Mannenprobleempje

23-08-2009 23:11 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje een probleem. Gisteren leuke jongen ontmoet, alles leuk en aardig en ik heb aan het eind van de avond zijn hyves gevraagd en gekregen.

Vrij snel was al op de avond duidelijk dat beiden een vriendin van mij en ik (we waren met zijn drietjes uit) hem allebei aantrekkelijk vonden. Zij heeft echter een vriend, ze is alleen zeer flirterig naar andere mannen toen en geeft toe dat ze met bepaalde naar bed zou willen gaan alleen dat dat niet kan omdat ze een vriend heeft en dat ze daar van baalt. Haar vriend is momenteel op vakantie en komt vrij snel terug.

Nu had ik hem toegevoegd en aan die vriendin ook gezegd wat zijn hyves was want ik vind toch: allebei een eerlijke kans om contact te leggen en voor beiden kan er altijd een leuke vriendschap uit vloeien. Ik sms-te haar dat ik gekrabbeld was door Leuke Jongen en toen sms-te ze mij terug dat zij ook gekrabbeld was met een intonatie dat ze de strijd wel aan wilde gaan. Vervolgens heb ik terug ge-smst dat ik hem volgens mij wel echt leuk vond omdat ik me een beetje zorgen maakte over dat zij hem ook wel leuk vond. Zij heeft mij daarna verzekerd dat ze niks doet als ik hem leuk vind en dat ze haar eigen vriend leuker vind.

Maar wat zag ik nou net, ze heeft hem gekrabbeld met het volgende: Weggehaald wegens respect voor privacy van de andere betreffenden.

Toen ik dat las begon ik opeens een beetje te twijfelen aan wat ze had gezegd om eerlijk te zijn... Privacy maakt me even niet zo uit, ik hoop dat ik het achteraf als er mensen hebben gereageerd de tekst snel even weg kan halen. Maar dit even om een zo goed mogelijk beeld van de situatie te scheppen...

Wat vinden jullie, moet ik haar geloven, moet ik nog een keer voor mezelf opkomen, of moet ik die jongen lekker zelf laten kiezen? Als ik heel zelfverzekerd zou zijn zou ik die jongen zelf laten kiezen maar het zit me toch dwars (en blijkbaar ben ik dus niet zo zeker van mezelf als ik dacht). Dat is eigenlijk ook wat ik wil want ik wil niet continue onzeker zijn over dat hij haar misschien eigenlijk leuker vind. Aan de andere kant vind ik dat het sowieso niet echt kan van een vriendin om het ook te proberen bij iemand die een andere vriendin leuk vind, zeker als die vriendin zelf al bezet is.
quote:Sakara schreef op 25 augustus 2009 @ 19:36:

Okee, we gaan dus nu over twee weken wat afspreken om samen wat te gaan doen. Hij reageerde erg positief op het bericht en we praten nu best veel over het internet om elkaar beter te leren kennen. Ik had hem meteen gezegd dat die vriendin van mij hem ook wel leuk vond en dat hij alle ruimte had om haar beter te leren kennen enzo maar blijkbaar is hij dus wel benieuwd naar mij... Het kan dus nog wel mensen!!

Zo, wat ben jij nobel zeg. Dus hij mag haar ook beter leren kennen. Weet hij wel dat ze al een relatie heeft?\

Denk je zelf ook niet dat hij zou kunnen denken dat je niet serieus geïntresseerd bent in hem, aangezien je hem 'toestemming' geeft ook je vriendin beter te leren kennen?
quote:Summerdance schreef op 25 augustus 2009 @ 19:49:

Jij Char.................nooit!

Maar snap jij wat Sakara bedoeld met het kan dus nog wel?

Chatten../mailen/skypen?

Dat kon ik al een paar jaar hoor...

SD, ik snap helemaal niks van dit hele verhaal. TO is samen met vriendin op stap, ontmoeten een jongen. TO vind hem leuk en voegt hem toe op hyves. Sms't met hem en hij wil nog wel eens met haar uit.

Waarom is dit topic geopend?
Zou voor mij een behoorlijke afknapper zijn, als een man mij "toestemming" geeft om ook nog met zijn vriend uit te gaan....
quote:Sakara schreef op 24 augustus 2009 @ 13:17:

[...]

Eeeh, niet om onaardig te doen hoor, zeker niet, maar doet dat er verder toe? Ik zal vast wel eens met een eerder e-mailadres hier wat hebben gepost, echter nooit heel lang denk ik, maar maakt dat verder iets uit hier?

Ligt aan de naam lieverd. Als dat bijvoorbeeld Nataliedje was, of ehm.. dancegirl (maar dat is mijn eigen irritatiemomentje) of dromertje was... dan wel

Vervelend?
quote:Flomy81 schreef op 25 augustus 2009 @ 19:58:

Zou voor mij een behoorlijke afknapper zijn, als een man mij "toestemming" geeft om ook nog met zijn vriend uit te gaan....

Zou voor mij een behoorlijke afknapper zijn als een man op dit soort grietjes reageert. De ene.. nouja. Ik zeg niets

en de ander blijkbaar onbetrouwbaar. Alhoewel ik niets verkeerds heb gelezen, ze flirt alleen een beetje en maakt makkelijk contact.

Hmm bedenk me even dat ik mijn vriend maar moet smsen dat hij best mag kletsen met die ene goede vriendin van me, die ook altijd de groetjes aan hem doorgeeft en ook wel met hem overweg kan. Ik was dat helemaal vergeten te doen joh. Wist ik veel.

Ik word ook oud :-)
Even snel en kort: ik had gezegd dat ze een vriend had. Vervolgens vond ik dat een beetje jaloers en onzeker klinken dus toen heb ik gewoon eerlijk uitgelegd dat ik graag wilde dat hij daadwerkelijk mij leuk vond en niet haar en dat ik daarom hem zat te testen (heel fout maar o zo handig) of hij nou haar of mij leuk vond.

Ik vind overigens dat sommigen van jullie wel erg kritisch uit de hoek komen, nu ben ik dat wel gewend van dit forum en vind ik het daarom ook wel weer leuk omdat het er niet zo matjes aan toe gaat, maar ik kan me niet voorstellen dat iets oudere vrouwen niet met dezelfde problemen worstelen. Volgens mij blijf je je hele leven met dezelfde problemen worstelen alleen leer je steeds beter met vervelende sterke oeremoties als jaloezie en onzekerheid omgaan.

Je kan denk ik ook niet verwachten van iemand van 20 dat diegene zo ervaren is dat er niks spannends meer aan is. Iemand het hof maken is nou eenmaal een beetje spannend, voor iedere man of vrouw (zeker hoeveel topics ik lees met vrouwen die hulp vragen bij eerste-fase-van-een-relatie-of-iets-anders-dingen. Daarbij komt, als ik eerlijk ben, dat ik me van nature nogal snel opwind maar dat vind ik eigenlijk ook wel weer leuk aan mezelf.
Bevestigd me weer in mijn idee, die post van je Sakara.

Ik denk niet dat je met dezelfde problemen blijft worstelen. Als ik me nu nog zo druk zou maken om mannen dan ging er iets mis. Ik heb belangrijkere zaken om me druk om te maken, al dan niet zonder problemen. Maar goed, dat geldt voor mij.

Ik wil even zeggen dat leeftijd en spannend hierin ook los staan van elkaar. Natuurlijk is het spannend om iemand te leren kennen, maar jij bent al op hol geslagen terwijl je nog niet eens weet of hij leuk is, plus je claimt, plus je zeurt nu al, plus je bent jaloers. Dat gaat niet goed hoor!

Tips;

Laat hem met een voorstel komen voor een date. Niet naar vissen, niet naar vragen, geen (subtiele) hints sturen en wacht maar gewoon af. Als jij hem leuk lijkt komt ie wel.

Leer hem eerst kennen voordat je een uitspraak doet over of hij leuk is of niet.

Claim niet, daten is daten

Verwacht nog geen relatie en vraag daar niet om.

Leer je jaloezie af

Wordt zeker van jezelf.

Zo.. hier kun je al een paar weken/maanden mee vooruit denk ik?
quote:Sakara schreef op 23 augustus 2009 @ 23:21:

Edit: Oh, en ik had zijn telefoonnummer gevraagd maar hij vond het zo moeilijk om dat een, twee, drie op te noemen dat ik dan maar om zijn hyves gevraagd heb.Helaas, hij moet je niet, anders zou ie z'n telefoon wel erbij gepakt hebben en/of jouw nummer gevraagd hebben. Denk dus dat 't niet ter zake doet of je achterbakse bezette vriendinnetje ook werk van 'm maakt, want jij gaat 't toch niet worden voor hem.
Helemaal mee eens, maar die opmerking maakte ik ook al. Als een man wil dat jij zijn nummer hebt, dan zorgt hij wel dat hij de jouwe heeft.

Oh, en als ze dan bellen dan doen ze dat niet met het nummer afgeschermt (nog een tipje)
Echt een topic voor de Tina, dit.
quote:Sakara schreef op 25 augustus 2009 @ 22:47:

maar ik kan me niet voorstellen dat iets oudere vrouwen niet met dezelfde problemen worstelen. Volgens mij blijf je je hele leven met dezelfde problemen worstelen alleen leer je steeds beter met vervelende sterke oeremoties als jaloezie en onzekerheid omgaan.

Hoera voor de oudere vrouwen!!

Je kan denk ik ook niet verwachten van iemand van 20 dat diegene zo ervaren is dat er niks spannends meer aan is. Iemand het hof maken is nou eenmaal een beetje spannend, voor iedere man of vrouw (zeker hoeveel topics ik lees met vrouwen die hulp vragen bij eerste-fase-van-een-relatie-of-iets-anders-dingen. Daarbij komt, als ik eerlijk ben, dat ik me van nature nogal snel opwind maar dat vind ik eigenlijk ook wel weer leuk aan mezelf.Nou, jij hebt voldoende zelfvertrouwen, hij gaat vast en zeker voor iemand die de situatie zo volwassen benadert!

Goh, toen ik in die fase zat hadden we nog geen internet, laat staan hyves. Ook had er niemand een mobiele telefoon.

Ik voel me ineens heel oud, maar ook vreselijk gezegend.

Wat een gedoe...
.
quote:Sakara schreef op 25 augustus 2009 @ 22:47:

Even snel en kort: ik had gezegd dat ze een vriend had. Vervolgens vond ik dat een beetje jaloers en onzeker klinken dus toen heb ik gewoon eerlijk uitgelegd dat ik graag wilde dat hij daadwerkelijk mij leuk vond en niet haar en dat ik daarom hem zat te testen (heel fout maar o zo handig) of hij nou haar of mij leuk vond.

En jij denkt dat een jongen dat aantrekkelijk vindt? Dat een jongen dan denkt 'jeetje, dat is een leuke meid, met haar jaloerse gedrag en haar spelletjes'. Ik kan je nu al vertellen dat hij nu al van je geschrokken is. Geloof me maar, dit wordt niks.

Je doet me trouwens erg denken aan Sheera. Die was ook al zo hopeloos verliefd na 1 ontmoeting.
Ik snap niet echt hoe jullie zulke vergaande aannames kunnen maken terwijl jullie de betreffende man in kwestie niet kennen. Als er iets is wat ik bij cognitieve gedragtherapie heb geleerd is dat dit soort gedachtes als: 'als ik dit doe moet hij me niet' ten eerste niet waar zijn (denkfout want enkele gevallen geeft geen garantie over alle mannen) en ten tweede niet doelgericht zijn, want wat helpt deze, toch ook onzekere gedachte, mij bij het bereiken wat ik wil: makkelijker worden in het contact met mannen en met niet al te veel stress liefdevol scharrelen en/of misschien meer. En 'waar' en 'doelgericht' zijn nou net voorwaarden voor een rationele gedachte die je helpt bij het beteugelen van angst en onzekerheid.

Als ik jullie regeltjes moet geloven zou ik nog gestresster zijn bij het ontmoeten van een man want dan mag ik en niet claimen, en dat niet, en dat niet en er vervolgens ook nog eens super aantrekkelijk doch niet dellerig uitzien.

Ik combineer alles wat ik geleerd heb altijd met een attitude van: als hij hier niet van houd, dan jammer, dan is het ook niet de juiste persoon voor mij. En over het algemeen blijven genoeg mannen hangen nadat ik gewoon lekker mezelf ben, dus ook emotioneel en een beetje onzeker. Ik ben eigenlijk vrij in reine met mijn emoties als ze zijn, ik probeer alleen sommigen wel door rationele gedachten tegenover emotionele gedachten te zetten te verminderen. Maar ik zou me niet prettig en Sakara voelen als ik deze emotionele romantische kant van mezelf zou onderdrukken. Ik geniet er namelijk te veel van.
Het klinkt trouwens misschien raar maar ik heb het gevoel alsof we hier een beetje in een machtstrijd verwikkeld zijn geraakt over of oudere vrouwen nou beter weten hoe ze een man moeten benaderen of jongere vrouwen. Hetgeen een beetje stom is want een machtstrijd kan je nooit winnen want wie gaat er nou zeggen 'tjonge, nu heb je toch wel gelijk'. Ik denk dat we dit beter kunnen laten voor wat het is en er beiden zo onze eigen meningen op nahouden. Dan zeg ik niet dat ik totaal niet beinvloedbaar ben want ik lees nog steeds andermans topics en leer daar veel van.

Misschien dat het jullie zelfs al bij voorbaat in het verkeerde keelgat is geschoten dat ik jullie een 'oudere vrouw' heb genoemd, waarom weet ik niet want het enige wat ik ermee zeg is dat jullie blijkbaar ouder zijn (zoals ik aanneem vanuit jullie reacties dat ik nog maar 20 ben). Ik wil er absoluut niet mee zeggen dat jullie oud zijn. Het is gewoon zo dat als de ene persoon 20 is en de andere persoon 22 dat die van 22 dan gewoon 'ouder' is. Dat wil niks zeggen over die persoon zelf.
.
Als je het allemaal zo goed weet, waarom open je dan een topic?

*noteert voor zichzelf: niet meer reageren op Sakara, die weet immers alles zelf*
Ongeacht wat je van me vind vind ik het toch vrij heftig dat je me een verknipt figuur noemt en eigenlijk niet kunnen. Weet je wel wat het inhoud als een persoon 'verknipt' is, zoals jij het noemt?

Ik vind dat toch vrij ver gaan voor iemand die gewoon worstelt met wat problemen in de omgang met mensen.
En ik heb trouwens misschien hier op het forum mijn kont tegen de krib gegooit maar in het echte leven heb ik wel degelijk gebruik gemaakt van jullie inzichten hoor...

Ik snap dit forum echt niet maar dat kan aan mij liggen. Is iedereen hier zo?
Sakara, op dit forum worden ontzettend veel mensen geholpen bij hun problemen. Er vinden veel vrouwen steun hier. Dus nee, zo gaat het niet altijd. Maar een TO die zijn of haar probleem voorlegt en vervolgens overal tegenin gaat kan niet op veel steun rekenen.

Als er wordt beweerd, door alle vrouwen op dit topic, dat claimen niet goed is in een relatie, dan kan je er van uitgaan dat deze vrouwen dit niet zomaar zeggen, maar vaak spreken uit ervaring. Als dat je niet zint, dan kun je beter geen topic openen.
Als je wat et klagen hebt, doe dat dan bij diegene die het betreft. (en kom dus niet op een andere pijler in een nadre tipic odff topic zitten klagen).

Het grappige is, dat dat RL gewoon ook onwijs goed blijkt te werken
quote:elninjoo schreef op 25 augustus 2009 @ 23:04:

[...]

Helaas, hij moet je niet, anders zou ie z'n telefoon wel erbij gepakt hebben en/of jouw nummer gevraagd hebben. Denk dus dat 't niet ter zake doet of je achterbakse bezette vriendinnetje ook werk van 'm maakt, want jij gaat 't toch niet worden voor hem.Denk dat je dit inderdaad kunt aannemen TO.Als een man je wilt doet hij moeite voor je ,zeker als je hem een telefoonnummer hebt gevraagd en jij die nog steeds niet hebt gekregen .

Gedrag van je vriendin is uiterst dubieus,maar doet er eigenlijk niet toe
Nou je kan het in ieder geval wel bloemrijk opschrijven Sakara?
Ssssssssssst Char, je had net jezelf beloofd niet meer te reageren

En verder mijn beste TO

Open dan geen topic,alle adviezen die hier gegeven zijn zijn goed bedoelde adviezen en hebben niets te maken met een machtspelletje of oudere vrouwen dan wel of niet anders reageren.

Maar als jij alle adviezen met een "ja maar" van de hand doet...

Ook prima, maar open dan geen topic.

Als ik te veel drink en ik zet in mijn OP dat ik 2 flessen oer dag drink en of dat verstandig is.

Krijg ik ook echt de reacties dat het slecht is voor me, dat mijn lever eraan gaat, dat ik mijn baan kan kwijt raken

Daar kan ik iets mee doen, of ik kan alles voor mezelf gaan zitten rechtbreien

Ja maar ik kan niet zonder,ik mis de fles zo als ik hem niet vast heb en ik weet dat alles wat gezegd is geld voor andere mensen maar ik ben een ander geval...

Maar goed, doe met de adviezen wat je wilt.

Ik denkt dat je de credits van een hoop waardevolle posters hebt verspeeld hier.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven