Mening nodig..
woensdag 5 september 2018 om 17:17
Hallo iedereen!
Deze topic maak ik omdat ik eigenlijk wel benieuwd ben naar mening van anderen over de volgende situatie:
Ik had al heel lang een beste vriend, een jaar of 4 geleden gaf hij aan dat hij mij leuk vond. We hebben toen alleen een keer gezoend. Alleen kwam ik er al snel achter dat ik die gevoelens voor hem niet had, en dat een relatie dus er niet in zat. Ik had dit ook aangegeven. Er was toen nog niets aan de hand, we bleven gewoon goede vrienden.
Totdat ik 2,5 jaar geleden een relatie kreeg met nu mijn huidige vriend. Mijn beste vriend had al aangegeven dat hij moeite ermee had om ons samen te zien. Ik maakte hier verder geen probleem van en accepteerde dit. Maar een jaar later stuurde hij ineens hele intieme berichten en foto's.. Ik ging hier nooit op in. Het werd steeds erger: Hij probeerde in het openbaar te flirten, (We hadden dezelfde gemeenschappelijke contacten)
Mijn vriend was hier van op de hoogte, omdat ik dit tegen hem had verteld. Eerst kon hij hier wel om lachen, hij is niet zo jaloers aangelegd. Maar toen deze situatie langer duurde en al mijn beste vriend zijn moves erger werden. Gaf mijn vriend aan dat hij hier wel onzeker van werd.
Om een lang verhaal kort te maken:
Uiteindelijk heb ik mijn beste vriend (Of is het nu ex beste vriend?) van alles qua social media verwijderd. Ook geen oogcontact meer maken als ik hem tegenkom. Omdat ik ook merkte dat de relatie met mijn vriend hierdoor onder druk kwam, en ik zelf werd er behoorlijk onzeker, verdrietig en verward van.. Dit is nu een poos geleden.. Alleen ik heb voor de rest ook niets meer van mijn (ex) beste vriend gehoord. En soms merk ik wel dat ik onze vriendschap mis, we hadden namelijk een hele goede band samen. Alleen de hele situatie was niet leuk meer zo.
Wat vinden jullie??? Heb ik mij aangesteld?? heb ik wel de goede keuze gemaakt?
Dus gooi je mening er maar lekker uit, ik wil ze echt allemaal horen
Deze topic maak ik omdat ik eigenlijk wel benieuwd ben naar mening van anderen over de volgende situatie:
Ik had al heel lang een beste vriend, een jaar of 4 geleden gaf hij aan dat hij mij leuk vond. We hebben toen alleen een keer gezoend. Alleen kwam ik er al snel achter dat ik die gevoelens voor hem niet had, en dat een relatie dus er niet in zat. Ik had dit ook aangegeven. Er was toen nog niets aan de hand, we bleven gewoon goede vrienden.
Totdat ik 2,5 jaar geleden een relatie kreeg met nu mijn huidige vriend. Mijn beste vriend had al aangegeven dat hij moeite ermee had om ons samen te zien. Ik maakte hier verder geen probleem van en accepteerde dit. Maar een jaar later stuurde hij ineens hele intieme berichten en foto's.. Ik ging hier nooit op in. Het werd steeds erger: Hij probeerde in het openbaar te flirten, (We hadden dezelfde gemeenschappelijke contacten)
Mijn vriend was hier van op de hoogte, omdat ik dit tegen hem had verteld. Eerst kon hij hier wel om lachen, hij is niet zo jaloers aangelegd. Maar toen deze situatie langer duurde en al mijn beste vriend zijn moves erger werden. Gaf mijn vriend aan dat hij hier wel onzeker van werd.
Om een lang verhaal kort te maken:
Uiteindelijk heb ik mijn beste vriend (Of is het nu ex beste vriend?) van alles qua social media verwijderd. Ook geen oogcontact meer maken als ik hem tegenkom. Omdat ik ook merkte dat de relatie met mijn vriend hierdoor onder druk kwam, en ik zelf werd er behoorlijk onzeker, verdrietig en verward van.. Dit is nu een poos geleden.. Alleen ik heb voor de rest ook niets meer van mijn (ex) beste vriend gehoord. En soms merk ik wel dat ik onze vriendschap mis, we hadden namelijk een hele goede band samen. Alleen de hele situatie was niet leuk meer zo.
Wat vinden jullie??? Heb ik mij aangesteld?? heb ik wel de goede keuze gemaakt?
Dus gooi je mening er maar lekker uit, ik wil ze echt allemaal horen
anoniem_375668 wijzigde dit bericht op 05-09-2018 19:38
1.98% gewijzigd
woensdag 5 september 2018 om 19:04
Die vriendschap was zo te lezen toch al niet meer wat het geweest is, voor zover die ooit gelijkwaardig is geweest. Geen oogcontact meer maken lijkt me overigens wel wat rigoureus, ik zou hem wel gewoon normaal blijven groeten, maar dat je de vriendschap hebt verbroken, is denk ik wel een goede beslissing geweest.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 5 september 2018 om 19:09
Ja over dat geen oogcontact meer maken, deed ik grotendeels omdat ik me ongemakkelijk en gefrustreerd voeldeSusan schreef: ↑05-09-2018 19:04Die vriendschap was zo te lezen toch al niet meer wat het geweest is, voor zover die ooit gelijkwaardig is geweest. Geen oogcontact meer maken lijkt me overigens wel wat rigoureus, ik zou hem wel gewoon normaal blijven groeten, maar dat je de vriendschap hebt verbroken, is denk ik wel een goede beslissing geweest.
Dankjewel voor je reactie!
woensdag 5 september 2018 om 20:17
Bij het intieme berichten en foto's sturen had je hem niet moeten negeren maar een grens moeten trekken. 'Waar ben je mee bezig. Ik wil dit niet'. Zo doe ik dat altijd want ik heb geen zin in gezeik. Wees voortaan duidelijk.
Het was van zijn kant geen platonische vriendschap en hij bleef maar flirten dus m.i. goed dat je hem niet meer ziet.
Het was van zijn kant geen platonische vriendschap en hij bleef maar flirten dus m.i. goed dat je hem niet meer ziet.
woensdag 5 september 2018 om 20:20
Waarom heb je niet meteen tegen hem gezegd dat hij met zijn gedrag te ver ging?
Hoe goed is die vriendschap wanneer jij je niet uitspreken over dat soort zaken?
Wil je echt terug naar iemand die zo weinig respect heeft voor jou en je relatie?
Hoe goed is die vriendschap wanneer jij je niet uitspreken over dat soort zaken?
Wil je echt terug naar iemand die zo weinig respect heeft voor jou en je relatie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 5 september 2018 om 21:08
Ik denk dat ik niks heb gezegd omdat ik twijfelde over mijn kijk op de situatie. Ik had zoiets van: Ja misschien stel ik me wel aan.viva-amber schreef: ↑05-09-2018 20:20Waarom heb je niet meteen tegen hem gezegd dat hij met zijn gedrag te ver ging?
En wat vooral een rol meespeelde, was dat hij anders was in ''real life'' dan op social media. Ik bedoel via social media was hij erg extreem in flirten maar als ik hem dan tegenkwam was hij juist weer heel rustig en meer normaal. Hij flirtte op het laatst wel maar in het begin niet zo.
En ik denk vooral dat ik de vriendschap niet kwijt wou en ik dacht dat dit wederzijds was. Alleen op het laatst viel eigenlijk het kwartje pas dat hij hele andere bedoelingen had. Lekker naïef kan een mens soms zijn he
Dankje voor je reactie!
woensdag 5 september 2018 om 21:11
Zeker waar!! Had zoveel gedoe en drama bespaard als ik het meteen had gezegd.ZaraZara100 schreef: ↑05-09-2018 20:17Bij het intieme berichten en foto's sturen had je hem niet moeten negeren maar een grens moeten trekken. 'Waar ben je mee bezig. Ik wil dit niet'. Zo doe ik dat altijd want ik heb geen zin in gezeik. Wees voortaan duidelijk.
Bedankt voor het reageren!
woensdag 5 september 2018 om 21:19
Alleen merk ik soms wel dat ik nog steeds zoiets heb van: Goh eigenlijk zou ik hem nog wel willen vertellen wat de reden is dat ik het contact heb verbroken. (Om daarbij te zeggen dat ik zijn gedrag echt vind lijken op een eikel) Omdat ik dit eigenlijk niet heb gedaan. Ik heb op een of andere dag alle contact verbroken zonder iets te zeggen. Hij heeft toen wel aan een goede vriendin gevraagd waarom ik hem van alles had verwijderd.
En ook omdat hij eigenlijk het hele verhaal heeft omgedraaid tegen mijn vrienden. (We hebben dezelfde vrienden) Hij vertelde juist dat ik aandacht bij hem had gezocht enzovoort. Terwijl dit echt absoluut niet waar is.
Sorry zo fijn om even alles eruit te gooien
En ook omdat hij eigenlijk het hele verhaal heeft omgedraaid tegen mijn vrienden. (We hebben dezelfde vrienden) Hij vertelde juist dat ik aandacht bij hem had gezocht enzovoort. Terwijl dit echt absoluut niet waar is.
woensdag 5 september 2018 om 21:36
Goede actie om de vriendschap te verbreken. Hij ging er niet bepaald respectvol mee om.Anoniem141997 schreef: ↑05-09-2018 21:19Alleen merk ik soms wel dat ik nog steeds zoiets heb van: Goh eigenlijk zou ik hem nog wel willen vertellen wat de reden is dat ik het contact heb verbroken. (Om daarbij te zeggen dat ik zijn gedrag echt vind lijken op een eikel) Omdat ik dit eigenlijk niet heb gedaan. Ik heb op een of andere dag alle contact verbroken zonder iets te zeggen. Hij heeft toen wel aan een goede vriendin gevraagd waarom ik hem van alles had verwijderd.
En ook omdat hij eigenlijk het hele verhaal heeft omgedraaid tegen mijn vrienden. (We hebben dezelfde vrienden) Hij vertelde juist dat ik aandacht bij hem had gezocht enzovoort. Terwijl dit echt absoluut niet waar is.![]()
Maar het verdient geen schoonheidsprijs hoe jij het hebt aangepakt. Volgende keer: praten, duidelijke grenzen aangeven, als dat alles niet werkt dan uitleggen dat je de vriendschap om die reden beëindigt. Beetje lag en kinderachtig hoe je dat hebt gedaan. Maar dat deze vriendschap geen lang leven meer beschoren was, is duidelijk.
woensdag 5 september 2018 om 21:46
Ja dit alles was ook zeker niet zo slim en netjes van mij. Ik had van te voren wel duidelijk aangegeven: Ik heb een vriend dus er zit echt niets in, ik wil gewoon normaal contact meer niet zoals vrienden. Maar de dag dat ik het contact ging verbreken had ik simpelweg niet de ballen om het te zeggen en ik was vooral bang dat ik van gedachten zou veranderen. Maar ik had het zeker beter kunnen aanpakken!Jufjoke schreef: ↑05-09-2018 21:36Goede actie om de vriendschap te verbreken. Hij ging er niet bepaald respectvol mee om.
Maar het verdient geen schoonheidsprijs hoe jij het hebt aangepakt. Volgende keer: praten, duidelijke grenzen aangeven, als dat alles niet werkt dan uitleggen dat je de vriendschap om die reden beëindigt. Beetje lag en kinderachtig hoe je dat hebt gedaan. Maar dat deze vriendschap geen lang leven meer beschoren was, is duidelijk.
Bedankt voor het reageren
woensdag 5 september 2018 om 23:06
vrijdag 7 september 2018 om 15:57
En ja hoor wie kom ik vandaag op het station tegen en wie neemt toevallig dezelfde trein. Ja.. Mijn ex beste vriend. Ik had er zoveel moeite mee om hem ''normaal'' te begroeten. Hij zei ook niets maar alsnog vind het allemaal nog zo ongemakkelijk.
Op 1 van de manier kan ik zo moeilijk een glimlach of een simpele normale ''hoi'' eruit krijgen. Klinkt ook weer zo kinderachtig van mezelf. Wat moet ik er ook mee
Op 1 van de manier kan ik zo moeilijk een glimlach of een simpele normale ''hoi'' eruit krijgen. Klinkt ook weer zo kinderachtig van mezelf. Wat moet ik er ook mee
vrijdag 7 september 2018 om 17:56
Gewoon niks.Anoniem141997 schreef: ↑07-09-2018 15:57En ja hoor wie kom ik vandaag op het station tegen en wie neemt toevallig dezelfde trein. Ja.. Mijn ex beste vriend. Ik had er zoveel moeite mee om hem ''normaal'' te begroeten. Hij zei ook niets maar alsnog vind het allemaal nog zo ongemakkelijk.
Op 1 van de manier kan ik zo moeilijk een glimlach of een simpele normale ''hoi'' eruit krijgen. Klinkt ook weer zo kinderachtig van mezelf. Wat moet ik er ook mee![]()