Man, 28 en misschien eerste vriendin

01-11-2008 21:43 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een kleine twee maanden geleden heb ik op een feestje een meisje ontmoet, we hebben een tijdje gezellig met elkaar gesproken en op een gegeven moment hadden we een discussie over iets waarover we allebei dachten gelijk te hebben. Om uit te kunnen vinden wie gelijk had hebben we e-mailadressen uitgewisseld en zo zijn we met elkaar in contact gebleven. Al snel werden de mails langer en langer, mailden we bijna dagelijks met elkaar en hadden we het over heel veel onderwerpen. Vervolgens met elkaar gaan ‘praten’ op msn en ook daar klikte het weer erg goed en we hebben echt uren met elkaar gepraat. Omdat dat zo goed klikte hebben we besloten om elkaar maar weer eens te zien. De eerste date heeft twee weken geleden plaatsgehad en ook dit ging erg goed. Inmiddels een tweede date en ook die was geslaagd We kunnen met elkaar praten, lachen, we ontdekken steeds meer overeenkomsten en het is duidelijk dat we elkaar echt heel erg leuk vinden. Dat blijkt op de dates, maar ook uit de mailtjes en de SMS’jes die we naar elkaar sturen.

Je zou dus verwachten dat er al wat gebeurd is tussen ons, maar dat is niet zo. Ik heb er over nagedacht hoe dat komt en ik denk dat we beiden het initiatief niet durven nemen. Zij verwacht denk ik dat ik dat doe en ik wil dat ook heel graag, maar op de een of andere manier durf ik niet en ik weet ook niet zo goed hoe ik dat moet doen. De reden daarvoor is dat ik inmiddels 28 ben, maar nog nooit een vriendin heb gehad, maagd ben en zelfs nog nooit gezoend heb. Hoe dat zo gekomen is, is moeilijk te zeggen, maar ik denk dat het een combinatie van pas later echt interesse in meisjes gekregen hebben, lang voornamelijk in mannenwerelden vertoefd en ik word bovendien niet snel verliefd en als ik dat niet ben dan hoeft het voor mij niet. Daar komt bij dat ik moeite hebt om contacten te leggen en sociaal gezien niet altijd even handig ben, al wordt dat naarmate ik ouder word veel beter en het is ook niet heel extreem. Het doet er ook niet echt meer toe hoe het zo ver gekomen is, het is nu eenmaal zo en ik kan het toch niet meer terugdraaien.

Ik wil echter niet dat mijn onervarenheid me nu het er eindelijk op lijkt dat ik eindelijk misschien een vriendin ga krijgen (natuurlijk is het nog erg vroeg omdat te zeggen, maar de voortekenen zien er heel goed uit) dat in de weg staat. Ik merk dat dit wel het geval is en ik vraag me af hoe ik dit aan moet pakken. Misschien is het wel het beste om haar te vertellen hoe het zit, maar ik ben bang dat dit haar afschrikt omdat het bepaald niet normaal is dat een 28-jarige jongen nog helemaal groen is. Dus ik vraag me af of dat wel slim is en sowieso vraag ik me af hoe vrouwen tegen die groenheid aankijken: is het een reden om niet aan een relatie te beginnen, of maakt het niet uit? Ik heb besloten er in ieder geval niet over te liegen en als ze ernaar vraagt dan zeg ik het eerlijk, maar ik wil er ergens niet over beginnen omdat ik het dan juist benadruk en dat lijkt me niet slim. Een andere optie is om de stoute schoenen aan te trekken en gewoon het initiatief te nemen op de volgende date, maar ik ben bang dat ik dan weer niet durf, maar ja, hoe zorg ik er voor dat ik het wel durf?

Hier komt nog bij dat ik hier ergens heel onzeker over ben en me niet kan voorstellen dat zo’n leuke, mooie meid mij leuk kan vinden. Dat klinkt alsof ik een soort minderwaardigheidscomplex heb, maar dat is niet zo, want op zich ben ik heel tevreden over mezelf: ik vind dat ik er best goed uitzie, ik ben goed verzorgd en gekleed, redelijk goede baan etc. en ik ben, al zeg ik het zelf, best een aardige vent. Maar toch ben ik op dit gebied heel onzeker en dat komt voor een groot deel door die onervarenheid. Eigenlijk ben ik wat dit betreft in zekere zin nog een 16-jarige puber met alle onzekerheden die daarbij horen, hoe stom het ook klinkt.

Kortom: ik heb jullie advies nodig. Moet ik het haar ‘gewoon’ zeggen? Hoe kijken jullie tegen die onervarenheid aan, is het iets om op af te knappen? Hoe moet ik het initiatief nemen? En wat kan ik aan die onzekerheid doen? Een heel aantal vragen dus, maar hopelijk kunnen jullie me een stukje op we helpen .
ik zou op een eerste stap van jou wachten.

Je onervarenheid zou voor mij geen probleem zijn, en ik denk voor de meeste vrouwen niet, maar ik zou dat nog niet zeggen.

Als jullie elkaar wat beter kennen kan je dat laten vallen, maar zou er nu nog niet over beginnen. Je kan wel zeggen dat je niet zo'n versierder bent.

Probeer er niet teveel druk achter te zetten en er een te big deal van te maken. Zolang jullie met elkaar kunnen praten en daten, geniet er dan van.

En ja, zo'n eerste zoen... daar moet de situatie naar zijn, maar misschien kan je bij het afscheid met 3 zoenen de derde op de mond doen? Dan zie je wel hoe zij reageert :-)

succes ermee
Even heel kort door de bocht want ik moet zo weg:

Maar vraag haar gewoon eens mee uit en loop niet op de zaken vooruit. Geen zorgen voor dingen die later pas ter sprake hoeven komen (je 'groenheid').

Plan een leuke date, waarbij je wat gaat doen, bonbons maken, kanoen, weet ik het wat. Dat houdt het gezellig en luchtig en voert de druk niet zo op. En langzamerhand voel je je vast wat meer op je gemak bij elkaar. Dan komt vanzelf het verhaal wel over evt. geschiedenis en exen langs en dat zou voor mij (en ik denk ook voor haar) geen afknapper zijn (je onervarenheid dus). Je komt hier symphatiek over, dus dat zit wel goed denk ik.

Relax en geniet
ik zou het haar wel zeggen... gewoon als het ter sprake komt of op een moment dat het die richting opgaat in een gesprek ofzo....

Ik heb geen probleem met onervarenheid opzich... heb wel een ex gehad die nog maagd was, bij hem vond ik het niet leuk om te horen... maar dat kwam door de manier waarop... eerst had ie het natuurlijk al wel gedaan hoor... en na de eerste keer sex met elkaar (een vluggertje op de bank nog wel)... kwam ie aan met ''dit was trouwens mn 1e x ''... toen dacht ik wel fuck he, nu snap ik waarom het zo stuntelig ging en ik voelde me zelfs schuldig misschien in dat opzicht ouderwets of idealistisch... maar eerste keer moet toch een klein beetje bijzonder zijn en de tijd voor elkaar nemen... dus als ik het vantevoren geweten had was het geen vluggertje op de bank geworden ...

maar daar tegenover heb ik ook een ex die en echte mannelijke slet is geweest dus op de vraag hoeveel bedpartners? meer dan 100 als antwoord krijgen... dat voelt niet bepaald fijn... dan liever een maagd dan voel je je een stuk specialer...

Gewoon eerlijk zijn is mijn advies dus... lekker lang verhaal van gemaakt... sorry!...
tjee thomas, wat spannend voor je allemaal.

kan me niet voorstellen hoe het van jouw kant moet zijn, maar als ik een jongen leer kennen waar ik oprecht in geïnteresseerd ben en waar ik een goede klik mee heb, dan zou het me niet afschrikken als hij mij zo'n bekentenis zou doen. vind het wel romantisch!

toen ik mijn vriend leerde kennen een paar jaar geleden bleek hij ook niet door de wol geverfd. vind ik nog steeds heel prettig.
Die eerste keer is altijd spannend of het nou zoenen is of meer, en dat blijft denk ik hetzelfde of je nou 16 ben of 28.

Ze zou het op 2 manieren op kunnen vatten, ze vind het vreemd en knapt af op je onervarenheid of ze vind het leuk dat je niet achter alles en iedereen aanloopt en met zorg bepaald aan wie je aandacht besteed. Ik kan niet in haar hoofd kijken dus dat is afwachten.

Ik denk wel dat het slim is om ergens te laten vallen dat je nog niet echt ervaring hebt. je hoeft niet uitgebreid uit de doeken te doen hoe en waarom, maar als je het een klein beetje door laat schemeren merk je vanzelf hoe ze reageert en dan is het aan jou om er verder op in te gaan of niet.

belangrijkste is dat je jezelf blijft en ook wel een beetje geniet van je kriebels....

Succes! Hou je ons op de hoogte?
Ten eerste vind ik je gebrek aan ervaring als vrouw juist positief. Dat maakt je alleen maar bijzonder.

Maar om je vraag te beantwoorden: het beste kun je dit allemaal gewoon aan haar vertellen. Als jullie zo goed met elkaar kunnen praten, zou dit geen probleem moeten zijn. Vooral als je verwacht dat ze je vriendin gaat worden, is dit niet iets waar je geheimzinnig over moet doen. Als je het haar later pas zou vertellen, zou ze vast aan je vragen waarom je het niet eerder hebt verteld.

Succes ermee!
Ok, hier een politiek incorrecte post, maar dit is wat ik erbij zou voelen.

Ik zou wel afknappen op onervarenheid. Ik ben jonger dan jij, en een man van 28 die zelfs nog nooit gezoend heeft, vind ik een ontzettende afknapper. In kleuren: als onervarenheid groen is, dan ben ik zwarter dan zwart. Het zou niet bij me passen en ik zou mij niet op mijn gemak voelen met al mijn so called perversiteiten.

Ik ben laat ontmaagd. Mijn ex heeft dat gedaan, en weet dat nog steeds niet. Ik schaamde me en heb mijn eigen waarheid gecreeerd. Nu ben ik er wel eerlijk over, omdat ik er een groot genoegen in schep in 2 jaar van pure maagdelijkheid naar totale 'verdorvenheid' gegaan te zijn.

Maar goed, dat ben IK, en ervaring leert dat de meeste mensen niet zoals ik zijn. En ik kan me ook geen lange mailcorrespondentie herinneren lately, dus wees niet bang
Het zou mij niet uitmaken hoe (on-)ervaren iemand is.

Waarom overweeg je het (op dit moment) te vertellen, denk je dat je je beter of zekerder zult voelen als zij het weet? Als dat zo is, zou je kunnen zeggen dat je 'niet erg ervaren' bent of zo. Verdere details kun je dan wel uitstellen tot later.

Je hebt nog geen initiatief genomen tijdens jullie dates, schrijf je. Ook geen arm om haar heen, hand vasthouden of iets van die strekking? Zo niet, dan zou ik daar beginnen. Als dat goed voelt en zij positief reageert, krijg je misschien wel vanzelf de moed om nog iets verder te gaan.

En verder wil ik nog even zeggen dat onzekerheid bij heel veel mensen voorkomt, zeker in het begin van een relatie. Zelfs als je wél veel ervaring hebt (...spreek ik uit ervaring).

Succes!
Hoi Thomas,

Ik log net in, zag je oproep en dacht dat verhaal komt bekend voor.

Ik ben inmiddels 3 jaar getrouwd met een man die voor mij ook nog nooit iemand gehad heeft.

Ik heb hem leren kennen via mijn werk en na een half jaar ben ik tot over mijn oren verliefd op hem geworden. Heel grappig want hij zag mij in het begin niet echt staan en dat maakte mij heel onzeker.

We moesten in die tijd veel met elkaar samenwerken en gingen daarna nog wel eens samen iets drinken na het werk. Toen ik hem na een tijdje opbiechte dat ik stiekem verliefd op hem was vertelde hij mij dat dat wederzijds was.

De eerste zoen was onwijs spannend maar de eerste keer sex was niet echt een succes. Ik probeerde te bewijzen hoe goed ik was (denk ik) en hij was zo nerveus dat het allemaal niet lukte. Even voor de duidelijkheid: ik wist toen nog niet dat ik zijn eerste was en dacht dat het aan mij lag dat het niet lukte.

Uiteindelijk heeft ie het me verteld en dat was een hele openbaring. Vond het in het begin wel een beetje vreemd, maar dat kwam vooral omdat ik me niet kon voorstellen dat zo'n leuke jongen nog nooit een vriendin had gehad. We hebben er toen goed over gepraat en zijn toen opnieuw begonnen. Ik gewoon als mezelf i.p.v. een of ander sexgodin en hij zonder geheimen. En omdat we nu beide wisten waar we aan toe waren ging het wel goed. Zelfs zo goed dat we inmiddels 3 jaar getrouwd zijn en een kindje hebben. Als je elkaar echt leuk vind is dat helemaal geen afknapper.

Eerlijk zijn is heel belangrijk, en stoerdoenerij is pas zielig! Het lijkt me ook niet echt makkelijk op direct op tafel te gooien, maar als je intiem met elkaar gaat worden moet je het zeker zeggen.

Verder zou ik, als ik jou was, gewoon de eerste stap zetten. Je voelt vanzelf wanneer jullie dicht bij elkaar zitten dat de spanning stijgt en dan is het moment voor die eerste kus! Ik wou dat ik hem over kon doen want die is zo bijzonder.

En verder moet je niet te veel van jezelf verwachten of van die ander, geniet straks gewoon van het intiem zijn met elkaar en laat je niet gek maken.

Verliefd zijn is een heerlijk gevoel, maar dat maakt de meeste mensen onzeker. Ook al heb je nog zo veel vriendjes gehad

Ik wens je heel veel geluk maar vooral plezier!
quote:Thomas_More schreef op 01 november 2008 @ 21:43:

Kortom: ik heb jullie advies nodig. Moet ik het haar ‘gewoon’ zeggen? Hoe kijken jullie tegen die onervarenheid aan, is het iets om op af te knappen? Hoe moet ik het initiatief nemen? En wat kan ik aan die onzekerheid doen? Een heel aantal vragen dus, maar hopelijk kunnen jullie me een stukje op we helpen .Ja, als jij iets wilt zul jij het initiatief moeten nemen bijvoorbeeld door haar mee uit te vragen. Voor mij persoonlijk zou die onervarenheid waarschijnlijk een afknapper zijn. Dat wil zeggen:op papier. Als je eenmaal gevoelens hebt gekregen voor iemand kunnen dat soort dingen ineens veel minder belangrijker lijken. Ik zou je onzekerheid nog even buiten deze relatie houden en haar niet direct gaan bestoken met hele verhalen hoe onzeker je wel niet bent. Realiseer je dat iedereen die aan het aftasten is of de ander hem net zo leuk vindt, zenuwachtig en onzeker is. Daarin sta je dus niet alleen. Last but not least: vergeet niet dat je dit doet omdat je het graag wilt en niet omdat het moet. Veel plezier dus.
Maar he, het is wel sexy dat je jezelf vernoemt naar een klassieke humanist
Wat een hoop reacties in een uur tijd!

Lemmy: ik denk inderdaad dat ik me zekerder zou voelen als zij het weet. Ik denk dat zij zich nu namelijk afvraagt waarom ik niks onderneem, misschien denkt ze wel dat ik haar niet leuk genoeg vind, terwijl ik haar juist ontzettend leuk vind. Ik heb verder nog niks ondernomen, zelfs niet haar hand vastgehouden. Daar heb ik tijdens de laatste date wel aan gedacht, maar ik durfde het niet, heel stom.

Mave: bedankt voor je verhaal, dat geeft zeker moed. En natuurlijk wil ik er niet stoer over doen en er zeker niet over liegen, het is alleen de vraag wanneer ik het haar ga zeggen (in ieder geval ruim voor een eventuele eerste keer courageux). Enerzijds wil ik het haar graag vertellen omdat er een last van me af zou vallen, maar anderzijds denk ik dat het, zoals een aantal van jullie al zegt, er nog te vroeg voor is. Maar misschien is het inderdaad wel verstandig om er iets over te zeggen, zonder in detail te treden.

Binnenkort staat dus de derde date op de agenda en ik moet even bedenken wat we dan gaan doen. De afgelopen dates hebben we 'actieve dingen' gedaan en ik overweeg nu om haar bij me thuis uit te nodigen en samen te gaan eten. Misschien durf ik het als ik op 'eigen terrein' ben wel aan. Het is op zich niet erg als het er nog niet van komt, als van uitstel maar geen afstel komt, want ik ben bang dat dan op een gegeven moment de interesse bij haar weg is. Dat wil ik natuurlijk voorkomen en daarom moete er toch op redelijk korte termijn spijkers met koppen geslagen worden.

Overigens vind ik je antwoord helemaal niet politiek incorrect Digitalis, ik vroeg immers om jullie mening hierover en ik wil graag eerlijke reacties, ook als die voor mij niet positief zijn.
Als jullie echt goed op 1 lijn zitten en goed klikken, denk ik dat ze echt niet zou afknappen op onervarenheid, en als ze dat wel zou doen, dan is het misschien ook niet het type meisje voor jou :D

Succes en maak je niet te druk!
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Ok dankje Thomas :-)

Gezellig een wijntje (of iets anders) drinken bij je thuis, wil ook wel werken. Word je een beetje losser van. Ik haal er wel vaak drank bij, maar het werkt wel (niet een totaal delirium drinken natuurlijk). Zo heb ik mijn ontmaagding ook doorstaan
Bij je volgende date moet je het misschien wat rustiger opzoeken. Filmpje pakken bij jou of haar thuis...drankje er bij...
Ja, een wat rustigere date is denk ik wel een goed idee, wellicht ontstaat dan de juiste sfeer.

Overigens vond ik die actieve dates erg geslaagd, dat werkt volgens mij veel beter dan het traditionele uit eten gaan omdat het de spanning breekt. Je bent niet gedwongen om voortdurend met elkaar te praten en het voorkomt ongemakkelijke situaties, maar nu we een stapje verder zijn is een ander type date misschien inderdaad beter.
Heel veel succes in ieder geval
Gewoon relaxed blijven en geen draaiboek of scenario voor ogen houden, dat verpest alles en neemt de spontaniteit weg. Een etentje bij jouw thuis of elders lijkt me een goed idee Thomas.
Je kan toch ook een actieve date plannen met een etentje thuis en een filmpje?
quote:Mizzzi schreef op 02 november 2008 @ 00:45:

Je kan toch ook een actieve date plannen met een etentje thuis en een filmpje?Tja, we gaan er wel vanuit dat er "actie" plaatsvindt, min of meer, toch?
Ik zou ergens heen gaan waar je lekker rustig kunt kletsen met een wijntje erbij en dan op een gegeven moment het gesprek sturen in de richting van relatie-geschiedenis, zeg maar. En dan vertel je wat je dwars zit, eerlijk en open. Vervolgens zijn er een aantal opties:

1. ze staat op en loopt weg. Dan weet je zeker dat ze toch echt niet jouw type is. Zeer onwaarschijnlijk.

2. Ze zit de date uit, maar daarna verloopt het contact stroef. Ze is afgeknapt en kan zich er niet overheen zetten. Dus niet de vrouw voor jou, hoe jammer ook.

3. Ze reageert zeer verrast, zegt dat ze niet in de gaten had dat je meer voor haar voelde. Zij zag jou juist als vriend waarbij ze niet bang hoefde te zijn voor seksuele intimiteit. Ze dacht dat ze dat toch duidelijk had laten merken.

4. Ze zegt dat ze zich al afvroeg of het misschien aan haar lag. Ze is duidelijk opgelucht. Het komt allemaal wel goed, door haar openheid en begrip durf je vanzelf verder te gaan.

5. Ze neemt je gelijk op de mond en er wordt verder niet meer gesproken die avond. Zeer onwaarschijnlijk, dus maak je geen zorgen.
Je kan haar ook misschien wel gewoon vragen of je haar mag kussen. Als ze dan ja zegt, dan weet je de weg verder vast wel.
Ik denk dat dat meisje vast wel doorheeft dat je niet zo ervaren bent. En als dat niet zo is, dan is ze zelf ook niet zo ervaren. Dus maak je geen zorgen.

Uitleg> mensen met ervaring praten, als ze elkaar leuk vinden, vaak dubbelzinnig, of ondubbelzinnig over seks.
quote:plukvandepetteflat schreef op 01 november 2008 @ 22:00:

Plan een leuke date, waarbij je wat gaat doen, bonbons maken,

Dan komt vanzelf het verhaal wel over evt. geschiedenis en exen langs en dat zou voor mij (en ik denk ook voor haar) geen afknapper zijn)Ik zou al afgeknapt zijn bij die bonbons maken.............
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven