Man en de kerstboodschappen

23-12-2009 15:14 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
AARGH!!!

Mannen, ze komen echt van een andere planeet, het kan gewoon niet anders!

Gistermiddag zouden we de kerstboodschappen doen, dus ik op tijd uit werk komen. Is hij niet thuis. Komt twee uur later rustig aankakken. Dus wij naar de winkel, hoop spullen gehaald, maar we moesten nog naar een andere supermarkt. Het was al donker en etenstijd (kindeke was ook mee).

Hij: 'we gaan morgenmiddag wel, als ik uit werk kom'.

Nou vooruit dan maar. Belt ie net doodleuk op dat hij voor zijn werk nog naar een andere plek moet en pas om zeven uur vanavond klaar is met werken. Of ík dan even met kind, op de fiets, door de sneeuw alvast wat boodschappen kan gaan halen?!!!

Dan haalt hij vanavond de rest. Maar aangezien de supermarkt om 8 uur dicht gaat, lijkt het me heel knap als hij het haalt...

Ik kan hier zo kwaad om worden, hij snapt toch ook wel dat het bijna kerst is en dat we dan boodschappen nodig hebben? Af en toe denk ik dat mannen echt een deel van hun hersens missen hoor, het deel waar 'logica' in zit bijvoorbeeld?
ik ben het helemaal eens met buzzybee,

om gek van te worden

maar.... kanttekeningetje....

mijn motto is niet voor niks 'you teach people how to treat you'

kennelijk ben jij de Tefal van je gezin en hoeft hij nooit ergens op tijd aan te denken want jij bent het altijd aanwezige vangnet

dus, misschien is het eens tijd voor droog brood op de kersttafel zodat hij begrijpt dat zijn gedrag consequenties kan hebben. (Dat haal je na de kerst dan wel in toch met het gourmetten enzo als alles lekker in de aanbieding is)

Wat je ook doet, haal NIET zijn favo dingen in huis want belonen is duidelijk niet aan de orde nu.
quote:dangeensuus schreef op 23 december 2009 @ 17:26:

een babbie?? wow is dat een nieuw accessoir waar ik niets vanaf weet? Ken je die nog niet?

Meid je weet niet wat je mist!

Verkrijgbaar na gemeenschap met iemand van andere sexe.

Wordt circa 9 maanden na bestelling geleverd
Kolere, dan ben ik opgelicht met vier babies
En eens met Hmmm
TS,zo te lezen ( heb niet alles gelezen, maar ga af op de reacties op pagina 15 wringt er meer dan die lullige boodschapjes.

Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat dat het probleem is.

Overal valt wel een mouw aan te passen.

Heb je al een goed, serieus, ernstig gesprek met hem overwogen?

Ik opper maar wat en misschien ben ik dus mosterd.

Wat niet verbazingwekkend is na 15 pagina's.
quote:dangeensuus schreef op 23 december 2009 @ 17:42:

Kolere, dan ben ik opgelicht met vier babies Zie je wel, je mist een b, ik zou maar teruggaan.

heb je het recuutje nog?
Door baby (nee geen babbie) geen tijd om 16 pagina's te lezen maar ik herken dit dus absoluut niet. Mijn man kan heel goed boodschappen doen, veel sneller dan dat ik dat doe en ook nog eens voordeliger omdat hij niet met allerlei onnodige zaken thuis komt.

Gisteren overigens wel met zijn drieen geweest maar dat is meer omdat ik het vreemd genoeg wel heel gezellig vind om samen de boodschappen te doen.

Deden we voor dat de baby kwam altijd samen, nu dus ook wel alleen omdat het niet altijd uitkomt om hem mee te nemen.
pstt... Donna, het gaat idd niet om de boodschapjes maar manlief neemt zijn verantwoordelijkheden als volwassen man niet, houdt zich niet aan de afspraken, betaalt zijn rekeningen niet etc*
Het lijkt me niet handig om geen eten op tafel te zetten of alleen voor jezelf te zorgen. Althans, niet als je er samen nog iets van wilt maken. Dan is elkaar straffen of 'opvoeden' negatieve energie.

Wat gaat er wel goed tussen jullie en kijk je daar nog naar? Kun je je eroverheen zetten dat hij dingen verzwegen heeft? En weet je ook waarom hij dat gedaan heeft? Hou je nog van hem?

Lijken me goede vragen om eens over na te denken en vanuit daar verder te kijken.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:delicious35 schreef op 23 december 2009 @ 17:46:

Door baby (nee geen babbie) geen tijd om 16 pagina's te lezen maar ik herken dit dus absoluut niet. Mijn man kan heel goed boodschappen doen, veel sneller dan dat ik dat doe en ook nog eens voordeliger omdat hij niet met allerlei onnodige zaken thuis komt.

Gisteren overigens wel met zijn drieen geweest maar dat is meer omdat ik het vreemd genoeg wel heel gezellig vind om samen de boodschappen te doen.

Deden we voor dat de baby kwam altijd samen, nu dus ook wel alleen omdat het niet altijd uitkomt om hem mee te nemen.

Ah toe nou, babbie klinkt toch onzettend schattig

Overigens bij ons is het andersom, ik doe beter en efficiënter boodschappen dan mijn man, hij koopt dingen dubbel of onnodig.

Alleen vind hij het dus not done dat ik ga sjouwen met zware tassen, wat ik op mijn beurt weer belachelijk vind want ik mankeer toch niets?

Ook hier gisteren met z'n drietjes ( met babbie) de meeste boodschappen gehaald en vandaag ben ik alleen naar de markt gegaan en vanmiddag nog even de super voor de laatste dingen.
Volgens mij zijn babbies hartstikke leuk ;)
dangeensuus, ik zei toch al dat ik waarschijnlijk mosterd ben....

TS, is relatie therapie niets voor jullie?

Tenminste als je sowieso nog heil ziet in een relatie met hem.
Ik ben in ieder geval super blij met mijn babbie dangeensuus
ik geef je groot gelijk ;)
was je het nou weer met me eens dangeensuus?? oei ik gloei

ik wil ook zo'n babbie, dan wacht je een paar jaartjes tot ie wat groter is en dan stuur je die lekker voor de boodschappies terwijl hubbie en ikke lekker op t bankie knuffies doen tot ie terug is
Man vind de kerstboodschappen duidelijk minder belangrijk dan jij. En als jij dat wel zo belangrijk vind zul je dus zelf alles in huis moeten slepen. Daarbij is het maar 1 dagje meer dan een weekend. Als je van de week dus elke keer wat meer had meegenomen had je nu geen paniek gehad.

En zo te lezen is er ook niet zoveel geld voor veel boodschappen...probleem opgelost.
juist!!! maar ik doe geen knuffies meer met hubbie... die heb ik niet meer. Hubsjebubsje en mamsjepamsje zijn al jaaaaaaren geleden gescheiden en nu zijn mamsjepamsje en de grote babbies een gezellig gezin
plentie te knuffies over gelukkie zo te horen.... fijne feestdaagjes dan maar!

(PS, ik heb precies zo'n katje als op jouw avatar, alleen dan zonder de kerstdeco helaas)
quote:dangeensuus schreef op 23 december 2009 @ 18:03:

juist!!! maar ik doe geen knuffies meer met hubbie... die heb ik niet meer. Hubsjebubsje en mamsjepamsje zijn al jaaaaaaren geleden gescheiden en nu zijn mamsjepamsje en de grote babbies een gezellig gezinEn die stuur je fijn voor de schappies naar de winkel!
AH online kan ook, zoals Elninjoo ook vermeld.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Vandaag hadden lief en ik de boodschappen gehaald voor dit lange kerstweekend. Het was wel errug druk.

Vanavond doe ik het sanitair en de mis en place in de keuken zodat ik morgen rustig met gezin kerstfilms kan kijken.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Leuk topic.

Gelukkig herken ik het probleem van TO niet. Heb geen man dus niemand om me op af te reageren. Boodschappen doe ik met mijn kinderen, op de fiets.

Erg vermakelijk om te zien hoe al die stelletjes geforceerd 'gezellig' samen proberen kerstboodschappen te doen. In elke gang wel een stel wat ruzie stond te maken.

Heerlijk!
.
Zo ongeveer alle boodschappen zijn op voorhand te halen dan wel te bestellen. Als jij toch verder niets met je leven te doen hebt dan boodschappen halen dan doe je dat toch gewoon alleen van tevoren, dan kan hij het geld verdienen dat daarvoor nodig is?
quote:Buzzybee schreef op 23 december 2009 @ 16:51:

@liselore:

Ik denk dat ik dat punt al een beetje voorbij ben. We zijn ook samen in therapie geweest omdat het niet ging tussen ons (van beide kanten). Daarna leek het heel erg goed te gaan tussen ons, tot ik ergens achter kwam wat hij al meer dan een jaar verzwegen had. Laten we zeggen dat hij het geld dat hij verdiende niet aan mij en kind uitgaf...

Dus het is niet meer leuk... hij houdt zich niet aan gemaakte afspraken, jullie kunnen niet samen praten en hij verzwijgt dingen voor je en geeft geld uit wat voor jullie gezamelijk zou moeten zijn uit aan dingen voor hem alleen, en therapie heeft niet geholpen.......

Waarom vier jij dit jaar nog kerst met deze meneer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven