Man weigert douche droog te maken

13-03-2022 10:43 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
RikM schreef:
13-03-2022 21:05
Die handdoek gaat toch in de was?
Hier gaan de handdoeken toch écht meer dan 1 douche-beurt mee.

Maar de muren of deuren worden er dus niet mee droog-gewreven.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Als jij het wel doet en man niet, dan scheelt het toch sowieso al in de kalk en schimmelvorming? Maak je niet zo druk. Schoonmaken moet je toch, dus of er nou veel of weinig kalk is, maakt ook niet zoveel uit. Of denk ik nou te makkelijk?

Weet nog van vroeger dat ik een vriendje had en als ik bij hem sliep, moesten we altijd na het douchen de kranen en de hele cabine droogmaken van zijn ouders. Vond dat echt niet relaxed om dat na een lekker ontspannen douche te moeten doen. Trekkertje erlangs halen is dan sneller, maar ff azijn erop spuiten en het is zo weg.
Lorem_Ipsum schreef:
13-03-2022 20:46
Ja, dat zijn ook van dat soort klusjes die ik niet doe. Maar ook de auto was ik hooguit 1x per jaar. Auto stofzuigen doe ik ook zelden. Ik had een buurman die elke week de auto waste. Daar moet je maar zin in hebben.

Ik gebruik m’n shit gewoon. Ik ben hetzelfde met kleding. Ik stap zo met m’n suède jas of laarzen de regen in, ik ben eigenlijk totaal niet zuinig op m’n spullen. Die spullen zijn er voor mij, ik ben er niet voor de spullen.

Verder geen last van schimmel of kalk in de badkamer, bij mijn weten. Maar ik vermoed dat anderen het misschien niet glanzend genoeg vinden.
Precies dat. Wij kunnen wel samenwonen zonder huishoudelijke ruzies denk ik.
RikM schreef:
13-03-2022 21:02

Daarom snap ik de frustratie van TO wel. Die wil niet elke keer zo hard moeten schrobben, maar haar man heeft daar geen boodschap aan. Dat is best een beetje lullig.
Nou ja, TO heeft er de hele week de tijd voor, als die kerel van haar aan het werk is. Als zij er voor kiest max twee dagen te werken buitenshuis, snap ik wel dat er wat meer taken binnenshuis op je bordje komen.
ldp schreef:
13-03-2022 21:49
Nou ja, TO heeft er de hele week de tijd voor, als die kerel van haar aan het werk is. Als zij er voor kiest max twee dagen te werken buitenshuis, snap ik wel dat er wat meer taken binnenshuis op je bordje komen.

Dat kun je ook omdraaien: TO zorgt voor het kind en doet het volledige huishouden, terwijl hij alleen maar naar zijn werk hoeft te gaan. Het enige wat ze vraagt is dat hij even de douche wat droger achterlaat, zodat de nieuwe badkamer mooi blijft. Is dat nou compleet onredelijk?
Ik vind dat wel onredelijk. Want het is niet 1 x. Ze verwacht dat hij de rest van zijn leven elke dag die badkamer gaat droog maken.

Fijn dat hij gewoon zegt dat hij het niet gaat doen, hoef je er ook niet eeuwig ruzie over te hebben.
RikM schreef:
13-03-2022 22:01
Dat kun je ook omdraaien: TO zorgt voor het kind en doet het volledige huishouden, terwijl hij alleen maar naar zijn werk hoeft te gaan. Het enige wat ze vraagt is dat hij even de douche wat droger achterlaat, zodat de nieuwe badkamer mooi blijft. Is dat nou compleet onredelijk?
Onredelijk, dat weet ik niet. Maar ik zou er ook geen zin in hebben.
xiongmao schreef:
13-03-2022 22:10
Ik vind dat wel onredelijk. Want het is niet 1 x. Ze verwacht dat hij de rest van zijn leven elke dag die badkamer gaat droog maken.

Nou, poeh poeh. Straks wordt hij nog moe.
ldp schreef:
13-03-2022 22:20
Onredelijk, dat weet ik niet. Maar ik zou er ook geen zin in hebben.

Er zijn zo veel huishoudelijke dingen waar ik geen zin in heb, maar ik doe ze toch.
RikM schreef:
13-03-2022 22:23
Er zijn zo veel huishoudelijke dingen waar ik geen zin in heb, maar ik doe ze toch.
Ja daarom zou ik daar geen taken aan willen toevoegen waar ik echt de meerwaarde niet van zie.
ldp schreef:
13-03-2022 22:26
Ja daarom zou ik daar geen taken aan willen toevoegen waar ik echt de meerwaarde niet van zie.

Maar je wederhelft ziet die meerwaarde wel, dus wat nu?
RikM schreef:
13-03-2022 22:32
Maar je wederhelft ziet die meerwaarde wel, dus wat nu?
Als wederhelft die taken dan zo énorm belangrijk vindt lost hij / zij die zelf maar op.

Ik ga mij niet bezig houden met een potje complete onzinnigheid.
Is dit nu later?
Wij doen het ook hoor, blijft het minder lang nat en dat voorkomt schimmel en het scheelt schoonmaakwerk.
Ik weet ook weer precies waarom ik lekker in mijn eentje blijf wonen, ook als ik een partner zou krijgen. 😊
Don’t grow up, it’s a trap
Ik zie er ook wel meerwaarde in als mijn man wederhelft twee keer per week ons bed zou verschonen. Of als hij verse spruitjes gaat schoonmaken ipv een zakje te kopen maar ja, als ik dat beter vind moet ik het zelf doen. Zijn manier is niet verkeerd, ik zou het zelf alleen misschien anders doen.
Het dopje op de tandpasta... is dat al voorbijgekomen?
For whom the bell tolls
raindance schreef:
13-03-2022 21:15
Als jij het wel doet en man niet, dan scheelt het toch sowieso al in de kalk en schimmelvorming? Maak je niet zo druk. Schoonmaken moet je toch, dus of er nou veel of weinig kalk is, maakt ook niet zoveel uit. Of denk ik nou te makkelijk?

Weet nog van vroeger dat ik een vriendje had en als ik bij hem sliep, moesten we altijd na het douchen de kranen en de hele cabine droogmaken van zijn ouders. Vond dat echt niet relaxed om dat na een lekker ontspannen douche te moeten doen. Trekkertje erlangs halen is dan sneller, maar ff azijn erop spuiten en het is zo weg.
O, wat erg! Zoiets vraag je toch niet van logés? Dan kun je het bezoek net zo goed bij binnenkomst een stofzuiger aanreiken, zodat ze tijdens hun verblijf zelf al hun sporen kunnen wissen :-D
Tutjebelletje schreef:
13-03-2022 22:47
Het dopje op de tandpasta... is dat al voorbijgekomen?
Ineens ook maar de lavabo na elke tandenpoets-sessie droogmaken :-) ?

Want waarom de douche wel en de lavabo niet terwijl het waarschijnlijk hetzelfde soort water betreft.
Is dit nu later?
Dat doet toch niemand ?
Niet geschoten is altijd mis
Wissewis schreef:
13-03-2022 22:34
Als wederhelft die taken dan zo énorm belangrijk vindt lost hij / zij die zelf maar op.

Waar jij woont misschien. Waar ik woon (Oost-Nederland) is het water keihard en in de meeste badkamers die ik gehad heb was schimmelvorming echt wel een ding. Hoe vaak ik niet plafonds heb staan witten die helemaal zwart waren van de schimmel. Glazen douchewanden krijg je nauwelijks nog schoon als er kalk op zit.

Even de douchewanden droogmaken na het douchen helpt enorm. Maar nee hoor, het is complete onzinnigheid. :bye:
Wissewis schreef:
13-03-2022 22:34

Inderdaad! Ben helemaal verbaasd dat er kennelijk veel mensen zijn die dit wel elke dag staan te doen. Mij niet gezien.
Huh, tot pagina 1 gelezen maar ik heb echt noooit bedacht dat mensen de douche droogmaken? En dat dit schijnbaar dus heel normaal is om te doen?
Waterontharder nemen! Scheelt enorm, we hebben echt geen kalk meer.
Ik dacht oprecht dat dit een satirisch topic was. De tegels drogen na het douchen???
No way zeg.
Schimmel aan het plafond omdat je de tegels niet droogt? Ik zou beter ventileren. Lijkt me niet goed als dat zo hard gaat.
En waarom worden mannen besproken alsof het kleine kinderen zijn?
Ik ben echt stomverbaasd dat dit een issue is.
Ik wit liever eens in de paar jaar een plafonnetje dan dat ik tweemaaldaags met de trekker en microvezeldoek in de weer ga. Maar goed, ik heb mijn spierwitte plafond in de badkamer 7 jaar geleden voor het laatst gewit. Ik laat gewoon altijd de deur open na het douchen. Lekker makkelijk. Geen idee wat de waterhardheid hier is trouwens. Heb ik me nooit in verdiept.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven