Man is heel passief (ook in bed)

13-10-2018 17:51 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier al eerder geschreven over mijn twijfels over de relatie met mijn man. Ik hoop nogmaals op jullie input te kunnen rekenen.
Mijn man en ik zijn 8+ jaar samen en hebben een kindje. Mijn man is erg passief (geworden). Ik heb heel vaak het gevoel dat ik hem meer steun dan omgekeerd. Het lijkt wel alsof hij voor mij geen moeite wil doen, ook niet in bed.
Net voor we onze relatie begonnen zijn heeft mijn man rugproblemen gehad, waardoor hij nog steeds last heeft van spierzwakte in zijn benen. Seksueel heeft dit ook zijn weerslag. Hij kan bepaalde standjes niet (lang volhouden). Hij had geen ervaring voor hij met mij begon, dus vond ik het normaal dat hij wat afwachtend was. 8 jaar later is er niets veranderd en is het nooit echt goed geweest.
Hij is zo vreselijk passief. Hij neemt (bijna) nooit initiatief en als hij er neemt is het enkele maar om te vragen of 'we kunnen'. Hij stelt nooit iets anders voor of probeert nooit iets uit. Seks is meestal vijf minuten opwarming en dan hij op zijn rug. Ik heb daar niet zoveel aan. Ik heb mij dan ook teruggetrokken en vraag er niet meer om. Hij merkt dat ik mij terugtrek en dat maakt hem onrustig. Het begint tussen ons te staan (we hebben niet veel meer over voor elkaar). Zijn rugproblemen zijn in mijn ogen geen excuus om het zo te laten afweten.
Ik weet niet of ik nog iets kan veranderen aan de situatie en als nog tot veel bereid ben (ik heb veel twijfels), maar we hebben natuurlijk een kindje.
Ik weet niet of iemand nog wat inbreng heeft?
Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat het probleem hem alleen zit in zijn rug of zijn seks gedrag.
Er zijn nog veel meer dingen zo te lezen. Hij klinkt niet bepaald als een leuke man eerlijk gezegd.
Iedereen kan het dan wel zielig vinden vanwege zijn rug en hem een betere vrouw gunnen, maar zo werkt het natuurlijk niet he.
Noem me egoistisch maar ik zou niet de rest van mijn leven (!!!!!!) door willen gaan op zo'n manier. Is dit wat jij jezelf gunt TO? Waar je later op je sterfbed op terugkijkt en denkt; nou dat was toch een prachtige periode?
Even heel eerlijk naar jezelf zijn?
Suy schreef:
17-10-2018 09:35
Ik geloof niet dat het probleem hem alleen zit in zijn rug of zijn seks gedrag.
Er zijn nog veel meer dingen zo te lezen. Hij klinkt niet bepaald als een leuke man eerlijk gezegd.
Iedereen kan het dan wel zielig vinden vanwege zijn rug en hem een betere vrouw gunnen, maar zo werkt het natuurlijk niet he.
Noem me egoistisch maar ik zou niet de rest van mijn leven (!!!!!!) door willen gaan op zo'n manier. Is dit wat jij jezelf gunt TO? Waar je later op je sterfbed op terugkijkt en denkt; nou dat was toch een prachtige periode?
Even heel eerlijk naar jezelf zijn?
En toch heeft ze met deze niet leuke man een kind op de wereld gezet. Ik heb er al meerdere keren naar gevraagd maar krijg niet echt een duidelijk antwoord. Het is mij niet duidelijk of hij nooit steunend is geweest of dat dit er is ingeslopen. In het eerste heb mag TS de hand in eigen boezem steken aangezien ze desondanks toch een kind met hem op de wereld heeft gezet. In het tweede geval vind ik dat ze het aan haar kind verplicht is om alles te doen om het op te lossen. Samen met man natuurlijk. Als hij echt nul op rekest blijft geven, houdt het natuurlijk op. It takes two. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Bladaaneenboom schreef:
17-10-2018 00:22
Dat vond je ex blijkbaar ook niet van jou. Dus een mooie win-win zo.

Ah, je bent er zo 1...........allemaal goed😘
Alle reacties Link kopieren
Suy schreef:
17-10-2018 09:35
Ik geloof niet dat het probleem hem alleen zit in zijn rug of zijn seks gedrag.
Er zijn nog veel meer dingen zo te lezen. Hij klinkt niet bepaald als een leuke man eerlijk gezegd.
Iedereen kan het dan wel zielig vinden vanwege zijn rug en hem een betere vrouw gunnen, maar zo werkt het natuurlijk niet he.
Noem me egoistisch maar ik zou niet de rest van mijn leven (!!!!!!) door willen gaan op zo'n manier. Is dit wat jij jezelf gunt TO? Waar je later op je sterfbed op terugkijkt en denkt; nou dat was toch een prachtige periode?
Even heel eerlijk naar jezelf zijn?
Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
17-10-2018 09:50
En toch heeft ze met deze niet leuke man een kind op de wereld gezet. Ik heb er al meerdere keren naar gevraagd maar krijg niet echt een duidelijk antwoord. Het is mij niet duidelijk of hij nooit steunend is geweest of dat dit er is ingeslopen. In het eerste heb mag TS de hand in eigen boezem steken aangezien ze desondanks toch een kind met hem op de wereld heeft gezet. In het tweede geval vind ik dat ze het aan haar kind verplicht is om alles te doen om het op te lossen. Samen met man natuurlijk. Als hij echt nul op rekest blijft geven, houdt het natuurlijk op. It takes two. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Klopt, maar als iedereen alles zo weloverwogen doordacht zou doen dan zouden er nooit scheidingen zijn of ander soort ellende.
We zijn nu eenmaal net mensen af en toe. En mensen zijn veranderlijk, groeien met elkaar mee of juist van elkaar af. karakters versterken of juist niet, je kunt gewoon niet in de toekomst kijken.
Mensen zijn niet perfect en soms maak je keuzes die op dat moment goed lijken maar waar je achteraf van denkt dat je dat beter niet zo had moeten doen. Echter vormen ze je wel tot de persoon die je bent.

Wat het kind betreft, dat is en blijft inderdaad erg sneu. Maar een papa die niet eens even wat eten wil ophalen voor mama die in het ziekenhuis ligt? Of een papa die nooit eens lief doet tegen mama (en vice versa) lijkt me ook niet een geweldig voorbeeld. Soms moet je kiezen tussen twee kwaden.....
Suy schreef:
17-10-2018 10:17
Klopt, maar als iedereen alles zo weloverwogen doordacht zou doen dan zouden er nooit scheidingen zijn of ander soort ellende.
We zijn nu eenmaal net mensen af en toe. En mensen zijn veranderlijk, groeien met elkaar mee of juist van elkaar af. karakters versterken of juist niet, je kunt gewoon niet in de toekomst kijken.
Mensen zijn niet perfect en soms maak je keuzes die op dat moment goed lijken maar waar je achteraf van denkt dat je dat beter niet zo had moeten doen. Echter vormen ze je wel tot de persoon die je bent.

Wat het kind betreft, dat is en blijft inderdaad erg sneu. Maar een papa die niet eens even wat eten wil ophalen voor mama die in het ziekenhuis ligt? Of een papa die nooit eens lief doet tegen mama (en vice versa) lijkt me ook niet een geweldig voorbeeld. Soms moet je kiezen tussen twee kwaden.....
De vraag is dus of hij inderdaad veranderd is of dat hij altijd zo was.
Alle reacties Link kopieren
Maar ook als hij altijd al zo was kan het zijn dat je dat na een aantal jaren ontgroeid bent. Dan kan het zijn dat de dingen waar je je eerst niet aan stoorde na jaren wel een ding gaan worden.
Dat maakt m.i. helemaal geen verschil in dit geval. Dat betekent dus dat hij stil is blijven staan en TO niet.
Het leven is gewoon niet zo zwart wit. helaas of gelukkig, het is maar net hoe je het ziet
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
14-10-2018 18:08
Ik bedoelde ook te vragen wanneer het veranderd is. Was het een geleidelijk proces?

Het antwoord is wat laat, maar ik heb maar vandaag tijd gehad om te antwoorden.
Voor een stukje is het altijd zo geweest. Knuffelen en troosten heeft nooit in hem gezeten. We gaan simpelweg anders met bepaalde dingen om. Hij heeft geen behoefte om veel over bepaalde dingen te praten, ik wel en dat botst soms. Ik heb bv een tijdje terug een probleem gehad met iemand op het werk (ze legde veel van haar taken en verantwoordelijkheden bij mij neer). Ik heb daar toen vaak over gepraat met mijn man, tot hij op een bepaald moment zei: 'Misschien moet je dan eens allemaal tegen haar zeggen in plaats van tegen mij, met erover te blijven zeuren verandert er niets.' Hij heeft wel gelijk, maar ik wil zoiets niet horen. Ik heb behoefte aan een schouder, niet aan vaderlijke raad. Daarin verschillen we. Ik denk trouwens niet dat dit onwil is van zijn kant.

In bed is het altijd zo geweest, maar ik vond altijd wel een reden om het goed te praten (rugpijn - weinig ervaring). Vooral het laatste jaar ben ik gestopt met te proberen. Ik vind het saai en ik doe ook mijn best niet meer om er veel energie in te steken. Hij merkt dit, weet niet wat hij er mee aan moet en zo hebben we ook veel meer discussies buiten bed.
Alle reacties Link kopieren
Bladaaneenboom schreef:
17-10-2018 00:23
TO

Tongzoenen jullie nog?

Het laatste jaar niet meer. Ik ben gestopt met moeite doen.
TO het klinkt alsof jullie een slechte match zijn.
Jammer dat jullie samen een gezin gestart zijn maar dat is achteraf geklets waar je niets aan hebt.
Ik zou in jullie geval relatietherapie een kans geven (vooral omdat jullie een gezin hebben).Mocht dat ook niets opleveren kun je altijd nog scheiden want zoals het nu gaat lijkt mij ook voor kind niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Leslie180 schreef:
20-10-2018 09:32
Ik heb daar toen vaak over gepraat met mijn man, tot hij op een bepaald moment zei: 'Misschien moet je dan eens allemaal tegen haar zeggen in plaats van tegen mij, met erover te blijven zeuren verandert er niets.' Hij heeft wel gelijk, maar ik wil zoiets niet horen.
Iets wat iemand ooit tegen mij zei is mij heel erg bijgebleven. Ik parafraseer: "Als de vrouw ergens mee zit, dan wil de man helpen door het op te lossen. Maar de vrouw wil geen oplossing, die wil een luisterend oor."

Sinds ik dat gehoord heb zie ik daar veel waarheid in, ook als man zijnde. Voordat ik weer mensen over me heen krijg: er zijn ongetwijfeld vele uitzonderingen, chill. Maar als je met een probleem bij de man komt dan zal die gelijk nadenken en zijn best doen het probleem op te lossen. En dan een uur lang dezelfde frustratie vertellen helpt niet verder bij een oplossing. Terwijl de vrouw dan juist wel haar hele ei kwijt wil.

Bovenstaande reactie van jouw man klinkt als een perfect voorbeeld daarvan.
turquasi schreef:
17-10-2018 09:30
je man is niet passief, hij is een hork

aan jou de keuze om bij hem te blijven hoor, maar dan ziet je kind ook dat een relatie een levenloze opeenvolging van eenzijdige offers kan zijn.... niet mijn idee van een goed voorbeeld
:worship:
Alle reacties Link kopieren
Dus in bed gaat het alleen om jou man, jij bevredigd hem en hij jou niet!
Zijn reden is rugklachten, daarom mankeert hij wat aan zijn hand en tong ?
Begrijp ik goed dat jij zijn eerste sekspartner bent en hij geen ervaring had voor jou maar hij zal ondanks dat toch weten dat het geen eenrichting verkeer is!
Heeft hij jou in die 8 jaar nooit bevredigd ? Hij begint zelf nooit maar nu jij dat ook niet doet, word hij er onrustig van dus hij houd er wel van.....
Wat een egoïsme van je man, enigste mogelijke oplossing, duidelijke goede gesprekken voeren.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven