Man en de kerstboodschappen

23-12-2009 15:14 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
AARGH!!!

Mannen, ze komen echt van een andere planeet, het kan gewoon niet anders!

Gistermiddag zouden we de kerstboodschappen doen, dus ik op tijd uit werk komen. Is hij niet thuis. Komt twee uur later rustig aankakken. Dus wij naar de winkel, hoop spullen gehaald, maar we moesten nog naar een andere supermarkt. Het was al donker en etenstijd (kindeke was ook mee).

Hij: 'we gaan morgenmiddag wel, als ik uit werk kom'.

Nou vooruit dan maar. Belt ie net doodleuk op dat hij voor zijn werk nog naar een andere plek moet en pas om zeven uur vanavond klaar is met werken. Of ík dan even met kind, op de fiets, door de sneeuw alvast wat boodschappen kan gaan halen?!!!

Dan haalt hij vanavond de rest. Maar aangezien de supermarkt om 8 uur dicht gaat, lijkt het me heel knap als hij het haalt...

Ik kan hier zo kwaad om worden, hij snapt toch ook wel dat het bijna kerst is en dat we dan boodschappen nodig hebben? Af en toe denk ik dat mannen echt een deel van hun hersens missen hoor, het deel waar 'logica' in zit bijvoorbeeld?
@fairy1:

Op dat punt hebben we inderdaad al eens gestaan.

Hij kan zijn zaakjes namelijk niet regelen. Hij doet gewoon helemaal niks.
Natuurlijk gaat het niet om boodschappen alleen, maar zit er veel meer frustratie achter.
quote:Buzzybee schreef op 23 december 2009 @ 16:21:

@fairy1:

Op dat punt hebben we inderdaad al eens gestaan.

Hij kan zijn zaakjes namelijk niet regelen. Hij doet gewoon helemaal niks.Hij kan wel, alleen jij neemt het hem uit handen. Lekker makkelijk toch?
quote:zusenzo schreef op 23 december 2009 @ 15:18:Ik ga zeker zonder man, met ben ik het drievoudige kwijt.Hahaha, die van jouw mikt ook van alles in het karretje? (en staat dan bij de kasa met zijn kin op zijn schoenen als de cassiere het bedrag noemt)
Welk punt bedoel je Buzzybee?

Als hij zijn zaakjes (of jouw zaakjes?) niet kan regelen, zorg je zelf dat je het voor elkaar hebt. Niet zijn zaakjes gaan doen voor hem.
quote:Buzzybee schreef op 23 december 2009 @ 16:20:

Maar zoals ik al zei:

het gaat helemaal niet om die stomme boodschappen, maar om het feit dat hij zich niet aan afspraken houdt.

Zoals ik ook al eerder zei: Hij gaat niet overwerken omdat het moet, maar omdat hij iets op zijn werk kan doen wat hij leuk vindt.

Moet kunnen natuurlijk, maar ik vind ook dat hij zich aan zijn afspraken met mij moet houden.Leuk dat hij zo gemotiveerd is en plezier in zijn werk heeft. Vind ik echt. Dat straalt hij waarschijnlijk ook uit naar z'n baas, dus voor je plek binnen een bedrijf is dat nooit verkeerd.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:jessy schreef op 23 december 2009 @ 16:22:

[...]

Hij kan wel, alleen jij neemt het hem uit handen. Lekker makkelijk toch?Weet je waarom? Omdat ik dat eerst niet deed, en toen ging het helemaal mis.
quote:Buzzybee schreef op 23 december 2009 @ 16:22:

Natuurlijk gaat het niet om boodschappen alleen, maar zit er veel meer frustratie achter.

En dat komt er nu met de kerst allemaal uit?

Fijne kerstdagen gewenst dan maar.
Wat gaat er dan mis Buzzybee?
@mamalief:

Nee hoor, dat kwam er eerder ook al uit.
quote:Buzzybee schreef op 23 december 2009 @ 16:23:

[...]

Weet je waarom? Omdat ik dat eerst niet deed, en toen ging het helemaal mis.Wat gaat er dan zoal mis? Het is toch zeker geen kleuter of zwakbegaafde die niks zelf kan?
@fairy1:

Hij betaalt zijn rekeningen niet o.a.
Ik snap je echt hoor Bee maar het enige dat je kunt veranderen is hoe jij er zelf mee omgaat.Jij kunt hem niet veranderen, dat kan alleen hijzelf.
@jessy:

serieus, soms denk ik dat wel eens...
Trek je plan. Zorg dat jij je zaken wel voor elkaar hebt. Als hij dit niet heeft, is het jammer voor hem. Heel hard hoor, maar je hebt toch maar 1 baby of niet?
Als je echt wil dat er iets veranderd bij hem, zou je die cirkel moeten doorbreken. En dat betekent ophouden met zijn 'zaakjes' te regelen.
quote:Buzzybee schreef op 23 december 2009 @ 16:25:

@fairy1:

Hij betaalt zijn rekeningen niet o.a.

Mm da's wel serieus een probleem, kan je hem helpen zonder gelijk alles voor hem te doen?

Hem herinneren, samen de administratie doen?
@dangeensuus:

ja, dat weet ik ook wel, maar ik probeer al zo lang om het weer goed te krijgen tussen ons, maar dat lukt gewoon niet.

Ik maak me continu zorgen en het lijkt wel alsof het hem niks kan schelen.

Zit hier gewoon te janken achter mijn laptop. Ben het zo zat om altijd maar de sterkere te zijn.
en idd zorgen dat jij het voor jezelf in ieder geval voor elkaar hebt.
Ja, dat heb ik ook.

Ik heb een goede opleiding, een baan en spaargeld.

Ik kan zo verder als ik dat zou willen, maar vind het zo naar voor mijn kindje.
Hoe deed hij dat dan voor jullie gingen samenwonen of een relatie hadden?
quote:Buzzybee schreef op 23 december 2009 @ 16:29:

Ja, dat heb ik ook.

Ik heb een goede opleiding, een baan en spaargeld.

Ik kan zo verder als ik dat zou willen, maar vind het zo naar voor mijn kindje.

Dit gaat niet meer over die boodschappen he Buzzy?

Is er geen enkele manier om hem duidelijk te maken hoe rot jij je hierover voelt?
@jessy:

daar deed ie altijd een beetje vaag over, maar ben er 3 maanden geleden achter gekomen dat hij 10 jaar geleden een schuld had. Dat heeft ie al die tijd voor me verzwegen.

@fairy1:

nee, dat boodschappending was gewoon een spreekwoordelijke druppel denk ik...
Het is heel simpel. Of je doet iets voor een ander (in dit geval je man) uit liefde en omdat je het zelf graag doet. Of je doet het niet. Maar verwacht niet dat er iets verandert als je zelf niet verandert.
Even tussendoor, heb je de boodschappen al gehaald?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven