Relaties
alle pijlers
Man weigert douche droog te maken
zondag 13 maart 2022 om 10:43
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
zondag 13 maart 2022 om 11:31
Of zijn mama deed het zelf ook nooit. Of hij woonde al 15 jaar op zichzelf en heeft het nooit gedaan en kon prima douchen.
zondag 13 maart 2022 om 11:34
Mijn vriend en ik halen na het douchen ook altijd de trekker over de glazen wanden en de vloer in de douchecabine. De tegels en kranen maken we niet droog na het douchen.
Sinds ik professioneel schoonmaakmiddel heb gekocht van Evika (ontvetter eco en sanitairreiniger eco) hoef ik de douchecabine maar 1x per maand of nog minder schoon te maken en je hebt echt heel weinig schoonmaakmiddel nodig. Even in laten trekken en daarna koud afspoelen, daarna is het blinkend schoon. Werkt veel beter dan schoonmaakmiddel uit de supermarkt. https://www.schoonmaakgoeroe.nl/product ... hoonmaken/
Sinds ik professioneel schoonmaakmiddel heb gekocht van Evika (ontvetter eco en sanitairreiniger eco) hoef ik de douchecabine maar 1x per maand of nog minder schoon te maken en je hebt echt heel weinig schoonmaakmiddel nodig. Even in laten trekken en daarna koud afspoelen, daarna is het blinkend schoon. Werkt veel beter dan schoonmaakmiddel uit de supermarkt. https://www.schoonmaakgoeroe.nl/product ... hoonmaken/
zondag 13 maart 2022 om 11:35
Ik heb er ook een hekel aan, met de trekker de wanden van de douche doen en daarna de kraan en de randjes met een handdoek.
Dat vind ik het leukste van in een hotel slapen: ik hoef de douche niet na te trekken!
Maar ik doe het wel na iedere douchebeurt. Gewoon service naar mijn man toe die de douche elke week schoonmaakt.
Eigenlijk is het heel simpel: je kunt prima dingen doen waar je geen zin in hebt, en als je dan vakantie hebt, heb je ook daarvan vakantie.
Dat vind ik het leukste van in een hotel slapen: ik hoef de douche niet na te trekken!
Maar ik doe het wel na iedere douchebeurt. Gewoon service naar mijn man toe die de douche elke week schoonmaakt.
Eigenlijk is het heel simpel: je kunt prima dingen doen waar je geen zin in hebt, en als je dan vakantie hebt, heb je ook daarvan vakantie.
zondag 13 maart 2022 om 11:36
Dat ziet er goed uit. Even kijken of het eco ook echt eco is. (De gewone eco wc-reiniger werkt hier voor geen meter).Suikerspinmuffin schreef: ↑13-03-2022 11:34Mijn vriend en ik halen na het douchen ook altijd de trekker over de glazen wanden en de vloer in de douchecabine. De tegels en kranen maken we niet droog na het douchen.
zondag 13 maart 2022 om 11:43
Volgens mij kan je het ook voor in de wc gebruiken. Op die website staan filmpjes hoe je het schoonmaakmiddel moet gebruiken. Ik gebruik Evika alleen voor in de douchecabine omdat dat de enige plek is waar echt kalkaanslag komt. De rest van de badkamer doe ik met een sopje allesreiniger en de wastafel met cif. In de wc gebruik ik wceend, wastafel met cif en de rest van de wc met allesreiniger.
zondag 13 maart 2022 om 11:44
Goed idee!LuciFee2022 schreef: ↑13-03-2022 11:12Dan zou ik hem laten kiezen, hij gaat de badkamer poetsen en kalkvrij maken elke zoveel weken of hij gaat trekkeren.
zondag 13 maart 2022 om 11:46
Is er geen deal te sluiten met hem? Dat jij iets doet waar hij zich aan 'stoort'? Als hij de douche met de wisser droog maakt doe jij * voor hem.
* de vuilnisbakken legen, overhemden strijken op zijn manier, auto wassen etc...
En anders maar pikstraf. Aanpassen of ophoepelen. Het begint altijd met klein dagelijks leed....
* de vuilnisbakken legen, overhemden strijken op zijn manier, auto wassen etc...
En anders maar pikstraf. Aanpassen of ophoepelen. Het begint altijd met klein dagelijks leed....
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
zondag 13 maart 2022 om 11:48
+1Piggy_in_the_Mirror schreef: ↑13-03-2022 11:41Dat heb ik echt nog nooit gedaan. Af en toe antikal en antischimmel er op spuiten en afspoelen en het is weer schoon.
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
zondag 13 maart 2022 om 11:50
Ja of dat. Al is de definitie van schoon bij mijn vriend wel anders dan mijn definitie van schoon haha. Daarom maak ik altijd de badkamer schoon.
zondag 13 maart 2022 om 11:52
Gisselle schreef: ↑13-03-2022 11:00Ik denk dat je hem dit topic moet laten lezen. Het is gewoon heel normaal om na het douchen even met een trekker over de wanden te gaan, en het daarna nog even na te drogen, kost een minuut, maar scheelt heel veel kalk- en schimmel ellende. Ik ken eigenlijk niemand die dit niet doet.
Het is ook heel normaal om het niet te doen hoor. Bij ons droogt de douche gewoon vanzelf en in het weekend spray ik wat Dubro over de kraan en de watervlekken zijn weer weg. Het lijkt me echt de horror om na elke douche de kabine te gaan nadrogen.
zondag 13 maart 2022 om 11:53
doornroosje9 schreef: ↑13-03-2022 11:25Dan kan hij vanaf nu mooi die douche schoonmaken. Wat een idioot gedoe zeg.
Echt? Waarom zou TO de standaard moeten bepalen?
Hij wil niet/zij wil wel.. Waarom is wat TO wil bindend?
zondag 13 maart 2022 om 11:56
zondag 13 maart 2022 om 12:01
Ja hier ben ik het mee eens: rekening houden met elkaar. Ik heb een hekel aan koken, mijn vriend vindt het wel leuk en daarom kookt hij vrijwel altijd en doet hij voornamelijk de boodschappen. Hij vindt schoonmaken niet bepaald leuk, ik vind dat niet zo erg dus ik maak voornamelijk het huis schoon.Madeliefjees schreef: ↑13-03-2022 11:56Soms doe je dingen voor elkaar omdat de ander dat belangrijk vind. Niet omdat jij het nodig vind. Ik liet altijd de opladers in t stopkontakt zitten. Mijn man stoort zich daaraan, het trekt stroom en ze gaan sneller kapot. Dus nu haal ik ze eruit, omdat hij dat belangrijk vind. Zo zet hij gelijk zn schoenen in de kast, omdat ik slingerende schoenen in de hal slordig vind staan.
Leef je samen, houd je rekening met elkaar.
zondag 13 maart 2022 om 12:01
Heel herkenbaar. Als er al een trekkertje is op mijn poetsadressen wordt het niet dikwijls gebruikt.
Ik droog mijn douche zelf ook niet na. Ik heb geen douche met glazen wanden maar een ouderwetse met gordijn, en dat was ik regelmatig. De tegelwanden en kraan maak ik een keer in de week schoon, indien nodig met ontkalker. Ik heb nooit last van schimmel, de kitnaden en voegen van de douche zijn na ruim 10 jaar nog spierwit.
leyawiin wijzigde dit bericht op 13-03-2022 12:06
0.72% gewijzigd