Man is vreemdgegaan

20-04-2019 14:34 359 berichten
Weer een topic over vreemdgaan. Voel me zo in de war.

Mijn man en ik zijn intussen bijna een jaar in relatietherapie. Onze relatie zat al jaren niet echt lekker meer. We hebben twee kindjes, dus ik vind dat we er alles aan moeten doen om bij elkaar te blijven. Maar mijn gevoel gaat wel alle kanten op momenteel. Eigenlijk is dat nu de belangrijkste reden dat ik nog blijf. Ik wil eerst rust, vooral ook voor de kinderen. Want ik merk dat ze het allemaal meekrijgen en dat breekt mijn hart. Maar het idee dat ze om en om naar een ander huis zouden moeten vind ik nog afschuwelijker.

Tijdens de vorige sessie bij de therapeut heeft mijn man opgebiecht dat hij een affaire heeft gehad. Hij wil niet zeggen met wie, maar ik denk dat ik het wel weet. Hij kent die vrouw al jaren en ik heb mijn gevoel altijd gesust met het idee dat als ze iets zouden hebben dat het dan al lang gebeurd was. Hij zegt dat hij ook verliefd op haar was/is, maar dat die verliefdheid hem juist de ogen geopend heeft dat hij nog voor ons gezin wilde vechten. Hij zegt dat hij dat ook aan haar heeft gezegd en dat ze toen de affaire gestopt hebben. Maar ik weet dat hij haar de afgelopen maanden nog gezien heeft, en ik heb hem ook vaak genoeg met haar zien whatsappen. Hij zegt dat dat alleen vriendschappelijk was. Ik heb toen zo’n gesprek teruggelezen en dat gaat inderdaad niet over sex. Maar hoe leg ik dat nou uit, je leest wel dat ze close zijn.

Ik voel me ontzettend verraden. We zijn in die therapie bezig met onze gedragspatronen. Daar gebeuren echt wel goede dingen, ik merk wel verandering. Gaat wel heel erg langzaam, soms heb ik het gevoel dat ik de enige ben die echt werk verzet. Maar ik geloof ook wel dat hij voor ons gezin wil gaan, want anders was hij wel vertrokken. Maar het idee dat hij doodleuk doorgaat met contact met die andere vrouw terwijl wij aan onze relatie werken maakt me misselijk. En dat hij het me pas na maanden vertelt misschien nog wel meer!

Het ene moment denk ik dat ik gewoon z’n koffers bij de deur zet, het volgende moment denk ik dat ik blij moet zijn dat hij er nog is, nog steeds meegaat naar therapie en dat we het daar wel op kunnen lossen. De therapeut ziet er zelfs na deze gedropte bom nog heil in.

Mijn vriendinnen vinden ongeveer dat ik m aan de hoogste boom moet opknopen. Maar het lukt me niet om hem zo te zien, hij is toch de vader van m’n kinderen en ergens diep van binnen hou ik nog van hem.
anoniem_63b2a67238650 wijzigde dit bericht op 20-04-2019 16:26
Reden: Typfout
0.08% gewijzigd
S-Meds schreef:
14-07-2019 19:32
natuurlijk ligt dat niet voor de hand. het ligt ook niet voor de hand om mensen te gaan beroven als je geen geld hebt.

Als je wel geld hebt, ligt het minder voor de hand dat je mensen gaat beroven. Als je wel sex thuis hebt, ligt het minder voor de hand dat je dat buiten de deur gaat zoeken. Zoiets of zo :)
Ariellle schreef:
14-07-2019 19:36
Als je wel geld hebt, ligt het minder voor de hand dat je mensen gaat beroven. Als je wel sex thuis hebt, ligt het minder voor de hand dat je dat buiten de deur gaat zoeken. Zoiets of zo :)
je hebt geen recht op seks
en je hebt dus ook geen recht op vergelding als je dat niet “krijgt”
Alle reacties Link kopieren
Ariellle schreef:
14-07-2019 19:23
Ook ligt het voor de hand dat iemand als ie niet blij is met een sexloze relatie sex over het algemeen buiten de deur gaat zoeken.

Dat het gebeurd snap ik wel, maar ik vind het niet voor de hand liggen. Als er iets niet goed is in de relatie kun je er ook over praten en er samen aan werken. En als dat niet lukt, zeggen dat hoe de relatie nu is dit niet genoeg voor je is en andere opties bespreken en anders uit elkaar gaan. Een affaire beginnen is iets wat sommige mensen doen, maar echt niet wat alle sekslozen "over het algemeen" doen. Dat is jouw eigen visie.
Alle reacties Link kopieren
Wittevitrage schreef:
14-07-2019 17:56
Ik vind dat heel moeilijk, omdat alles wat ik voor de toekomst wilde er eigenlijk al lag. We hebben drie jaar geleden een ander huis gekocht. Daar moest heel veel aan verbouwd worden en dat vond ik eerst helemaal niks. Maar het is echt mooi geworden, de kinderen doen het hier goed en hebben een fijne school. Ik ben hier heel gelukkig. Mijn man lijkt het lastiger te vinden. Hij moet nu verder reizen naar zijn werk en de verbouwing en verhuizing heeft hem veel energie gekost. Terwijl het eerst zijn idee was om het nieuwe huis te kopen. Dus daarin willen we hetzelfde, hier gelukkig met de kinderen.
Ik lees hier niets over jullie samen?
Je schrijft gelukkig mét de kinderen. Maar wat maakt jullie als stel dan gelukkig behalve die kinderen? Als dat alles is dan ben je meer een opvoed-eenheid, wat ook prima kan, maar dat is over het algemeen niet genoeg voor een relatie. Je bent meer dan ouders.

Je hoeft dat natuurlijk niet op dit forum te zetten, maar als je voor jezelf geen wensen en dromen hebt om samen met je man te doen lijkt het me gewoon heel moeilijk om de relatie weer op de rit te krijgen. Het hoeft ook niet super bijzonder te zijn, het kan reizen zijn, maar ook elkaar stimuleren om verder te komen op het werk, of samen in de keuken jullie favoriete maaltijden maken of bepaalde voorstellingen bezoeken of... nou ja wat het ook maar is wat jullie verbindt.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
S-Meds schreef:
14-07-2019 19:39
je hebt geen recht op seks
en je hebt dus ook geen recht op vergelding als je dat niet “krijgt”
Klopt, toch vind ik eenzijdig besluiten dat er jaren geen seks meer is ook niet oké als de ander dit wel als prettig ervaart. Ik moet er niet aan denken in ieder geval. En met dit in hetachterhoofd vind ik het nog steeds een eikel, maar heb ik wel iets meer begrip voor het buiten de deur zoeken van seks.
clubmedfan schreef:
14-07-2019 20:51
Klopt, toch vind ik eenzijdig besluiten dat er jaren geen seks meer is ook niet oké als de ander dit wel als prettig ervaart. Ik moet er niet aan denken in ieder geval. En met dit in hetachterhoofd vind ik het nog steeds een eikel, maar heb ik wel iets meer begrip voor het buiten de deur zoeken van seks.
volgens mij gaat het niet zo dat er eentje op een dag besluit dat er geen seks meer is. het sluipt er in en beide zijn verantwoordelijk om het bespreekbaar te maken
Ariellle schreef:
14-07-2019 19:36
Als je wel geld hebt, ligt het minder voor de hand dat je mensen gaat beroven. Als je wel sex thuis hebt, ligt het minder voor de hand dat je dat buiten de deur gaat zoeken. Zoiets of zo :)
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Wittevitrage schreef:
14-07-2019 14:26

Een ander ding dat nu speelt is sex en intimiteit. We hebben echt jaren geen sex gehad. Zeker na de geboorte van de jongste was mijn zin helemaal weg. Het was een van de aanleidingen om in therapie te gaan.
...
Voor mijn man is het wel belangrijk.
Dat bedrog is erg en je zit nu met een hele hoop gedoe, maar het gaat fout als een vrouw geen seks meer wil terwijl de man wel behoefte heeft. Dan moet je samen zo snel mogelijk een vorm zien te vinden, hoeren, minnares, whatever. Doe je dat niet dan krijg je dit. Monogame relatie zonder seks en een man met ballen zo vol dat ze op barsten staan. Die gaat voor de bijl voor spanning zodra het zich aandoet.
Hopelijk kun je dit redden en hem alsnog de ruimte geven om seks te beleven. Dat lees ik nergens terug, dat je nu meer ruimte daar aan wilt gaan geven.
Dus dan gaat het uiteindelijk kapoet.
Alle reacties Link kopieren
clubmedfan schreef:
14-07-2019 20:51
Klopt, toch vind ik eenzijdig besluiten dat er jaren geen seks meer is ook niet oké als de ander dit wel als prettig ervaart. Ik moet er niet aan denken in ieder geval. En met dit in hetachterhoofd vind ik het nog steeds een eikel, maar heb ik wel iets meer begrip voor het buiten de deur zoeken van seks.
Eens.
Maar ik heb er dan weer 0,0 begrip voor dat je bij de therapeut zegt er weer voor te gaan terwijl je stiekem nog contact onderhoudt met je minnares. Dan houd je volgens mij het wachtbankje warm voor het geval het toch niet mocht lukken met je vrouw en ga je er niet echt voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven