Mening ouders / vrienden over vriend

11-11-2019 15:48 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdje geleden plaatste ik deze post relaties/familie-dwingt-me-te-stoppen-m ... #p30471819 kreeg veel reacties waarvan sommige ook echt wel pijn deden maar snapte de insteek van iedereen.

Nu heb ik de man in kwestie een paar keer gezien nog en mijn gevoelens blijven sterk, maar ik krijg mijn zussen, broer en ouders niet bijgedraaid in hun mening en daardoor blijft het lastig en wil ze niet kwijt. Ondertussen vraag ik me dus af hoe zwaar weegt voor jullie de mening van ouders over jullie partner zeker als dingen uit het verleden lang geleden zijn.

Ze zeggen tegen mij dat er nu niets is maar dat ze geen vertrouwen hebben in de toekomt en dat dit enkel komt door het gevoel wat ze hebben over wat ze weten van zijn verleden zonder dat ze hem hebben gesproken, ik probeer er nog voor te vechten maar is zwaar.

We (de man en ik) zien elkaar vanavond weer.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
11-11-2019 19:13
Wat heb je aan de tips gehad die in dat topic zijn gegeven?

Je familie kan je niet veranderen. Hoe jij er mee omgaat wel.
Veel inzicht gehad en hoe ik ermee omga probeer ik te veranderen maar merk dat ik geen gedoe met mijn familie wil en dus niet sterk genoeg ben blijkbaar en daar werk ik aan.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
11-11-2019 19:26
Ik vind het wel knap dat je hier terug komt en ook dat je je vriend nog ziet. Leer om je wat minder aan te trekken van de mening van anderen zoals je familie.
Dank je wel voor je compliment.
We zien elkaar wel maar het is lastig. Probeer heel erg hard me minder aan te trekken van die mening, het is zo sterk dat het lastig is soms maar probeer het echt
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
11-11-2019 22:14
Maar ze hebben je dus niet gedwongen om te kiezen?

Het lijkt alsof je zelf niet zeker bent van je keuze. Als je hem echt heel leuk had gevonden en er toekomst samen in had gezien had je het wel durven proberen.

Maar jij vind het wel ok, een man die bewust een aantal keer de fout in is gegaan? Denk goed na over de gevolgen die dat voor jullie kan hebben in de toekomst. Problemen met de belastingdienst en een strafblad zijn niet zomaar iets.
Ik heb dat zo gevoeld en ik ben wel zeker van mijn keuze voor hem want ben heel gek op hem en we zagen een toekomst en nog steeds maar ik kan het zelf niet aan dat mijn familie zo naar doet erover en verwacht dat ook problemen in mijn omgang met familie en kwaadsprekerij over hem. Hij heeft aangegeven dat hij nederig wil zijn en zich afzijdig zal houden en niet perse mee hoeft naar familiedingen maar zo'n relatie wil ik ook niet want wil mijn vent mee kunnen nemen. Volgens hem maak ik het mijzelf te lastig en handel ik uit angst.

Ik vind het niet okay maar het was heel lang geleden en hij hij heeft alles terugbetaald, en heeft een VOG voor zijn werkzaamheden want zaken zijn van langer geleden dan X jaar
Alle reacties Link kopieren
Poof schreef:
11-11-2019 19:22
Ben je zo afhankelijk van je familie dan?
Ik neem aan dat je werkt, op jezelf woont, vrienden hebt. Dan heb je toch een heel leven buiten je familie om?
Nee dat niet maar wil ze niet kwijt want ben een familiemens maar ik begin mezelf steeds meer af te vragen of ik dat wil als zij zichzelf zo opstellen.
Alle reacties Link kopieren
jorientbv01 schreef:
12-11-2019 17:49
Nee dat niet maar wil ze niet kwijt want ben een familiemens maar ik begin mezelf steeds meer af te vragen of ik dat wil als zij zichzelf zo opstellen.
Wat is een familiemens?

Je familie zijn geen familiemensen.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
12-11-2019 17:54
Wat is een familiemens?

Je familie zijn geen familiemensen.
Daar zeg je iets waar ik over na kan denken (je hebt een heel goed punt dus en die komt binnen)
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft straf gehad wegens financiële dingen. Overigens werkt hij nu (weer) met financiële zaken?

Wie is jouw familie dan om moeilijk te doen
Leef met de dag.
Hij is crimineel. En dat kan in het verleden zijn geweest, maar daar heeft/ krijgt hij nu of in de toekomst echt wel last van.

Je moet daar maar zin in hebben. Jij hebt dat. Wat maakt het dan uit wat je ouders zeggen? Bedenk eerder wat jij je (potentiele) kind wil meegeven.
jorientbv01 schreef:
12-11-2019 18:13
Daar zeg je iets waar ik over na kan denken (je hebt een heel goed punt dus en die komt binnen)
Dat zegt natuurlijk helemaal niks. Jouw familie wil je misschien behoeden voor problemen en dat snap ik best.
Dat zegt niks over hun of zij familiemensen zijn of niet.

Ik zou een goed gesprek aangaan samen met je familie en vriend.
Alle reacties Link kopieren
lovesmile schreef:
12-11-2019 19:23
Hij heeft straf gehad wegens financiële dingen. Overigens werkt hij nu (weer) met financiële zaken?

Wie is jouw familie dan om moeilijk te doen
Ja en dat is dusdanig lang geleden dat het op zijn VOG die afgegeven is geen belemmering geeft.
Mijn familie wil me beschermen door onderbuikgevoel door dingen uit verleden en begin me daar meer en meer tegen te verzetten.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
12-11-2019 19:47
Dat zegt natuurlijk helemaal niks. Jouw familie wil je misschien behoeden voor problemen en dat snap ik best.
Dat zegt niks over hun of zij familiemensen zijn of niet.

Ik zou een goed gesprek aangaan samen met je familie en vriend.
Vriend staat daar voor open, familie niet.
Hij snapt ook hun zorgen maar is van mening dat het niet eerlijk is dat ze hem beoordelen zonder hem een kans te geven en zonder te zien dat wij al een tijd gelukkig zijn (sterker nog ik heb geld van hem geleend toen het even lastig was) hij snapt dus mijn familie deels maar heeft de mening dat het niet eerlijk is dat ze hem geen kans geven en niet met hem praten en zegt ook dat dingen uit het verleden niet de zaak van familieleden zijn om een mening over te hebben nu ik als partner van alles weet.
Alle reacties Link kopieren
MevrKakel schreef:
12-11-2019 19:29
Hij is crimineel. En dat kan in het verleden zijn geweest, maar daar heeft/ krijgt hij nu of in de toekomst echt wel last van.

Je moet daar maar zin in hebben. Jij hebt dat. Wat maakt het dan uit wat je ouders zeggen? Bedenk eerder wat jij je (potentiele) kind wil meegeven.
Je opmerking is wel heel erg naar, dus iemand die fouten maakt blijft een leven lang crimineel? Mag je mening zijn maar voor mij is dat ook wel heel erg vooringenomen, mensen die te snel rijden of met slok op hebben ook strafblad wat van invloed kan zijn.
Hij is al vader van hele leuke kinderen heeft gewoon gezag en is een prima man, ik keur niet goed wat ooit is gebeurd maar wie ben ik om hem daar nu op af te rekenen?
Alle reacties Link kopieren
Blijft een lastige situatie voor ons allemaal.
Gelukkig is er beter communicatie
Alle reacties Link kopieren
Vanavond met mijn broer afgesproken om het erover te hebben.
Alle reacties Link kopieren
jorientbv01 schreef:
14-11-2019 18:06
Vanavond met mijn broer afgesproken om het erover te hebben.
Daar ga je weer, je laat je toekomst afhangen van wat een ander vindt. Maak zelf die keuze en stel je eigen grenzen. Kijk diep in je hart, daar vindt je het antwoord en weet je wat je moet doen.

Je familie verandert niet, de enige die kan veranderen ben jij. Jij moet jezelf het geluk gunnen en het toestaan om het hebben. Als jij jezelf afhankelijk maakt van wat je familie vindt of wilt dan ben voor hen een goedkope deurmat. Je bent toch veel meer waard dan dat?
Kleppeboxx schreef:
14-11-2019 18:55
Daar ga je weer, je laat je toekomst afhangen van wat een ander vindt. Maak zelf die keuze en stel je eigen grenzen. Kijk diep in je hart, daar vindt je het antwoord en weet je wat je moet doen.

Je familie verandert niet, de enige die kan veranderen ben jij. Jij moet jezelf het geluk gunnen en het toestaan om het hebben. Als jij jezelf afhankelijk maakt van wat je familie vindt of wilt dan ben voor hen een goedkope deurmat. Je bent toch veel meer waard dan dat?
Of dan van TO maakt zich zorgen. Wij weten niet of dat terecht is of niet wij kennen alleen maar een deel van het verhaal van TO. Haar familie heeft hem gegoogeld en hebben zo hun redenen om er wat van te vinden.

Normaal zou ik ook zeggen ze is oud en wijs genoeg om het zelf te ondervinden, keuzes te maken en op haar plaat te gaan. Maar ik heb de kennis niet die haar familie wel heeft.

TO hoe is je gesprek met je broer gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
14-11-2019 20:07
Of dan van TO maakt zich zorgen. Wij weten niet of dat terecht is of niet wij kennen alleen maar een deel van het verhaal van TO. Haar familie heeft hem gegoogeld en hebben zo hun redenen om er wat van te vinden.

Normaal zou ik ook zeggen ze is oud en wijs genoeg om het zelf te ondervinden, keuzes te maken en op haar plaat te gaan. Maar ik heb de kennis niet die haar familie wel heeft.

TO hoe is je gesprek met je broer gegaan?

Die kennis die mijn familie heeft heb ik ook en ze maken ook duidelijk dat het hun onderbuikgevoelens zijn en niet meer dan dat.
Gesprek met mij broer ging OK die wil zich afzijdig houden ervan en is van mening dat het mijn leven is en dat de tijd zal leren
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
14-11-2019 20:07
Of dan van TO maakt zich zorgen. Wij weten niet of dat terecht is of niet wij kennen alleen maar een deel van het verhaal van TO. Haar familie heeft hem gegoogeld en hebben zo hun redenen om er wat van te vinden.

Normaal zou ik ook zeggen ze is oud en wijs genoeg om het zelf te ondervinden, keuzes te maken en op haar plaat te gaan. Maar ik heb de kennis niet die haar familie wel heeft.

TO hoe is je gesprek met je broer gegaan?

Die kennis die mijn familie heeft heb ik ook en ze maken ook duidelijk dat het hun onderbuikgevoelens zijn en niet meer dan dat.
Gesprek met mij broer ging OK die wil zich afzijdig houden ervan en is van mening dat het mijn leven is en dat de tijd zal leren
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
14-11-2019 20:07
Of dan van TO maakt zich zorgen. Wij weten niet of dat terecht is of niet wij kennen alleen maar een deel van het verhaal van TO. Haar familie heeft hem gegoogeld en hebben zo hun redenen om er wat van te vinden.

Normaal zou ik ook zeggen ze is oud en wijs genoeg om het zelf te ondervinden, keuzes te maken en op haar plaat te gaan. Maar ik heb de kennis niet die haar familie wel heeft.

TO hoe is je gesprek met je broer gegaan?

Die kennis die mijn familie heeft heb ik ook en ze maken ook duidelijk dat het hun onderbuikgevoelens zijn en niet meer dan dat.
Gesprek met mij broer ging OK die wil zich afzijdig houden ervan en is van mening dat het mijn leven is en dat de tijd zal leren
Alle reacties Link kopieren
Waarom blijf je maar investeren in wat zij vinden en jezelf verdedigen? Je hebt hun toestemming of goedkeuring helemaal niet nodig. Leidt gewoon je leven en praat er niet zoveel over met als doel om de ander te overtuigen. Je hoeft de ander helemaal niet te overtuigen dat je het goed doet want je hebt als volwassen vrouw de toestemming van je broer, je ouders, familie of kennissen helemaal niet nodig.
Je bent zelf degene die overal een drama van maakt.

Heb je weleens overwogen om bij met een psycholoog te praten over het feit dat je je als volwassene niet hebt losgemaakt van je ouders? Dan wel dat je je de mening van een ander tot in het extreme aantrekt en dat je steeds overal goedkeuring zoekt voor je eigen besluiten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-11-2019 07:57
Waarom blijf je maar investeren in wat zij vinden en jezelf verdedigen? Je hebt hun toestemming of goedkeuring helemaal niet nodig. Leidt gewoon je leven en praat er niet zoveel over met als doel om de ander te overtuigen. Je hoeft de ander helemaal niet te overtuigen dat je het goed doet want je hebt als volwassen vrouw de toestemming van je broer, je ouders, familie of kennissen helemaal niet nodig.
Je bent zelf degene die overal een drama van maakt.

Heb je weleens overwogen om bij met een psycholoog te praten over het feit dat je je als volwassene niet hebt losgemaakt van je ouders? Dan wel dat je je de mening van een ander tot in het extreme aantrekt en dat je steeds overal goedkeuring zoekt voor je eigen besluiten?
Ik snap zo goed wat je hiermee wil zeggen en heb inderdaad de toestemming ook niet nodig maar wil de band met mijn familie niet verliezen of dat die slecht is. Ik praat momenteel 2 keer per week met een psycholoog over hoe en wat en waarom en dat helpt wel iets maar blijft lastig. Vriend blijft me gelukkig steunen en de mensen om hem heen ook. Hij steunt me heel erg goed waar hij kan en geeft veel input waar ik ook over nadenk en waardoor ik wat andere/beter inzichten krijg. Zometeen even op de koffie bij mijn ouders en dan zal het er vast weer over gaan maar heb besloten dat ik ga stoppen met overtuigen, ik wil niet, ik kan niet en ik ga niet kiezen dat is mijn insteek want wat ik ook kies ik krijg daar spijt van en ga er verdriet van hebben.

Het leek eerst of er een keus was maar vriend heeft de deur en optie opengehouden en daardoor ben ik dat ook meer zo gaan zien dat ik iets gedaan heb in een heftige emotie.
Ik snap je familie wel. Je doet alsof het gedrag van je vriend normaal is en alsof zijn criminele verleden er niet meer toe doet. Je praat er nogal makkelijk over, maar beseft niet dat jouw toekomst kan worden verpest door deze man met strafblad. Niemand wenst een dierbare zo’n vriend toe.
Familie heeft niet altijd gelijk, maar soms ziet familie iets wat je zelf niet wilt zien of geloven en hebben ze wel degelijk gelijk en heb je een ongeschikte man aan de haak geslagen. Bekijk ook eens of je familie gelijk zou kunnen hebben, want misschien zorgt de verliefdheid ervoor dat je het niet zo helder ziet.
Ik vrees dat je een keuze moet maken TO, ook al wil je dat niet.
Maak die keuze dan ook en wacht af. Wie weet vallen de gevolgen mee op de langere termijn. In je vorige topic is de vraag meerdere keren gesteld of je familie een punt heeft in die zin dat ze beschermend naar jou toe zijn omdat je in het verleden wellicht vaker onverstandige keuzes heb gemaakt of dat je überhaupt dermate onzelfstandig bent dat ze zich zorgen over je moeten maken.

Daar heb je volgens mij in je vorige topic steeds geen antwoord op gegeven.
Hoeft niet natuurlijk, het is jou topic. Toch vraag ik het me af.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
17-11-2019 15:44
Ik snap je familie wel. Je doet alsof het gedrag van je vriend normaal is en alsof zijn criminele verleden er niet meer toe doet. Je praat er nogal makkelijk over, maar beseft niet dat jouw toekomst kan worden verpest door deze man met strafblad. Niemand wenst een dierbare zo’n vriend toe.
Familie heeft niet altijd gelijk, maar soms ziet familie iets wat je zelf niet wilt zien of geloven en hebben ze wel degelijk gelijk en heb je een ongeschikte man aan de haak geslagen. Bekijk ook eens of je familie gelijk zou kunnen hebben, want misschien zorgt de verliefdheid ervoor dat je het niet zo helder ziet.
Zou niet weten hoe dingen uit een verleden van dusdanig lang geleden van invloed kunnen zijn nu hij voor zijn werk ook een VOG etc heeft.
Ik weet alles, heb alles gezien en kunnen nagaan er zijn totaal geen geheimen dus zou niet weten wat er moet zijn.
Het gaat mij er ook om dat er totaal geen normale kans is gegeven tot het leren kennen van mijn vriend en dat het allemaal richting hem zo achterbaks is gegaan en meer en meer maak ik me boos omdat men dus mijn eigen beoordelings en inschattingsvermogen in twijfel trekt.
jorientbv01 schreef:
17-11-2019 18:48
meer en meer maak ik me boos omdat men dus mijn eigen beoordelings en inschattingsvermogen in twijfel trekt.
Waarom is dat TO ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven