Man weigert douche droog te maken
zondag 13 maart 2022 om 10:43
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
zondag 13 maart 2022 om 21:14
zondag 13 maart 2022 om 21:15
Als jij het wel doet en man niet, dan scheelt het toch sowieso al in de kalk en schimmelvorming? Maak je niet zo druk. Schoonmaken moet je toch, dus of er nou veel of weinig kalk is, maakt ook niet zoveel uit. Of denk ik nou te makkelijk?
Weet nog van vroeger dat ik een vriendje had en als ik bij hem sliep, moesten we altijd na het douchen de kranen en de hele cabine droogmaken van zijn ouders. Vond dat echt niet relaxed om dat na een lekker ontspannen douche te moeten doen. Trekkertje erlangs halen is dan sneller, maar ff azijn erop spuiten en het is zo weg.
Weet nog van vroeger dat ik een vriendje had en als ik bij hem sliep, moesten we altijd na het douchen de kranen en de hele cabine droogmaken van zijn ouders. Vond dat echt niet relaxed om dat na een lekker ontspannen douche te moeten doen. Trekkertje erlangs halen is dan sneller, maar ff azijn erop spuiten en het is zo weg.
zondag 13 maart 2022 om 21:46
Precies dat. Wij kunnen wel samenwonen zonder huishoudelijke ruzies denk ik.Lorem_Ipsum schreef: ↑13-03-2022 20:46Ja, dat zijn ook van dat soort klusjes die ik niet doe. Maar ook de auto was ik hooguit 1x per jaar. Auto stofzuigen doe ik ook zelden. Ik had een buurman die elke week de auto waste. Daar moet je maar zin in hebben.
Ik gebruik m’n shit gewoon. Ik ben hetzelfde met kleding. Ik stap zo met m’n suède jas of laarzen de regen in, ik ben eigenlijk totaal niet zuinig op m’n spullen. Die spullen zijn er voor mij, ik ben er niet voor de spullen.
Verder geen last van schimmel of kalk in de badkamer, bij mijn weten. Maar ik vermoed dat anderen het misschien niet glanzend genoeg vinden.
zondag 13 maart 2022 om 21:49
Nou ja, TO heeft er de hele week de tijd voor, als die kerel van haar aan het werk is. Als zij er voor kiest max twee dagen te werken buitenshuis, snap ik wel dat er wat meer taken binnenshuis op je bordje komen.

zondag 13 maart 2022 om 22:01
Dat kun je ook omdraaien: TO zorgt voor het kind en doet het volledige huishouden, terwijl hij alleen maar naar zijn werk hoeft te gaan. Het enige wat ze vraagt is dat hij even de douche wat droger achterlaat, zodat de nieuwe badkamer mooi blijft. Is dat nou compleet onredelijk?
zondag 13 maart 2022 om 22:20
Onredelijk, dat weet ik niet. Maar ik zou er ook geen zin in hebben.RikM schreef: ↑13-03-2022 22:01Dat kun je ook omdraaien: TO zorgt voor het kind en doet het volledige huishouden, terwijl hij alleen maar naar zijn werk hoeft te gaan. Het enige wat ze vraagt is dat hij even de douche wat droger achterlaat, zodat de nieuwe badkamer mooi blijft. Is dat nou compleet onredelijk?

zondag 13 maart 2022 om 22:34
Als wederhelft die taken dan zo énorm belangrijk vindt lost hij / zij die zelf maar op.
Ik ga mij niet bezig houden met een potje complete onzinnigheid.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

zondag 13 maart 2022 om 22:41

zondag 13 maart 2022 om 22:47
O, wat erg! Zoiets vraag je toch niet van logés? Dan kun je het bezoek net zo goed bij binnenkomst een stofzuiger aanreiken, zodat ze tijdens hun verblijf zelf al hun sporen kunnen wissenraindance schreef: ↑13-03-2022 21:15Als jij het wel doet en man niet, dan scheelt het toch sowieso al in de kalk en schimmelvorming? Maak je niet zo druk. Schoonmaken moet je toch, dus of er nou veel of weinig kalk is, maakt ook niet zoveel uit. Of denk ik nou te makkelijk?

zondag 13 maart 2022 om 22:48
Ineens ook maar de lavabo na elke tandenpoets-sessie droogmaken

Want waarom de douche wel en de lavabo niet terwijl het waarschijnlijk hetzelfde soort water betreft.
Is dit nu later?

zondag 13 maart 2022 om 22:59
Waar jij woont misschien. Waar ik woon (Oost-Nederland) is het water keihard en in de meeste badkamers die ik gehad heb was schimmelvorming echt wel een ding. Hoe vaak ik niet plafonds heb staan witten die helemaal zwart waren van de schimmel. Glazen douchewanden krijg je nauwelijks nog schoon als er kalk op zit.
Even de douchewanden droogmaken na het douchen helpt enorm. Maar nee hoor, het is complete onzinnigheid.

zondag 13 maart 2022 om 23:03
Inderdaad! Ben helemaal verbaasd dat er kennelijk veel mensen zijn die dit wel elke dag staan te doen. Mij niet gezien.

zondag 13 maart 2022 om 23:15
Ik dacht oprecht dat dit een satirisch topic was. De tegels drogen na het douchen???
No way zeg.
Schimmel aan het plafond omdat je de tegels niet droogt? Ik zou beter ventileren. Lijkt me niet goed als dat zo hard gaat.
En waarom worden mannen besproken alsof het kleine kinderen zijn?
Ik ben echt stomverbaasd dat dit een issue is.
No way zeg.
Schimmel aan het plafond omdat je de tegels niet droogt? Ik zou beter ventileren. Lijkt me niet goed als dat zo hard gaat.
En waarom worden mannen besproken alsof het kleine kinderen zijn?
Ik ben echt stomverbaasd dat dit een issue is.

zondag 13 maart 2022 om 23:29
Ik wit liever eens in de paar jaar een plafonnetje dan dat ik tweemaaldaags met de trekker en microvezeldoek in de weer ga. Maar goed, ik heb mijn spierwitte plafond in de badkamer 7 jaar geleden voor het laatst gewit. Ik laat gewoon altijd de deur open na het douchen. Lekker makkelijk. Geen idee wat de waterhardheid hier is trouwens. Heb ik me nooit in verdiept.