Mening ouders / vrienden over vriend

11-11-2019 15:48 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdje geleden plaatste ik deze post relaties/familie-dwingt-me-te-stoppen-m ... #p30471819 kreeg veel reacties waarvan sommige ook echt wel pijn deden maar snapte de insteek van iedereen.

Nu heb ik de man in kwestie een paar keer gezien nog en mijn gevoelens blijven sterk, maar ik krijg mijn zussen, broer en ouders niet bijgedraaid in hun mening en daardoor blijft het lastig en wil ze niet kwijt. Ondertussen vraag ik me dus af hoe zwaar weegt voor jullie de mening van ouders over jullie partner zeker als dingen uit het verleden lang geleden zijn.

Ze zeggen tegen mij dat er nu niets is maar dat ze geen vertrouwen hebben in de toekomt en dat dit enkel komt door het gevoel wat ze hebben over wat ze weten van zijn verleden zonder dat ze hem hebben gesproken, ik probeer er nog voor te vechten maar is zwaar.

We (de man en ik) zien elkaar vanavond weer.
Alle reacties Link kopieren
Francien2019 schreef:
17-11-2019 15:59
Ik vrees dat je een keuze moet maken TO, ook al wil je dat niet.
Maak die keuze dan ook en wacht af. Wie weet vallen de gevolgen mee op de langere termijn. In je vorige topic is de vraag meerdere keren gesteld of je familie een punt heeft in die zin dat ze beschermend naar jou toe zijn omdat je in het verleden wellicht vaker onverstandige keuzes heb gemaakt of dat je überhaupt dermate onzelfstandig bent dat ze zich zorgen over je moeten maken.

Daar heb je volgens mij in je vorige topic steeds geen antwoord op gegeven.
Hoeft niet natuurlijk, het is jou topic. Toch vraag ik het me af.
Je hebt inderdaad gelijk dat misschien de gevolgen me kunnen vallen het is ook een beslissing geweest in eerste emotie en dat was fout en dat zie ik meer en meer in. Ik heb geen onverstandige keuzes gemaakt in het verleden en ben niet onzelfstandig. Probeer is dat ik me onder druk gezet voel, zo heb ik dat ervaren en ik wil niet kiezen want wil mijn familie niet kwijt maar mijn vriend ook niet dus zit tussen 2 partijen in en mijn vriend zegt dat dit niet zo zou moeten zijn dat iedereen elkaars keuzes moet respecteren hoe lastig ook en dat de tijd het zal leren maar dat dingen wel een kans moeten krijgen. Tussen hem en mij is er ook totaal niets mis. Ga nu naar mijn ouders toe om koffie te drinken dus we gaan zien hoe dat gaat.
Alle reacties Link kopieren
Francien2019 schreef:
17-11-2019 18:50
Waarom is dat TO ?
Vanwege hun eigen vooringenomenheid doen ze dat, dat is ook de enige reden dat geven ze ook aan richting mij ze hebben niets tegen hem maar ze zijn bang dat zaken uit het verre verleden zich zullen herhalen hetgeen nergens op gebaseerd is want we hebben het er uitgebreid over gehad, het is kortzichtig dat zeggen ze zelf ook maar zeggen dat het volgens hen het beste is te doen maar meer en meer krijg ik het gevoel dat dit niet aan hen is want ben een volwassen vrouw met een carrière en alles op de rit en mijn vriend heeft dat ook. Ga nu naar mijn ouders en dan gaan we zien hoe de avond weer gaat lopen. Gelukkig steunt mijn vriend me en krijg ik steeds meer het idee dat ik zelf een betere beslissing kan nemen want wil geen van de partijen kwijt dan is het maar even moeilijk voor beide kanten maar ik ga niet kiezen want daar ga ik sowieso spijt van krijgen. Vriend stelt zichzelf heel liefdevol en begripvol op en merk ook aan hem dat hij er echt verdriet van heeft zo behandeld te worden maar steunt mij en is goed voor mij.
Goed zo TO ! Hou deze vastberadenheid vast !
Deze houding is precies wat je nodig hebt om je eigen keuzes te maken en daar achter te staan. Wanneer je familie ziet dat jij je rug recht hebt zal dat indruk maken. Ze draaien uiteindelijk wel bij. Weg met de angst !
Alle reacties Link kopieren
Francien2019 schreef:
17-11-2019 18:58
Goed zo TO ! Hou deze vastberadenheid vast !
Deze houding is precies wat je nodig hebt om je eigen keuzes te maken en daar achter te staan. Wanneer je familie ziet dat jij je rug recht hebt zal dat indruk maken. Ze draaien uiteindelijk wel bij. Weg met de angst !
Ik hoop dat ze bijdraaien en juist vanwege die angst van mij omdat het in de gesprekken de indruk gaf dat ze vooringenomen blijven heb ik in paniek een eerste keus gemaakt en dat was niet goed. Vriend zegt ook dat het geen gezonde situatie is en dat ik niet voor een keuze gesteld had moeten worden maar dat ik zelf de baas ben over mijn eigen leven en dat ze slechts kunnen aangeven wat ze denken maar dat ze als ze van me houden me nooit zullen laten vallen, dat het voor hem lastig zal zijn een periode dat wil hij accepteren als hij maar bij mij kan zijn. Dus ben benieuwd hoe het verder gaat lopen nu eerst met mijn ouders koffie drinken en dan even wat tot rust proberen te komen want het was een bewogen dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven