man verliefd op zus

03-10-2009 18:23 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben zo verdrietig en in de war mijn man is verliefd op mijn zus en daar ben ik een half jaar in mee gegaan omdat ik hem niet kwijt wil, nu is mijn grens berijkt. heeft iemand ook zo'n soort ervaring?
wat een ontzettende rotsituatie.
J*zus, wat een toestand. Ik snap wel dat je solidair wilt zijn naar je zus, in al haar rouw (nov '08!) en haar familiezijn, maar dat mag niet ten koste van jou zijn. Dit gaat echt alle grenzen over. Weet de rest van de fam hiervan? Leven je ouders nog?

Wat ik ook bij je denk te proeven, herken ik in elk geval erg in mezelf, en wil je daarvoor behoeden: omdat je niet vanaf het begin een dikke grens hebt getrokken, betekent beslist niet dat je dat niet alsnog mag doen. Iemand anders zei het ook al, en dat moet je echt ter harte nemen. Nú trek je het niet meer, dus je grens is in ieder geval bereikt (en overtreden, natuurlijk), dus nu kun je zeker daarop inhaken. Ook al heb je nooit gezegd: 'x mag wel, maar y niet meer.' En trouwens, zelfs ook wel als je dat hebt gezegd. Zijn ze nou helemaal?!

(Want denk eens andersom, aan je zus met haar toenmalige en jij in die situatie, of jij met de broer (of zus) van je man: had jij het ooit zóver laten komen ...?!?)
Ik weet uit ervaring dat je jezelf heel goed in de hand kan houden, ook al ben je verliefd.

Wat is dat toch dat mensen altijd maar hun gevoelens moeten uitzoeken en "iets" moeten met een verliefdheid. Hou toch op, weet je wat ik er mee deed? Niks. En toen ging het weg.
quote:Solange78 schreef op 03 oktober 2009 @ 19:26:

Maar tot nu toe begrijp ik dat je zus ook verliefd is op je man. Doet zij iets met die verliefdheid, hebben zij iets met elkaar of probeert ze zich over die verliefdheid heen te zetten? Misschien is het wel zo dat je man de enige man is in haar leven, en dat ze door een beetje aandacht het gevoel krijgt dat ze verliefd is. Ik kan er eigenlijk nog niet zo goed over oordelen want ik ken de feiten niet. Maar hoe dan ook: ik begrijp heel goed dat je kwaad bent op je zus tenzij ze alles, maar dan ook alles doet om niet aan die verliefdheid toe te geven. Alleen in dat geval toont ze haar goede wil. Voor je man geldt hetzelfde: hij kan het echt niet maken om je in de steek te laten voor je zus.

Hij zit nu alleen vandaag al vanaf vanochtend bij zus in huis. Zij doet er niet alles aan.
Och Elsa, ik heb oprecht medelijden met je maar vind ook dat je voor jezelf moet opkomen hoor. Potverdomme, wat een lef hebben die twee. Jij hebt het toegelaten! Het was beter als je vanaf het begin een duidelijke stelling had genomen. Op de manier hoe het nu gaat laat je het aansukkelen.

Verliefd zijn kun je niet sturen, maar jouw man kan niet van 2 walletjes eten. Blijkbaar wil hij geen keuze maken dus het balletje ligt bij jou!

Grrrr. ondertussen ben ik me aan het opvreten over manlief en zus!
Door elkaar steeds op te zoeken hebben ze hun verliefdheid zitten voeden. Met alle gevolgen van dien.
Verliefdheid is geen excuus voor asociaal gedrag.

Je kunt verliefd worden. Je kunt voor iemand anders kiezen of bij iemand weggaan. Maar de situatie zoals het laatste half jaar is toch zo ongezond voor iedereen en vooral voor TO. Dit doe je iemand waar je van houdt (dat neem ik voor het gemak dan maar wel even aan) niet aan. Niet als man, niet als zus.

Als onbekende vind ik het al discutabel...
Meid, je staat volledig in je recht als je die vent je huis uit keilt en je zus voorlopig niet meer wilt zien.

Ik heb geen ervaring met jouw situatie, maar ik ben vaak genoeg verliefd op iemand geweest terwijl ik in een relatie zat. Ik word erg makkelijk verliefd op iemand, maar ik heb nooit mij hierdoor mee laten slepen en mijn vriend zo vernederd zoals jouw man nu doet.

Hij had een keuze; óf ik doe mijn vrouw pijn, óf ik doe dat niet. En hij heeft gekozen. Nu is de vraag, wat ga jij kiezen?
pluk de dag
quote:Elsa45 schreef op 03 oktober 2009 @ 19:03:

Mijn zus is ook verliefd op hem maar kan zich niet helemaal uiten omdat ik er maar steeds naast loop. Als ik in de buurt ben voel je natuurlijk de spanning bij die twee.

Gottegot, wat een beerput....

Je kunt er weinig tegen doen Elsa, dat is het erge. Ze kiezen zelf wat ze willen met deze situatie en het enige wat jij kunt doen is zorgen dat jij er niet aan onderdoor gaat. Dat je grens (eindelijk) bereikt is, is dus heel goed, voor jou.

Je man is nu bij je zus en heeft dus (blijkbaar) een keuze gemaakt.

Hoe nu verder, dat is denk ik meer de vraag.

Als jij zegt;'mijn grens is bereikt' bedoel je daar dan mee dat je de handdoek in de ring gooit wat je huwelijk betreft?

Of zou je nog door willen/kunnen met je man, nu hij er ook fysiek echt voor kiest om bij je zus te zijn?
Ik word er ook boos van, en dat zegt wat, hoor. Moet je nagaan, Elsa, iedereen heeft hier plaatsvervangende woede. Iemand stelde een goeie vraag: heb jij die boosheid al gevoeld?
En zelf zien ze zich natuurlijk als de tragische helden in een liefdesdrama....

Die neiging hebben mensen als ze iets doen wat eigenlijk gewoon niet kan.
quote:roodmetwittestippen schreef op 03 oktober 2009 @ 19:41:

Ik word er ook boos van, en dat zegt wat, hoor. Moet je nagaan, Elsa, iedereen heeft hier plaatsvervangende woede. Iemand stelde een goeie vraag: heb jij die boosheid al gevoeld?

Ik zit hier ook met een steen in mn maag en kloppende slapen. Ik leef me in de situatie in en voel een enorme boosheid opkomen. En ik ken de personen niet eens! Ik vraag me ook oprecht af wat Elsa nu voelt? Kun je dat onder woorden brengen Elsa?

Boos worden kan opluchten hoor!
Ja precies, dat heb ik dus ook!!! GRRRR!!!

Niet dat jij boos MOET worden hoor, Elsa, iedereen reageert anders. Maar voor mij voelt dit als onrecht, groot onrecht... en daar kan ik echt niet tegen...!
quote:Fiorah schreef op 03 oktober 2009 @ 19:47:

Ja precies, dat heb ik dus ook!!! GRRRR!!!

Niet dat jij boos MOET worden hoor, Elsa, iedereen reageert anders. Maar voor mij voelt dit als onrecht, groot onrecht... en daar kan ik echt niet tegen...!

Precies. Ze hoeft niet boos te worden maar ik denk juist dat haar lieflijke karakter nu haar valkuil is! Die twee gebruiken haar waar ze bijstaat.

GGGGrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (mn toetsenbord is nu de dupe)
Ook al hield ik zielsveel van mijn man (17 jaar relatie) toch werd ik verliefd op iemand anders.

Er gebeurde iets wat ik nooit had verwacht en ben nog nooit zo in de war geweest.

Na jaren denk ik er nog elke dag aan.

Maar ik heb 1 geluk gehad en dat was dat mijn man me het niet kwalijk nam en ik alles met hem kon bespreken hier over.

Hij wist en voelde dat ik er zelf ook kapot van was.

Nu na 5 jaar ben ik nog samen met de andere waar ik verliefd op werd en mijn ex is mijn beste maatje!!!

Het was voor mij geweldig dat mijn ex me steunde en voor hem zelf was het ook veel gemakkelijker om niet gek van boosheid, haat jaloezie te zijn.

Dus ik zou zeker niet denken dat je man en zus het nu makkelijk hebben (bedoel niet dat je medelijken moet hebben) dan zal dat voor jou gemakkelijker zijn.

Al die mensen die haat voelen als hun partner verliefd maken het zichzelf nog moeilijker.

Verliefdheid gaat over als het alleen om een verliefdheid gaat maar als er opeens gevoelens voor een ander komen waardoor duidelijk wordt dat een relatie met je partner daarna nooit weer hetzelfde zal zijn.
quote:Sienne schreef op 03 oktober 2009 @ 19:50:

Ook al hield ik zielsveel van mijn man (17 jaar relatie) toch werd ik verliefd op iemand anders.

Er gebeurde iets wat ik nooit had verwacht en ben nog nooit zo in de war geweest.

Maar ik heb 1 geluk gehad en dat was dat mijn man me het niet kwalijk nam en ik alles met hem kon bespreken hier over.

Nu na 5 jaar ben ik nog samen met de andere waar ik verliefd op werd en mijn ex is mijn beste maatje!!!

Het was voor mij geweldig dat mijn ex me steunde en voor hem zelf was het ook veel gemakkelijker om niet gek van boosheid, haat jaloezie te zijn.

Dus ik zou zeker niet denken dat je man en zus het nu makkelijk hebben (bedoel niet dat je medelijken moet hebben) dan zal dat voor jou gemakkelijker zijn.

Al die mensen die haat voelen als hun partner verliefd maken het zichzelf nog moeilijker.

Verliefdheid gaat over als het alleen om een verliefdheid gaat maar als er opeens gevoelens voor een ander komen waardoor duidelijk wordt dat een relatie met je partner daarna nooit weer hetzelfde zal zijn.Het spijt me zeer, maar vind het verhaal van TO toch van een 'iets' andere orde. Zij heeft te maken met 2 partijen die haar na aan het hart staan en waardoor ze nu bedonderd wordt. Ze walsen allebei over haar heen nu. GRRRRRRRRRRRRRRR

Verliefdheid gaat over als het alleen om een verliefdheid gaat maar als er opeens gevoelens voor een ander komen waardoor duidelijk wordt dat een relatie met je partner daarna nooit weer hetzelfde zal zijn.Beste Sienne... jouw verhaal is wel ietwat anders. Jou is het overkomen en je hebt er geen potje van gemaakt door van 2 walletjes te eten, toch?
Sienne, ik mag hopen dat het in jouw geval niet ging om de broer van je man?!

Verliefdheid gaat over als het alleen om een verliefdheid gaat maar als er opeens gevoelens voor een ander komen waardoor duidelijk wordt dat een relatie met je partner daarna nooit weer hetzelfde zal zijn.

Dat kan wel zo zijn, maar ik vind deze situatie toch iets anders. Het is notabene haar ZUS, voor wie ze heeft klaargestaan en geholpen. Ik kan er niet over uit, ik vind het ontzettend respectloos van haar man en zus. Dat je verliefd wordt, oke, maar daar ga je dan toch niet op deze manier mee om????

Elsa, maak inderdaad zelf een keuze, zoals hier al is gezegd. Je verdient toch beter dan dit!!
Eerlijk gezegd vind ik dat deze situatie nog wel een stap verder gaat. Het is haar zus! Dat is toch een mes in je rug.

Als je partner verliefd op een ander wordt, moet hij de ballen hebben om te kiezen. Maar niet degene van wie hij zegt te houden een half jaar aan het lijntje houden. Dat je doe je niet. TO wordt gewoon gebruikt en dat is onrechtvaardig.

Als de man en de zus het niet gemakkelijk hadden, konden ze met TO om de tafel gaan zitten en bespreken dat ze dit niet willen en met elkaar maatregelen nemen om erger te voorkomen. Dan is het nog een rotsituatie, maar is er nog iets van respect. Nu hitsen ze zich aan elkaar op terwijl TO 'in de weg loopt'

Jeej ik maak me echt boos!
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Zat ik net over na te denken Elsa...voelde je je het laatste halfjaar niet een vreemde in je eigen huwelijk. Zo van..'ik stond er bij en ik keek er naar'? Wilde je je niet voordoen als 'de spelbreker' of 'de zeikerd'? Echt...raap jezelf op en doe er wat aan. Dit gaat zo erg ten koste van jezelf. (Hoopt vurig dat je nu je vent zit te bellen of die 'zus' van je)
quote:appeltje72 schreef op 03 oktober 2009 @ 19:58:

Zat ik net over na te denken Elsa...voelde je je het laatste halfjaar niet een vreemde in je eigen huwelijk. Zo van..'ik stond er bij en ik keek er naar'? Wilde je je niet voordoen als 'de spelbreker' of 'de zeikerd'? Echt...raap jezelf op en doe er wat aan. Dit gaat zo erg ten koste van jezelf. (Hoopt vurig dat je nu je vent zit te bellen of die 'zus' van je)Haha, anders bellen wij wel even, toch?

Zit er ergens een tijdspanne tussen, tussen de 'alleen een verliefdheid' en 'opeens gevoelens'?

Siennes verhaal is niet zo heel gek anders. Ik vind wel dat het door de familieband het verhaal van Elsa nog schrijnender is, al kun je natuurlijk geen pijn met pijn vergelijken. Maar blijkbaar kon Siennes ex er wel tegen. Dat maakt haar verhaal dan weer heel bijzonder.
quote:Bergje65 schreef op 03 oktober 2009 @ 19:59:

[...]

Haha, anders bellen wij wel even, toch?Ik bemoei me niet zo snel met andermans zaken, maar nu zou ik het zo doen...eerlijk waar. Dat is niet omdat ik zo sensatiebelust ben, maar kan gewoon niet tegen misbruik en/of onrecht
quote:Bergje65 schreef op 03 oktober 2009 @ 19:59:

[...]

Haha, anders bellen wij wel even, toch?

Precies. Net zo makkelijk.

Hoewel ik snap dat het niet zo makkelijk is als het om jouw man en jouw zus gaat... ik ben geneigd erg boos te worden in dit soort situaties, maar jij kennelijk/misschien niet. Dus is het voor mij heel makkelijk om nu ook pissig te worden... Ik zou je zelfs met liefde helpen met het 'inpakken' van zijn spullen. Maar hee, het is mijn man dan ook niet.

@Sienne - Ja, maar jij had toch niks met de broer van je man/vriend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven