Man afwijzen
zondag 9 juli 2017 om 11:58
Mijn man hebben een verschil in verlangen en seksuele behoeftes. Ik geniet meer van af en toe goede en uitgebreide seks, ipv vaker allerlei gekke toestanden uitproberen.
Voor mij volstaat 1 à 2 keer in de maand, hij wil een paar keer per week. Ik wil mijn man hierin tegemoet komen. We hebben een compromis gesloten, zodat we elke zaterdag tijd maken om te vrijen.
Door omstandigheden is dit gisteren niet doorgegaan.
Als resultaat zit ik opgescheept met een erg chagrijnige man. Hij zegt weinig, is kortaf, wilde vanmorgen de tafel niet dekken (is zijn 'taak' op zondagmorgen). Dit gedrag zal wellicht blijven duren tot hij weer 'mag', want dit herken ik uit eerdere situaties. Hij zegt dat hij zich gefrustreerd voelt en dus niets kan doen aan zijn gedrag. Hij zegt dat elke man humeurig is als hij seks misloopt. Ik begrijp wel dat het lastig is om zijn behoeftes aan de kant te schuiven, maar ik vind niet dat dit een excuus is om zich zo te gedragen. Zijn horkerig gedrag doet mijn zin in hem in elk geval niet toenemen.
Ik vraag mij af hoe andere koppels omgaan met een verschil in libido. Hoe los je conflicten hierover om? Kun je je partner op een 'vriendelijke' manier afwijzen?
Moet ik mij schuldig voelen omdat mijn man zich tekort gedaan voelt?
Voor mij volstaat 1 à 2 keer in de maand, hij wil een paar keer per week. Ik wil mijn man hierin tegemoet komen. We hebben een compromis gesloten, zodat we elke zaterdag tijd maken om te vrijen.
Door omstandigheden is dit gisteren niet doorgegaan.
Als resultaat zit ik opgescheept met een erg chagrijnige man. Hij zegt weinig, is kortaf, wilde vanmorgen de tafel niet dekken (is zijn 'taak' op zondagmorgen). Dit gedrag zal wellicht blijven duren tot hij weer 'mag', want dit herken ik uit eerdere situaties. Hij zegt dat hij zich gefrustreerd voelt en dus niets kan doen aan zijn gedrag. Hij zegt dat elke man humeurig is als hij seks misloopt. Ik begrijp wel dat het lastig is om zijn behoeftes aan de kant te schuiven, maar ik vind niet dat dit een excuus is om zich zo te gedragen. Zijn horkerig gedrag doet mijn zin in hem in elk geval niet toenemen.
Ik vraag mij af hoe andere koppels omgaan met een verschil in libido. Hoe los je conflicten hierover om? Kun je je partner op een 'vriendelijke' manier afwijzen?
Moet ik mij schuldig voelen omdat mijn man zich tekort gedaan voelt?
zondag 9 juli 2017 om 13:01
Hij heeft mij geen tijd gegeven om hem een nieuwe afspraak te geven.
Hij kijkt nu naar de ronde van Frankrijk.
Ik zal zorgen dat hij vanavond zijn zin krijgt.
zondag 9 juli 2017 om 13:03
zondag 9 juli 2017 om 13:04
zondag 9 juli 2017 om 13:04
zondag 9 juli 2017 om 13:06
Ik snap wel dat je geen zin hebt als hij bozig doet, maar snap je zijn teleurstelling ook niet? Misschien kun je laten merken dat je het ook jammer vind en dat je hem ook graag wil. Als dat het geval is. Voelt het als een taak? Zo omschrijf je het een beetje. En dat is voor jou ook niet leuk, als dat zo is.
zondag 9 juli 2017 om 13:06
Over het algemeen hebben mannen vrij goed door dat hun vrouw er totaal geen zin in heeft en het maar laat gebeuren. En vinden ze dat totaal niet opwindend. Grote kans dus dat manlief, ondanks dat 'het mag', zich vanavond weer gefrustreerd omdraait. En TO weer haar zin, nl. geen seks, heeft.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
zondag 9 juli 2017 om 13:07
Eh zondagochtend? Zondagmiddag? Zaterdagochtend als je net wakker bent (heerlijk ochtendsex) voor je verplichtingen?
Ik begin je man wel steeds beter te begrijpen, sorry
zondag 9 juli 2017 om 13:09
En als je dan binnenkort een topic opent dat je man vreemdgaat doordat hij iemand heeft ontmoet die hem wel de passie geeft waar een mens blij van wordt, dan moeten we opeens allemaal medelijden hebben?
Hij komt jou al enorm tegemoet door dat zogenaamde compromis. Waarin kom jij hem tegemoet?
Het klinkt alsof het allemaal op jouw voorwaarden moet gebeuren.
Vrijdag mag niet, want dan ben je te moe van werken
Zaterdag mocht deze keer ook niet, want toen was je te moe van de verplichtingen
Zondag mag niet, want dan moet je vroeg naar bed en blijkbaar alleen en alleen om te slapen
En de rest van de week zeker ook te moe door werken?
Van samen vrijen krijg je energie!
Heel goed middeltje tegen vermoeidheid.
Hij komt jou al enorm tegemoet door dat zogenaamde compromis. Waarin kom jij hem tegemoet?
Het klinkt alsof het allemaal op jouw voorwaarden moet gebeuren.
Vrijdag mag niet, want dan ben je te moe van werken
Zaterdag mocht deze keer ook niet, want toen was je te moe van de verplichtingen
Zondag mag niet, want dan moet je vroeg naar bed en blijkbaar alleen en alleen om te slapen
En de rest van de week zeker ook te moe door werken?
Van samen vrijen krijg je energie!
Heel goed middeltje tegen vermoeidheid.
zondag 9 juli 2017 om 13:13
Timetraveler schreef: ↑09-07-2017 12:58Jij wil zo'n 1-2 keer per maand. Hij, laat ik wat zeggen, 12 keer per maand. Het compromis is dus zo'n 3-4. Noem ik niet echt een compromis maar meer dat jij je zin hebt gekregen.
Wat is dan wel een compromis?
zondag 9 juli 2017 om 13:16
[quote=tarataz post_id=27294493 time=1499597803 user_id=178452. Ik zou die afspraak van 1 keer per week op zaterdag maar laten varen.
Kunnen jullie niet proberen om van een andere invalshoek uit te gaan ? Bijvoorbeeld dat je afspreekt gewoon lief en attent voor elkaar te zijn. Op alle mogelijke manieren. Hij doet zijn uiterste best om het jou op alle vlakken naar de zin te maken en jij doet dat andersom ook voor hem. In welke vorm dan ook, dat maakt niet uit. En ja, in jou geval zou sex géven ipv op afspraak ondergaan daar ook een onderdeel van kunnen zijn. Je hoeft niet altijd zin te hebben om elkaar daarin tegemoet te komen.
[/quote]
Het moet persé een compromis zijn ? ( per definitie negatief ) bovenstaande vindt je niks als positieve oplossing ?
Kunnen jullie niet proberen om van een andere invalshoek uit te gaan ? Bijvoorbeeld dat je afspreekt gewoon lief en attent voor elkaar te zijn. Op alle mogelijke manieren. Hij doet zijn uiterste best om het jou op alle vlakken naar de zin te maken en jij doet dat andersom ook voor hem. In welke vorm dan ook, dat maakt niet uit. En ja, in jou geval zou sex géven ipv op afspraak ondergaan daar ook een onderdeel van kunnen zijn. Je hoeft niet altijd zin te hebben om elkaar daarin tegemoet te komen.
[/quote]
Het moet persé een compromis zijn ? ( per definitie negatief ) bovenstaande vindt je niks als positieve oplossing ?
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 09-07-2017 13:20
3.78% gewijzigd
zondag 9 juli 2017 om 13:18
Maar libido is wel op te boosten eventueel. Masturbeer je wel? Vaker klaarkomen geeft bij mij altijd meer zin. Maar wanneer je seks als taak ziet kan ik me voorstellen dat je geen zin hebt. Ik vind ook wel dat je erg makkelijk doet tegenover je man, zoals de meeste hier zeggen. Wat vind jij van die reacties?
zondag 9 juli 2017 om 13:19
Maar hoe je dit alles ook brengt.z kom op.
"Een nieuwe datum afspreken'
Je doet net alsof je je afspraak bij de kapper hebt gemist. Zo niet romantisch die opmerking.
'Ik geef hem wel zijn zin'
Denk je nou echt dat je man daar opgewonden van raakt?
Als je wil dat je relatie klapt, lekker zo doorgaan. De ingrediënten van een break up zijn aanwezig.
.
zondag 9 juli 2017 om 13:23
Hahahahaha
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
zondag 9 juli 2017 om 13:24
sleeping_sun schreef: ↑09-07-2017 12:47Had je de tijd die je voor deze topic gebruikt hebt niet beter aan het vrijen met je man besteden?![]()
Lijkt me ook. Lijkt me beste investering in je relatie
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
zondag 9 juli 2017 om 13:27
Hoe is jullie relatie verder dan?
Hoe je over hem praat komt het op mij over dat de relatie sowieso niet echt gezellig is. Klinkt niet erg liefdevol hoe je over hem praat namelijk.
Of hebben jullie het verder wel leuk? Doen leuke dingen? Lachen met elkaar? Knuffelen etc? Attent naar elkaar?
Toen mijn ex bijv op een gegeven moment erg gemeen tegen mij was, voelde ik me helemaal niet geliefd en werd daar erg ongelukkig van. Daardoor had ik op een gegeven moment ook geen zin meer in seks. Deed het toen wel maar soms dus wel met tegenzin omdat ik me dus niet gelukkig voelde.
Als je gelukkig bent samen, je partner is lief voor je etc dan wil je best intiem zijn met je partner en je ziet dat dan niet als 'moeten' lijkt me. Knuffelen, zoenen, seks. Ook al is je libido lager.
Hoe je over hem praat komt het op mij over dat de relatie sowieso niet echt gezellig is. Klinkt niet erg liefdevol hoe je over hem praat namelijk.
Of hebben jullie het verder wel leuk? Doen leuke dingen? Lachen met elkaar? Knuffelen etc? Attent naar elkaar?
Toen mijn ex bijv op een gegeven moment erg gemeen tegen mij was, voelde ik me helemaal niet geliefd en werd daar erg ongelukkig van. Daardoor had ik op een gegeven moment ook geen zin meer in seks. Deed het toen wel maar soms dus wel met tegenzin omdat ik me dus niet gelukkig voelde.
Als je gelukkig bent samen, je partner is lief voor je etc dan wil je best intiem zijn met je partner en je ziet dat dan niet als 'moeten' lijkt me. Knuffelen, zoenen, seks. Ook al is je libido lager.
.