Man is heel passief (ook in bed)

13-10-2018 17:51 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier al eerder geschreven over mijn twijfels over de relatie met mijn man. Ik hoop nogmaals op jullie input te kunnen rekenen.
Mijn man en ik zijn 8+ jaar samen en hebben een kindje. Mijn man is erg passief (geworden). Ik heb heel vaak het gevoel dat ik hem meer steun dan omgekeerd. Het lijkt wel alsof hij voor mij geen moeite wil doen, ook niet in bed.
Net voor we onze relatie begonnen zijn heeft mijn man rugproblemen gehad, waardoor hij nog steeds last heeft van spierzwakte in zijn benen. Seksueel heeft dit ook zijn weerslag. Hij kan bepaalde standjes niet (lang volhouden). Hij had geen ervaring voor hij met mij begon, dus vond ik het normaal dat hij wat afwachtend was. 8 jaar later is er niets veranderd en is het nooit echt goed geweest.
Hij is zo vreselijk passief. Hij neemt (bijna) nooit initiatief en als hij er neemt is het enkele maar om te vragen of 'we kunnen'. Hij stelt nooit iets anders voor of probeert nooit iets uit. Seks is meestal vijf minuten opwarming en dan hij op zijn rug. Ik heb daar niet zoveel aan. Ik heb mij dan ook teruggetrokken en vraag er niet meer om. Hij merkt dat ik mij terugtrek en dat maakt hem onrustig. Het begint tussen ons te staan (we hebben niet veel meer over voor elkaar). Zijn rugproblemen zijn in mijn ogen geen excuus om het zo te laten afweten.
Ik weet niet of ik nog iets kan veranderen aan de situatie en als nog tot veel bereid ben (ik heb veel twijfels), maar we hebben natuurlijk een kindje.
Ik weet niet of iemand nog wat inbreng heeft?
Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Leslie180 schreef:
13-10-2018 20:07
Ja, heel vaak. Als ik vraag naar orale seks, dan doet hij het soms wel, uit zichzelf nooit.
Hij is wie hij is en dat zal waarschijnlijk niet veranderen.

Wat is er mis met gewoon vragen wat jij wil? Of zeggen? Tijdens de seks?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens naar een seksuoloog?
Leslie180 schreef:
13-10-2018 21:25
Ik heb al heel vaak aangegeven hoe ik het graag zou/hebben. Hij luistert, belooft beterschap (maar doet niets) of zegt dat hij is wie hij is. Meer hebben we daar niet over gepraat. Ik heb hem trouwens ook al gevraagd wat hij wil en hij antwoordt met dooddoeners 'voor mij is gewoon al goed genoeg'.
Oh man, dat is trekken aan een dood paard. Wat ontzettend rot zeg.

Heeft je man door wat de ernst van de situatie is? Je kan iemand niet dwingen maar misschien wel wakker schudden. Misschien helpt het als je vertelt wat het nu met je doet. Maak seks iets dat over gevoel en emotie gaat ipv over handelingen.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
13-10-2018 21:32
Jij zegt dat hij passief is geworden in je topic. Toen je hem leerde kennen, was hij toen wel initiatiefrijk? En zo ja, hoe is dat dan verdwenen? Heeft hij werk waar hij initiatief moet nemen?

Waarschijnlijk heeft hij gelijk met dat hij is wie hij is en zal dat nooit echt veranderen. Soms kan iemand wel tijdelijk wat veranderen, maar daarna valt iemand weer terug in wie hij is. Vandaar mijn vraag of hij vroeger ook passief was. Of dat hij zich even voordeed als wat actiever om jou te winnen voor een relatie.

Nee, hij is op dit vlak altijd al passief geweest. Ik had daar vroeger veel begrip voor (door zijn ziekte en omdat hij nog geen ervaring had). Ik dacht dat dit wel zou beteren als we elkaar beter leren kennen, maar het is altijd hetzelfde gebleven.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
13-10-2018 21:37
Hij is wie hij is en dat zal waarschijnlijk niet veranderen.

Wat is er mis met gewoon vragen wat jij wil? Of zeggen? Tijdens de seks?

Dat doe ik altijd. Ik vind het niet leuk dat dit altijd van mij uit moet komen.
Alle reacties Link kopieren
Leslie180 schreef:
13-10-2018 21:54
Nee, hij is op dit vlak altijd al passief geweest. Ik had daar vroeger veel begrip voor (door zijn ziekte en omdat hij nog geen ervaring had). Ik dacht dat dit wel zou beteren als we elkaar beter leren kennen, maar het is altijd hetzelfde gebleven.
Maar is hij buiten bed ook passiever geworden? Zorgt hij uit zichzelf goed voor jullie kind?
Als ik jou zo lees over in het bed dan denk ik niet dat dat ooit nog anders gaat worden. Wil je betere sex dan zul je (het beste met toestemming) een minnaar moeten zoeken of de relatie beëindigen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ofwel tijd om er een therapietje tegenaan te gooien.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
13-10-2018 22:00
Ofwel tijd om er een therapietje tegenaan te gooien.
Ook met therapie zul je mensen niet veranderen. Therapie is daar ook niet op gericht.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
13-10-2018 22:00
Maar is hij buiten bed ook passiever geworden? Zorgt hij uit zichzelf goed voor jullie kind?
Als ik jou zo lees over in het bed dan denk ik niet dat dat ooit nog anders gaat worden. Wil je betere sex dan zul je (het beste met toestemming) een minnaar moeten zoeken of de relatie beëindigen.

Hij is een hele goede vader. Een minnaar is in mijn ogen geen optie.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
13-10-2018 22:05
Ook met therapie zul je mensen niet veranderen. Therapie is daar ook niet op gericht.
Het kan misschien wel helpen voor meer wederzijds begrip en het snappen en eventueel doorbreken van patronen.
Maar de vraag is: wil vriend wel veranderen of vindt hij het allemaal best zo?
Alle reacties Link kopieren
Mss verveeld hij zich ook in bed, maar denkt hij dat dit het is. Hij had immers weinig ervaring.
Alle reacties Link kopieren
such_preggers schreef:
13-10-2018 22:18
Mss verveeld hij zich ook in bed, maar denkt hij dat dit het is. Hij had immers weinig ervaring.
Stel eens een parenclub voor voor de spanning
appelientjex schreef:
13-10-2018 22:22
Stel eens een parenclub voor voor de spanning
Hij zou in shock kunnen raken o_o
TO, je zei dat hij wel sport. Hoe is z'n conditie verder?
Iedereen reageert vooral op het seksgedeelte maar mij valt 1 zin op: "ik heb vaak het gevoel dat ik hem meer steun dan hij mij". Waarom uit zich dat?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
13-10-2018 22:22
Stel eens een parenclub voor voor de spanning
Dit moet je doen wanneer je relatie goed zit, niet wanneer je relatie fout zit.
Alle reacties Link kopieren
merle78 schreef:
13-10-2018 23:40
TO, je zei dat hij wel sport. Hoe is z'n conditie verder?

Het is meer revalidatie om zijn spieren goed te houden. Zijn conditie is goed en verder is hij gezond.
appelientjex schreef:
13-10-2018 22:00
Ofwel tijd om er een therapietje tegenaan te gooien.
Dat heeft toch helemaal geen zin? TO heeft al aangegeven hoe ze het wil, maar hij vindt het op die manier gewoon niet leuk en daarom doet hij het niet uit zichzelf. Als ze aandringt misschien een keer, en dan hoopt hij er weer voor een tijdje vanaf te zijn. Wat valt daar nu aan t therapieën. Het gaat ook niet om spruitjes koken, maar hij moet over zijn eigen lichamelijke grenzen heen.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
14-10-2018 04:36
Iedereen reageert vooral op het seksgedeelte maar mij valt 1 zin op: "ik heb vaak het gevoel dat ik hem meer steun dan hij mij". Waarom uit zich dat?

Ik heb soms het gevoel dat hij mij emotioneel niet zo goed steunt. Ik moet altijd begrip hebben als hij pijn heeft of ergens last van heeft, maar ik heb laatst in het ziekenhuis gelegen (een infectie) en het was zelfs te veel dat hij mij moest ophalen of mij iets te eten halen.
Hij verwijt mij nu dat ik nooit zin heb, omdat ik geen initiatief meer neem. Als hij zin heeft kan hij toch ook eens initiatief nemen of mij verleiden.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij niet verandert is omdat dit is wie hij is denk ik en dus gaat hij en ook niet gaat veranderen. Dan is de vraag, wil jij je hier voor de rest van je leven voor settelen?
Hoe zou je het vinden als jij vanaf nu alleen nog initiatief neemt, en als je van hem iets wilt je dat vraagt? Gewoon een zakelijke vraag zonder ergernis omdat hij niet heeft ‘aangevoeld’ dat je het nodig hebt.
Ik denk dat dat de enige manier is waarop je er niet aan onderdoor gaat. Hij heeft nergens last van, vooral jij hebt het probleem.
Zoek een minnaar die je af en toe scheel neukt, en je alles geeft wat je mist. Kun je daarna weer de goede echtgenote zijn.
Alle reacties Link kopieren
Leslie180 schreef:
13-10-2018 22:06
Hij is een hele goede vader. Een minnaar is in mijn ogen geen optie.
Hij is wel een goede vader maar hij is een slechte minnaar. Ook lees ik dat hij je niet steunt op momenten dat jij die steun nodig heeft. Het slechte minnaarschap en het niet steunen van jou zijn volgens mij twee symptomen van dezelfde kwaal. Het is aan jou hoe je hier verder mee omgaat. Een minnaar er bij nemen zou inderdaad maar een stukje oplossen, namelijk jouw behoefte aan lekkere sex. De rest, namelijk steun en solidariteit, kan een minnaar ook niet oplossen. Daar zou je een andere partner voor moeten hebben. Een partner die jouw huidige man niet wil en niet zal worden.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
To heb je hem ook vertelt wat de gevolgen kunnen zijn van hoe het nu gaat...
Egoïstische in bed en hij steunt je niet in het dagelijks leven.
Hem jou ware gevoel verteld, wat het met jou doet, hoe lang je dat nog ga volhouden en wat het gevolg kan zijn ?
Neemt hij je wel serieus ?
Leslie180 schreef:
14-10-2018 10:49
Ik heb soms het gevoel dat hij mij emotioneel niet zo goed steunt. Ik moet altijd begrip hebben als hij pijn heeft of ergens last van heeft, maar ik heb laatst in het ziekenhuis gelegen (een infectie) en het was zelfs te veel dat hij mij moest ophalen of mij iets te eten halen.
Hij verwijt mij nu dat ik nooit zin heb, omdat ik geen initiatief meer neem. Als hij zin heeft kan hij toch ook eens initiatief nemen of mij verleiden.
Is er ietrs ingrijpends gebeurd in zijn leven waardoor hij zo is veranderd? Niet om het goed te praten hoor maat vind het wel opvallend.

Met het seksgedeelte is het altijd bal geweest zeg je, dus daar heb je altijd genoegen mee genomen. Nou ja, het was in ieder geval geen reden om weg te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven