Man afwijzen
zondag 9 juli 2017 om 11:58
Mijn man hebben een verschil in verlangen en seksuele behoeftes. Ik geniet meer van af en toe goede en uitgebreide seks, ipv vaker allerlei gekke toestanden uitproberen.
Voor mij volstaat 1 à 2 keer in de maand, hij wil een paar keer per week. Ik wil mijn man hierin tegemoet komen. We hebben een compromis gesloten, zodat we elke zaterdag tijd maken om te vrijen.
Door omstandigheden is dit gisteren niet doorgegaan.
Als resultaat zit ik opgescheept met een erg chagrijnige man. Hij zegt weinig, is kortaf, wilde vanmorgen de tafel niet dekken (is zijn 'taak' op zondagmorgen). Dit gedrag zal wellicht blijven duren tot hij weer 'mag', want dit herken ik uit eerdere situaties. Hij zegt dat hij zich gefrustreerd voelt en dus niets kan doen aan zijn gedrag. Hij zegt dat elke man humeurig is als hij seks misloopt. Ik begrijp wel dat het lastig is om zijn behoeftes aan de kant te schuiven, maar ik vind niet dat dit een excuus is om zich zo te gedragen. Zijn horkerig gedrag doet mijn zin in hem in elk geval niet toenemen.
Ik vraag mij af hoe andere koppels omgaan met een verschil in libido. Hoe los je conflicten hierover om? Kun je je partner op een 'vriendelijke' manier afwijzen?
Moet ik mij schuldig voelen omdat mijn man zich tekort gedaan voelt?
Voor mij volstaat 1 à 2 keer in de maand, hij wil een paar keer per week. Ik wil mijn man hierin tegemoet komen. We hebben een compromis gesloten, zodat we elke zaterdag tijd maken om te vrijen.
Door omstandigheden is dit gisteren niet doorgegaan.
Als resultaat zit ik opgescheept met een erg chagrijnige man. Hij zegt weinig, is kortaf, wilde vanmorgen de tafel niet dekken (is zijn 'taak' op zondagmorgen). Dit gedrag zal wellicht blijven duren tot hij weer 'mag', want dit herken ik uit eerdere situaties. Hij zegt dat hij zich gefrustreerd voelt en dus niets kan doen aan zijn gedrag. Hij zegt dat elke man humeurig is als hij seks misloopt. Ik begrijp wel dat het lastig is om zijn behoeftes aan de kant te schuiven, maar ik vind niet dat dit een excuus is om zich zo te gedragen. Zijn horkerig gedrag doet mijn zin in hem in elk geval niet toenemen.
Ik vraag mij af hoe andere koppels omgaan met een verschil in libido. Hoe los je conflicten hierover om? Kun je je partner op een 'vriendelijke' manier afwijzen?
Moet ik mij schuldig voelen omdat mijn man zich tekort gedaan voelt?
zondag 9 juli 2017 om 12:41
We hadden andere verplichtingen. Ik was te moe om nog iets te doen.Hightower schreef: ↑09-07-2017 12:22Wat zijn de omstandigheden?
Was hij met vrienden de kroeg in en dronken thuisgekomen? Dan moet hij dat niet doen natuurlijk, want op zaterdag heeft hij andere 'afspraken'...
Wel enorm kinderachtig van hem om dan maar chagrijnig te zijn en zijn kont tegen de krib te gooien....
Misschien een optie om niet de zaterdag vast te leggen, maar het flexibeler in te vullen ("het weekend")
"Het weekend" komt praktisch neer op de zaterdag. Vrijdag te moe van de werkweek en de zondag wil ik vroeg gaan slapen.
zondag 9 juli 2017 om 12:44
Tsja sorry, dat vind ik echt geen 'omstandigheid' maar een lulsmoes. Ik zou ook behoorlijk gefrustreerd zijn.
zondag 9 juli 2017 om 12:45
Ja, je hebt het verkeerd begrepen. We hebben beiden een compromis gemaakt.Barbaa-de-tweede schreef: ↑09-07-2017 12:26Hij heeft een libido waardoor hij vaker per week zou willen seksen, maar omdat jij dat libido niet deelt is hij akkoord gegaan met het compromis van alleen op zaterdag.
En dan vind je het raar als hij baalt wanneer die zaterdag niet doorgaat en jij blijkbaar ook geen aanstalten maakt om hem te laten weten/merken/voelen wanneer jullie dan wel samen gaan vrijen?
In plaats daarvan loop je te mopperen dat hij zijn taakje niet gedaan heeft?
Ik hoop echt heel erg dat ik het verkeerd begrepen heb....
Hij moppert als een klein kind, doet vervelend en kortaf tegen mij. Daardoor heb ik geen zin om aanstalten te maken om een nieuwe datum te plannen.
zondag 9 juli 2017 om 12:45
Hoe is het dan gegaan histeravond? Toen het niet door kon gaan heb je toen niet tegen hem gezegd "schatje, we halen het morgenochtend/middag/avond/ maandag wel in"?
Persoonlijk denk ik dat jullie beiden even kinderachtig bezig zijn en het hoog tijd wordt voor weer een volwassen gesprek.
zondag 9 juli 2017 om 12:46
Je vindt jouw zin echt veel belangrijker dan die van hem krijg ik de indruk?
Heb je hem laten merken dat je het ook jammer vindt dat het zaterdag 'mislukt' is?
Of vind je het wel best dat het niet hoefde? Volgende week nieuwe kans?
Heb je enig idee wat het met een mens doet om te weten dat je niet begeerd wordt door je partner?
Ga naar hem toe, kruip tegen hem aan, zoen hem heftig en vrij met hem de sterren van de hemel ook al is het nog zonnig.
De zondag is nog lang, kan nog een hele leuke dag worden samen.
Of een heel vervelende dag doordat jullie allebei blijven mokken... Aan jou de keuze
zondag 9 juli 2017 om 12:47
Ah....de aap komt al uit de mouw. JIJ bent te moe, JIJ wilt vroeg naar bed. Doet het er ook nog iets toe wat je man wil?
zondag 9 juli 2017 om 12:48
sleeping_sun schreef: ↑09-07-2017 12:47Had je de tijd die je voor deze topic gebruikt hebt niet beter aan het vrijen met je man besteden?![]()
zondag 9 juli 2017 om 12:50
1e: jij, hij of beiden? Als ik, als man, op vrijdag moe ben maar mijn partner begint me op te winden, no way dat ik dan omdraai en ga slapen. Zeker als libido al hoger is dan dat van partner
2e: jij wil vroeg slapen. Hij niet begrijp ik?
Misschien wat minder op schema gaan zitten en wat flexibeler zijn in je compromis?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
zondag 9 juli 2017 om 12:51
zondag 9 juli 2017 om 12:54
Dit is typisch zo'n situatie die om bijna niets enorm kan escaleren.
Dus je kan twee dingen doen:
- of elkaars aanwezigheid accepteren en de dag doorkomen.
- of je neemt nu initiatief door te zeggen dat je het ook jammer vindt, dat je hem begrijpt, dat zijn kinderachtige gedrag het er niet beter op maakt en dat jullie samen even resetten door samen onder de douche te springen oid. Hoeft natuurlijk niet zo, maar in basis, dat jij initiatief neemt om de negatieve cirkel te doorbreken.
Want vanavond gaat er ook niets gebeuren want JIJ wil vroeg gaan slapen. En zo bepaal jij dus het ritme, dus aan jou om het ook te doorbreken.
Dus je kan twee dingen doen:
- of elkaars aanwezigheid accepteren en de dag doorkomen.
- of je neemt nu initiatief door te zeggen dat je het ook jammer vindt, dat je hem begrijpt, dat zijn kinderachtige gedrag het er niet beter op maakt en dat jullie samen even resetten door samen onder de douche te springen oid. Hoeft natuurlijk niet zo, maar in basis, dat jij initiatief neemt om de negatieve cirkel te doorbreken.
Want vanavond gaat er ook niets gebeuren want JIJ wil vroeg gaan slapen. En zo bepaal jij dus het ritme, dus aan jou om het ook te doorbreken.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
zondag 9 juli 2017 om 12:54
Ja gek hè! Jij laat het er gisteren bij zitten zonder een nieuwe afspraak te maken blijkbaar (want tja, zondag wil je vroeg naar bed
s-groot wijzigde dit bericht op 09-07-2017 12:56
0.71% gewijzigd
zondag 9 juli 2017 om 12:55
Je man heeft groot gelijk als hij nu gefrustreerd reageert. Je komt nogal egoïstisch over w.b. je eigen wensen en behoeften erdoor drukken. 'Dan wacht je maar een week' vind ik lomp, en 1 a 2 keer per maand is voor de meeste mensen -man en vrouw- wel héél weinig.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
zondag 9 juli 2017 om 12:56
Hoi Anouk,
Basis situatie is toch dat je maar een á twee keer per maand wel zin hebt en de rest van de tijd niet ? Het lijkt er een beetje op dat je alles aangrijpt om maar niet te hoeven vrijen : Jou eigen lage libido, zijn humeur en dat hij weigert zijn taak te doen, jullie afspraak van een keer per week op zaterdag en dus niet op een andere dag. Het leidt allemaal tot 1 ding : geen sex. Ergo, de situatie die jij het liefste hebt. Ik snap wel dat je man daar niet gelukkig van wordt en jij natuurlijk ook niet.
Het lijkt erop dat jullie stelling tegen elkaar aan het nemen zijn. Een vervelende situatie. Ik zou die afspraak van 1 keer per week op zaterdag maar laten varen.
Kunnen jullie niet proberen om van een andere invalshoek uit te gaan ? Bijvoorbeeld dat je afspreekt gewoon lief en attent voor elkaar te zijn. Op alle mogelijke manieren. Hij doet zijn uiterste best om het jou op alle vlakken naar de zin te maken en jij doet dat andersom ook voor hem. In welke vorm dan ook, dat maakt niet uit. En ja, in jou geval zou sex géven ipv op afspraak ondergaan daar ook een onderdeel van kunnen zijn. Je hoeft niet altijd zin te hebben om elkaar daarin tegemoet te komen.
zondag 9 juli 2017 om 12:56
Helemaal dit. Jij beslist eenzijdig dat de wekelijkse neuk niet doorgaat en dat hij dan nog maar een weekje moet wachten?
Ik zou ook pissed off zijn en ik vind de reacties in dit topic van "zielige zeurpiet" echt raar.
Het gaat niet alleen maar om jouw zin he..