Man weet niet meer wat hij wil

26-11-2019 17:21 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_393041 wijzigde dit bericht op 13-12-2019 12:51
99.97% gewijzigd
Thewondersoflife schreef:
27-11-2019 10:43
Attraverso, daar zit ook wat in. Misschien voelt het voor mij nu als te snel opgeven, omdat we voor het eerst 3 maanden problemen hebben in onze relatie, en ik liever probeer dingen op te lossen in plaats van er mee te stoppen. Zolang er nog houden van is en liefde, vind ik het de moeite waard om te proberen. Hij mag daar natuurlijk anders over denken.

Ik heb zojuist een heel lang en heel lief bericht van hem gekregen, waarin hij aangeeft goed over ons gesprek na te hebben gedacht en dat hij niets liever wilt dan hier samen goed uitkomen, maar dat hij wel enorm moe is en er zaken wel echt moeten veranderen. Hij wilt vanavond praten over wat ik van hem nodig heb en wat hij van mij nodig heeft om deze relatie te laten slagen, en dat we heel eerlijk naar elkaar toe moeten zijn of we dat elkaar kunnen geven.. Als dat zo is dan moet dit ellendige boek echt voor altijd dicht en dan moet er alleen nog maar vooruit gekeken worden i.p.v achteruit en dan wilt hij echt weer gaan focussen op de positieve zaken. Hier ben ik het volledig mee eens, de enige manier om samen verder te gaan is door vooruit te kijken en gedane zaken te laten voor wat ze zijn. Ik ga vanavond dus het gesprek aan, ik zal me goed voorbereiden op wat ik nodig heb van hem, en ook eerlijk aangeven of de dingen die hij van mij nodig heeft haalbaar zijn. Hij zal dat ook moeten doen, en wat de uitkomst dan ook is daar ga ik verder mee. Ik wil niet meer leven in angst en paniek, ik heb me te lang zo gevoeld en maak nu duidelijk de keus om wat er ook gebeurd tussen ons, hard aan mezelf te gaan werken qua issues en er vooral voor te zorgen dat ik mezelf weer happy voel.
Het is heel belangrijk dat je er achter komt hoe hij met tegenslagen omgaat! Ook hier moet er weer snel overheen gestapt worden en snel de focus op positiviteit. Kijk daarmee uit. Jij moet ook de ruimte krijgen om met jouw verleden te kunnen omgaan zonder dat alles wat afgedaan als 'negatief gedoe'. Uiteraard moet je geen zaken op hem gaan afreageren.
Stel je grenzen en wees duidelijk, ga niet pleasen of de nadruk leggen op hoe moeilijk je zelf bent etc. Probeer een modus te vinden die julloe allebei recht doet.
-
anoniem_393041 wijzigde dit bericht op 13-12-2019 12:57
0.00% gewijzigd
ga het gesprek aan maar alsjeblieft niet vanuit de gedachte dat deze problemen allemaal jouw schuld zijn. Vanuit gelijkwaardigheid waarbij hij ook kijkt naar zijn aandeel en kijk dan of je er samen uit kan komen. Gewoon de knop omzetten en vooruit kijken werkt natuurlijk niet. Er is altijd pijn, verdriet en angst en dat mag er ook zijn.
27-11-2019 11:11
Dit is absoluut een punt waar ik ook mee bezig ben geweest. Ik dacht dat ik na 2.5 jaar ook niet super snel was met samenwonen, dat ik hem inmiddels goed genoeg kon om dit aan te durven, maar begin nu wel te. beseffen dat dat wellicht toch een verkeerde inschatting was. Misschien heeft hij nadat we het huis hebben gekocht inderdaad wel een andere mindset gekregen.
ik denk dat je pas als de roze bril af is je goed naar iemand kan kijken. na vier jaar want dan heb je je eerste strubbelingen gehad en dan weet je ook hoe iemand omgaat met conflicten, en dan weet je pas wat voor vlees je in de kuip hebt. Een vriend die de relatie wil verbreken als het moeilijk wordt is niet veilig voor iemand met onveilige hechting
27-11-2019 11:11
Dit is absoluut een punt waar ik ook mee bezig ben geweest. Ik dacht dat ik na 2.5 jaar ook niet super snel was met samenwonen, dat ik hem inmiddels goed genoeg kon om dit aan te durven, maar begin nu wel te. beseffen dat dat wellicht toch een verkeerde inschatting was. Misschien heeft hij nadat we het huis hebben gekocht inderdaad wel een andere mindset gekregen.
Andere mindset of juist zichzelf, zijn misschien helaas iets minder leuke echte zelf die zich nu openbaart.
Laat je niet aanpraten dat je een probleemgeval bent, zelfs al was dat zo dan zou een man die echt het beste met je voorheeft daar eerder geduld mee hebben dan weg te willen hollen.
ieder mens heeft een goede kant en een slechte kant. Als een relatie of man alleen maar ‘super’ is dan heb je gewoon nog niet genoeg gezien van de slechte kant. Of je wil het niet zien. En hier had je zijn: snel van stapel lopen, ook kunnen zien als alarmbel.
-
98.95% gewijzigd
27-11-2019 11:31
Helemaal eens S-meds en dit neem ik allemaal mee in mijn gesprek. Ik heb het vooral allemaal enorm op mezelf getrokken maar we zijn er beide bij geweest en hebben er allebei een aandeel in.
ja precies. en je hebt er niks aan als jij je nu moet aanpassen of niet meer je verdriet of onzekerheid mag tonen omdat hij daar niet mee om kan gaan. Jouw slechte kant mag er gewoon zijn.
Ik weet niet of je vriend een idee heeft hoe het werkt met relatieproblemen, maar dat is echt niet klaar na een goed gesprek en de afspraak: we hebben het er niet meer over, we gaan naar de toekomst kijken.

Relatietherapie zou een goede oplossing voor jullie kunnen zijn, of misschien willen je liever zelf met je therapeut werken aan dingen die jou dwars zitten, maar in allebei de gevallen is het niet: kusje, over.

Van een partner mag je best verwachten dat hij of zij je steunt in moeilijke tijden, ook als jij niet de leukste versie van jezelf bent. In goede én slechte tijden, toch?
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
27-11-2019 11:36
Ik weet niet of je vriend een idee heeft hoe het werkt met relatieproblemen, maar dat is echt niet klaar na een goed gesprek en de afspraak: we hebben het er niet meer over, we gaan naar de toekomst kijken.

Relatietherapie zou een goede oplossing voor jullie kunnen zijn, of misschien willen je liever zelf met je therapeut werken aan dingen die jou dwars zitten, maar in allebei de gevallen is het niet: kusje, over.

Van een partner mag je best verwachten dat hij of zij je steunt in moeilijke tijden, ook als jij niet de leukste versie van jezelf bent. In goede én slechte tijden, toch?
Dit. Alleen maar " positief vooruit kijken" ontneemt je de kans om stil te staan bij wat er misging en om na te denken over hoe je daar beter mee om kunt gaan. Het ontneemt je ook de kans om te leren en om dingen te verwerken. Als je niks doet aan de rugzak die jullie hebben samen, zal die na verloop van tijd weer voor problemen gaan zorgen.
Ik vind het zo slecht niet klinken. Beiden hebben items en die werken elkaar nu een beetje tegen, maar de wil eruit te komen is er wel bij man (en TO). Ik vind het constructief dat beiden eraan willen werken en de wensen over een weer uitspreken. Niet alleen TO zal iets moeten met de 'items', maar ook man. Als zij het uitlegt zoals in haar OP, komt ze denk ik al een heel eind. De man zal ook iets moeten met zijn projectie/angst van het verleden op deze situatie. Als ze beiden in staat zijn er in die zin positief naar te kijken en een werkbaar model ontstaat, zal het vanzelf uitvlakken en ik denk dat man dat bedoelt met 'het er daarna niet meer over hebben.'
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
-
0.00% gewijzigd
Je moet niet kwaad zijn op jezelf hoor. Heb compassie voor jezelf. Een scheiding is niet niks.

Ik zeg altijd... voor mijn scheiding wist ik... Dit is voor altijd...
Nu naar mijn scheiding weet ik... voor altijd bestaat niet. Hoe leuk ik t ook heb met mijn vriend... het kan uitgaan. Vandaag... volgende week of over 10 jaar. Daarom probeer ik in t nu te leven. Ik geniet hier nu van... en mocht het uitgaan dan overleef ik dat ook wel weer.

Verder is het bij ons ook zo dat als ik in paniek raak en ga trekken aan hem dat hij juist weg gaat rennen. Ik word dan claimerig en niet zo een leuke vrouw. Hij heeft er dan ook even helemaal geen zin in.

Ik maak dan pas op de plaats. Ook al ben ik soms dan boos op hem... Ik ga zorg dat ik weer leuk wordt voor hem en weer zie wat er leuk is aan hem. En iets kan super groot lijken... Maar als ik terug kijk vraag ik me af waar ik me dan druk om gemaakt hebt.
-
anoniem_393041 wijzigde dit bericht op 13-12-2019 12:58
0.00% gewijzigd
Heftig.... Even laten zakken en dan samen praten met een relatietherapeut erbij?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Dapper zeg, je hebt er nog een heldere kijk op en neemt gelijk actie, fijn zo krijgt het niet de kans om te sudderen en te bederven maar gelijk goed nadenken voor beide.
-
0.00% gewijzigd
-
0.00% gewijzigd
:hug:
Het is ook zo moeilijk. Mijn man en ik gaan ook door een moeilijke tijd. 10 jaar getrouwd. En nu twijfelt hij aan zijn gevoel.. Gekmakend. Ik word soms gek van angst en verdriet. Wil boos worden op hem maar duw hem dan verder weg. Zo moeilijk. Volgens mij heb ik ook verlatingsangst ofzo wat nu pas naar voren komt.
Het klinkt wel heel positief dat jouw man zegt nog veel van je te houden.
Ik heb alleen je OP gelezen, niet de rest. Maar als hij niet 100% voor jou gaat, en jij niet 100% voor hem, wat levert dat dan op in de toekomst?

Mensen maken fouten, mensen doen anderen pijn. Betekend niet dat je daarmee 'moet' leven, bedenk of je zo'n partner een ander toewenst.

Maar bedenk voor jezelf, wat wil ik? Waar word ik gelukkig van? En waarvan vooral niet?

Ook al voelt iets nog zo vertrouwd, dat kan niet goed genoeg voor jou zijn. Maak aub jezelf eerst gelukkig, de rest volgt wel.
S-Meds schreef:
26-11-2019 23:28
en waarom vindt hij het zo zwaar dan? jij hebt verlatingsangst dus hij kan je ook gewoon geruststellen en jou begrenzen. Maar hij wil weg als het niet lekker gaat. Is ook niet echt een stabiele reactie natuurlijk. Passen jullie wel bij elkaar.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-12-2019 16:47
Reden: Op de man
35.48% gewijzigd
Moeilijkenaam schreef:
01-12-2019 00:18
[...]
Wat een heftige reactie joh, dit is toch juist heel goed en ondersteunend advies van meds?

Wat reageer jij nou totaal over de kook.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-12-2019 16:47
Reden: Quote verwijderd
44.78% gewijzigd
DeKenau schreef:
01-12-2019 00:58
Wat een heftige reactie joh, dit is toch juist heel goed en ondersteunend advies van meds?

Wat reageer jij nou totaal over de kook.
Check eerst even de reacties in het begin en in andere toppics. Nu idd komen er goede adviezen uit.
-
anoniem_393041 wijzigde dit bericht op 13-12-2019 13:00
0.00% gewijzigd
Dus eerst probeert hij alle schuld jou kant op te duwen en nu het zijn eigen schuld blijkt te zijn wil hij wel door met je en moet jij vooral compassie met hem hebben? :pukey:

TO hier kom je echt overheen. Je was en bent al zo goed bezig, ga eerst op jezelf met je kind en over een jaar kijk je eens verder voor een andere partner.

Sterkte :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven