Man afwijzen
zondag 9 juli 2017 om 11:58
Mijn man hebben een verschil in verlangen en seksuele behoeftes. Ik geniet meer van af en toe goede en uitgebreide seks, ipv vaker allerlei gekke toestanden uitproberen.
Voor mij volstaat 1 à 2 keer in de maand, hij wil een paar keer per week. Ik wil mijn man hierin tegemoet komen. We hebben een compromis gesloten, zodat we elke zaterdag tijd maken om te vrijen.
Door omstandigheden is dit gisteren niet doorgegaan.
Als resultaat zit ik opgescheept met een erg chagrijnige man. Hij zegt weinig, is kortaf, wilde vanmorgen de tafel niet dekken (is zijn 'taak' op zondagmorgen). Dit gedrag zal wellicht blijven duren tot hij weer 'mag', want dit herken ik uit eerdere situaties. Hij zegt dat hij zich gefrustreerd voelt en dus niets kan doen aan zijn gedrag. Hij zegt dat elke man humeurig is als hij seks misloopt. Ik begrijp wel dat het lastig is om zijn behoeftes aan de kant te schuiven, maar ik vind niet dat dit een excuus is om zich zo te gedragen. Zijn horkerig gedrag doet mijn zin in hem in elk geval niet toenemen.
Ik vraag mij af hoe andere koppels omgaan met een verschil in libido. Hoe los je conflicten hierover om? Kun je je partner op een 'vriendelijke' manier afwijzen?
Moet ik mij schuldig voelen omdat mijn man zich tekort gedaan voelt?
Voor mij volstaat 1 à 2 keer in de maand, hij wil een paar keer per week. Ik wil mijn man hierin tegemoet komen. We hebben een compromis gesloten, zodat we elke zaterdag tijd maken om te vrijen.
Door omstandigheden is dit gisteren niet doorgegaan.
Als resultaat zit ik opgescheept met een erg chagrijnige man. Hij zegt weinig, is kortaf, wilde vanmorgen de tafel niet dekken (is zijn 'taak' op zondagmorgen). Dit gedrag zal wellicht blijven duren tot hij weer 'mag', want dit herken ik uit eerdere situaties. Hij zegt dat hij zich gefrustreerd voelt en dus niets kan doen aan zijn gedrag. Hij zegt dat elke man humeurig is als hij seks misloopt. Ik begrijp wel dat het lastig is om zijn behoeftes aan de kant te schuiven, maar ik vind niet dat dit een excuus is om zich zo te gedragen. Zijn horkerig gedrag doet mijn zin in hem in elk geval niet toenemen.
Ik vraag mij af hoe andere koppels omgaan met een verschil in libido. Hoe los je conflicten hierover om? Kun je je partner op een 'vriendelijke' manier afwijzen?
Moet ik mij schuldig voelen omdat mijn man zich tekort gedaan voelt?
zondag 9 juli 2017 om 15:10
LaFolie schreef: ↑09-07-2017 14:13Vind je de seks wel lekker, als jullie dat hebben? Of is er dan voor jou ook niet veel aan?
Je kan heus een keer geen zin hebben, maar dit lijkt me meer een systematisch probleem, en eentje die jullie relatie kapot gaat maken. Wil je wel knuffelen, zoenen, aanraken, of dat ook niet? En orale beurten?
Ik snap trouwens heel goed dat je van dit gedrag van je man niet bepaald geil wordt. En hij andersom van jouw gedrag. Lijkt me tijd voor een goed gesprek en het doorbreken van die neerwaartse spiraal.
De seks is (meestal) best fijn.
Ik heb systematisch een lager libido, niet iedereen heeft altijd evenveel zin.
We waren gisteren maar om 2 uur thuis. Ik was echt moe (hadden ver gereden) en mijn man had gedronken. Het gebeurt echt niet vaak dat de afspraak niet doorgaat.
zondag 9 juli 2017 om 15:16
Ik vraag me af of je man echt een keus heeft. Heeft hij de situatie te accepteren zoals die is met de afwijzing die daar bij hoort;" Jij bent niet ok want jouw libido is te hoog..." of mag hij ook een oplossing buiten de deur zoeken zonder dat dat gaat leiden tot de laatste definitieve afwijzing van jouw kant?
zondag 9 juli 2017 om 15:31
Anouk_B schreef: ↑09-07-2017 15:10De seks is (meestal) best fijn.
Ik heb systematisch een lager libido, niet iedereen heeft altijd evenveel zin.
We waren gisteren maar om 2 uur thuis. Ik was echt moe (hadden ver gereden) en mijn man had gedronken. Het gebeurt echt niet vaak dat de afspraak niet doorgaat.
Meestal best fijn dus 2/3 of hoe moeten we dat zien?
Ik zou dat afspraken gedoe loslaten..it is not hot at all.
zondag 9 juli 2017 om 15:36
Nou.. het kan soms best een goed idee zijn om de boel weer op te schudden. Maar daarna is het wel de bedoeling dat je weer zin krijgt in elkaar volgens mij.yourlocalhero schreef: ↑09-07-2017 15:31Meestal best fijn dus 2/3 of hoe moeten we dat zien?
zondag 9 juli 2017 om 15:48
Ik heb de rest van dit topic ook gelezen, maar wilde hier op reageren; Jij straft hem nu door hem nog langer van seks te onthouden. Dat lees ik er uit. Hij gedraagt zich niet zoals jij wil, dan hij geen seks' Lekker puh!"
Jij ziet seks nu als iets wat je aan je man 'geeft' om van het gezeur af te zijn. Hoe romantisch is dat. Waarom was het niet mogelijk om meteen vanochtend of vanmiddag tussen de lakens te duiken?
Hou je nog wel van je man? Gun je het hem ? Wordt je er niet blij van als hij van jou geniet, naast seks knuffel en zoen je toch ook? Geniet je daar dan niet van? Hoe denk je dat je man zich voelt nu jij totaal geen aanstalten maakt om jou zogenaamde compromis goed te maken. Ik neem aan afgewezen en onbemind. Dat is toch niet wat je wil?
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
zondag 9 juli 2017 om 15:55
yourlocalhero schreef: ↑09-07-2017 15:31Meestal best fijn dus 2/3 of hoe moeten we dat zien?
De seks is altijd oké. Soms maak ik zin en dan voel ik niet zoveel, als we het wat uitgebreider doen en ik me erop kan voorbereiden, dan is het wat fijner.
Mijn libido is altijd lager geweest. In het begin van onze relatie hadden we vaker seks (telkens als we elkaar zagen), toen we zijn gaan samenwonen, hadden we quasi geen seks, maar veel conflicten hierom. Daarom zijn we afspraken gaan maken. Hij hoefde toch niet met mij verder te gaan als hij de afspraken zo vreselijk vond.
zondag 9 juli 2017 om 16:03
Right. Hij had moeten zeggen dat jij het maar tegen je zin in moest doen?Anouk_B schreef: ↑09-07-2017 15:55De seks is altijd oké. Soms maak ik zin en dan voel ik niet zoveel, als we het wat uitgebreider doen en ik me erop kan voorbereiden, dan is het wat fijner.
Mijn libido is altijd lager geweest. In het begin van onze relatie hadden we vaker seks (telkens als we elkaar zagen), toen we zijn gaan samenwonen, hadden we quasi geen seks, maar veel conflicten hierom. Daarom zijn we afspraken gaan maken. Hij hoefde toch niet met mij verder te gaan als hij de afspraken zo vreselijk vond.
zondag 9 juli 2017 om 16:10
Wat betekent "quasi geen seks"?
Gewoon geen seks is dat toch gewoon? Dus jullie hadden iedere keer seks TOT jullie gingen samenwonen en toen bleek ineens dat jullie totaal niet op 1 lijn liggen in dit opzicht.
En toen kwamen er afspraken waarbij hij ineens driekwart minder seks mocht verwachten?
Gewoon geen seks is dat toch gewoon? Dus jullie hadden iedere keer seks TOT jullie gingen samenwonen en toen bleek ineens dat jullie totaal niet op 1 lijn liggen in dit opzicht.
En toen kwamen er afspraken waarbij hij ineens driekwart minder seks mocht verwachten?
queenarachnia wijzigde dit bericht op 09-07-2017 16:11
Reden: Verkeerd geformuleerd
Reden: Verkeerd geformuleerd
2.59% gewijzigd
zondag 9 juli 2017 om 16:11
Als je wilt dat je man ophoudt met vervelend doen, dan zal je met hem in gesprek moeten gaan. Liefst zo snel mogelijk maar zeker na het eten.
In jouw situatie had ik eerlijk gezegd, (zoals hierboven al geopperd is) de zondagochtend uitgekozen om de afspraak "in te halen".
Als jij hem vanavond zijn "zin geeft" zonder erover gesproken te hebben, gaat dat niet lukken of je doet standje zeester en denkt ondertussen aan de bloemkool van morgen. Vervolgens draai je je om en heb je die vijf seconden ook weer overleefd.
Ik kan me moeilijk in jou verplaatsen. De seks lijkt mij een wapen toe dat je gebruikt, een machtsmiddel. Er spreekt ook weinig liefde naar je man toe uit je woorden. Hij lijkt meer een last dan een fijne partner voor je te zijn. Als je van hem houdt, gun je hem een partner die hem wel waardeert. Als hij niet bij jou weg wil, dan ga je toch zelf? of vind je het wel fijn zo? Of is het zijn "taak" om de relatie te beeindigen? Want hij heeft het probleem dus hij moet het oplossen? Nee. Jullie hebben beiden het probleem. en beiden de verantwoordelijkheid om er iets aan te doen. En nee, de oplossing is niet 4x per maand de zeester uithangen.
In jouw situatie had ik eerlijk gezegd, (zoals hierboven al geopperd is) de zondagochtend uitgekozen om de afspraak "in te halen".
Als jij hem vanavond zijn "zin geeft" zonder erover gesproken te hebben, gaat dat niet lukken of je doet standje zeester en denkt ondertussen aan de bloemkool van morgen. Vervolgens draai je je om en heb je die vijf seconden ook weer overleefd.
Ik kan me moeilijk in jou verplaatsen. De seks lijkt mij een wapen toe dat je gebruikt, een machtsmiddel. Er spreekt ook weinig liefde naar je man toe uit je woorden. Hij lijkt meer een last dan een fijne partner voor je te zijn. Als je van hem houdt, gun je hem een partner die hem wel waardeert. Als hij niet bij jou weg wil, dan ga je toch zelf? of vind je het wel fijn zo? Of is het zijn "taak" om de relatie te beeindigen? Want hij heeft het probleem dus hij moet het oplossen? Nee. Jullie hebben beiden het probleem. en beiden de verantwoordelijkheid om er iets aan te doen. En nee, de oplossing is niet 4x per maand de zeester uithangen.
zondag 9 juli 2017 om 16:18
Hij had inderdaad de relatie kunnen verbreken. En als hij bij nader inzien de afspraken wel vreselijk vindt, dan kan hij alsnog de relatie verbreken. Waarom zijn jullie doorgegaan met de relatie als jullie al vanaf het samenwonen conflicten hebben hierover? Zijn er andere aspecten die jullie binden?Anouk_B schreef: ↑09-07-2017 15:55De seks is altijd oké. Soms maak ik zin en dan voel ik niet zoveel, als we het wat uitgebreider doen en ik me erop kan voorbereiden, dan is het wat fijner.
zondag 9 juli 2017 om 16:35
Is deze to niet al heel vaak langsgekomen onder andere namen?
Met elke keer als resultaat ellenlange topics waarin ze steeds reageert met quotes en 'ja maar'.
En zelfs nul komma nul tegemoet komen.
En iedereen maar blijven adviseren. Met een hoop frustratie bij de andere posters als resultaat. (Een beetje als de man van to).
Met elke keer als resultaat ellenlange topics waarin ze steeds reageert met quotes en 'ja maar'.
En zelfs nul komma nul tegemoet komen.
En iedereen maar blijven adviseren. Met een hoop frustratie bij de andere posters als resultaat. (Een beetje als de man van to).
zondag 9 juli 2017 om 16:39
Ik wil jou man wel een keer goed doen hoor! Kan hij er wel een maand tegenaan!
godsklere, wat ben jij een ijskonijn! Wat fijn dat je man wel 3x in de maand mag! De boffert!
Hij is idd zelf akkoord gegaan en gebleven met dit wurgcontract. Maar hee, dat duurt vast niet meer heel lang.. en dan hier geen huillietopic aub
godsklere, wat ben jij een ijskonijn! Wat fijn dat je man wel 3x in de maand mag! De boffert!
Hij is idd zelf akkoord gegaan en gebleven met dit wurgcontract. Maar hee, dat duurt vast niet meer heel lang.. en dan hier geen huillietopic aub
TheSky=moreBlue@Malibu
zondag 9 juli 2017 om 16:45
Goed mogelijk. En mocht het een andere TO zijn, dan kan ze die topics met gigaveel adviezen doorlezen. Misschien heeft ze er wat aan.apestaartje30 schreef: ↑09-07-2017 16:35Is deze to niet al heel vaak langsgekomen onder andere namen?
zondag 9 juli 2017 om 16:46
Meiroosje schreef: ↑09-07-2017 16:11
Ik hou nog van mijn man en ik weet dus ook niet waarom ik weg zou moeten gaan.
Ik weet trouwens ook niet waarom jij (en anderen met jou) mij veroordeelt dat ik er maar wat bij lig. Ik doe echt wel veel moeite om het zo fijn mogelijk te maken voor hem. Ik doe zelfs meer moeite voor hem dan hij voor mij.
zondag 9 juli 2017 om 16:47
queenarachnia heeft een goed punt: waarom ging het mis toen jullie gingen samenwonen? Dat lijkt er een beetje op dat je seks gebruikt hebt om de buit binnen te halen en verzuimd hebt om tegen je man te zeggen dat er vanaf voordeurdelen een slot op de koelkast ging, en hij er alleen nog maar een stukje kaas uit mag halen als jij dat goed vindt.
Prima voor de lijn hoor, maar killing voor je relatie.
waarom ging het specifiek toen mis? hij kon het niet zien aankomen of maatregelen nemen om het probleem te voorkomen, tenzij jij daar uitgebreid met hem over gesproken hebt. Heb je dat verzuimd? Of was het vooral een kwestie van met pruillip en over elkaar geslagen armen vertellen "dat het nou eenmaal zo is".
Prima voor de lijn hoor, maar killing voor je relatie.
waarom ging het specifiek toen mis? hij kon het niet zien aankomen of maatregelen nemen om het probleem te voorkomen, tenzij jij daar uitgebreid met hem over gesproken hebt. Heb je dat verzuimd? Of was het vooral een kwestie van met pruillip en over elkaar geslagen armen vertellen "dat het nou eenmaal zo is".
zondag 9 juli 2017 om 16:51
als jij niet weet waarom je weg zou moeten dan heb je een heel groot probleem: door het ontzeggen van intimiteit geef maak je hem geen deelgenoot meer van je leven. HIj bestaat als het ware niet meer. Als hij niet bestaat voor jou, dan is er geen enkele reden om nog de voordeur te blijven delen.
Heel eerlijk, mijn lieve TO, ik kan me niet voorstellen dat jij een keer per week de geweldige, passionele, sensitieve minnares uithangt. En als je zegt dat jij meer moeite doet voor hem kan hij voor jou, kan dat twee dingen betekenen:
1. hij is een waardeloze minnaar die alleen aan zichzelf denkt: oplossing : erover praten dus.
2. je DENKT dat je veel meer moeite voor hem doet, maar in feite is seks hebben met hem al zoveel moeite dat je het juiste perspectief qua "moeite doen " kwijt bent.
Heel eerlijk, mijn lieve TO, ik kan me niet voorstellen dat jij een keer per week de geweldige, passionele, sensitieve minnares uithangt. En als je zegt dat jij meer moeite doet voor hem kan hij voor jou, kan dat twee dingen betekenen:
1. hij is een waardeloze minnaar die alleen aan zichzelf denkt: oplossing : erover praten dus.
2. je DENKT dat je veel meer moeite voor hem doet, maar in feite is seks hebben met hem al zoveel moeite dat je het juiste perspectief qua "moeite doen " kwijt bent.
zondag 9 juli 2017 om 16:54
nogmaals: waarom ging het mis NA het samenwonen? Daar ligt de kern van je probleem. Is zijn seksualiteit wezenlijk veranderd? Kan je daar niet in meegaan? Niet erg, maar wel opnieuw: práát erover.
Als zijn seksualiteit niet veranderd is waarom is het dan nu een probleem? Dan is jou perceptie van seksualiteit veranderd. Ook geen probleem maar praat erover.
dit mokken van beide kanten is een enkeltje echtscheidingsadvocaat.
Als zijn seksualiteit niet veranderd is waarom is het dan nu een probleem? Dan is jou perceptie van seksualiteit veranderd. Ook geen probleem maar praat erover.
dit mokken van beide kanten is een enkeltje echtscheidingsadvocaat.
zondag 9 juli 2017 om 16:54
Anouk_B schreef: ↑09-07-2017 16:46Ik hou nog van mijn man en ik weet dus ook niet waarom ik weg zou moeten gaan.
Ik weet trouwens ook niet waarom jij (en anderen met jou) mij veroordeelt dat ik er maar wat bij lig. Ik doe echt wel veel moeite om het zo fijn mogelijk te maken voor hem. Ik doe zelfs meer moeite voor hem dan hij voor mij.
Behalve dan op vrijdag. Of als je ver gereden hebt. Of op zondag. Of overdag.