mansplaining

16-05-2026 11:53 179 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Er was eens een man die mij ging uitleggen hoe menstruatiepijnen voelt bij vrouwen. Ik erger me daar niet aan, integendeel ik kan me er rot om lachen. Hoe komt zo een man alleen al op het idee.

inds die tijd wil mijn man graag in de beslotenheid van onze woonkamer mij allerlei dingen uitleggen. Kijk, dat noemen we nou een woonkamer. Of , weet je dat regen altijd de straten natmaakt.Of, als je 2 en 2 optelt, krijg je 4, maar als je 1 en 3 optelt, krijg je ook 4.

Jullie nog voorbeelden meegemaakt van mansplaining die je graag wilt delen hier?
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Bijzonder dat juist vrouwen daar moeite mee zouden hebben terwijl ze by far de minste aanrijdingen en ongelukken veroorzaken op de weg.

Als ik iemand een dikke suv moest uitlenen zou ik toch echt voor een vrouw kiezen.
Mijn buurman gisteren - Hij heeft zelf echt een deukenbak…

Toen ik uitstapte nadat ik mijn SUV manoeuvreerde in een krap parkeervak.

Hij zei; “Toch wel handig hè zo’n auto met van die rijhulpjes zodat je zelf niks hoeft te doen”
Waarop ik zeg; “Geen gebruik van gemaakt buurman”
Waarop hij vervolgens zegt; “Oh, dan heb ik een tip voor je - de volgende keer kan je het iets beter zus/zo doen”

Oké buurman… aan jouw eigen auto te zien bak je er zelf helemaal niks van 😜 maar bedankt voor deze waardevolle tip!
hij is leuk:-)
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Charlotte717 schreef:
27-06-2026 20:03
Een goede vriendin van me gaat bv niet naar een mannelijke gynaecoloog. Dus er zijn wel meer sectoren of beroepen waarin mannen helaas te maken krijgen met seksime. Deze gynaecoloog heeft genoeg andere patiënten, zoals alle gyns hier in België, dus dat is verder niet zo’n groot probleem.
Is dat seksisme? Met zo'n beroep lijkt het me toch best logisch dat sommige vrouwen dat onprettig vinden, of er nu wel of geen nare ervaringen achter zitten. Daarmee zeg je niet dat de man zijn beroep niet goed doet of dat je hem niet vertrouwt in zijn vak.

Dat vind ik dus wat anders dan een mannelijke medewerker op een kdv. Ik denk dat kinderen dat niet uitmaakt, maar daarmee impliceer je als ouder dus wel dat iemand mogelijks iets 'niet goed' doet, puur vanwege iemands' geslacht.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven