Man is vreemdgegaan

20-04-2019 14:34 359 berichten
Weer een topic over vreemdgaan. Voel me zo in de war.

Mijn man en ik zijn intussen bijna een jaar in relatietherapie. Onze relatie zat al jaren niet echt lekker meer. We hebben twee kindjes, dus ik vind dat we er alles aan moeten doen om bij elkaar te blijven. Maar mijn gevoel gaat wel alle kanten op momenteel. Eigenlijk is dat nu de belangrijkste reden dat ik nog blijf. Ik wil eerst rust, vooral ook voor de kinderen. Want ik merk dat ze het allemaal meekrijgen en dat breekt mijn hart. Maar het idee dat ze om en om naar een ander huis zouden moeten vind ik nog afschuwelijker.

Tijdens de vorige sessie bij de therapeut heeft mijn man opgebiecht dat hij een affaire heeft gehad. Hij wil niet zeggen met wie, maar ik denk dat ik het wel weet. Hij kent die vrouw al jaren en ik heb mijn gevoel altijd gesust met het idee dat als ze iets zouden hebben dat het dan al lang gebeurd was. Hij zegt dat hij ook verliefd op haar was/is, maar dat die verliefdheid hem juist de ogen geopend heeft dat hij nog voor ons gezin wilde vechten. Hij zegt dat hij dat ook aan haar heeft gezegd en dat ze toen de affaire gestopt hebben. Maar ik weet dat hij haar de afgelopen maanden nog gezien heeft, en ik heb hem ook vaak genoeg met haar zien whatsappen. Hij zegt dat dat alleen vriendschappelijk was. Ik heb toen zo’n gesprek teruggelezen en dat gaat inderdaad niet over sex. Maar hoe leg ik dat nou uit, je leest wel dat ze close zijn.

Ik voel me ontzettend verraden. We zijn in die therapie bezig met onze gedragspatronen. Daar gebeuren echt wel goede dingen, ik merk wel verandering. Gaat wel heel erg langzaam, soms heb ik het gevoel dat ik de enige ben die echt werk verzet. Maar ik geloof ook wel dat hij voor ons gezin wil gaan, want anders was hij wel vertrokken. Maar het idee dat hij doodleuk doorgaat met contact met die andere vrouw terwijl wij aan onze relatie werken maakt me misselijk. En dat hij het me pas na maanden vertelt misschien nog wel meer!

Het ene moment denk ik dat ik gewoon z’n koffers bij de deur zet, het volgende moment denk ik dat ik blij moet zijn dat hij er nog is, nog steeds meegaat naar therapie en dat we het daar wel op kunnen lossen. De therapeut ziet er zelfs na deze gedropte bom nog heil in.

Mijn vriendinnen vinden ongeveer dat ik m aan de hoogste boom moet opknopen. Maar het lukt me niet om hem zo te zien, hij is toch de vader van m’n kinderen en ergens diep van binnen hou ik nog van hem.
anoniem_63b2a67238650 wijzigde dit bericht op 20-04-2019 16:26
Reden: Typfout
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voel je je nog wel 'veilig' dan bij de therapie?
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Wittevitrage schreef:
20-04-2019 18:42
De rol van de therapeut vind ik op dit moment ook even heel erg moeilijk. In het begin was ik echt heel blij met haar. Ze legde heel snel bloot hoe we op elkaar reageren. Ik merkte dan ook na een paar maanden dat we echt in staat zijn om dat bij te sturen. Rond die tijd hebben we ook veel gepraat over de redenen waarom er toekomst in de relatie zit. De conclusie was toen dat we dingen hebben die ons binden en we nog houden van elkaar houden. Haar visie was dus dat wanneer we leren om op een andere manier te communiceren de escalaties (ruzies) zullen afnemen en we bij onze werkelijke behoeften komen. Op basis van die evaluatie zijn we doorgegaan met de therapie.

Na het opbiechten van man heb ik nog een half uur met haar alleen gesproken. Ze gaf me toen mee dat ik dit moest zien als een kans om het echt weer samen van de grond af op te bouwen omdat die eerdere conclusie nog steeds geldt, en man ook aangeeft door te willen met de auto en daarmee zijn toewijding toont. Dat de komende tijd in het teken zal staan van hoe ik mijn gevoelens een plek kan geven en tot vergeving kan komen.

Ik heb bijna het gevoel dat de therapeut en mijn man onder één hoedje spelen en ik dubbel genaaid word.
Haar werk is het uur vol lullen en haar zakken vullen. De "tips" die ze geeft kan een mens zelf bedenken. Relatietherapie is overgewaardeerd.
We kunnen niet samen dus die mevrouw gaat ons helpen. Aan mijn hoela.
Wittevitrage schreef:
20-04-2019 18:42
Ik heb bijna het gevoel dat de therapeut en mijn man onder één hoedje spelen en ik dubbel genaaid word.
De therapeut zit daar om haar geld te verdienen.
Jij (en je man) zit daar, omdat jij haar geld bent.
En hoe langer jij en je man denken therapie nodig hebben, des te langer verdient zij eraan.
paloma schreef:
20-04-2019 18:59
De therapeut zit daar om haar geld te verdienen.
Jij (en je man) zit daar, omdat jij haar geld bent.
En hoe langer jij en je man denken therapie nodig hebben, des te langer verdient zij eraan.
Er zijn ook echt wel relatietherapeuten die wel in het belang van hun klanten denken gelukkig.
Dat ie 1 keer zou vreemdgegaan zijn, is 1 zaak.

Dat ie is vreemdgegaan gedurende lange tijd, door is gegaan ondanks jullie relatie-therapie én nog altijd contact heeft met die vrouw is een andere zaak.

En zou voor mij een brug te ver zijn.


Volgens mij verloren moeite die relatie-therapie.
Hoogstens om te weten te komen met wie hij je op dit moment bedriegt.
Als ik je zo hoor zal die ene vrouw heus niet de eerste zijn geweest én is er nu waarschijnlijk al een ander of begint ie na de relatie-therapie wel weer met iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een negatieve kijk op relatietherapeuten. Ik ben er ook een en herken het bovenstaande echt niet.

On topic: To, wat een kutsituatie. Je zult je flink belogen en bedrogen voelen. Toch snap ik je therapeut ook, omdat vreemdgaan vaak iets is wat gebeurd als een relatie al slecht gaat en daar vaak een symptoom van is. Het is geen excuus maar wel een verklaring. Ook betekent het niet dat je man hierin geen blaam treft. Therapie is een goede plek om je gevoelens over het hele gebeuren te onderzoeken, erkennen, voelen doorleven. Soms kun je ook de ruimte nemen om de vragen die je hebt tav de affaire te stellen in de therapie. De therapeut kan dan ook ondersteunen in de communicatie zodat je erkent wordt in je emoties ipv dat het alleen over het gedrag blijft gaan. Je kunt het inzetten tav je eigen verwerking en proces wat weer kan helpen aan het bouwen van je relatie, of om juist de beslissing te maken om uit elkaar te gaan. Je hoeft nu nog niet te weten waar je staat, neem je tijd.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
20-04-2019 19:12
Er zijn ook echt wel relatietherapeuten die wel in het belang van hun klanten denken gelukkig.
Maar dat neemt niet weg dat het haar inkomen is.
Suzan_1991 schreef:
20-04-2019 19:12
Er zijn ook echt wel relatietherapeuten die wel in het belang van hun klanten denken gelukkig.
Blijkbaar is TO het daar niet mee eens.
Ksenija schreef:
20-04-2019 20:02
Maar dat neemt niet weg dat het haar inkomen is.
En dit dus.
miszlady schreef:
20-04-2019 19:25
Jeetje wat een negatieve kijk op relatietherapeuten. Ik ben er ook een en herken het bovenstaande echt niet.
Nee, jij bent dan ook de therapeut die betaald wordt en niet de cliënt (zoals TO) die geen negatieve kijk heeft maar wel een negatieve ervaring. En die negatieve ervaring zal niet zo snel gedeeld worden met de therapeut, want daar staat doorgaans een therapeut niet voor open, want een therapeut herkent zich daar niet in.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is niet de relatietherapie, maar dat de man van TO zelfs tijdens die relatietherapie nog met een ander wijf flikflooit. Dat is toch wel een zeer ernstige schending van het vertrouwen van TO in haar man. Man zal flink door het stof moeten gaan om dit nog te redden.
Alle reacties Link kopieren
Een therapeut doet nu eenmaal zijn "werk" en dat is jouw relatie rekken. Verder boeit het de therapeut geen reet hoe jij je dag doorbrengt met die idioot. Als ze zou zeggen: zet hem de deur uit! Dan zou ze geen werk hebben en moet wel achter haar eigen theorie staan. Maar hoe zou ze er zelf mee omgaan als ze in jouw positie zat? :lightbulb:

Een jonge dames is dochter van een plastische chirurg die doorgaans neptieten zet. Hij heeft het zijn dochter verboden. Dus ze voeren daar hun werk uit, maar als het om hun reet gaat is het andere koek.
Hoe oud is die therapeute overigens?

Ben je zeker dat ze geen oude bekende van je man is?
Of dat hij nu vanalles probeert met haar?


Als je nauwelijks vertrouwen hebt met de huidige therapeute maar therapie wel wil doorzetten zou ik op zoek gaan naar een ander, en dan liefst een man. (Of een 60-jarige vrouw.)
Wat een rare wending neemt dit topic. Hoe is het nu ineens de schuld van de relatietherapeut? :confused:
Het is zeker niet de schuld van de relatietherapeut. Maar ik vind het wel lastig nu omdat ik me inderdaad afvraag wat die therapie allemaal waard is als hij blijkbaar gewoon maar een beetje z’n gang gaat. En ik maar degene moet zijn die over m’n hart moet strijken en moet gaan vergeven. Maakt me misselijk.

Waar ik het meest bang voor ben is dat we zo’n relatie krijgen die zich maar voortsleept maar die ook net te goed is om er mee op te houden. Echt fijn is het al jaren niet meer. Maar ja, we hebben twee kleine kinderen, dus wat mag ik dan verwachten van tropenjaren?

Ik heb het afgelopen jaar echt lichtpuntjes gezien in hoe we met elkaar omgaan. Maar na dit weet ik niet meer wat die lichtpuntjes betekenen. Het alternatief is een scheiding en ik heb geen idee hoe ik mijn leven dan voor me moet zien, laat staan wat ik de kinderen daarmee aan doe
Alle reacties Link kopieren
Zoek een ander huis, laat hem het verder opknappen met de kinderen. Hij koos ervoor om jullie gezin stuk te maken, dan hoef jij er niet meer je energie aan te verspillen. Eens per twee weken een weekendje en een week of twee in de zomervakantie moe je dan nog opdraaien voor de kinderen, de rest van de tijd heb je lekker voor jezelf.
Dat wil ik helemaal niet, ik ga toch mijn kinderen niet zomaar in de steek laten?!
Alle reacties Link kopieren
Wittevitrage schreef:
20-04-2019 22:03
Dat wil ik helemaal niet, ik ga toch mijn kinderen niet zomaar in de steek laten?!
Moet hij dat wel dan?
alkemade schreef:
20-04-2019 21:54
Zoek een ander huis, laat hem het verder opknappen met de kinderen. Hij koos ervoor om jullie gezin stuk te maken, dan hoef jij er niet meer je energie aan te verspillen. Eens per twee weken een weekendje en een week of twee in de zomervakantie moe je dan nog opdraaien voor de kinderen, de rest van de tijd heb je lekker voor jezelf.

Wat een lompe reactie. Zou het heel misschien kunnen dat TO haar kindjes ook wel leuk vindt?
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
20-04-2019 19:18
Dat ie 1 keer zou vreemdgegaan zijn, is 1 zaak.

Dat ie is vreemdgegaan gedurende lange tijd, door is gegaan ondanks jullie relatie-therapie én nog altijd contact heeft met die vrouw is een andere zaak.

En zou voor mij een brug te ver zijn.


Volgens mij verloren moeite die relatie-therapie.
Hoogstens om te weten te komen met wie hij je op dit moment bedriegt.
Als ik je zo hoor zal die ene vrouw heus niet de eerste zijn geweest én is er nu waarschijnlijk al een ander of begint ie na de relatie-therapie wel weer met iemand anders.
Dit. Ik ben zelf 5 maanden geleden bedrogen na een relatie van negen jaar (niet getrouwd, geen kinderen). Mijn vriend heeft zijn ontrouw zelf opgebiecht maar gaf wel onmiddellijk aan toch met mij verder te willen. Maar net zoals jouw man verbrak hij niet onmiddellijk het contact met die andere vrouw. Binnen de week heb ik dan zelf de stekker eruit getrokken en hoewel het verschrikkelijk zwaar is geweest, ben ik zó blij dat ik me niet langer heb laten vernederen. Achteraf gezien zat onze relatie ook al enkele jaren niet meer goed. Er waren ook al eerdere, kleinere incidenten geweest waarbij hij heimelijk deed over contact met andere vrouwen, waarvan ik (toen nog) geloofde dat het bleef bij berichten sturen (belachelijk naïef achteraf gezien).

OP, mannen die hiertoe in staat zijn veranderen slechts heel zelden. Het is niet onmogelijk maar de kans is klein. Waarom zou je die gok nemen met je leven? Ik herken veel van mijn eigen ex in het gedrag van jouw man. Vroeger vond ik het veel te cynisch, maar nu geloof ik dat 'once a cheater, always a cheater' opgaat in de meerderheid van de gevallen. Zoals anderen al schreven, de kans is groot dat er meer gebeurd is met die andere vrouw dan je kan vermoeden, dat er nog anderen geweest en, als je blijft, dat er nog anderen zullen volgen. Worst case scenario is dat je nog 20 jaar samen blijft en dat hij je dan verlaat voor iemand anders. Nu kan je nog een nieuw leven beginnen.

Ik herken zo hard de verwarring en het gevoel midden in een mindfuck te zitten en helaas ook de naïviteit. Een boek dat voor mij een lifesaver is geweest in die periode is 'Leave a cheater, gain a life' van Tracy Schorn. Voor minder dan 10 dollar koop je de Kindle versie op Amazon. Ik heb ook nog verschillende andere boeken gelezen, maar dit was veruit de nuttigste en meest to the point. Ik kan je dit boek van harte aanbevelen, als tegengewicht voor de invalshoek van de therapeute. Dit boek heeft me echt geholpen om de situatie en dit soort gedrag vanuit een ander perspectief te zien. Voor mij deed het alles op z'n plek vallen. Om je een idee te geven van de insteek van het boek, dit is een van mijn favoriete blogposts van haar: https://www.chumplady.com/2013/07/recon ... titlement/

Succes.
Alle reacties Link kopieren
paloma schreef:
20-04-2019 18:59
De therapeut zit daar om haar geld te verdienen.
Jij (en je man) zit daar, omdat jij haar geld bent.
En hoe langer jij en je man denken therapie nodig hebben, des te langer verdient zij eraan.

Jeetje, wat heb jij een zure kijk op het leven zeg. Ik las je net in een ander topic en daar klonk je ook al zo negatief.
Alle reacties Link kopieren
Wittevitrage schreef:
20-04-2019 18:17
Hij zegt dat hij het niet aan het begin van de therapie wilde zeggen omdat het wat hem betreft niet met onze problemen te maken had. Dat wil zeggen, hij stond open voor die ander omdat het tussen ons zo slecht was. Hij was bang dat als hij het meteen toen zou vertellen dat het in de therapie alleen nog maar daar over zou gaan en niet over onze problemen.

Hij zegt dat hij nooit een toekomst met die vrouw gezien heeft. En toen hij zich dat realiseerde heeft hij de affaire afgebroken. Hij heeft me verteld wanneer dat was, en toen waren we een paar maanden met de therapie bezig. Ik merkte rond die tijd wel verbetering tussen ons. Blijkbaar hij ook.

Ik vind het gewoon zo moeilijk allemaal. Ik voel me zo verschrikkelijk bedrogen hierdoor. Dat hij vreemdging toen het zo slecht ging kan ik ergens nog begrijpen. Maar we hebben bij het begin van de therapie echt gezegd dat we voor elkaar kozen. Daar hoort dit toch niet bij?
Waarom heeft hij er in de jaren voordat hij die vrouw had dan geen last van gehad?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
blauwk0us schreef:
20-04-2019 22:15
Dit. Ik ben zelf 5 maanden geleden bedrogen na een relatie van negen jaar (niet getrouwd, geen kinderen). Mijn vriend heeft zijn ontrouw zelf opgebiecht maar gaf wel onmiddellijk aan toch met mij verder te willen. Maar net zoals jouw man verbrak hij niet onmiddellijk het contact met die andere vrouw. Binnen de week heb ik dan zelf de stekker eruit getrokken en hoewel het verschrikkelijk zwaar is geweest, ben ik zó blij dat ik me niet langer heb laten vernederen. Achteraf gezien zat onze relatie ook al enkele jaren niet meer goed. Er waren ook al eerdere, kleinere incidenten geweest waarbij hij heimelijk deed over contact met andere vrouwen, waarvan ik (toen nog) geloofde dat het bleef bij berichten sturen (belachelijk naïef achteraf gezien).

OP, mannen die hiertoe in staat zijn veranderen slechts heel zelden. Het is niet onmogelijk maar de kans is klein. Waarom zou je die gok nemen met je leven? Ik herken veel van mijn eigen ex in het gedrag van jouw man. Vroeger vond ik het veel te cynisch, maar nu geloof ik dat 'once a cheater, always a cheater' opgaat in de meerderheid van de gevallen. Zoals anderen al schreven, de kans is groot dat er meer gebeurd is met die andere vrouw dan je kan vermoeden, dat er nog anderen geweest en, als je blijft, dat er nog anderen zullen volgen. Worst case scenario is dat je nog 20 jaar samen blijft en dat hij je dan verlaat voor iemand anders. Nu kan je nog een nieuw leven beginnen.

Ik herken zo hard de verwarring en het gevoel midden in een mindfuck te zitten en helaas ook de naïviteit. Een boek dat voor mij een lifesaver is geweest in die periode is 'Leave a cheater, gain a life' van Tracy Schorn. Voor minder dan 10 dollar koop je de Kindle versie op Amazon. Ik heb ook nog verschillende andere boeken gelezen, maar dit was veruit de nuttigste en meest to the point. Ik kan je dit boek van harte aanbevelen, als tegengewicht voor de invalshoek van de therapeute. Dit boek heeft me echt geholpen om de situatie en dit soort gedrag vanuit een ander perspectief te zien. Voor mij deed het alles op z'n plek vallen. Om je een idee te geven van de insteek van het boek, dit is een van mijn favoriete blogposts van haar: https://www.chumplady.com/2013/07/recon ... titlement/

Succes.
Je hebt geen kinderen samen? Dan maakt het toch geen reet uit wat je doet?
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
21-04-2019 01:36
Je hebt geen kinderen samen? Dan maakt het toch geen reet uit wat je doet?

Wat is dit nou weer voor rare opmerking?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-04-2019 16:55
hij wacht totdat jij de stekker eruit trekt. Dan houdt hij schone handen naar de buitenwereld
Dit. En wellicht heeft hij berekend hoeveel kinderalimentatie hij straks kwijt is.

En het is zo k-u-t dat jij dan ‘de beslissing’ moet nemen en hij dan ‘het oordeel’ afwacht... maar ja, hij heeft er dan alles aan gedaan. Not. Met zijn ruggespraak via WA met gewezen minnares. Hoe respectloos.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe. En laat je niet de gehele verantwoordelijkheid voor het voortbestaan van de relatie in de nek duwen. De relatie mag dan wankel zijn geweest, hij gaf het de doodssteek met zijn vreemdgaan. Daar mag hij de volle verantwoordelijkheid voor nemen.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven