mag niet op stap van vriend

16-11-2009 16:59 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik post hier even anoniem. Het is nl. zo dat ik niet alleen op stap mag van mijn vriend. dit komt doordat als we soms op stap waren ik nogal flink kon drinken en we dan ruzie kregen. Nu heb ik aangeboden om zonder drank op stap te gaan, maar dit wil hij ook niet. Hij zegt zelfs; als jij op stap wilt met je vriendinnen is het uit.

Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens, maar wil hem ook niet kwijt. We hebben nu ruim 1,5 jr een relatie.

Ik ga graag op stap en ben ook al lang niet meer met mijn vriendinnen meegeweest hierdoor. Zij vinden dit ook erg jammer en bellen mij ook niet meer of ik mee naar een feestje ga.

Ik zit dus erg in twijfel. Ik wil dolgraag voor mijn vrijheid kiezen, maar het is al één keer uitgeweest tussen ons en toen was ik ontroostbaar.

Wat vinden jullie?
Jullie kunnen elkaar toch wel ergens tegemoet komen? Compromis...? Of is t echt het een of t ander.

Ik weet niet wat zijn probleem is met jou alcoholgebruik, je drinkt teveel volgens hem? En over hoeveel heb je het dan.. en hoe ben je als je dronken bent? Want als je echt vervelend word dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat hij t niet zo geweldig vind..

Wil niet zeggen dat zijn aanpak een slimme aanpak is.
he's just not that into you... als hij je leuk genoeg vond, zou hij het helemaal niet erg vinden als jij het op zn tijd naar je zin hebt met je vriendinnen...
Kun je je vriend niet zeggen dat je begrijpt dat je gedrag niet tof was en dat je je daarom best kunt voorstellen dat hij er niet happig op is dat je gaat stappen...

maar dat je wel graag zelf je beslissingen neemt en dat je vriendinnen erg belangrijk voor je zijn. Dat jouw beslissing op dit moment is dat je wel wil gaan stappen met je vriendinnen, maar je rekening met hem zal houden wat betreft tijdstip van thuiskomen, drankgebruik, overlast en lomp gedrag?

Je vriend hoort jou geen dingen te verbieden, maar jij hoort geen dingen te doen waar je hem willens en wetens mee kwetst... in een evenwichtige relatie dus.

Succes
Of heeft je vriend er soms problemen mee dat jij met je vriendinnen uit wilt? Dat hij dus niet mee kan/mag en hij dus ook geen controle op jou heeft?

Heb je in het verleden misschien iets gedaan waardoor die bang is dat je in dit gedrag vervalt en dat hij jou dan niet in de gate kan houden of kan corigeren?

Ik weet het niet hoor roep ook maar iets.

Maar hij komt op mij over als iemand die he tjou niet gunt een eigen leven naast hem te hebben.
quote:Amygdala schreef op 16 november 2009 @ 21:25:

maar dat je wel graag zelf je beslissingen neemt en dat je vriendinnen erg belangrijk voor je zijn. Dat jouw beslissing op dit moment is dat je wel wil gaan stappen met je vriendinnen, maar je rekening met hem zal houden wat betreft tijdstip van thuiskomen, drankgebruik, overlast en lomp gedrag?

Wat ik had begrepen uit TO's postings is dat ze zelfs voorstelde niet samen te slapen.

Komt op mij over als niet samenwonend en dus hoeft ze in principe geen afspraak over thuis kom tijden te maken met haar vriend, lijkt mij!
Lieve StrangeFruit,

Bij mij gaan echt alle alarmbellen rinkelen als ik zoiets lees.

Ik heb ook twee jaar lang zo'n vriend gehad, en da's uiteindelijk ontzettend ver gegaan. Ik dacht elke keer: als ik hem zijn zin geef in deze, dan houden het geruzie en de spanningen enzo misschien op. En dus gaf ik hem steeds weer zijn zin, in alles. Contacten verbreken met allerlei mensen, niet uitgaan, niet sms'en, mijn Hyves account sluiten en uiteindelijk zelfs mijn mailaccount opzeggen. Ik kreeg toen een account dat via hem liep. Uiteindelijk heeft hij me zo kapot gemaakt dat ik drie maanden ben opgenomen in een centrum voor psychisch herstel. In eerste instantie miste ik hem en dacht ik nog steeds dat mijn leven bij hem hoorde. Maar toen eenmaal mijn ogen opengingen.....Ik ben elke dag nog zooooo verschrikkelijk blij dat ik op een dag bij hem heb durven weggaan!

Voor mensen die een beetje "kort dor de bocht" reacties geven: ik dacht vroeger ook dingen als 'kom op zeg, dat laat je toch niet gebeuren, hoe diep kan je gaan' maar ik weet nu helaas uit eigen ervaring dat het je dus toch kan gebeuren. Ook al ben ik universitair geschoold, kom ik uit een liefdevol gezin en heb ik jaren in het buitenland gewoond. Zulke mannen bezitten vaak een ongekende charme, zijn dominant en zeer manipulatief. En als je dan zelf net in een wat mindere periode van je leven zit, ben je gewoon kwetsbaarder en vatbaarder ofzo, en zulke mannen voelen dat feilloos aan.

Overigens wil ik niet de indruk wekken dat je er dus als vrouw niks aan kan doen. Integendeel! Je hebt het zelf uiteindelijk zover laten komen, dus dat zegt ook veel over hoe jij in relaties staat. Ik heb een hoop geleerd over mezelf in deze. Het was een pijnlijke maar broodnodige les. Want nu laat ik me door geen enkele vent meer vertellen wat ik wel en niet moet en mag. Ik hoop echt dat jij, StrangeFruit, en andere vrouwen in soortgelijke situaties, uiteindelijk ook voor jezelf zal durven opkomen.

Leef JOUW leven en laat NIEMAND je je identiteit afnemen!

Succes en liefs
Thuis kom tijd afspreken ??? WTF Je bent toch niet volwassen geworden om te horen dat je om 24.00 uur thuis moet zijn?

Ik weet niet wat ik hoor/lees hier. Laat je aub niet door een ander zo inperken zeg. Je bent te jong om achter de geraniums te gaan zitten en te oud om je de les te laten lezen door een een of andere vent (of wie dan ook).

Als een relatie zo moet, dan maar geen relatie!
Ja hallo zeg!!! Hij is je vriend niet je vader.. wat denkt die gozer wel niet.. Komop meid dit heb jij echt niet nodig.. Ff door de zure appel heen, uitmaken die hap.. Dan sta je ook weer open voor mooie nieuwe dingen.. En als je echt goede vriendinnen hebt, slepen zij je er wel door heen ( met en pilsje of 10
quote:Amygdala schreef op 16 november 2009 @ 21:25:

. Dat jouw beslissing op dit moment is dat je wel wil gaan stappen met je vriendinnen, maar je rekening met hem zal houden wat betreft tijdstip van thuiskomen, drankgebruik, overlast en lomp gedrag?

Hallo! Ze wonen niet eens samen, dus als zij wil stappen, hoeft hij daar helemaal geen last van te hebben, omdat ze gewoon thuis slaapt.
Ik zou het uitmaken. In een relatie ga je niet zo met elkaar om. Kom op zeg, je bent 21! Laat je (uitgaans)leven niet zo vergallen door een vent zeg. Ga lekker met je vriendinnen op stap. Dronken mensen vertellen vaak de waarheid, dus heel erg leuk heb je het sowieso niet met hem denk ik.
Heeft ie zwart haar? En bruine ogen?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:KawaiiUsagi schreef op 16 november 2009 @ 21:43:

Lieve StrangeFruit,

Bij mij gaan echt alle alarmbellen rinkelen als ik zoiets lees.

Ik heb ook twee jaar lang zo'n vriend gehad, en da's uiteindelijk ontzettend ver gegaan. Ik dacht elke keer: als ik hem zijn zin geef in deze, dan houden het geruzie en de spanningen enzo misschien op. En dus gaf ik hem steeds weer zijn zin, in alles. Contacten verbreken met allerlei mensen, niet uitgaan, niet sms'en, mijn Hyves account sluiten en uiteindelijk zelfs mijn mailaccount opzeggen. Ik kreeg toen een account dat via hem liep. Uiteindelijk heeft hij me zo kapot gemaakt dat ik drie maanden ben opgenomen in een centrum voor psychisch herstel. In eerste instantie miste ik hem en dacht ik nog steeds dat mijn leven bij hem hoorde. Maar toen eenmaal mijn ogen opengingen.....Ik ben elke dag nog zooooo verschrikkelijk blij dat ik op een dag bij hem heb durven weggaan!

Voor mensen die een beetje "kort dor de bocht" reacties geven: ik dacht vroeger ook dingen als 'kom op zeg, dat laat je toch niet gebeuren, hoe diep kan je gaan' maar ik weet nu helaas uit eigen ervaring dat het je dus toch kan gebeuren. Ook al ben ik universitair geschoold, kom ik uit een liefdevol gezin en heb ik jaren in het buitenland gewoond. Zulke mannen bezitten vaak een ongekende charme, zijn dominant en zeer manipulatief. En als je dan zelf net in een wat mindere periode van je leven zit, ben je gewoon kwetsbaarder en vatbaarder ofzo, en zulke mannen voelen dat feilloos aan.

Overigens wil ik niet de indruk wekken dat je er dus als vrouw niks aan kan doen. Integendeel! Je hebt het zelf uiteindelijk zover laten komen, dus dat zegt ook veel over hoe jij in relaties staat. Ik heb een hoop geleerd over mezelf in deze. Het was een pijnlijke maar broodnodige les. Want nu laat ik me door geen enkele vent meer vertellen wat ik wel en niet moet en mag. Ik hoop echt dat jij, StrangeFruit, en andere vrouwen in soortgelijke situaties, uiteindelijk ook voor jezelf zal durven opkomen.

Leef JOUW leven en laat NIEMAND je je identiteit afnemen!

Succes en liefs

bedankt voor je lieve berichtje!!

Ik heb inderdaad ook mijn hyves acount moeten verwijderen, omdat ik weleens krabbels van gewone vrienden kreeg.

Er hangt natuurlijk meer aan dit verhaal.

ik ben 20 jaar en heb nu1,5 jr een relatie met hem.

hij is één keer tijdens onze relatie vreemd gegaan. dit heb ik hem vergeven.

het verbod op stappen kwam van hem door dat hij niet zo is ingesteld. Hij vind stappen niet leuk. Ook hebben wij weleens ruzie gekregen na het stappen.

verder is hij erg jaloers en controleren. op school en na school belt hij erg vaak om te kijken waar ik ben. Als ik dan niet opnam werd hij erg boos.

Doordat ik vaak met ruzie heb gekregen doordat ik met mannelijke collega's/klasgenoten/vrienden omging had ik hem de afgelopen 3 maanden verzwegen dat ik met een mannelijk klasgenoot in een projectgroep zat. Dit was erg slecht natuurlijk, maar ik wist gewoon dat ik ruzies zou uitlokken als ik dit gewoon vertelde. dan zou hij bij wijze van spreken altijd bellen als ik op school zat enz.

hierdoor was hij ook erg boos geworden.

Nu is hij overigens ook boos omdat ik hem zo maar aan de kant zet teminste dat vind hij.

hoop dat jullie het nog kunnen volgen

alvast bedankt
quote:Very Cherry schreef op 16 november 2009 @ 23:16:

Heeft ie zwart haar? En bruine ogen? haha ja toevallig wel!!
Echt stiktoevallig
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Haha, je avatar VC!
TO, ga alsjeblieft bij hem weg. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om van jou te eisen dat je je hyves pagina sluit. Waarom laat je je dat soort dingen vertellen?
quote:Very Cherry schreef op 16 november 2009 @ 23:16:

Heeft ie zwart haar? En bruine ogen? Wat ben je ook een heerlijk wijf VC
hi strangefruit,

Het spreekwoord klopt bij jullie..: zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten...

kies voor je vrijheid, zal écht opluchten..
StrangeFruit,

Het is niet alleen 'mag niet op stap van vriend'.

Je mag helemaal NIETS van hem. Hoezo zou iemand er een probleem vam maken dat jij op school samenwerkt met jongens / mannen. Wat wil ie dat je als je van school af komt ook geen mannen tegenkomt op je werk ofzo? Geen mannen tegenkomt op straat of geen mannelijke cassier bij de supermarkt? Mag je wel vragen waar de suikerklonten staan aan een vakkenvuller?? Strippenkaart afstempelen door een mannelijke buschaufeur? Of komen ze dan ook te dicht bij?

quote:Dit was erg slecht natuurlijkNEE dit is niet slecht! HIJ is slecht door jou in deze situatie te brengen.

Is ie nou helemaal belazerd!!

*voelt de behoefte om zich aan te sluiten bij de FKP en deze gast eens flink onderhanden te nemen*
Beste Strangefruit,

Hier een reactie van een moeder van een meisje die ook een dergelijk vriendje had.

Gelukkig kan ik HAD schrijven!!

Ik (door)zag het jaloerse en controlerende gedrag natuurlijk veel eerder dan mijn dochter. Hij controleerde haar Hyves, wanneer een mannelijke klasgenoot of andere vrienden haar krabbbelden dan ging hij even een "niet mis te verstaande" reactie op de Hyves zetten van de betreffende vriend. Uitgaan, deed ie voorheen wel, maar tijden mijn dochter steeds minder en wilde altijd bij haar zijn. Terwijl zij ook veel andere vrienden en vriendinnen had. Wanneer ze daar wat mee wilde afspreken ging meneertje domme opmerkingen maken, chaggo zitten doen. Wanneer ze bij mij waren hing er een sfeer hier thuis, nou om te snijden. Ik liep op mijn tenen in mijn eigen huis.

1 x kwam mijn jongste zoon bij mij en zei "mam, weet je wat ik zag? Nou, vroeg ik. Er kwam een sms bij M binnen en R pakte zomaar de mob en ging dat zitten lezen, maar zag ook dat ie alles zat door te lezen".

Hij was niet alleen jaloers op haar vrienden, ook op haar niveau van leren, en later studeren. Hij vond het allemaal maar niks. Zelf vond ik hem (iedereen hier eigenlijk) qua algemene ontwikkeling echt superstom.

Tja en wij (vooral ik) mochten het allemaal aanzien, ik zag mijn dochter van een vrolijke meid vernaderen in een chaggo. Tot een dag..... ik was het zo zat en heb waar mijn dochter bij was hem de waarheid verteld, toen hij haar iets wilde 'verbieden', jawel. Ik vroeg hem of hij wel goedwijs was? Ik vertelde hem dat wanneer er iemand iets verbiedt, dat ik dat ben en dat ik bepaal wat er gebeurd en niet hij. Nou hij hoorde het in Keulen donderen. Ik zou me nooit bemoeien, maar dit ging te ver. Het heeft niet lang geduurd, ze had het zelf helemaal gehad had en vertelde ze hem dat ze niet verder ging met hem. Het was uit!

Toen kreeg ze nog hele nare, vernederende sms'jes. Dat was het bijna het laatste, op msn had ie nog een bericht achtergelaten "dat ze nooit meer zo'n vent als hem zou treffen"! hahaha, nee dat klopt, hopelijk niet!

Ik zei tegen mijn dochter, je laat dit soort dingen ook gebeuren he? Je moet duidelijk zijn vooraf of altijd je grens aangeven. Jij doet het ook. Jij laat je vriendje jou iets verbieden! Jullie wonen niet samen (lijkt erop dat je daar ook wel even mee wacht). Dit gaat echt van kwaad tot erger. Jij denkt dat het liefde is, dat gecontroleer en regels. Maar dat is het echt niet, geloof iedereen hier maar. Je loopt je ongeluk tegemoet. Beter nu afkicken dan later met de gebakken peren zitten.

Succes
Wat ontzetten aardig dat je zijn 'vreemdgaan' trouwens hebt vergeven!!!

Hij zei zeker ook dat ie het nooit meer zou doen??

Weet je dat zeker?

Lees nou zelf, hij verbiedt jou dingen, maar ging zelf vreemd. En jij vergeeft hem. Hij wist ook wel dat je hem zou vergeven, hij heeft je helemaal in zijn macht. Wanneer je bij hem zou gaan wonen zijn de rapen helemaal gaar.

Ik wens je echt heel veel wijsheid toe!
Poeh, wat schrik ik toch van zo'n topic en de omstandigheden van Stragefruit. Met name die laatste post van haar van gisteravond.

Het doet mij heel erg denken aan de parabel van de gekookte kikker: gooi een kikker in een pan heet water en hij zal er net zo snel weer uit springen om zich het vege lijf te redden, maar zet hem in een lekker bakje water en draai zacht het gas eronder aan, en voor hij het weet is het warme badje tot kookpunt gestegen maar is hij al zo murw en suf dat hij er niet meer uitkomt.

Als TO in één keer in zo'n relatie terecht zou komen, zou ook zij vast en zeker direct zo iets hebben van 'no way, dat jij mij al dit soort dingen gaat verbieden danwel opleggen!'. Maar het is langzaam gegroeid. En nu zit ze er in en neemt al heel veel zaken voor 'normaal' aan, zo te lezen. Het controleren van mobiel en Hyves, het opleggen van (stap)regels, het meten met twee maten (wel zelf vreemdgaan maar uit zijn panty gaan als TO eens gewoon samen werkt alleen al met een mannelijke klasgenoot), etc.

Zo schrijnend ongezond, dit!

Gelukkig zijn er mensen als mrspositive die hun verhaal hier delen! Moeilijk om de lijn over te stappen tussen je dochter volwassen laten zijn en je er mee te bemoeien, maar wat goed dat je dat gedaan hebt. Hopelijk kan Strangefruit iets met je verhaal, en kan ze alsnog inzien dat ze op duizenden manieren beter af is zonder die verschrikkelijke 'vriend' van haar...

Strangefruit, de wereld draait NIET om jouw vriend, al wil hij je graag doen geloven dat dat wel zo is. Hij zoekt maar een ander gewillig slachtoffertje, maar zijn tijd met jou is ten einde!
quote:strangefruit1 schreef op 16 november 2009 @ 23:59:

[...]

bedankt voor je lieve berichtje!!

Ik heb inderdaad ook mijn hyves acount moeten verwijderen, omdat ik weleens krabbels van gewone vrienden kreeg.

Er hangt natuurlijk meer aan dit verhaal.

ik ben 20 jaar en heb nu1,5 jr een relatie met hem.

hij is één keer tijdens onze relatie vreemd gegaan. dit heb ik hem vergeven.

Jij zou hém dingen moeten verbieden, bij wijze van spreken dan. Wat denkt hij wel? Hij gaat vreemd en hij verbiedt jou allerlei dingen.. Hyves account verwijderen omdat je krabbels krijgt van gewone vrienden.... Pfff

het verbod op stappen kwam van hem door dat hij niet zo is ingesteld. Hij vind stappen niet leuk. Ook hebben wij weleens ruzie gekregen na het stappen.

Hij vindt stappen niet leuk, jij wel. Hij doet maar water bij de wijn hoor. Als jij voetbal niet leuk vindt en hij wel, kijkt hij dan ook niet naar voetbal??

verder is hij erg jaloers en controleren. op school en na school belt hij erg vaak om te kijken waar ik ben. Als ik dan niet opnam werd hij erg boos.

Doordat ik vaak met ruzie heb gekregen doordat ik met mannelijke collega's/klasgenoten/vrienden omging had ik hem de afgelopen 3 maanden verzwegen dat ik met een mannelijk klasgenoot in een projectgroep zat. Dit was erg slecht natuurlijk, maar ik wist gewoon dat ik ruzies zou uitlokken als ik dit gewoon vertelde. dan zou hij bij wijze van spreken altijd bellen als ik op school zat enz.

hierdoor was hij ook erg boos geworden.

Dit klinkt echt heel erg eng. Ondanks dat je van hem houdt ben je beter af zonder hem... Echt!!!

Nu is hij overigens ook boos omdat ik hem zo maar aan de kant zet teminste dat vind hij.

Hij moet niet zeuren. Je laat van alles voor hem. Je verwijdert hyves, je vermijdt contacten met andere mannen, je overweegt om maar niet meer te gaan stappen... De grens is nu bereikt hoor!!!

hoop dat jullie het nog kunnen volgen

alvast bedankt
Ja TD, ik ben ook niet het type dat zich mengt in relaties. Ben niet bepaald de Bitchie schoonmama hoor. Maar.... ik heb gelukkig een goede band met mijn dochter, ze vertelde uit zichzelf gewoon veel dingen die gebeurden. Tuurlijk heb ik wel eens gezegd dat ik dat niet gezond vind. Maar dat ze het zelf moest uitzoeken.

Het kwam zelfs voor dat mijn dochter in examenjaar zat en ik echt alles voor haar deed zodat ze alle tijd kon besteden aan haar examen. (last van faalangst, onzeker. 1200 euries geinvesteerd om examencursussen te kunnen volgen in Leiden). Belt die kn**s op en wilde haar overhalen om na school naar het station te komen, hij zou daar dan zijn. Zij zei tegen hem dat ze dat niet zou doen, het ook niet kon maken t.o. zichzelf en mij. Hij spoorde haar aan om dan maar tegen mij te liegen waarom ze zo laat was. Nou... daar bedankte ze voor. Nee, zei ze, mijn ma doet alles voor mij, vertrouwt me en dan zal ik haar op zo'n manier besodemieteren?

Kijk dit vertelde ze me dan gewoon, ik zei er niets van tegen hem wanneer hij hier was. Ik vond hem zo achterbaks.

Altijd andere mensen beoordelen en veroordelen. Oh.. schiet me van alles te binnen haha!

Mijn dochter heeft een allerliefste vriend op school en nu zitten ze samen ook op de vervolgopleiding. Hij is homofiel, maar wat interesseert iemand dat. Gaat om zijn ZIJN en niet om zijn geaardheid. Het is gewoon een gouden gozer. Zit vriendje van mijn dochter naast me in de auto en ik zie die vriend lopen en stop even, ik groet hem en die vriend van mijn dochter draait achterom naar mijn dochter en trekt een vies gezicht en fluistert. Gatver, vieze homo, bah! Nou ja, jammer dat ik het niet hoorde, had hem zo de auto uitgepleurd, rotjong!
Mrspositive, je doet je naam eer aan. Fijn om te horen dat je zo'n goede en open band met je dochter hebt, mede daardoor is zij ook open en sterk genoeg om haar eigen keuzes te maken in het leven. Ik word daar best wel blij van, zo op de vroege dinsdagochtend! Veel succes jullie samen, en ik wens je een fijne schoonzoon toe (die jou zal waarderen als schoonmama) ook te zijner tijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven