Man met een kort 'schiet'lontje..

17-11-2009 14:47 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb me eindelijk geregistreerd maar lees al een tijdje mee..

Nu zit ik zelf met een probleem en ik weet niet meer wat ik er tegen kan doen.

M'n man raakt nogal snel opgefokt, er hoeft maar 1 verkeerd woord te vallen *in zijn ogen* of hij draait al door..

Gisteren schoot het me echter in het verkeerde keelgat..

Ik kom uit een geweldadige relatie en ik wil niet dat deze relatie hetzelfde wordt als toen met mijn ex.

Gisteren waren we rustig aan het praten en hij stelde wat voor alleen had ik er op dat moment nog even geen zin in, ik lag nog te lekker tegen hem aan op de bank tv te kijken.

Als een blad sloeg hij om.. 180 graden..

Ik toonde volgens hem nooit initiatief, nooit intresse in iets wat hij wel leuk vondt en ga zo nog maar even door.

Daar reageerde ik weer op en voor ik het wist werd ik hardhandig beetgepakt aan beide schouders en in de hoek van de bank gesmeten, meneer ging daarna op me zitten en hield zn hand bij mn keel, waardoor ik nog gekker werd omdat dat in mn vorige relatie finaal mis ging... Dat weet hij dat hij dat niet moet doen bij mij maar toch op dat soort momenten vergeet hij het..

Resultaat, flinke blauwe plekken, beurse plekken en een zeer pijnlijk gevoel..

Ook zegt hij tijdens die discussies/ruzies dingen die hij niet meent..

Zoals 'dan wordt je toch lekker vrijgezel??' 'het is klaar tussen ons!' pas als hij mijn gezicht dan ziet dan weet hij weer dat hij veel te ver is gegaan..

In het begin was het nog erger, toen had ik echt iets van 'waar ben ik aan begonnen...' toen was het veel stress door zijn ex en verkoop van zijn oude huis wat hij met zn ex had gekocht..

Toch zijn we daar overheen gekomen, dat wil ik nu weer maar ik heb zo mn twijfels dat hij niet een keer ECHT te ver gaat en me echt slaat..

Ik wil dat gewoon voorkomen en kijken hoe we er samen uit kunnen komen.

Ik hoop dat jullie me een beetje advies hierin willen en kunnen geven..

ik heb gegoogled en vond een cursus over leren omgaan met geweld binnen je relatie.

Veel liefs en alvast bedankt.
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 17-11-2009 16:28
Reden: Link verwijderd
% gewijzigd
Geloof me als je dit toestaat dan krijg je snel de 1e klap. Alsof je er op zit te wachten? Lieverd waar is je eigenwaarde gebleven? Je laat je verdorie toch niet mishandelen? Neem aan dat je niet nogmaals zoiets wilt meemaken na je ex. Er moet toch een alarm zijn afgegegaan nu? En natuurlijk heeft hij een goede kant, anders was je geen relatie aangegaan maar zijn slechte kant is 100 maal groter, je kan hem NIET veranderen. Doe dit jezelf niet aan alsjeblieft! Er komt heus wel weer 1 op je pad die WEL 100% voor je gaat waarmee je een geweldige niet geweldadige relatie mee beleefd.
Vind jou vriend ook dat hij veel te ver gaat? Wil hij er ook samen uitkomen?

Ook als dat betekend dat jullie/ hij in therapie moet?

Ziet hij zelf ook in dat hij niet normaal handelt?
quote:domnaiefmutsje schreef op 17 november 2009 @ 15:07:

[...]

Omdat het iets oplevert.

Spanning? Of omdat hij na de ellende toch weer zo lief is en bevestigd wordt hoe sterk de liefde wel niet is dat jullie dit samen aankunnen?

Ik probeer het te begrijpen DNM. Maar het lukt niet.
Hoe lang zijn je man en jij samen? Hebben jullie kinderen. Zelf denk ik, zoals ik al vermeld heb, dat weggaan het beste zou zijn voor jou. Maar als jij er nog niet aan toe bent, doe dan die cursus samen met je man waarover je schrijft. Als hij daar tenminste ook achter staat? Ik zou het een teken aan de wand vinden als hij dat niet wil.

Denk goed na wanneer het voor jou genoeg is. Is dat als hij je echt geslagen heeft? Is dat als je een bot gebroken hebt. Is dat als je een blauw oog hebt? Is dat als hij je slaat en vernedert in gezelschap? Wanneer is het genoeg? Of kan het nooit genoeg zijn? En als je niet kan bedenken dat het ooit genoeg is? Wat zegt dat dan over jou? Want hij vertoont het gedrag, jij houdt het in stand.
hoezeer ik het eens met iedereen die zegt dat TO weg moet gaan bij die man, zij wil niet.Dus is het mijn inziens beter om van daaruit verder te gaan.

Chocoladelover, ziet hij zelf in dat wat hij doet niet goed is? Is hij bereid om in therapie te gaan?

Verder denk ik dat het goed is voor jou om ook uit te zoeken wat maakt dat je voor zo'n man valt om te voorkomen dat je hier steeds weer in terecht komt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Sjeeee wat snap ik dit verschrikkelijk niet!!!

Ik zal je 1 voorbeeldje geven om aan te geven hoe ver een man kan gaan!

Manlief komt gisteravond beneden en zegt met een nogal geirriteerde stem iets tegen me. Geeneens stemverheffing of iets, maar gewoon met een geirriteerd gezicht!

Mijn reactie: Dat hij normaal tegen me kan praten, dat hij - als hij irritaties heeft - dat op een NORMALE manier tegen me mag zeggen en dat we daar dan NORMAAL over praten!! En als hij geirriteerd wil doen, dan gaat ie maar lekker een stuk buiten wandelen ofzo, maar in elk geval niet bij mij in de buurt.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat dit gedrag van jouw partner absoluut geen normaal gedrag is. Dat jij het accepteert en werkelijk denkt dat het misschien ooit wel beter zal gaan vind ik - sorry dat ik het zeg - verschrikkelijk dom!
Chocoladelover, je wordt mishandelt. En je vindt dat blijkbaar ok, vind dat je niet beter verdient.

Jouw lieve, goede partner mishandelt je en je wilt toch bij hem blijven, zodat hij beloond wordt voor zijn misdragingen en hij steeds een stapje verder kan gaan, totdat hij je strot dichtknijpt.
quote:domnaiefmutsje schreef op 17 november 2009 @ 14:54:

Maar er is iets compleet mis met jou waarom je dit toelaat. Wat die vent wel of niet doet, doet er eigenlijk niet toe. Jij zelf bent de sleutel of dit wel of niet gebeurt.

Daar ben je zelf 100% verantwoordelijk voor!

Helemaal mee eens. Als jij toelaat dat hij jouw keel dicht knijpt, en je beslist dat je toch bij hem blijft, dan is dat jouw eigen verantwoordelijkheid. Niet die van hem.

(waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat het jouw schuld is dat hij dit soort dingen doet).
.
quote:Nastik schreef op 17 november 2009 @ 15:16:

Spanning? Of omdat hij na de ellende toch weer zo lief is en bevestigd wordt hoe sterk de liefde wel niet is dat jullie dit samen aankunnen?

Ik probeer het te begrijpen DNM. Maar het lukt niet.Een vriendin van me had ooit ook een relatie met zo'n fijne vent. Ze dacht/hoopte/wilde/had nodig dat zíj degene was die hem kon helpen te veranderen. Uiteindelijk is ze met haar kleuter onder de arm het land uit gevlucht. Hij wilde namelijk helemaal niet veranderen, hij vond het hardstikke leuk zo.
quote:domnaiefmutsje schreef op 17 november 2009 @ 15:12:

Als jij blijft ben je net zo schuldig aan geweld aan jezelf en in je relatie als hij. Besef je dat goed!Eens!
TO valt in de valkuil waar heel veel vrouwen in een ongelijkwaardige relatie tegenaan lopen: TO kijkt niet naar haar man zoals hij daadwerkelijk is, maar ze kijkt naar hoe hij zou kùnnen zijn.

Ze blijft dus, omdat ze gelooft dat zij, met haar liefde en haar inzet, deze man kan veranderen in haar droombeeld.

Het feit dat dit haar tweede relatie is waar geweld in voorkomt zegt natuurlijk al genoeg: dit is een patroon dat dieper ligt dan rationeel weten dat zo'n man niet goed voor haar is.
quote:Nastik schreef op 17 november 2009 @ 15:16:

[...]

Ik probeer het te begrijpen DNM. Maar het lukt niet.

Veel mensen die in duidelijk ongewenste relaties blijven vinden het op een bepaald vlak prettig om te kunnen lijden. Klinkt raar, maar het is een vorm van comfortzone. Het speelt zich niet bewust af, maar de mogelijkheid om altijd een vinger te kunnen wijzen naar anderen dat het leven zo kut is, kan dat opleveren. Niet verantwoordelijk HOEVEN te zijn voor jezelf en een ander de schuld KUNNEN geven van je eigen ellende en jezelf goed kunnen voelen omdat je zo goed bent voor de ander.

Dit is geen berekenend proces, het komt voort uit angst verantwoordelijk te zijn voor je eigen leven. Dus wat levert het je op? Geen enkele eigen verantwoording over je kut leven. Schuld van anderen.
hier is geen cursus tegen opgewassen.
Ze zegt niet bij hem weg te willen. Ze wil er samen uitkomen!

Dan heb je je keus gemaakt en ik hoop voor jou dat het goed afloopt, maar je weet zelf wel dat dat jezelf voor de gek houden is.

Ik word al kwaad bij de gedachte, dat een vent mij wegsmijt en bij de keel pakt. Ha... die moet echt van goede huize komen. Ik heb altijd gezegd (en 1x gedaan) "als een vent mij denkt te kunnen meppen, kan ie lachen". Dat doet ie nooit weer. Hij krijgt net zoveel als ie hebben wil (ik zal ze ook wel krijgen, maar hij zal merken dat ie de verkeerde voor zich heeft), daarna opdonderen!
Aanvulling...

Men wil wel beter, maar kan eigenlijk niet met beterschap omgaan. Als de ander uiteindelijk veranderd zal die persoon ook zelf in de spiegel moeten kijken, dat resulteert vaak in scheiding. Meestal loopt het zo hoog op dat de situatie niet meer houdbaar is voor de persoon zelf en stapt in de volgende ongelukkige situatie.
quote:meds schreef op 17 november 2009 @ 15:22:

hier is geen cursus tegen opgewassen.EENS!
Ik ben er van overtuigt dat een groot deel van men zijn trauma's eenvoudig voorkomen hadden kunnen worden en dat men zich veel trauma's aandoet.
quote:chocoladelover schreef op 17 november 2009 @ 14:47:

M'n man raakt nogal snel opgefokt, er hoeft maar 1 verkeerd woord te vallen *in zijn ogen* of hij draait al door..

Dat weet hij dat hij dat niet moet doen bij mij maar toch op dat soort momenten vergeet hij het..

Resultaat, flinke blauwe plekken, beurse plekken en een zeer pijnlijk gevoel..

Hij doet het dus standaard, tenzij hij eraan denkt dat hij dat niet moet doen. En ja, als hij stress heeft, van een ex ofzo, dan vergeet hij het makkelijker...

Dat is de omgekeerde wereld!

Bij een normale vent komt het niet in zijn hoofd op om zijn vriendin/vrouw te mishandelen. Persoonlijk voel ik me daar een stuk veiliger bij!
DNM, ik ben het vaak met je eens maar dit keer toch niet helemaal.

Ik denk dat er veel meer mogelijkheden zijn die er voor zorgen dat iemand in ongelijkwaardige relaties belandt én daar vervolgens blijft.

Jouw theorie over geen eigen verantwoordelijkheid nemen is er één van, maar ik denk niet de enige.

Alleen al omdat vrouwen in zo'n relatie vaak juist veel te véél verantwoordelijkheid nemen: ze denk dat zij de relatie kunnen veranderen, dat zij hun man kunnen "helpen" te worden wie ze hopen dat hij is, ze wringen zich in allerlei bochten en gaan over vele grenzen heen om het maar te laten werken. Eerder tevéél dan te weinig verantwoordelijkheid dus.

Het rare is ook dat veel vrouwen juist niet met het vingertje naar hun partner wijzen om te zeggen dat hun leven kut is, maar dat ze denken dat het hùn schuld is. Ook al hebben ze een dronken, gewelddadige, gemene of koude man: ze denken dan toch dat dat hun schuld is.

Waardoor ze maar blijven proberen het toch "goed" te maken.
Ik denk dat Robo daar de vinger op de zere plek legt!

Ze denkt dat als ze maar goed haar best doet, hij in therapie gaat, dat ze dán de relatie heeft die ze altijd heeft willen hebben en dat hij dan de partner is die ze altijd heeft willen hebben. Terwijl ze om de relatie en partner te krijgen die ze altijd al wilde gewoon een normale vent moet gaan zoeken.
@WZK;je hebt het heel duidelijk omschreven!!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Ik vind het echt heel erg voor je, dat je vriend zich zo tegen je gedraagt. Vind jij het ook erg? Denk je dat het tijdelijk is, dat het iets is wat soms naar boven komt, maar niet zijn echte ik is? Lieverd, dit hoort ook bij zijn echte ik, met al het goeie en het lieve is dit ook een onderdeel van hem. Mensen kunnen niet een stukje ik niet zijn. Ze zijn helemaal zichzelf. Jouw vriend is dus ook gewelddadig. En jij vind dat niet zo heel erg, anders zou je wel bij hem weggaan.

Maar ik weet dat de meeste mannen, het overgrote deel, niet op deze manier andere mensen behandelt. Als jij wel denkt dat het normaal is, moet jíj in therapie. Want jij hebt een beeld die niet overeenstemt met de echte wereld. In verreweg de meeste relaties is het weleens hommeles en hebben mensen ruzie. Maar nooit, nooit is het goed te praten dat mensen geweld tegen elkaar gebruiken.

Zou je wat er gisteren is gebeurt aan je zus, moeder, vriendin of collega durven vertellen? "We hadden gisteren ruzie en hij smeet me over de bank en kneep mijn keel dicht''. Natuurlijk niet! Iedereen zou je voor gek verklaren. Je bent het waard om bij hem weg te gaan. Dan wordt je leven leuker. Maar dat moet je wel zelf doen. En zelf willen.
Pfff, dat hier een forumtopic aan vuil gemaakt wordt zeg.

Niet slaan, wel in een hoek duwen, bij de keel grijpen, bovenop gaan zetten, maar verder niks aan de hand ??

Dumpen die gast, simpel toch, niet ??
Weer eens met Robo's laatste posting. Plus dat het gevoel van 'wij samen tegen de wereld' in veel gevallen ook bijdraagt aan het blijven in zo'n relatie. Want de dieptepunten zijn dan vaak wel erg diep, de hoogtepunten zijn vaak ook érg hoog. Probleem is alleen dat de dieptepunten frequenter worden en de hoogtepunten schaarser, dat je ondertussen vaak van jezelf, je familie, vrienden en sociale netwerk in zijn geheel vervreemd raakt omdat die het niet kunnen aanzien wat je met jezelf laat gebeuren/je je man blijft verdedigen/je man je vertelt heeft dat je familie niet goed voor je is en je dus op een gegeven moment nérgens meer naartoe kunt.

Laat het zover niet komen Chocoladelover!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven