Man is heel passief (ook in bed)

13-10-2018 17:51 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier al eerder geschreven over mijn twijfels over de relatie met mijn man. Ik hoop nogmaals op jullie input te kunnen rekenen.
Mijn man en ik zijn 8+ jaar samen en hebben een kindje. Mijn man is erg passief (geworden). Ik heb heel vaak het gevoel dat ik hem meer steun dan omgekeerd. Het lijkt wel alsof hij voor mij geen moeite wil doen, ook niet in bed.
Net voor we onze relatie begonnen zijn heeft mijn man rugproblemen gehad, waardoor hij nog steeds last heeft van spierzwakte in zijn benen. Seksueel heeft dit ook zijn weerslag. Hij kan bepaalde standjes niet (lang volhouden). Hij had geen ervaring voor hij met mij begon, dus vond ik het normaal dat hij wat afwachtend was. 8 jaar later is er niets veranderd en is het nooit echt goed geweest.
Hij is zo vreselijk passief. Hij neemt (bijna) nooit initiatief en als hij er neemt is het enkele maar om te vragen of 'we kunnen'. Hij stelt nooit iets anders voor of probeert nooit iets uit. Seks is meestal vijf minuten opwarming en dan hij op zijn rug. Ik heb daar niet zoveel aan. Ik heb mij dan ook teruggetrokken en vraag er niet meer om. Hij merkt dat ik mij terugtrek en dat maakt hem onrustig. Het begint tussen ons te staan (we hebben niet veel meer over voor elkaar). Zijn rugproblemen zijn in mijn ogen geen excuus om het zo te laten afweten.
Ik weet niet of ik nog iets kan veranderen aan de situatie en als nog tot veel bereid ben (ik heb veel twijfels), maar we hebben natuurlijk een kindje.
Ik weet niet of iemand nog wat inbreng heeft?
Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
WoepWoep schreef:
14-10-2018 14:39
To heb je hem ook vertelt wat de gevolgen kunnen zijn van hoe het nu gaat...
Egoïstische in bed en hij steunt je niet in het dagelijks leven.
Hem jou ware gevoel verteld, wat het met jou doet, hoe lang je dat nog ga volhouden en wat het gevolg kan zijn ?
Neemt hij je wel serieus ?

Ik weet niet of dreigen om bij hem weg te gaan veel gaat veranderen aan de situatie.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
14-10-2018 14:42
Is er ietrs ingrijpends gebeurd in zijn leven waardoor hij zo is veranderd? Niet om het goed te praten hoor maat vind het wel opvallend.

Met het seksgedeelte is het altijd al geweest zeg je, dus daar heb je altijd genoegen mee genomen. Nou ja, het was in ieder geval geen reden om weg te gaan.

Hij is niet echt een prater/knuffelaar en begrijpt dan ook niet dat ik daar wel behoefte aan heb. De frustraties in bed, zorgen er ook voor dat we buiten bed vaker ruzie maken.
Alle reacties Link kopieren
To dreigen dat hij onder dwang, geïnteresseerd in je moet zijn en in bed ook meer rekening houd met jou, gaat niet werken.....
Ik zou wel eerlijk zijn en niet alleen herhalen waar ik ontevreden mee bent maar wat het echt met mij en ons doet zodat hij het misschien meer inziet!

Na 8 jaar voel je nu dit en misschien over 2 jaar of 5 jaar is de koek op en kan je hier niet meer mee leven en dat is een gevolg, die hij waarschijnlijk niet wilt en daarom moet weten hoe serieus jou gevoel hierover is dat je er 2 forums over opent.....
Of misschien blijf je bij hem ondanks je wat mist dat kan ook.....
Alle reacties Link kopieren
Leslie180 schreef:
14-10-2018 15:05
Ik weet niet of dreigen om bij hem weg te gaan veel gaat veranderen aan de situatie.
En als je de stap nou eens neemt om te gaan? Het is een tikkende tijdbom dat vroeg of laat toch af gaat. Maar waarschijnlijk weet hij ook al te goed dat je toch blijft..
Als je denkt te moeten dreigen, dan is normale communicatie allang zoek, lijkt me.
Het probleem in jouw OP blijkt maar een deel van het probleem.

Ik zou letterlijk vragen wat hij nog wil in/met deze relatie. En geen genoegen nemen met een antwoord als 'we hebben een kind samen'. Je doet in een relatie niet alleen moeite voor je kind, maar ook voor elkaar.
Leslie180 schreef:
14-10-2018 15:06
Hij is niet echt een prater/knuffelaar en begrijpt dan ook niet dat ik daar wel behoefte aan heb. De frustraties in bed, zorgen er ook voor dat we buiten bed vaker ruzie maken.
Ik bedoelde ook te vragen wanneer het veranderd is. Was het een geleidelijk proces?
Alle reacties Link kopieren
To er zijn maar 2 opties

Of jij accepteert wie hij is. Hij wil en kan niet (meer) veranderen. Je hebt het vaak genoeg geprobeerd maar hij wil gewoon niet. Hij vindt het wel prima zo dus waarom zou hij veranderen als hij dat al kan.

Of je gaat uit elkaar en kiest voor jezelf.

Een andere optie is een minnaar voor erbij maar ik weet niet of je daar nu gelukkig van gaat worden.
Wil je de rest van je leven om seks moeten bedelen? Maak hem duidelijk dat hij je serieus moet nemen (no pun intended)
Zou je dit met een goed gesprek echt niet wat beter kunnen krijgen allemaal? Iemand kan best zijn gedrag een eind veranderen als hij dat zelf wil.
Alle reacties Link kopieren
Nou...... goh..... wat zal ik eens zeggen. Ik kan je alleen mijn eigen ervaring vertellen. Ik ben ook 6 jaar met zo’n man geweest. Ik heb het heel vaak aangekaart. Gezegd dat er wat moest veranderen.......

Helaas...... het zat er niet in bij hem...... en toen ging ik vreemd....... is het netjes, Nope! Maar het gebeurde wel en dat was niet tot mijn spijt....

Tis vreselijk zo’n man! Echt vreselijk! Je wilt als vrouw toch begeerd worden.... het gevoel krijgen dat iemand al geil wordt als hij je ziet....... en niet hoeven smeken om seks..... en dan alles nog moeten uitleggen aan een volwassen vent! Nee hoor dat station ben ik als een stoomwals gepasseerd en ligt nu ver achter mij........ daaahaaaag

En die rugproblemen , allemaal heel naar maar gewoon pure kul!
Alle reacties Link kopieren
Leslie180 schreef:
13-10-2018 18:55
Ik begrijp dat hij bepaalde dingen niet kan door zijn rugproblemen (bv bepaalde standjes), maar het is niet omdat je ruglast hebt dat je geen initiatief kan nemen om je partner orale seks te geven.
Ik heb al heel vaak gewacht tot hij mij zou verrassen of het initiatief zou nemen (zoals hij belooft had), maar dat kwam er nooit van.
Als jij hoofdpijn hebt pijp je ook gewoon stug door?

Hij heeft fysieke klachten maar je vindt het raar dat hij niet geil is. Goh, wat flauw zeg van je man.

Ik zeg scheiden. Gun hem een vrouw met inlevingvermogen.
Alle reacties Link kopieren
Sensu schreef:
16-10-2018 23:11
Nou...... goh..... wat zal ik eens zeggen. Ik kan je alleen mijn eigen ervaring vertellen. Ik ben ook 6 jaar met zo’n man geweest. Ik heb het heel vaak aangekaart. Gezegd dat er wat moest veranderen.......

Helaas...... het zat er niet in bij hem...... en toen ging ik vreemd....... is het netjes, Nope! Maar het gebeurde wel en dat was niet tot mijn spijt....

Tis vreselijk zo’n man! Echt vreselijk! Je wilt als vrouw toch begeerd worden.... het gevoel krijgen dat iemand al geil wordt als hij je ziet....... en niet hoeven smeken om seks..... en dan alles nog moeten uitleggen aan een volwassen vent! Nee hoor dat station ben ik als een stoomwals gepasseerd en ligt nu ver achter mij........ daaahaaaag

En die rugproblemen , allemaal heel naar maar gewoon pure kul!
Heb je nu een slaafje? :whip:
Alle reacties Link kopieren
Bladaaneenboom schreef:
16-10-2018 23:24
Als jij hoofdpijn hebt pijp je ook gewoon stug door?

Hij heeft fysieke klachten maar je vindt het raar dat hij niet geil is. Goh, wat flauw zeg van je man.

Ik zeg scheiden. Gun hem een vrouw met inlevingvermogen.
Hoe zou jij dan praten na 8 jaar?

Kom op zeg. Rugklachten is naar maar betekent toch echt niet dat je een initiatiefloze slapzak moet worden. En blijkbaar kan hij heel goed op die rug liggen en mag zij hem bevredigen tot hij klaar is....... correct me if I’m wrong hoor maar als er toch verder 0 actie van zijn kant komt is dit toch wel een beetje waar het op neerkomt toch?

Ik bedoel...... strelen, handwerk, oraal..... kan ook met rugklachten he
Alle reacties Link kopieren
Bladaaneenboom schreef:
16-10-2018 23:28
Heb je nu een slaafje? :whip:

Eeehm nee, die had ik dus........niet aantrekkelijk kan ik je wel zeggen.....
Alle reacties Link kopieren
Bladaaneenboom schreef:
16-10-2018 23:24
Als jij hoofdpijn hebt pijp je ook gewoon stug door?

Hij heeft fysieke klachten maar je vindt het raar dat hij niet geil is. Goh, wat flauw zeg van je man.

Ik zeg scheiden. Gun hem een vrouw met inlevingvermogen.
Het is maar net hoe je omgaat met je fysieke klachten.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
16-10-2018 23:45
Het is maar net hoe je omgaat met je fysieke klachten.
Vast in combinatie met hoe veel plezier je beleeft aan seks (met je vrouw).

Het klinkt niet alsof er nog leven in zit.
Alle reacties Link kopieren
Sensu schreef:
16-10-2018 23:34
Eeehm nee, die had ik dus........niet aantrekkelijk kan ik je wel zeggen.....
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-10-2018 10:00
Reden: op de man
18.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TO

Tongzoenen jullie nog?
Leslie180 schreef:
13-10-2018 19:29
Ik heb gezegd dat ik mij niet gewaardeerd voelt en hij antwoordde hierop dat het niet in hem zit.
Lekker makkelijk.
Ik zou toch eens even een pittig gesprek voeren met je man, al dan niet met een psycholoog erbij want dit ga je niet volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Nielus schreef:
14-10-2018 10:57
Zoek een minnaar die je af en toe scheel neukt, en je alles geeft wat je mist. Kun je daarna weer de goede echtgenote zijn.
+1
Alle reacties Link kopieren
Bladaaneenboom schreef:
16-10-2018 23:24
Als jij hoofdpijn hebt pijp je ook gewoon stug door?

Hij heeft fysieke klachten maar je vindt het raar dat hij niet geil is. Goh, wat flauw zeg van je man.

Ik zeg scheiden. Gun hem een vrouw met inlevingvermogen.
Hoe verklaar je dan dat hij haar wel verwijt geen zin te hebben? Kennelijk kan hij wel geil zijn.
My way or the highway lijkt zijn instelling te zijn.
Alle reacties Link kopieren
TO ik zou op het moment dat hij op zijn rug ligt en hij penetratie verwacht ter hoogte van zijn gezicht gaan 'zitten' op je knieen zodat hij alsnog zijn tong kan laten werken.
Zo is die rug geen excuus.
Ja dat willen vrouwen wel graag he, op een man zn gezicht zitten

Mij hoor je niet klagen hoor

Je moet die vent van je aanpakken met zn zielige gedoe
Je kunt er lang of kort over denken, maar uiteindelijk wil hij geen sex.
Dat kan twee oorzaken hebben:
1. Hij vindt je eigenlijk niet lekker meer en sex met jou staat hem tegen
2. een medische oorzaak, maar dan geen rugpijn maar gebrek aan stofje in hersenen

Wanneer jij geen seksloos leven wil leiden (wat je zegt), dan zal je hem de keuze moeten geven tussen het laten onderzoeken van 2.

Wil hij dat niet, dan heb jij de keuze om bij hem te blijven als zijn zus, of je heil elders te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
je man is niet passief, hij is een hork

aan jou de keuze om bij hem te blijven hoor, maar dan ziet je kind ook dat een relatie een levenloze opeenvolging van eenzijdige offers kan zijn.... niet mijn idee van een goed voorbeeld
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven