Man weigert douche droog te maken

13-03-2022 10:43 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
Miss-Pippi schreef:
13-03-2022 14:51
Of je maakt echt iedere week heel erg grondig schoon. Maar dat is dan wel veel werk.

Of ik doe iets verkeerd.
Geen idee, soms een heel klein beetje kalkaanslag, maar dat is met een beetje schoonmaakazijn zo weg. Kranen idem dito.

Ik spuit de tegels in met water met een beetje schoonmaakazijn, laat dat een tijdje inweken en ga er dan met een borstel overheen. 10 min werk denk ik?
Ik streef ernaar om het elke week te doen, maar ik sla ook rustig over als we een hele drukke week hebben.
Lorem_Ipsum schreef:
13-03-2022 12:42
Ik ben gewoon een type dat liever een keer grondig te werk gaat, dan dat ik voortdurend met het huishouden en onderhoud bezig ben. Dus liever een enorme berg afwas in een keer, de was en strijken doe ik ook in bulk, en tussendoor denk ik nergens aan. Heerlijk.
Ik idem. Wij hebben hier 2 badkamers. Ik maak ze een paar keer per week schoon. Ik ben erachter gekomen dat elke dag een trekker en vloer droogmaken nou niet zo'n spectaculair effect geeft dat dat nou de moeite is en het is een irritant kutklusje, sta je daar in de damp in je blote kont het koud te hebben, die trekker maakt zichzelf ook niet schoon, waar laat je dat ding ook voor de kinderen, irritatie van dweiltje naast handdoek te drogen etc
Dus hier doen we dat niet. Ik snap man wel.
Alecta schreef:
13-03-2022 15:12
Geen idee, soms een heel klein beetje kalkaanslag, maar dat is met een beetje schoonmaakazijn zo weg. Kranen idem dito.

Ik spuit de tegels in met water met een beetje schoonmaakazijn, laat dat een tijdje inweken en ga er dan met een borstel overheen. 10 min werk denk ik?
Ik streef ernaar om het elke week te doen, maar ik sla ook rustig over als we een hele drukke week hebben.
Oké. Klinkt goed!
Don’t grow up, it’s a trap
Een compromis kan ook zijn een stoomreiniger van Kärcher kopen (eventueel tweedehands). Dan heb je geen schoonmaakmiddel nodig, geen natte handen en geen geschrob.
Ik geef je man wel gelijk. Ik doe dat ook niet. Douchen is ook ontspanning ! Waterontkalker en poetsdame doet wonderen. Ik heb tenminste geen last van kalk.
Ik zal dan wel hardcore en niet mee te leven zijn. Bij de verbouwing heb ik uit badkamer 1 de douche laten slopen en vervangen door een vrijstaand bad. Dat is mijn badkamer. De tweede (nieuwe) badkamer moest een grote inloopdouche krijgen aldus man. Dat is de herenbadkamer aangezien ze beiden geen geduld voor een bad hebben. Was hen ook teveel moeite om al die glazen wanden even met een trekker na te gaan en het afvoerputje even te ‘ontharen’. Werd steeds ‘vergeten’. Ik had geen zin om steeds te moeten ‘zeuren’.

Heb mijn hulp verzocht die badkamer over te slaan. Na twee weken heeft man het ding zelf staan schrobben een halve zaterdagmiddag lang. Nu kunnen ze wel de trekker gebruiken en even een handdoek over de knoppen van de kraan halen. Echt niet dat de hulp zich daar een halve hernia op moet staan schuren om die kalkaanslag eraf te krijgen of lichaamsbeharing uit een zeefje moet gaan staan pulken. Ze is een hulp geen sloof.
Haha Lemoos😄 een mannenbadkamer! Wat een uitvinding.
Groetjes!
libe schreef:
13-03-2022 16:14
Haha Lemoos😄 een mannenbadkamer! Wat een uitvinding.
Ik heb géén man. Dat is op gebied van schoonmaken en rotzooi echt nog véél beter. Maar ja, om hem daar nu de deur voor uit te doen is ook wel weer erg rigoureus ;)
Don’t grow up, it’s a trap
Van mijn leven nog niet gedaan.
Man ook niet.

Ik zie het probleem dus niet.

Ik ga niet dood van 3 spetters op de wand.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
13-03-2022 17:46
Van mijn leven nog niet gedaan.
Man ook niet.

Ik zie het probleem dus niet.

Ik ga niet dood van 3 spetters op de wand.
Precies dit.
Herken me dus ook totaal in het beeld dat iedereen dit zou doen. Laatst staan dat het een probleem zou zijn als manlief het niet doet.
Waterontharder is btw wel een uitkomst!
Ik gebruik ook geen trekker na het douchen en ga al helemaal niet met een handdoek de wanden droogmaken.

Ik heb geen kalkaanslag op de tegels, volgens mij ligt dat ook aan het water dat je hebt. Ik maak de tegels aan de wand namelijk nooit schoon. Echt nooit. Alleen de vloer, daar blijven wel zeepresten achter.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
kers schreef:
13-03-2022 10:53
je kan hier een hele machtsstrijd van maken maar dwingen die trekker over de muren te halen zal je niet lukken. Zou me afvragen of dit wel de echte issue is. Je kan er namelijk veel kanten mee op maar jullie doen beiden geen water bij de wijn. Waarom laat je het niet gaan? Waarom doet hij het niet als dit zo belangrijk voor je is.? Dat zou ik me gaan afvragen, in plaats van: hoe krijg ik hem zo ver de muren te drogen....
Eens. Lekker laten gaan. Als jij wel bereid bent om de douche droog te maken, gebeurt het in elk geval regelmatig. Choose your battles. Dit gaat nergens over, ik heb nog nooit een trekker in een douche zien liggen, zeker niet in de mijne.

Het is gewoon niet belangrijk genoeg. Jij kunt de douche even extra droog maken nadat je eronder hebt gestaan, als dat jou een goed gevoel geeft.
Ik doe het ook nooit. Man wel. Maar ik maak de badkamer dan wel weer schoon.

Hier een waterontkalker en dat scheelt enorm. Daarnaast regelmatig de weer- en schimmelplekkenspray erover. Doe ik zelfs bij plekjes op het plafond. Werkt fantastisch.

Maar van de tijd voor de waterontharder hebben we dus wel kalk aanslag bij de voegen en op de glazen deur die er nooit meer af gaat. Dat is wel zonde ja. Ik weet niet hoe er toen werd schoongemaakt, dat is van voor wij het huis kochten. Douche is inmiddels 15 jaar oud maar nog heel redelijk gezien de mate van onderhoud. Ik zou het dus laten gaan tenzij je hard water hebt. Dan zou ik een ontharder nemen
samarinde schreef:
13-03-2022 18:55
Eens. Lekker laten gaan. Als jij wel bereid bent om de douche droog te maken, gebeurt het in elk geval regelmatig. Choose your battles. Dit gaat nergens over, ik heb nog nooit een trekker in een douche zien liggen, zeker niet in de mijne.

Het is gewoon niet belangrijk genoeg. Jij kunt de douche even extra droog maken nadat je eronder hebt gestaan, als dat jou een goed gevoel geeft.

Dat heeft toch helemaal geen zin als de ander het daarna weer nat achterlaat.
Is er al geroepen dat je moet scheiden?
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
RikM schreef:
13-03-2022 20:18
Dat heeft toch helemaal geen zin als de ander het daarna weer nat achterlaat.
Oh, komt het zó nauw? Ik ben helemaal niet thuis in dit onderwerp, maar ik dacht dat een beetje bijhouden/drogen/met de trekker iets doen al veel scheelde. Maar niet dus? Je moet echt elke keer alles droog maken? Ook als je drie kinderen hebt? Die dat natuurlijk sowieso niet doen als ze het eerste uur les hebben? Nee, ik zou deze strijd opgeven. Dan maar een iets minder blinkende douche, hoor.
hollebollegijs schreef:
13-03-2022 13:37
Ik ook niet.
Maar het water hier (Veluwe) is ook zacht, geen kalkaanslag.

Mensen doen wel meer merkwaardige dingen, handdoeken, onderbroeken en beddengoed strijken, vast tijd over.
Ja, dat zijn ook van dat soort klusjes die ik niet doe. Maar ook de auto was ik hooguit 1x per jaar. Auto stofzuigen doe ik ook zelden. Ik had een buurman die elke week de auto waste. Daar moet je maar zin in hebben.

Ik gebruik m’n shit gewoon. Ik ben hetzelfde met kleding. Ik stap zo met m’n suède jas of laarzen de regen in, ik ben eigenlijk totaal niet zuinig op m’n spullen. Die spullen zijn er voor mij, ik ben er niet voor de spullen.

Verder geen last van schimmel of kalk in de badkamer, bij mijn weten. Maar ik vermoed dat anderen het misschien niet glanzend genoeg vinden.
Mijn man is ook zo dwars. Met alles. Mega irritant, maar dat ben ik zelf ook (op andere vlakken). We hebben nu een compromis dat we het trekkertje alleen over de vloer halen (inloopdouche), zodat we die niet zeiknat en glibberig achterlaten. Verder maak ik de badkamer een keer per week schoon. Die waterdruppelvlekjes op onze prachtige nieuwe kraan negeer ik, want die strijd om de kraan droog te maken ga ik toch niet winnen. Het is me geen scheiding waard.
Als jij toch thuis blijft voor de kinderen kan jij toch gewoon als laatste douchen en dan de douche droogmaken daarna? Dan hoeft hij het niet te doen en is de douche de hele dag droog.
samarinde schreef:
13-03-2022 20:38
Oh, komt het zó nauw? Ik ben helemaal niet thuis in dit onderwerp, maar ik dacht dat een beetje bijhouden/drogen/met de trekker iets doen al veel scheelde. Maar niet dus? Je moet echt elke keer alles droog maken? Ook als je drie kinderen hebt? Die dat natuurlijk sowieso niet doen als ze het eerste uur les hebben? Nee, ik zou deze strijd opgeven. Dan maar een iets minder blinkende douche, hoor.
Dit. Het leven is te kort. En ik kan uit eigen ervaring spreken:
De douchewand met een trekker en de douchevloer droogmaken is super irritant om te doen, koud en ongemakkelijk in je blote kont.
Plus je moet ALSNOG je douche schoonmaken. Dubbel moeite, amper opbrengst in mijn ogen. Ja, je hebt OP HET OOG een wat schonere badkamer.
Plus al die smeerpijpen die hier handdoeken voor gebruiken, ik heb een toilet in een badkamer, gadver.
kers schreef:
13-03-2022 10:59
ik maak hier niks droog en geen kalk.
Same here. Heb hier ‘s ochtends echt geen tijd voor en ook geen zin in.
Pioen00 schreef:
13-03-2022 14:44
Maar man denkt daar anders over. Dus ik ben benieuwd of TO dit gaat accepteren of niet.
In mijn vorige relatie had mijn ex hele lijsten gemaakt van de verdeling van klusjes in en rond het huis. Ik hoop echt dat ik dat nooit meer hoef mee te maken.
Wat een hel, corvee in je eigen huis!
samarinde schreef:
13-03-2022 20:38

Je moet niks, maar het scheelt gewoon qua schoonmaken. Dat is dus een keuze die je maakt.

Daarom snap ik de frustratie van TO wel. Die wil niet elke keer zo hard moeten schrobben, maar haar man heeft daar geen boodschap aan. Dat is best een beetje lullig.

Van de andere kant zou ik er geen strijd van maken. Droog het dan desnoods zelf even af, als hij gedoucht heeft en naar zijn werk is. De weg van de minste weerstand.
Surebaby schreef:
13-03-2022 20:50
Dit. Het leven is te kort. En ik kan uit eigen ervaring spreken:
De douchewand met een trekker en de douchevloer droogmaken is super irritant om te doen, koud en ongemakkelijk in je blote kont.
Plus je moet ALSNOG je douche schoonmaken. Dubbel moeite, amper opbrengst in mijn ogen. Ja, je hebt OP HET OOG een wat schonere badkamer.
Plus al die smeerpijpen die hier handdoeken voor gebruiken, ik heb een toilet in een badkamer, gadver.

Die handdoek gaat toch in de was?
Ik doe dat ook niet en bij ons thuis werd dat ook niet gedaan.
Lijkt me echt irritant dat je dan in je blootje, koud de muren en kraan(!) moet gaan afnemen en droogmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven