Man met Geld. Belangrijk of niet?

10-11-2007 18:56 325 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames (Heren zijn welkom, maar de vraag is voor de dames...),

Deze week heb ik een lange discussie gehad met een groep vrienden. Vooral van het mannelijke deel van deze groep kwam de mening dat vrouwen vooral vallen op mannen met geld. Wat iets later afgezwakt werd in de opinie dat substantiele inkomsten van een man misschien niet op nummer 1 stonden in de "wishlist" van de gemiddelde vrouw, maar dat zijn inkomen, danwel bankrekening, toch erg belangrijk was.

Ik heb geprobeerd onze eer te verdedigen, maar het mocht niet baten.

Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik geld belangrijk vind. Ik woon graag in mijn vrijstaande huis, rijd mijn droomauto en hoef nooit ergens op te beknibbelen... Daarbij wil ik dan wel aantekenen dat mijn vriend en ik samen met niets begonnen zijn en hier jarenlang naar toe gewerkt hebben. Op een 50/50 basis. Voor mij is mijn eigen salaris en daarmee mijn eigen financiele onafhankelijkheid vele malen belangrijker dan het salaris van mijn partner.

Hoe denken jullie hierover? Zijn er nog steeds zoveel vrouwelijke geldwolven? Of hebben mijn vrienden een compleet verkeerd wereldbeeld?
quote:yoyo2 schreef op 12 november 2007 @ 09:46:

Grappig dat niemand hier op een rijke vent zit te wachten, terwijl zo'n beetje elke lelijke voetballer een bloedmooie meid aan de haak weet te slaan

Offff... er posten hier geen bloedmooie meiden

Nu ik er over nadenk, is dat natuurlijk een goeie taktiek. Als je weet dat je tóch nooit een rijke vent aan de haak kan slaan, kan je beter net doen of je er je neus voor ophaalt
quote:Eowynn_ schreef op 12 november 2007 @ 20:02:

[...]

Ik ook niet...

Als je kennelijk al geselecteerd moet worden om binnen te mogen dan hoeft het van mij al niet meer. Zal de angst voor afwijzing wel zijn

Ik zit even na te denken en kan me eigenlijk maar één keer herinneren dat ik zo door kon lopen. Dat was jaren terug in de Now en Wow met oud en nieuw (binnen stond opeens wel een rij voor de jassen enzo ). Nu is de Now&Wow een beetje gezakt in status geloof ik maar toen gold 't wel als hippe club.

Ik ga uit sinds mijn veertiende en heb altijd en overal voor elke discotheek in de rij moeten staan (ohnee, dat is gelogen, toen ik 14 was moest ik die ene keer in de maand dat ik ging om half één naar huis dus was ik binnen zodra de disco openging, en dan was er geen rij ). In allerlei helemaal niet hippe, dorpsdiscotheken zijn er rijen. Waarom? Je moet id laten zien, je moet door de metaaldetector, zakken leegmaken, shit toch nog een aansteker in je zak, dan naar de garderobe waar maar twee mensen staan, of van mijn part tien, maar er zijn 100 mensen die hun jas kwijt willen, dan gaat iedereen muntjes kopen want je kan niet meer met gewoon geld betalen, en daar is 't weer 't zelfde liede, enfin. je snap 't . Het duurt even voor je binnen bent. En dus is er een rij. In elke discotheek op 't platteland van Brabant.

Een rij voor een disco of club heeft echt helemaal niets te maken met kak, hip of duur. He-le-maal niets.
Boeiende discussie!
Ik heb nog nooit ergens in de rij gestaan. Zelfs niet voor de bioscoop. Als er een rij is, dan ga ik gewoon ergens anders heen.
Ik doe dan ook niet aan discotheken Margaretha. Nooit gedaan ook. Ben in mijn leven maar een aantal keren in een discotheek geweest, op 1 hand te tellen. En ze waren het geen van allen waard om voor in de rij te staan.

Ik heb in principe niets tegen in de rij staan, maar wél tegen in de rij staan en dan maar hopen dat je er uberhaupt hip genoeg uitziet om naar binnen te mogen gaan. Daar gaan mijn haren recht van overeind staan.
Ik vind het niet belangrijk dat een man rijk is. Maar ik vind het wel prettig dat hij goed verdient. Ik houd van een luxe leven. Ik werk daar ook hard voor. En ik zou het jammer vinden als die extra dingen (sauna, kapper, manicure, uit eten, weekendje weg) niet meer zouden kunnen omdat we daar te weinig geld voor hebben.

Mijn partner verdient goed. En daar ben ik blij mee. En ik zou hem niet verlaten als hij zijn baan kwijt raakt. Maar ik zou de extra dingen die we nu kunnen doen wel enorm missen.
Ik doe ook niet (meer ) aan discotheken. Ik heb er in eentje gewerkt waar elke avond rijen dik de hele straat over stonden. We moesten er altijd een beetje om lachen. En als we dan niet moesten werken dan gingen we wel daar naartoe. Liepen we langs de rij, en natuurlijk ook langs de kassa....

Nu zou ik me echt niet meer thuis voelen in van die tenten. Afschuwelijk.
Ook niet in de rij bij de Efteling, Whopper? Of om de school in te komen voor het kerstspel van de kinderen? (sorry als ik me vergis, maar ik meen me te herinneren dat je kinderen hebt).

In Caracas stonden ze vorige week in de rij voor melk, helemaal tot aan de groenten aan de andere kant van de winkel, vertelde mn vriendin. Een rijke buurt, dus allemaal relatief rijke mensen. Binnen een half uur was de melk op, en de winkel een puinhoop.

Ik weet niet precies waarom ik dit vertel. Misschien om het stereotyp dat in deze discussie over het fenomeen "in de rij staan" lijkt te bestaan, te doorbreken.
Nijn, je begrijpt heus wel wat ik bedoel.

En ja, ook bij de kassa heb ik weleens in de rij gestaan.

Bij de Efteling overigens niet (één keer geweest en toen was het rustig en en bij de school ben ik altijd als eerste omdat ik de kindjes altijd smink)

Ik hoop dat je slimmer bent dan dat, maar ik leg het nog even uit, voor het geval ík niet duidelijk ben geweest; uitgaansgelegenheden trekken mij niet méér omdat er een rij staat. Juist minder. En dus sta ik niet in de rij voor een restaurant, hippe club of bioscoop.

Ook niet voor de H&M als er een Madonna ofzo kleding verkoopt.

Voor melk zou ik ook niet in de rij staan. Als ik honger zou hebben wel voor eten.
Uitgaansgelegenheden trekken mij ook niet meer omdat er een rij staat. Een uitgaansgelegenheid trekt mij wel als er goeie muziek wordt gedraaid (daarom ga ik dus graag naar discotheken en clubs, ik ben gek op dansen! En dat kan in de meeste kroegen nou eenmaal niet zo goed), een goeie dj is, en als er leuke mensen komen. Daarmee bedoel ik dat er een leuke sfeer moet hangen, een energieke sfeer, dat iedereen danst of in elk geval de dansvloer volstaat met dansende mensen en dat er geen of niet teveel lastige mannen moeten zijn. Dingen die 't voor mij onaantrekkelijk maken zijn hoge prijzen, extreme drukte (dan kan je namelijk nóg niet dansen ) en niet-leuke mensen (saaie, vervelende dronken, niet-dansers, handtastelijke, lompe).

Ik vind 't wel grappig om te zeggen dat je het leuk vond om de rij en de kassa voorbij te lopen. Ik begrijp dat heel goed. Ik heb namelijk zoiets soortgelijks gezegd in een van mijn eerste posts over dat ik me wel voor kan stellen dat geld een aantrekkingskracht heeft. Maar blijkbaar vallen er hier minder mensen erover dat jij door mag lopen vanwege je status dan dat ik door mag lopen vanwege mijn status, omdat de eerste door persoonlijke contacten komt en de tweede door geld. Vind ik verrassend, dat verschil wat gemaakt wordt in wat wel geaccepteerd wordt en wat niet.
quote:suikervrij schreef op 13 november 2007 @ 20:52:

Ik vind het niet belangrijk dat een man rijk is. Maar ik vind het wel prettig dat hij goed verdient. Ik houd van een luxe leven. Ik werk daar ook hard voor. En ik zou het jammer vinden als die extra dingen (sauna, kapper, manicure, uit eten, weekendje weg) niet meer zouden kunnen omdat we daar te weinig geld voor hebben.

Mijn partner verdient goed. En daar ben ik blij mee. En ik zou hem niet verlaten als hij zijn baan kwijt raakt. Maar ik zou de extra dingen die we nu kunnen doen wel enorm missen.mee eens. en op vakantie dat soort dingen.kleding.
quote:Shanon schreef op 10 november 2007 @ 19:18:

Mannen vinden het altijd interessant om te suggereren dat vrouwen op geld winnen vallen... Ik zie liever statistieken, al weet ik natuurlijk wel dat er vrouwen zijn die alleen op geld uit zijn...

Ik zou nooit op iemands geld kunnen vallen (Ik verdien mijn eigen geld wel!). Eerder op iemands uiterlijk:-P. Maar uiteindelijk, lijkt mij, hou je het pas echt lang met iemand uit, die je op heel veel gebieden helemaal geweldig vindt. Ik vind dan dingen als humor, intelligentie, sociaal zijn, enz. veel belangrijkere dingen.Ach, de feiten liegen er niet om, een lelijke rijke man kan een knappe vrouw krijgen, dus wij vrouwen denk dan aan geld winnen
Ik zou zelf graag een baan willen waarin ik financieel onafhankelijk ben, maar aan de andere kant wil ik er ook graag voor mijn zoontje zijn. Zo lang we maar rond kunnen komen, maakt het voor mij niet uit wie het geld binnenbrengt. En op dit moment is mijn man degene die het meeste geld binnenbrengt.
Hmmm, hier eigenlijk wel. Ik ben geloof ik best een luxepaardje geworden ;). Maar ik verdien mijn eigen geld. Wel vind ik het belangrijk dat mijn man niet op 'mijn zak teert' en een goed inkomen heeft eigenlijk. Een drijfveer is het niet, belangrijk blijft het wel
veel of weinig geld maakt me niet uit. Maar iemand met enorme schulden daar zit ik dan weer niet op te wachten.
Ik heb altijd problemen met geld gehad in een relatie helaas. De ene keer verdien ik veel meer dan mijn vriend en kan hij niet eens naar mij toe komen, want hij kan amper eten..... Ik wilde het betalen, maar dat vond hij voorschut voor zichzelf. De andere keer een relatie van 8 jaar die voornamelijk door geldzaken kapot ging. Hij gooide met geld, al hielden we alles gescheiden, hij vond alles zo normaal en verkwiste zoveel dat ik er niet meer tegen kon.....Ik mocht ook geen mooiere auto hebben dan hij want oei oei dan werd zijn ego ernstig aangetast. er waren meer dingen wel mis, maar toch.....Een middenweg lijkt er niet te zijn! Ik heb wat dat betreft steeds pech gehad! Het is ook erg moeilijk in deze tijd om daar goed mee om te gaan. Mannen willen volgens mij nog altijd graag boven een vrouw uitsteken qua geld en status. Ik vind dat onzin, het is toch leuk om het beide goed voor elkaar te hebben? Met die geldverslinder durfde ik weinig samen te doen qua geld en met die arme man ook niet.....Moeilijk hoor!
voer eendjes geen oorlog!
quote:Oriane schreef op 27 maart 2009 @ 11:30:

Hmmm, hier eigenlijk wel. Ik ben geloof ik best een luxepaardje geworden ;). Maar ik verdien mijn eigen geld. Wel vind ik het belangrijk dat mijn man niet op 'mijn zak teert' en een goed inkomen heeft eigenlijk. Een drijfveer is het niet, belangrijk blijft het welKan ik me wel in vinden. Ik vind 't wel belangrijk dat 'n man evenveel (meer mag altijd natuurlijk) te besteden heeft als ik. Lijkt me vervelend als je leuke dingen wilt gaan doen (reizen bijv), maar je partner heeft nooit geld.
vind die vrouwtjes die voor geld gaan altijd nogal sneue typjes. Niks mis met goed verdienen of rijk zijn, maar om daar nou een kerel op uit te zoeken en zelf geen inkomen of carrière te ambiëren...

wat elninjoo zegt kan ik me wel in vinden, een gelijkwaardige financiële situatie lijkt me het handigste, dan heb je de minste kans dat geld een issue wordt in een relatie.
Ik ben financieel onafhankelijk, en dat wil ik graag zo houden. Ik ben dus niet van plan te parasiteren op een man (met of zonder geld). En in die mate vind ik het wel belangrijk of een man geld heeft of niet. Hij moet ook financieel onafhankelijk zijn (dus ook onafhankelijk van mij).

Een aantal van mijn vriendinnen vinden het wel weer belangrijk. Ten eerste moet een man geld hebben, ten tweede ze overladen met (dure) cadeaus. Ik heb liever niets, maar overvloedige lieve daden.
iedereen vindt het leuk om cadeautjes te krijgen, maar ik zou me dus kut voelen als ik juwelen kreeg en hem niks kon geven.

Soms geven we elkaar een cadeau, dat kan een bloemetje zijn maar ook een iPod.
Neee een man met geld vind ik totaal niet belangrijk! Heb daarnaast een vreselijke hekel aan materialistische types (niet dat een man met geld altijd materialistisch is hoor..)

En dure cadeaus... Alsjeblieft niet....

Ik ben intens gelukkig als ik met mijn rugzak op, surfboard onder mn arm en vriendje naast me sta te liften naar wat voor mooie plek dan ook, het avontuur tegemoet. Kost bijna niks!

Rosiero, inderdaad die vrouwen die enkel en alleen op het geld afgaan...pffff wat doe je jezelf dan ongelofelijk tekort.
quote:elninjoo schreef op 27 maart 2009 @ 11:43:

[...]

Kan ik me wel in vinden. Ik vind 't wel belangrijk dat 'n man evenveel (meer mag altijd natuurlijk) te besteden heeft als ik. Lijkt me vervelend als je leuke dingen wilt gaan doen (reizen bijv), maar je partner heeft nooit geld.

Juist, dat bedoel ik.

Daarbij, het is nu eenmaal zo dat de meeste 'relatieruzies en problemen' gaan over geld. Of vooral het feit dat het er niet is of dat de een uitgeeft wat bedoeld is voor andere zaken. Die ruzies hebben wij dus nooit gehad. Het 'geld' is er gewoon.

Men zegt wel eens 'geld maakt niet gelukkig'.... Ik weet het niet, in mijn vorige relatie dus wel altijd geldheibel (meneer wilde geen kopje koffie drinken op een terrasje na een wandeling bijvoorbeeld omdat 'dat thuis ook kon en onnodig geld koste. Hij wilde eeuwig met de tent naar Frankijk terwijl ik wel eens wat van de wereld wilde zien, maar mocht niet, want kamperen was goeikoper). En ik kan zeggen dat je daar echt niet gelukkig van wordt. Ofwel, gebrek aan geld of heibel over geld maakt zeker ongelukkig en geeft veel stress.
Leuk zo een topic van 2007!
@Oriane: dat soort gedrag van je ex heeft vaak niet eens zozeer met geld te maken, maar vooral met zijn levensinstelling.

Je kunt namelijk voor heel weinig geld heel veel van de wereld zien, als je maar wilt!
quote:Suy schreef op 27 maart 2009 @ 13:09:

@Oriane: dat soort gedrag van je ex heeft vaak niet eens zozeer met geld te maken, maar vooral met zijn levensinstelling.

Je kunt namelijk voor heel weinig geld heel veel van de wereld zien, als je maar wilt!

Hij vond 'heel weinig geld' al veel te veel ;). En ja dat had met zijn instelling te maken.

Overigens ben ik dan weer (zoals aangegeven een beetje een luxepaardje geworden), ik wil graag ver weg... maar dan wel fijn luxe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven