Mag hij mij niet????

07-08-2008 14:45 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag forum-leden,

Ik zit sinds gisterenavond ergens mee.

Ik woon in een hele fijne straat waar de ouders van jonge kinderen vaak met mooi weer 's avonds even bij elkaar komen bij de picknicktafel in de speeltuin. Dit is altijd heel gezellig en zo ontstond ook onze buurtbbq die jaarlijks doorgaat. Al met al zie ik altijd erg naar dat uurte uit na het eten. Toch had ik gisterenavond het gevoel dat mijn buurman mij niet echt mag of dat ik iets verkeerd gezegd heb of zo. Ik ben iemand die het iedereen graag naar de zin maakt en het belangrijk vind of iemand mij aardig vind (heb ik nog steeds niet af kunnen leren).

Dus zat ik gisterenavond weer aan de picknicktafel met 2 buurvrouwen en 2 buurmannen. Het begon heel gezellig en ik vroeg aan desbetreffende buurman "wanneer gaan jullie nou op vakantie?" Waarop hij antwoorde "wil je ons weghebben of zo?". Ik had zoiets van nou een geintje en liet het zitten.

Vervolgens begon zijn dochtertje te huilen en die ging ik ophalen en wilde ik bij hem op zijn schoot zetten. Zegt ie "d'r moeder staat daar hoor". Weer maakte ik er niets van maar ik begon wel een rotgevoel te krijgen. Een andere buurman prikte hem met een vork en zei "beetje aardig he?". Na een tijdje zei ik "misschien kan ik mijn ramen wel groen met wit maken" (we zijn namenlijk aan het verfen. Zegt ie "maak er een postzegel van". Ik snap nog steeds niet waar hij het over had en vroeg om uitleg maa dat werd weggelachen.

Al met al weet ik niet of hij me nou niet mag of stoer zit te doen voor de overige buurmannen. Het is een jongen van een jaar of 35 die een heleboel voor anderen in de straat doet en zo ook bij ons maar dit snap ik gewoon niet. Ik ga dit altijd direct bij mezelf zoeken en kon er echt niet van slapen.

Graag jullie mening want ik denk zo en zo dat ik te graag aardig gevonden wil worden en daardoor misschien teveel m'n best doe en te snel gekwetst wordt of zo (klinkt dat logisch?)

bedankt

Rammetje
Nageltje,

Waarschijnlijk heeft jouw buurman geen ene seconde aan dit voorval gedacht en terecht. Het is de sop van de kool niet waard. Jij spiegelt volgens mij jouw angsten op hem. Jij bent ontzettend bang dat hij je niet mag en neemt dat hem nog kwalijk ook.

Grow up nageltje! Tijd om een gladde rug te kweken.

Stel nou he, als het ergste wat je kan overkomen waar is. Dat de buurman je niet mag. Gewoon omdat jullie elkaar niet liggen, nergens anders om. So what!

Hoe zou jij reageren als één van de vrouwen aan de picknicktafel zo zou reageren om een off day van jouw vent? Dat ze niet zo moet zeiken toch?
Ben jij zo iemand die graag alles regelt , Nagel ? Die ook veel wéét ? ( van wie de beste bakker is tot hoe laat de bibliotheek op de derde dinsdag in mei open is tot de beste methode om je kind met duimen te laten stoppen )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Maartbaby schreef op 07 augustus 2008 @ 15:45:

Mmm, wraakzuchtig vind ik niet zo heel lief....en ook wraakzuchtig zijn kost energie en da's nou juist zo zonde! Vind eigenlijk dat ik zelf best heel lief blijf hier Wraakzuchtig op een manier dat als iemand mij iets flikt ik dan meestal ook klaar ben met diegene. Ben je meestal niet zo lief dan?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 augustus 2008 @ 15:48:

[...]

Ik vinnut altijd zo leuk als er opeens zomaar een Koot en Bie uitdrukking langskomt!

Lekker is dat he ?

Reeds, als het ware ........... ( moet je ook kennen )
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:46:

[...]

Ik bemoeide mij ermee omdat mijn zoontje haar aan het huilen bracht. Maar inderdaad, ik had haar ook gewoon kunnen laten. We letten allemaal een beetje op elkaars kinderen daar.Uh dan zeg jij wat tegen jouw kind, je laat hem sorry zeggen en klaar.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 augustus 2008 @ 15:48:

[...]

Ik vinnut altijd zo leuk als er opeens zomaar een Koot en Bie uitdrukking langskomt!Hé ik ook Pip! Topicje openen?
quote:Vl43inder schreef op 07 augustus 2008 @ 15:48:

Nageltje,

Waarschijnlijk heeft jouw buurman geen ene seconde aan dit voorval gedacht en terecht. Het is de sop van de kool niet waard. Jij spiegelt volgens mij jouw angsten op hem. Jij bent ontzettend bang dat hij je niet mag en neemt dat hem nog kwalijk ook.

Grow up nageltje! Tijd om een gladde rug te kweken.

Stel nou he, als het ergste wat je kan overkomen waar is. Dat de buurman je niet mag. Gewoon omdat jullie elkaar niet liggen, nergens anders om. So what!

Hoe zou jij reageren als één van de vrouwen aan de picknicktafel zo zou reageren om een off day van jouw vent? Dat ze niet zo moet zeiken toch?Nee ik zou haar niet vinden zeiken maar misschien zou ik wel zoiets hebben van "ach trek het je niet aan". Het is wel makkelijk om te zeggen van de gladde rug maar ik voel wat ik voel en zou dit graag anders voelen maar dat is helaas niet zo.
quote:eleonora schreef op 07 augustus 2008 @ 15:47:

[...]

Daar heb ik wel even iets van gezegd.

Wat ? " dankuwel " ?

Contact moet erg goed zijn wil ik aan de kids van vrienden komen en zij aan die van ons.....en zo te lezen is dat niet zo. Ik had dan in jouw geval alleen je zoontje aangesproken (weet niet hoe oud ie is natuurlijk) want hij maakte haar aan het huilen. Misschien ergerde je buurman zich daar aan?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 augustus 2008 @ 15:48:

Ben jij zo iemand die graag alles regelt , Nagel ? Die ook veel wéét ? ( van wie de beste bakker is tot hoe laat de bibliotheek op de derde dinsdag in mei open is tot de beste methode om je kind met duimen te laten stoppen )Ik ben een regelneefje en ik weet een hoop want ik ben secretaresse en dat ligt in mijn aard maar ik ga anderen niet vertellen hoe ze hun kind op moeten voeden, daar bemoei ik me niet mee.
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:51:

[...]

Ik ben een regelneefje en ik weet een hoop want ik ben secretaresse en dat ligt in mijn aard maar ik ga anderen niet vertellen hoe ze hun kind op moeten voeden, daar bemoei ik me niet mee.Ik begin de buurman te begrijpen...............
Ik denk dat Buurman in een deuk zou liggen als ie zou weten dat een paar opmerkingen van hem, in mijn ogen vrij onschuldige opmerkingen, zoveel reacties opleveren hier op het forum.

Vraag de volgende keer gewoon wat ie bedoeld,misschien had ie gewoon zijn dag even niet.
quote:Maartbaby schreef op 07 augustus 2008 @ 15:50:

Contact moet erg goed zijn wil ik aan de kids van vrienden komen en zij aan die van ons.....en zo te lezen is dat niet zo. Ik had dan in jouw geval alleen je zoontje aangesproken (weet niet hoe oud ie is natuurlijk) want hij maakte haar aan het huilen. Misschien ergerde je buurman zich daar aan?dat kan, dat zal ik voortaan ook wel laten, hahahaha.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 augustus 2008 @ 15:48:

Ben jij zo iemand die graag alles regelt , Nagel ? Die ook veel wéét ? ( van wie de beste bakker is tot hoe laat de bibliotheek op de derde dinsdag in mei open is tot de beste methode om je kind met duimen te laten stoppen )Maar die zijn juist altijd heel erg zeker van hun zaak. Ik zie ze met grote regelmaat op het schoolplein, die letten op dat jij je kind wel vastzet in het fietsstoeltje en zijn niet onzeker hoor....
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 augustus 2008 @ 15:52:

[...]

Ik begin de buurman te begrijpen...............wat weet jij nou van mij? Je hebt een beeld maar niet zo vooroordelen he?
Tja ik troost ook weleens kindjes als ik geen mama zie of als het voor mijn voeten gebeurt of zo. Maar ik zou dan niet met kind rond gaan zeulen, dan doe ik het zelf even als het kind dat toestaat. Ik waardeer het als andere ouders dat ook voor mij doen met mijn dochter, in de speeltuin of zo.

Maar ik begrijp wat je bedoelt BGB.
quote:Marjo41 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:52:

Ik denk dat Buurman in een deuk zou liggen als ie zou weten dat een paar opmerkingen van hem, in mijn ogen vrij onschuldige opmerkingen, zoveel reacties opleveren hier op het forum.

Vraag de volgende keer gewoon wat ie bedoeld,misschien had ie gewoon zijn dag even niet.Ik vroeg om uitleg van die postzegel maar dat lachtte hij laf weg.
quote:eleonora schreef op 07 augustus 2008 @ 15:52:

[...]

Maar die zijn juist altijd heel erg zeker van hun zaak. Ik zie ze met grote regelmaat op het schoolplein, die letten op dat jij je kind wel vastzet in het fietsstoeltje en zijn niet onzeker hoor....zo ben ik echt niet, die haat ik zelf zulke wezens.
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:51:

[...]

Ik ben een regelneefje en ik weet een hoop want ik ben secretaresse en dat ligt in mijn aard maar ik ga anderen niet vertellen hoe ze hun kind op moeten voeden, daar bemoei ik me niet mee.Daar bemoei je je wel mee op het moment dat je dat kind op de schoot van je buurman pleurt. Zie je dat zelf niet?
quote:Feliciaatje schreef op 07 augustus 2008 @ 15:53:

Tja ik troost ook weleens kindjes als ik geen mama zie of als het voor mijn voeten gebeurt of zo. Maar ik zou dan niet met kind rond gaan zeulen, dan doe ik het zelf even als het kind dat toestaat. Ik waardeer het als andere ouders dat ook voor mij doen met mijn dochter, in de speeltuin of zo.

Maar ik begrijp wat je bedoelt BGB.Het is echt niet zo dat ik constant met kinderen rondzeul hoor, helemaal niet maar ik vond dit zo zielig en vooral omdat mijn zoontje de veroorzaker was. VOlgende keer bekijken ze het maar.
quote:mararoulette schreef op 07 augustus 2008 @ 15:55:

[...]

Daar bemoei je je wel mee op het moment dat je dat kind op de schoot van je buurman pleurt. Zie je dat zelf niet?Ja dat kan ik wel zien ja
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:56:

[...]

Het is echt niet zo dat ik constant met kinderen rondzeul hoor, helemaal niet maar ik vond dit zo zielig en vooral omdat mijn zoontje de veroorzaker was. VOlgende keer bekijken ze het maar.Spreek je zoontje dan aan. Die heeft het veroorzaakt.
quote:mararoulette schreef op 07 augustus 2008 @ 15:56:

[...]

Spreek je zoontje dan aan. Die heeft het veroorzaakt.dat heb ik ook gedaan
quote:eleonora schreef op 07 augustus 2008 @ 15:52:

[...]

Maar die zijn juist altijd heel erg zeker van hun zaak. Ik zie ze met grote regelmaat op het schoolplein, die letten op dat jij je kind wel vastzet in het fietsstoeltje en zijn niet onzeker hoor....Ohh god ja, ik ken er ook zo een paar. Ze mogen me ook nog, dat is het ergste . Geen ontkomen aan en ik me maar chaotisch en incapabel voelen daarnaast. Maar dat kan ik wel weer relativeren gelukkig *grijnst*.
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:56:

[...]

Ja dat kan ik wel zien jaDan is het misschien zo dat je op het moment niet doorhebt dat jouw acties anders overkomen dan je ze bedoelt. Ik snap eigenlijk wel dat je buurman niet zo aardig was. Je zegt aardig gevonden te willen worden maar ik denk dat het inmengen in het opvoeden van andermans kinderen niet een goede manier is om dat doel te bereiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven