Man met PDD NOS
vrijdag 10 april 2020 om 15:09
Hallo allemaal,
Mijn man, met wie ik al een aantal jaren samen ben heeft PDD NOS. Dit heeft nooit echt voor problemen of irritaties gezorgd (omdat je elkaar goed kent uiteraard).. Maar ik merk echter wel de laatste tijd dat ik tegen een aantal dingen aanloop.. Met name het stellen van prioriteiten (al dan niet binnen onze relatie). Ik kan het er met hem goed over hebben, dus dat is het probleem niet. Maar doordat er de laatste tijd dingen spelen vind ik het moeilijk om de punten die voor mij spelen steeds aan te halen. Graag zou ik hier met iemand over praten of sparren, die wellicht zijn/haar situatie herkent in die van mij! Even een ander licht op de situatie!
Alvast bedankt!
Mijn man, met wie ik al een aantal jaren samen ben heeft PDD NOS. Dit heeft nooit echt voor problemen of irritaties gezorgd (omdat je elkaar goed kent uiteraard).. Maar ik merk echter wel de laatste tijd dat ik tegen een aantal dingen aanloop.. Met name het stellen van prioriteiten (al dan niet binnen onze relatie). Ik kan het er met hem goed over hebben, dus dat is het probleem niet. Maar doordat er de laatste tijd dingen spelen vind ik het moeilijk om de punten die voor mij spelen steeds aan te halen. Graag zou ik hier met iemand over praten of sparren, die wellicht zijn/haar situatie herkent in die van mij! Even een ander licht op de situatie!
Alvast bedankt!
vrijdag 10 april 2020 om 15:43
vrijdag 10 april 2020 om 15:45
Ga in relatietherapie of zoek een algemeen maatschappelijk werker.
Je hier focussen op privécontact als een soort therapie kan je in de problemen brengen omdat de zelfbenoemde therapeuten op dit forum soms nogal gekke trollen blijken te zijn.
Je hier focussen op privécontact als een soort therapie kan je in de problemen brengen omdat de zelfbenoemde therapeuten op dit forum soms nogal gekke trollen blijken te zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 10 april 2020 om 15:51
Dat laatste kan ik bevestigen ja.viva-amber schreef: ↑10-04-2020 15:45Ga in relatietherapie of zoek een algemeen maatschappelijk werker.
vrijdag 10 april 2020 om 18:20
Ooit een psychoeducatie voor partners gevolgd, of samen partnergesprekken gehad bij een centrum voor autisme?
Als jullie nu al goed erover kunnen praten maar er samen niet uit komen is het misschien handiger om een professional in te schakelen.
Ik ben in de relatie degene met ASS, man heeft dan weer ADD. Zorgt voor interessante momenten
Als jullie nu al goed erover kunnen praten maar er samen niet uit komen is het misschien handiger om een professional in te schakelen.
Ik ben in de relatie degene met ASS, man heeft dan weer ADD. Zorgt voor interessante momenten
vrijdag 10 april 2020 om 20:42
Deze combinatie hebben wij thuis in verschillende samenstellingen rondlopen (kinderen en ik). Lijkt me echt een uitdaging voor mijn man, maar gelukkig lijkt het tot nu toe prima te lukken. Natuurlijk hebben we dingen, maar blijven praten praten praten.GreenLadyFern schreef: ↑10-04-2020 18:20
Ik ben in de relatie degene met ASS, man heeft dan weer ADD. Zorgt voor interessante momenten![]()
Wat ik wel merk is dat we niet moeten praten op het hoogtepunt van de situatie maar daarna (of liever nog voor de spanningen oplopen natuurlijk).
En nu is het gewoon maar even accepteren dat de boel soms ontploft en proberen veel gezellige momenten te creëren. En aangeven wanneer je met rust gelaten moet worden.
T gekke vind ik altijd dat ik mensen zoals jij helemaal begrijp, dat je dit moeilijk vindt. Maar dat ik mezelf helemaal niet zo moeilijk vind (als je tenminste tegen chaos kan haha).
vrijdag 10 april 2020 om 21:44
Over praten op het hoogtepunt van het 'ding', inderdaad , geef elkaar de ruimte. Wij lopen letterlijk weg van de discussie als het teveel word, om rustig te worden. Geven de ander de ruimte en tijd en de partner dieeven wegloopt geeft aan wanneer er weer verder gepraat kan worden.
Blijven praten inderdaad...
Blijven praten inderdaad...