Man gaat over mijn grens
zondag 2 mei 2021 om 14:54
Beste vivavrouwen,
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
zaterdag 22 mei 2021 om 12:13
Iedereen blijft maar zeggen dat hij sorry heeft gezegd, maar dat is helemaal niet zo.Zandblauwtjes schreef: ↑03-05-2021 18:20Nee ik heb nog geen afspraken gemaakt. Ik heb wel tegen mijn man gezegd dat ik er toch moeite mee heb. Hij vroeg er zelf naar omdat hij mij afstandelijk vond. Hij zegt dat hij het begrijpt, maar hij gedraagt zich een beetje als een geslagen hond. Ik weet niet hoe ik het beter kan uitleggen.
Ik stoor mij aan mezelf en hoe passief ik reageer. Tegelijkertijd wil ik ook helemaal niets nu. Het staat mij heel erg tegen om met iemand te praten bijvoorbeeld.
Hij heeft geen sorry gezegd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 22 mei 2021 om 12:14
Je kan zelf niet lezen. Hij heeft ook niet gezegd dat hij zich schaamt. Je verzint maar wat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 22 mei 2021 om 12:15
viva-amber schreef: ↑22-05-2021 12:13Iedereen blijft maar zeggen dat hij sorry heeft gezegd, maar dat is helemaal niet zo.
Lees de OP nog eens
Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt

zaterdag 22 mei 2021 om 12:16
In de OP staat dat hij de volgende ochtend sorry heeft gezegd en dat hij zich schaamde.viva-amber schreef: ↑22-05-2021 12:13Iedereen blijft maar zeggen dat hij sorry heeft gezegd, maar dat is helemaal niet zo.
zaterdag 22 mei 2021 om 12:17
Huh, staat toch echt in de openingspost hoor:viva-amber schreef: ↑22-05-2021 12:13Iedereen blijft maar zeggen dat hij sorry heeft gezegd, maar dat is helemaal niet zo.
'Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is'.
Of bedoel je sorry op een ander moment?
Oh terwijl ik dit type ben ik alweer mosterd
tulpje21 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 12:18
5.62% gewijzigd
zaterdag 22 mei 2021 om 12:18
Pardon?!?viva-amber schreef: ↑22-05-2021 12:14Je kan zelf niet lezen. Hij heeft ook niet gezegd dat hij zich schaamt. Je verzint maar wat.
Kijk eens wat in de openingspost staat!
Die man wist de volgende dag echt wel dat hij fout was.
En daar heeft hij later iets anders van gemaakt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 22 mei 2021 om 12:21
Precies dat is alles wat relevant is. En als ze zich later bedacht had dat ze toch wel wilde dan was ze zelf wel begonnen.Sjaantje37 schreef: ↑22-05-2021 11:55Volgens mij had ze al een paar keer NEE gezegd dat ze het niet wilde, wat is daar voor een man niet aan te begrijpen?
Maar nee is gewoon nee.
I like being a mess. It's who I am.

zaterdag 22 mei 2021 om 12:30
Nee, dit is juist een typisch voorbeeld waarbij TO een beeld van een buitenstaander op haar situatie geprojecteerd krijgt. TO help je daar zeker niet mee.viva-amber schreef: ↑22-05-2021 12:14Je kan zelf niet lezen. Hij heeft ook niet gezegd dat hij zich schaamt. Je verzint maar wat.
zaterdag 22 mei 2021 om 12:36
Het is niet bevordelijk voor de discussie om de toon ter discussie te stellen als je het niet eens bent met de inhoud. Het is een manier om een bijdrage te diskwalificeren zonder een inhoudelijke reactie te hoeven leveren. Mannen doen dat vaak als ze in discussie zijn met vrouwen: bijdragen emotioneel noemen of verzuurd, want naar vrouwen die emoties een rol laten spelen in hun bijdragen hoeft niet geluisterd te worden. Ik stel voor dat we die tactiek niet toepassen hier.
zaterdag 22 mei 2021 om 12:42
Ik zie nu dat hij de volgende ochtend sorry heeft gezegd, maar waarvoor is niet duidelijk. To heeft aangegeven dat het wel goed is, maar dat voelde voor haar niet zo.
Ik denk dat man heeft gedacht dat een dronken nacht zo een impact zou hebben. Sorry, zit wel goed, door met het leven. In eerste instantie was dat ook TO haar gedachte.
Ik denk dat man heeft gedacht dat een dronken nacht zo een impact zou hebben. Sorry, zit wel goed, door met het leven. In eerste instantie was dat ook TO haar gedachte.

zaterdag 22 mei 2021 om 12:43
Eens dat ik het niet verzuurd had moeten noemen: ik zal erop letten.Thalas schreef: ↑22-05-2021 12:36Het is niet bevordelijk voor de discussie om de toon ter discussie te stellen als je het niet eens bent met de inhoud. Het is een manier om een bijdrage te diskwalificeren zonder een inhoudelijke reactie te hoeven leveren. Mannen doen dat vaak als ze in discussie zijn met vrouwen: bijdragen emotioneel noemen of verzuurd, want naar vrouwen die emoties een rol laten spelen in hun bijdragen hoeft niet geluisterd te worden. Ik stel voor dat we die tactiek niet toepassen hier.
Verder was mijn reactie wel degelijk inhoudelijk, maar dat deel heb je weggehaald in mijn citaat.

zaterdag 22 mei 2021 om 12:47
Wat dan? Ik heb alle berichten van TO nog eens nagelezen, maar ik zie niet waar hij terugkomt van zijn spijt of ‘dat hij er later iets anders van heeft gemaakt’.
Haar man heeft spijt maar begrijpt niet helemaal hoé aangrijpend het voor TO is, althans, dat is de interpretatie die TO geeft aan zijn gedrag.

zaterdag 22 mei 2021 om 12:48
Natuurlijk is er niks aan om seks te hebben met iemand die niet wil. Dat is nou juist het hele punt: het heeft met seks niks te maken. Een man haalt echt geen bevrediging, of voldoening van behoefte, uit seks onder dwang, of ze nu nul, 1,2 of 100 keer nee heeft gezegd. Iedere man, of laat ik zeggen bijna iedere man, begrijpt dat.
Waarom doet hij het dan toch Frustratie? Aandacht opeisen? Dat idee dat als ze eenmaal bezig zijn, ze wel zin krijgt? Daar kan alleen hij antwoord op geven.

zaterdag 22 mei 2021 om 12:56
Misschien heb je gelijk, is dat mijn invulling.kadanz schreef: ↑22-05-2021 12:47Wat dan? Ik heb alle berichten van TO nog eens nagelezen, maar ik zie niet waar hij terugkomt van zijn spijt of ‘dat hij er later iets anders van heeft gemaakt’.
Haar man heeft spijt maar begrijpt niet helemaal hoé aangrijpend het voor TO is, althans, dat is de interpretatie die TO geeft aan zijn gedrag.
Ik zie een verschil in de volgende dag gelijk sorry zeggen en zeggen dat je je schaamt en later een beetje boos en emotioneel zeggen dat zij hem een slecht gevoel over zichzelf geeft.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 22 mei 2021 om 13:03
Zandblauwtjes heeft zelf nog moeite om er woorden aan te geven. Dus ik begrijp wel dat hij niet snapt hoe aangrijpend het precies voor haar is.kadanz schreef: ↑22-05-2021 12:47Wat dan? Ik heb alle berichten van TO nog eens nagelezen, maar ik zie niet waar hij terugkomt van zijn spijt of ‘dat hij er later iets anders van heeft gemaakt’.
Het klinkt zo simpel: een van beiden moet beginnen met praten.

zaterdag 22 mei 2021 om 13:05
Misschien wilde hij zijn vrouw een lesje leren. Misschien vond hij gewoon dat hij recht had op seks. Of misschien draaide het gewoon echt om een verlangen naar seks met zijn vrouw en was hij daarin veel te doortastend.VanPoeshoven schreef: ↑22-05-2021 12:48Natuurlijk is er niks aan om seks te hebben met iemand die niet wil. Dat is nou juist het hele punt: het heeft met seks niks te maken. Een man haalt echt geen bevrediging, of voldoening van behoefte, uit seks onder dwang, of ze nu nul, 1,2 of 100 keer nee heeft gezegd. Iedere man, of laat ik zeggen bijna iedere man, begrijpt dat.
Waarom doet hij het dan toch Frustratie? Aandacht opeisen? Dat idee dat als ze eenmaal bezig zijn, ze wel zin krijgt? Daar kan alleen hij antwoord op geven.
Zeggen dat het niets met seks te maken heeft is veel te kort door de bocht. Daarmee frame je hem wel op een heel specifieke manier.

zaterdag 22 mei 2021 om 13:11
Precies, en dat wordt over het hoofd gezien hier. Hij zit nog ergens tussen ‘het zit wel goed’ en ‘ik heb er nog wat moeite mee’ terwijl TO in stilte in een wervelstorm zit. Dat weet hij dan weer niet.
Een paar weken later slaapt TO ineens met de deur op de knip en heeft hij nog geen idee wat er echt speelt. De discussie loopt éénzijdig via het forum. Begrijpelijk, maar ik weet niet precies wat men hier dan nog van die man verwacht.
zaterdag 22 mei 2021 om 13:20
Dit klopt toch totaal niet. Er zijn mannen die soms gewoon voor eigen bevrediging gaan en dan maakt het geen bal uit wat de ander eraan heeft. Willen klaarkomen en gedaan.VanPoeshoven schreef: ↑22-05-2021 12:48Natuurlijk is er niks aan om seks te hebben met iemand die niet wil. Dat is nou juist het hele punt: het heeft met seks niks te maken. Een man haalt echt geen bevrediging, of voldoening van behoefte, uit seks onder dwang, of ze nu nul, 1,2 of 100 keer nee heeft gezegd. Iedere man, of laat ik zeggen bijna iedere man, begrijpt dat.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 22 mei 2021 om 13:23
En zelfs als ze nee zegt en tweemaal nee zegt, dan heeft ze geen derde keer nee gezegd en is het toch niet duidelijk zogenaamd.Thalas schreef: ↑22-05-2021 11:41Er blijkt uit dat het mannen niet zoveel uitmaakt hoe een vrouw de seks ervaart als ze maar geen ‘nee’ zegt en er blijkt uit dat we het als maatschappij acceptabel vinden dat het mannen niet zoveel uitmaakt hoe een vrouw de seks ervaart als ze maar geen ‘nee’ zegt. Dat betekent niet dat ze wereld niet zo zwart-wit is, dat betekent dat er fundamenteel iets verkeerd zit in hoe de maatschappij de rol van de vrouw ziet bij seks.
zaterdag 22 mei 2021 om 13:30
Nou ja, hij heeft inmiddels vast wel door dat hij vragen moet stellen. Had best een beetje belangstelling kunnen tonen.kadanz schreef: ↑22-05-2021 13:11Precies, en dat wordt over het hoofd gezien hier. Hij zit nog ergens tussen ‘het zit wel goed’ en ‘ik heb er nog wat moeite mee’ terwijl TO in stilte in een wervelstorm zit. Dat weet hij dan weer niet.
Een paar weken later slaapt TO ineens met de deur op de knip en heeft hij nog geen idee wat er echt speelt. De discussie loopt éénzijdig via het forum. Begrijpelijk, maar ik weet niet precies wat men hier dan nog van die man verwacht.
Enige reden die ik kan verzinnen waarom hij dat nog niet heeft gedaan, is omdat hij er geen zin in heeft. Bang voor het gesprek. Want dan gaat hij zich slecht voelen over zichzelf

zaterdag 22 mei 2021 om 13:34
doornroosje9 schreef: ↑22-05-2021 13:20Dit klopt toch totaal niet. Er zijn mannen die soms gewoon voor eigen bevrediging gaan en dan maakt het geen bal uit wat de ander eraan heeft. Willen klaarkomen en gedaan.
Precies, maar er zijn mannen die denken dat een prostituee het ook met hun lekker vind. Prostitutie is een prima voorbeeld dat die stelling weerlegt.

Als ik in TO's schoenen zou staan, zou ik verwachten dat man aan mij merkt dat er iets niet klopt en dat hij het initiatief zou nemen voor een gesprek.kadanz schreef: ↑22-05-2021 13:11Precies, en dat wordt over het hoofd gezien hier. Hij zit nog ergens tussen ‘het zit wel goed’ en ‘ik heb er nog wat moeite mee’ terwijl TO in stilte in een wervelstorm zit. Dat weet hij dan weer niet.
Maar dan moet je dus een man hebben die die signalen bij zijn vrouw ziet, juist interpreteert en vervolgens de ballen heeft om daar ook iets mee te doen in plaats van ervan uit te gaan dat het wel overwaait of zo.
Geen idee hoe dat bij TO zit, maar blijven zwijgen over de olifant in de kamer lijkt me geen optie.
Ze slaapt niet opeens met de deur op de knip. Ze slaapt met de deur op de knip, omdat hij weer met die vriend gaat drinken en zij bang is dat de situatie zich herhaalt. Ze heeft dit ook aangegeven bij hem en toen dook hij in de slachtofferrol.kadanz schreef: ↑22-05-2021 13:11Precies, en dat wordt over het hoofd gezien hier. Hij zit nog ergens tussen ‘het zit wel goed’ en ‘ik heb er nog wat moeite mee’ terwijl TO in stilte in een wervelstorm zit. Dat weet hij dan weer niet.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu

zaterdag 22 mei 2021 om 13:39
Nou, “ineens”. TO schrijft er dit over:
Ze heeft dus precies gezegd wat ze niet fijn vindt. Maar man vindt dat overdreven en wil geen slecht gevoel krijgen over zichzelf.Zandblauwtjes schreef: ↑19-05-2021 20:39Zojuist een zeer vervelend gesprek met mijn man. Hij gaf aan vrijdag na het werk weer een biertje te gaan drinken met dezelfde vriend als de vorige keer, als dat mij niet slecht uit zou komen. Ik heb toen gezegd dat ik het voorlopig geen fijn idee vind dat hij alcohol drinkt. Hij vond dat overdreven en uiteindelijk werd hij een beetje boos en emotioneel en zei hij dat ik hem een slecht gevoel geef over zichzelf.
Want “men” hier van man verwacht is op het moment niet heel veel meer dan luisteren. Maar dat lukt hem niet zo goed, hij loopt weg.