ik namelijk al door had dat mijn zoontje mijn gedrag overneemt! En ik hem dat nu juist niet kan LEREN!Dus zoek een psycholoog/psychiater zou ik zeggen..
Goh dat is nu net de rede dat ik een topic open zeker niet om slachttoffer te spelen maar om advies in te winnen omdat ik namelijk al door had dat mijn zoontje mijn gedrag overneemt! En ik hem dat nu juist niet kan LEREN!Dus zoek een psycholoog/psychiater zou ik zeggen..
zondag 15 januari 2012 om 23:13
viva is verlegen, dus die kan niet met alles wat hier gezegd wordt iets doen. Ze is nl. niet ad rem in een situatie, weet niet gelijk wat ze moet zeggen en durft dat blijkbaar niet. Dus ze heeft er niet zo veel aan als wij zeggen dat ze assertief moet reageren. Dat kan ze blijkbaar niet. Misschien kan haar man/vriend haar helpen in zulke situaties?
zondag 15 januari 2012 om 23:15
Nou dan zeg ik het wel, wat een eng mens is die zus van jou!
Dat je met het kind erbij zegt dat er niks in hem zit.
Dingen doet die het kind niet wil terwijl je hem haast niet kent.
En dan ook nog eens geluiden naar hem maakt alsof hij een lastige hond is....
Kijk, je moet jouw angsten niet over je zoon uitsmeren.
Hij is hij en jij bent jij. Wss neemt hij idd gedrag van je over. Voelt jouw spanningen en word daar zelf nerveus van.
Je mag vanalles voelen maar probeer het niet aan je zoon te laten zien.
Je hoeft je niet sterk te voelen, goed faken kom je een eind mee.
Je zal toch sterk over moeten komen voor je kind anders word hij idd precies hetzelfde.
Dat je met het kind erbij zegt dat er niks in hem zit.
Dingen doet die het kind niet wil terwijl je hem haast niet kent.
En dan ook nog eens geluiden naar hem maakt alsof hij een lastige hond is....
Kijk, je moet jouw angsten niet over je zoon uitsmeren.
Hij is hij en jij bent jij. Wss neemt hij idd gedrag van je over. Voelt jouw spanningen en word daar zelf nerveus van.
Je mag vanalles voelen maar probeer het niet aan je zoon te laten zien.
Je hoeft je niet sterk te voelen, goed faken kom je een eind mee.
Je zal toch sterk over moeten komen voor je kind anders word hij idd precies hetzelfde.
zondag 15 januari 2012 om 23:19
zondag 15 januari 2012 om 23:21
quote:vivalaavida schreef op 15 januari 2012 @ 23:19:
Dankje cheerlesscard. Dat is ook mijn angst en ik probeer het voor hem te verbergen en ben ook altijd positief naar hem na de verjaardag vertelde ik hem ook hoe leuk hij dingen deed en hoe goed hij al kan bouwen. Maar hij is een spons voor negatieve reacties ziet en hoort alles.
Meid maak een afspraak bij een psycholoog die kan je misschien wat handvatten aanreiken die het tij kunnen keren.!
Zowel voor jezelf als voor je zoontje.
Dankje cheerlesscard. Dat is ook mijn angst en ik probeer het voor hem te verbergen en ben ook altijd positief naar hem na de verjaardag vertelde ik hem ook hoe leuk hij dingen deed en hoe goed hij al kan bouwen. Maar hij is een spons voor negatieve reacties ziet en hoort alles.
Meid maak een afspraak bij een psycholoog die kan je misschien wat handvatten aanreiken die het tij kunnen keren.!
Zowel voor jezelf als voor je zoontje.