mannen uit Scandinavie

12-06-2012 12:09 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik kom al jaren lang in Scandinavie.

Het klimaat vindt ik er erg mooi en de manier van leven bevalt me erg goed. Daarnaast heb ik ook een zwak voor Scandinavisch uitziende mannen. Tijdens mijn reizen heb ik alleen nooit de durf gehad om naar iemand toe te stappen.

Ben benieuwd of jullie ervaringen hebben hoe het is om een relatie te hebben met Scandinavische man? of er veel verschil is tussen een Nederlandse en een Scandinavische man wat omgang betreft? Of het mogelijk is om hier in Nederland in contact te komen met mannen uit Scandinavische landen (bijvoorbeeld studentes of gedetacheerden)? Ik studeer niet en ik werk ook niet bij een internationaal bedrijf.

Sommige datingsites hebben de optie om in contact te komen met internationale studentes (Scandinavie komt hier alleen niet in voor). Ik heb me in het verleden wel is ingeschreven bij een Scandinavische datingsite maar dan willen de datende mannen het liefst praten met iemand die al in het land woont (terecht lijkt me).

Hoe zijn jullie contacten verlopen met Scandinavische mannen en hebben jullie tips? Dank je wel
Ik ken er geen persoonlijk. Heb wel een Noorse vriendin. Wat ik van hasr begreep zijn voor hen (voor haar Noorse vriendinnen en vrouwelijke familie geldt hetzelfde, vandaar hen) Nederlandse mannen het equivalent van latino mannen voor ons. Niet voor te stellen.. maar echt . Een en al spontaniteit en openheid, die Nederlandse mannen.

Noorse mannen zijn blijkbaar nog 100 keer meer gesloten, gaat er drank in zijn ze wel open maar niet op de manier die je als vrouw wil, drinken teveel, depressiegevoelig, horkerig. Klonk heel gezellig. En dan had ze het over Oslo, niet eens verweggistan. Maar goed, ik ken ze dus niet.

Ik ken een paar Denen, maar dan wel uit wat meer landelijk gebied. Ik vond ze wat kneuterig en erg aardig. Sympathiek. Alleen niet opwindend. In de grote steden zal het wrs een ander verhaal zijn.

Zweden onbekend.

En Finnen zijn heel anders van wat ik heb begrepen van vrienden die daar wonen. Apart, een beetje gek op een leuke manier.

Zo dat waren weer genoeg generalisaties voor vandaag .
Scandinaviers zijn doorgaans aaardig gereserveerd. Maar giet er een sloot alcohol in en het wordt dolle pret.
quote:eleonora schreef op 12 juni 2012 @ 12:45:

[afbeelding]

Hopla Nous, Bo en anderen.

Onze huisviking.Die is zeker leuk. En niet kneuterig. Denenmarken biedt hoop!
@pastiche: hele treffende omschrijving van de Noren. Maarja, dat volk heeft de death/black/doom metal uitgevonden, dus dat zegt genoeg...

En ook aardig raak qua Denen, een kneuterig, boers volkje. Maar best gezellig.
Snyg heeft zich nog niet gemeld?
quote:Aureel schreef op 12 juni 2012 @ 12:57:

Ik wou net schrijven dat scandinaviërs me zo gereserveerd lijken en dat ik niet op blond val, maar na Eleonoors foto moet ik mijn mening bijstellen!En bijna twee meter ook nog. En fijn in zijn zijn prachtige sportieve lijf wonend. Ik mag er wel eens (op bescheiden en platonisch niveau) aanzitten en dat is erg aangenaam.
quote:ES1977 schreef op 12 juni 2012 @ 13:00:

@pastiche: hele treffende omschrijving van de Noren. Maarja, dat volk heeft de death/black/doom metal uitgevonden, dus dat zegt genoeg...

Dat schoot ook door mijn hoofd toen ze er uitgebreid over zat te vertellen .
Bij metal/hardrock/rock concerten kom je ze tegen, zo kan je zomaar verliefd worden bij de ingang naar de wc, de mooiste Zweed ooit, die ogen ... maar het was maar van korte duur, na een klein praatje verdween hij in de heren en ik in de dames ...
Zo Leo, dat is een smakelijke hoor!

Ik ken veel scandinaviërs, heb vooral vrij veel Zweedse vrienden (en vriendinnen). Ik vind het heel makkelijk met ze omgaan de cultuurverschillen zijn niet heel groot - egalitair en geëmancipeerd. Soms zijn ze inderdaad wel een beetje saai en degelijk, maar er zijn natuurlijk ook genoeg saaie en degelijke Nederlanders.

Vaak zijn het wel stevige drinkers, dat zit wel in de cultuur. Bij dat drinken horen ook allerlei rituelen en zuipliederen. Zweedse mannen gebruiken ook vaak 'snuus' (geen idee hoe je het schrijft), een soort plukje tabak dat tussen je tandvlees en je wang zit.
Alle Scandinaviers die ik ken, hebben een alcoholverslaving.
Een vriend van mij is naar Noorwegen verhuisd, heel saai en behoudend figuur. Die voelt zich er vanaf dag 1 helemaal thuis...
quote:bloemetje77 schreef op 12 juni 2012 @ 13:09:

Een vriend van mij is naar Noorwegen verhuisd, heel saai en behoudend figuur. Die voelt zich er vanaf dag 1 helemaal thuis...Veelzeggend wrs. Maar ik vind het oprecht leuk voor hem dat hij zich zo thuis voelt .
Finnen zijn trouwens wel andere koek. Die zijn vaak wel extreem gereserveerd en communiceren ook heel vlak, bijna emotieloos. Je moet daar vaak echt even doorheen prikken voordat je ontdekt dat er een hoop humor achter zit.

Aki Kaurismaki (? of iets in die trant) films geven een aardig beeld van de Finse mentaliteit en zijn grappig en bizar bovendien. Finnen vind ik trouwens in het algemeen niet bijster aantrekkelijk.
Ik ken voornamelijk Denen, aangezien mijn moeders familie Deens is.

Leuke mensen, zowel de mannen als de vrouwen. Kopenhagen is één van mijn lievelingssteden ook nog, heerlijk om daar te zijn.

Ik vind de sfeer in het land beduidend anders dan in NL, maar het is moeilijk precies de vinger te leggen op waar dat dan precies aan ligt.

Hoe dan ook vind ik de Deense man in het algemeen erg leuk.
Uh, ik ben wel eens in zweden geweest (dit jaar nog) en regelmatig voor mijn werk naar Oslo gegaan. Maar ik vind Scandinaviers en Hollanders qua uiterlijk zo op elkaar lijken dat ik geen enkel verschil zie. Geen enkel.
Hm Zweedse mannen.. ja hoor!

quote:Oriane schreef op 12 juni 2012 @ 13:18:

Uh, ik ben wel eens in zweden geweest (dit jaar nog) en regelmatig voor mijn werk naar Oslo gegaan. Maar ik vind Scandinaviers en Hollanders qua uiterlijk zo op elkaar lijken dat ik geen enkel verschil zie. Geen enkel.

Grappig ik zie toch wel een duidelijk Zweeds type hoor (waar ze uiteraard lang niet allemaal aan voldoen).

Vaak hebben ze van die ronde ogen en ronde wangen, soms op het boskabouterige af (dat vind ik dan weer minder).
Ik zie ook verschil, heel duidelijk zelfs.
Ik zie ook duidelijk verschil tussen Noren en Zweden.
Ja, Noren zijn boskabouteriger dan Zweden.
Om Zweden te ontmoeten kun je bijvoorbeeld de dingen doen die onder bepaalde groepen Zweden populair zijn om te doen. Bijvoorbeeld naar concerten van metalbands gaan of bijvoorbeeld een Zweedse sport (floorball) spelen. Je kunt ook een Zweedse cursus doen en aangeven aan de docent dat je meer Zweden wilt leren kennen. Je zou ook even kunnen kijken naar een activiteitenkalender op de website van de Zweedse ambassade in Nederland of kunnen zoeken of er een groep is van Zweden in Nederland op bijvoorbeeld Facebook.
Op woensdag zit de Ikea hier vol met Zweden die Zweedse gehaktballetjes komen eten. Dat zijn wel vaak families.

En bij scandinavische bedrijven (Ikea, Nokia, Volvo) werken natuurlijk ook scandinaviërs.
.
Leuk om alle reacties te lezen.

Ik heb een voorkeur voor denen, noren en zweedse mannen.

Zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben?
Jee, wat een vooroordelen. Mijn man is Noor, we wonen in Noorwegen. Alles loopt hier rond: donker, blond, rood, dik, dun, saai, spannend. Het is gewoon een doodnormaal Europees land: dé Scandinavier bestaat niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven