Man weet niet meer wat hij wil

26-11-2019 17:21 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_393041 wijzigde dit bericht op 13-12-2019 12:51
99.97% gewijzigd
Jullie hebben beiden issues .

Staat hij ervoor open om relatietherapie te volgen ?
Jullie hebben pas een huis gekocht .
Zo zonde om nu de handdoek in de ring te gooien .
Alle reacties Link kopieren
Heb je een concreet plan gemaakt hoe je je eigen problemen gaat aanpakken? Wat je gaat doen om dingen uit het verleden te verwerken?
Als dat zo is, en je bent ook echt oprecht bereid daaraan te werken, dus niet alleen om je relatie te redden, zou ik dat heel duidelijk aan je vriend uitleggen, inclusief concrete stappen, en hopen dat hij de relatie wil blijven proberen terwijl jij aan jezelf werkt. Daarbij dan ook heel goed luisteren naar wat hij nodig denkt te hebben om dit nog te laten werken.
Alle reacties Link kopieren
"Daar heb ik nu overigens hulp voor gezocht en ik ga hier over praten."

Hup, gelijk naar de huisarts, neem therapie, laat aan je vriend zien dat je er wat aan gaat doen. Geef hem alle tijd/ruimte die hij nodig heeft. Doe eens iets extra liefs voor hem (maar geen verrassingsbezoek als hij rust wilt). Eventueel relatie therapie als hij hier voor open staat.

Maar herinner je ook dat je hulp zoekt voor jezelf. Mocht hij alsnog niet meer verder willen, jammer, maar je doet het voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_393041 wijzigde dit bericht op 13-12-2019 12:51
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_393041 wijzigde dit bericht op 13-12-2019 12:51
0.00% gewijzigd
Je hebt , als ik het goed begrijp , verlatingsangst .

En hij kan niet tegen de stress dat dat met zich meebrengt .
Ik hoop dat jullie beide eruit komen .

Praat met hem . En verder , therapie blijven volgen .
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft hij gedaan tijdens die dagen weg?
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_393041 wijzigde dit bericht op 13-12-2019 12:52
0.00% gewijzigd
Thewondersoflife schreef:
26-11-2019 18:00
Dat we issues hebben is 1 ding wat zeker is, het is alleen zo gek nadat het zolang goed is gegaan. We hebben het laatst wel over relatietherapie gehad en daar stond hij voor open, maar na ons nachtje alleen lijkt hij nu toch alleen verder te willen. Hij is heel bang de verkeerde beslissing te nemen, zegt heel veel van me te houden en hij vind het zo moeilijk omdat hij weet dat wij het ook zo leuk kan hebben, maar hij geeft ook aan zich zo slecht te voelen dat hij het gevoel heeft gewoon niet meer verder te kunnen. Hij komt als het goed is zo thuis en dan gaan we praten, ik zal daarna updaten wat er uit gekomen is.

Latten?
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij erover gelogen of achter gehouden?? Of heeft hij het zelf gezegd?
Thewondersoflife schreef:
26-11-2019 18:23
Vorig jaar toen ik met mijn werk weg was heeft hij aangegeven me heel veel plezier te wensen en dat ik lekker lol moest maken en uit moest gaan etc, maar dat hij absoluut niet fijn zou vinden als ik een zou gaan afteren op een hotelkamer met mannelijke collega's. Vond ik begrijpelijk dus dat aanbod heb ik dan ook afgeslagen. Zelf heeft hij dit dus wel dit jaar gedaan met vrouwelijke collega's. Vind ik heel onfair, en vooral met 2 maten meten. Ik heb er namelijk op zich niet zoveel moeite mee, maar wel als je er zelf heel duidelijk over bent dat je het niet prettig vind, en daar komt dan ook mijn wantrouwen vandaan..
Dus hij gaat 1 keer op weekend met collega's en zit al op de hotelkamer van de vrouwen?
Waar zit ie dan / wat gebeurt er dan een volgende keer?

Zeker dus als je zelf - als man - wel bepaalde grenzen wil leggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees veel liefde voor mekaar. Dus dat is mooi. En knap dat jullie met elkaar hebben gesproken over jullie gedachten. Daar blijkt uit dat je inziet waar je stappen hebt gemist. Praat erover wat je graag wil en hoe je de toekomst ziet. En dat je zo gelukkig bent en bang om dit kwijt te raken. Dat je weet dat je fouten hebt gemaakt maar bezig bent om dit aan te pakken. En of jullie samen aan een toekomst verder kunnen/willen werken.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Je wilt het anders doen, maar dat doe je nog niet. En misschien is het al te laat.
Jullie hebben door het samenwonen kanten van elkaar gezien die jullie niet waarderen van elkaar. Het samenwonen blijkt dus een slecht plan te zijn geweest.
Als je het beste wilt voor je vriend, dan laat je hem gaan. Als hij door jullie relatie weer depressief wordt, dan moet je stoppen. Hem overtuigen van het feit dat het beter wordt heeft geen zin, want wie zegt dat jij weer die leuke vriendin voor hem kunt worden? Dat lijkt mij iets dat nog lang niet mogelijk is, want je hebt pas net hulp. Laat je vriend daar niet op wachten, want dat wordt misschien zijn ondergang.
Ga apart wonen en kijk dan hoe het gaat.
Thewondersoflife schreef:
26-11-2019 18:23
Vorig jaar toen ik met mijn werk weg was heeft hij aangegeven me heel veel plezier te wensen en dat ik lekker lol moest maken en uit moest gaan etc, maar dat hij absoluut niet fijn zou vinden als ik een zou gaan afteren op een hotelkamer met mannelijke collega's.
Afteren als in: na het stappen met zijn allen drugs gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zuipen
Alle reacties Link kopieren
Gevalletje gaslighting
Wel netjes dat je zoveel zelfkennis hebt en ook kritiek naar jezelf kunt zijn. Dat kan ik vaak niet terug zien bij mensen die zulke dingen hebben meegemaakt. Ik raad je aan om therapie te nemen.
ik denk dat jij je niet voor niets onrustig voelde,
luister naar je onderbuik, hij was al afstand aan het nemen
ClumsyNinja schreef:
26-11-2019 19:25
Afteren als in: na het stappen met zijn allen drugs gebruiken?
‘Afpilsen’ misschien? Oftewel: een zuip-afterparty op de kamer? Ik denk niet dat je zomaar op een kamer een partijtje gaat lopen snuiven met collega’s?
ik vind het dat jullie ook best snel een huis hebben gekocht. Na 1,5 jaar?? Je kent elkaar dan amper, misschien is jouw roze bril afgegaan en ben je daarom wantrouwend geworden. Omdat je iets in hem ziet dat je niet vertrouwt
Hatchi schreef:
26-11-2019 19:36
‘Afpilsen’ misschien? Oftewel: een zuip-afterparty op de kamer? Ik denk niet dat je zomaar op een kamer een partijtje gaat lopen snuiven met collega’s?
snuiven of zuipen is allebei natuurlijk raar bij een zakelijke reis en op een hotelkamer met een collega
Alle reacties Link kopieren
Afteren, als in afterparty.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Vervelend allemaal.
stokbootje schreef:
26-11-2019 17:57
Heb je een concreet plan gemaakt hoe je je eigen problemen gaat aanpakken? Wat je gaat doen om dingen uit het verleden te verwerken?
Als dat zo is, en je bent ook echt oprecht bereid daaraan te werken, dus niet alleen om je relatie te redden, zou ik dat heel duidelijk aan je vriend uitleggen, inclusief concrete stappen, en hopen dat hij de relatie wil blijven proberen terwijl jij aan jezelf werkt. Daarbij dan ook heel goed luisteren naar wat hij nodig denkt te hebben om dit nog te laten werken.

Goed advies, mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven