Mensen die dingen ontkennen

04-03-2022 09:04 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eigenlijk advies vragen hoe andere mensen dit doen.

Er zijn mensen in mijn leven waar ik me niet goed bij voel. Vaak gaan ze over mijn grenzen heen. Helaas is het lastig om het contact te verbreken. Ze blijven toch in mijn leven. Anders zou ik het contact verbreken.

Deze mensen verwachten dingen van mij die ze andersom mij niet geven. Ze verwachten een bepaalde mate van interesse en betrokkenheid die ik andersom erg mis. Als ik de betrokkenheid niet geef wordt daar best een drama van gemaakt. Andere mensen krijgen ook allerlei verhalen over mij te horen.
Als ik zeg dat ik in zo'n zelfde situatie van hun niks gehoord heb dan zeggen ze gewoon dat ik ze niets heb laten weten en dat ze er daarom niet voor me waren. Terwijl ik zeker weet van wel. Soms kan ik het nog terug vinden in een mail of zo. Maar dan zou ik steeds met bewijzen moeten komen omdat ze het anders ontkennen. Daar heb ik eigenlijk geen zin in.

Het komt er op neer dat er nooit iets aan hun ligt en dat ik steeds degene ben die dingen verkeerd zie en oppak. Zo wordt het ook naar andere mensen gebracht. Vaak ontkennen ze ook dingen en brengen dit ook zo naar andere mensen.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan.
Summerlove4567 schreef:
04-03-2022 10:59
Heel vaak. Hij ziet wel dat we niet goed behandeld worden. Hij gaat er ook tegenin. Hij is daardoor zelfs al eens gedreigd om onterft te worden.

Hij ziet de andere familieleden iets vaker dan ik. Ik zie ze niet. En zij praten dan op hem in. Hij is daar wel gevoelig voor. Hij zit erg met het contact met kind. Zij gaan huilen dat ze geen contact hebben en ik krijg daar de schuld van. Hij denkt dan het contact is misschien wel belangrijk voor kind.

Het probleem is dat hij waarschijnlijk altijd in dit patroon heeft gezeten met zijn ouders, vanuit zijn kindertijd. Dus voor hem is dit normaal. Maar dat is het natuurlijk niet. Zijn ouders zijn geen gezonde mensen, en zeker niet voor jullie kind. Het lijkt mij geen slecht idee hier hulp voor te gaan zoeken. Zou hij daar voor openstaan?
Summerlove4567 schreef:
04-03-2022 11:00
Nee zijn ouders
Oh ik dacht jouw ouders.
Wat verwachten ze dan van jou? Je hoeft toch niks met hen?
Summerlove4567 schreef:
04-03-2022 11:00
Nee zijn ouders
Nergens om, maar het hele verhaal melden had je meteen veel betere tips en adviezen gegeven.
Ja, dan snap ik een stukje beter waarom hij het contact graag goed wil hebben en ook anderen aan je trekken. Jij hebt onenigheid met de 'kouwe kant'.

Ik zou hier een professional bij inschakelen, want dit heeft veel gevolgen. Zijn eigen kinderen mogen geen contact met zijn ouders. En hij ziet geen probleem.
Samen bij een professional en er samen uit komen, man en jij.
Als haar man zijn ouders bezoekt zonder TO en haar niet confronteert met de negatieve opmerkingen van familie hoeft er geen probleem te zijn. De kinderen kunnen dan hun grootouders zien zonder stress voor TO. Hij zal hiermee aan de slag moeten.
Als hij toe moet geven dat zijn ouders schadelijk gedrag hebben naar jullie, dan heeft dat effect op het beeld van zijn jeugd.

Als het voor nu goed is, was zijn jeugd dat ook.

Edit want wat een fouten
madderijn wijzigde dit bericht op 04-03-2022 14:24
10.76% gewijzigd
Achterhaald
Summerlove4567 schreef:
04-03-2022 10:26
In mijn ogen niet. Maar het komt inderdaad wel zo over. En dat maakt het zo rot. Ik ben van mezelf geen ruzie zoeker.
Ik haal ook nergens uit jouw berichten dat je ruziek zoekt hoor. Je komt op mij over als een lieve vrouw. Maar nonverbale communicatie doet ook een hoop. Als.je met 1 of 2 mensen een probleem hebt kan het probleem heel goed bij de ander liggen. Maar als dit vrijwel in elk sociaal opzicht speelt zou ik het toch eerder bij mijzelf zoeken misschien metvhulp?
Ik zeg niet dat je het bewust doet en dat het jouw schuld is. Maar misschien ligt de oplossing dichterbij dan dat je denkt.
Joue partner heeft autisme, wellicht een van je schoonouders ook wat ervoor zorgt dat de communicatie moeizamer verloopt en ze veelal vanuit hun eigen ogen kijken.
Ik zou je aanraden professionele hulp in te schakelen. Want voor jouw partner en de kinderen is een band met familie zeker belangrijk. Na die hulp kun je aktijd bepalen of jij hier nog mee verder wil of niet. Jij mag bepalen geen contact meer te willen of het nu terecht of int3recht is. Het is jouw gevoel en daar kan en mag verder niemand uets van vinden. Maar laat je mag gewoon zijn ouders bezoeken met jullie kind.
dana299 schreef:
04-03-2022 11:13
Als haar man zijn ouders bezoekt zonder TO en haar niet confronteert met de negatieve opmerkingen van familie hoeft er geen probleem te zijn. De kinderen kunnen dan hun grootouders zien zonder stress voor TO. Hij zal hiermee aan de slag moeten.
Wij vinden dat het niet alleen om het kind gaat maar dat de ouders daar gewoon bijhoren en geaccepteerd worden. Het is allemaal of niets. Het kan niet zo zijn dat alles om het kind gaat en ze de ouders links laten liggen.
Summerlove4567 schreef:
04-03-2022 11:59
Wij vinden dat het niet alleen om het kind gaat maar dat de ouders daar gewoon bijhoren en geaccepteerd worden. Het is allemaal of niets. Het kan niet zo zijn dat alles om het kind gaat en ze de ouders links laten liggen.
Laten ze jou alleen links liggen, of je man ook?
Doreia* schreef:
04-03-2022 11:08
Nergens om, maar het hele verhaal melden had je meteen veel betere tips en adviezen gegeven.
Ja, dan snap ik een stukje beter waarom hij het contact graag goed wil hebben en ook anderen aan je trekken. Jij hebt onenigheid met de 'kouwe kant'.

Ik zou hier een professional bij inschakelen, want dit heeft veel gevolgen. Zijn eigen kinderen mogen geen contact met zijn ouders. En hij ziet geen probleem.
Samen bij een professional en er samen uit komen, man en jij.
Ze zien kind wel maar heel weinig.
Ze bouwen er zo geen goede band mee op.

Hij heeft nu bemiddelaar ingeschakeld. Is wel een professioneel iemand. Dat is gericht op dat het contact langzaam herstellen. Maar in die gesprekken zeggen ze ook dingen die niet kloppen. En komt het over alsof zij niets verkeerds doen. Het heeft niet heel veel zin.
Doreia* schreef:
04-03-2022 12:01
Laten ze jou alleen links liggen, of je man ook?
Mijn man ook
Het verhaal wordt voor mij steeds moeilijker te volgen omdat er steeds ineens andere informatie opduikt.

To, ik denk niet dat je probleem hier opgelost gaat worden.

Ik zou vragen of je man mee in therapie wil, en kijken of je via de huisarts bij een goede psycholoog terecht kan. Maar ik zou dan wel het hele verhaal op tafel leggen. En niet zoals hier, want er is zo niets van te begrijpen, vind ik.
Summerlove4567 schreef:
04-03-2022 12:02

Hij heeft nu bemiddelaar ingeschakeld. Is wel een professioneel iemand. Dat is gericht op dat het contact langzaam herstellen. Maar in die gesprekken zeggen ze ook dingen die niet kloppen. En komt het over alsof zij niets verkeerds doen. Het heeft niet heel veel zin.
En geef je ook aan dat jij een heel andere waarheid hebt dan zij?
Als je er in gaat dat het toch niet gaat werken, dan heb je een gefrustreerde partner.
Een betere taktiek is dat jij meewerkt, inzet toont en laat zien dat het niet bij jou ligt. En dat je dan afspraken maakt met de ouders over behandeling, niet negeren en onderwerpen waarover niet gesproken mag worden (bijvoorbeeld). En dan kun jij je daar aan houden en zal snel genoeg duidelijk worden hoe ouders met die gemaakte afspraken om gaan.

Je 'wint' het alleen als je kan aantonen dat de ander niet kan veranderen.
Summerlove4567 schreef:
04-03-2022 12:03
Mijn man ook
Vind jij dat of vind je man dat ook?

Hoe moet ik me het negeren voorstellen? Jullie krijgen geen koffie bijvoorbeeld?
Nanouk schreef:
04-03-2022 10:20
TO, je hebt al diverse topics geopend. Het lijkt erop dat je op sociaal vlak tegen een hoop problemen aan loopt. Zelfs in de relatie met je man.

Ik wil je nergens de schuld van geven, maar kan het niet zo zijn dat deze mensen het in het verleden echt hebben geprobeerd maar je ze onbewust juist afhoudt en mensen daarom een beetje afhaken?
Het kan ook zijn dat als je in zo'n omgeving opgroeit, je standaard onzeker wordt in sociale situaties.
En nu is er ineens weer een bemiddelaar in het verhaal bijgekomen, dus er is al een vorm van hulp.

Ik begin het gevoel te krijgen dat het misschien ook zo kan zijn dat je zelf niet zo duidelijk bent in het overbrengen van jouw kant. Ik merk zelf ook dat ik je moeilijk kan volgen.
Eens Moonpoppy,
Het verhaal is al zover afgedreven van de openingspost.
Doreia* schreef:
04-03-2022 12:06
Vind jij dat of vind je man dat ook?

Hoe moet ik me het negeren voorstellen? Jullie krijgen geen koffie bijvoorbeeld?
We krijgen wel koffie maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Er wordt verder niets tegen ons gezegd.

Of er is een leuk uitje met de hele familie en wij worden dan als enige niet gevraagd.
Summerlove4567 schreef:
04-03-2022 12:02

Een professional prikt daar wel doorheen.
Summerlove4567 schreef:
04-03-2022 12:12
We krijgen wel koffie maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Er wordt verder niets tegen ons gezegd.

Of er is een leuk uitje met de hele familie en wij worden dan als enige niet gevraagd.
En wat doen jullie dan op dat moment? Wat zeggen jullie dan?
Waar zijn de grootouders dan? En waar zijn de kinderen dan?
Doreia* schreef:
04-03-2022 12:11
Eens Moonpoppy,
Het verhaal is al zover afgedreven van de openingspost.
Ik dacht dat ik al eerder had gezegd dat er bemiddeling bij was.

Omdat dat nu speelt ben ik er ook weer meer mee bezig.
Doreia* schreef:
04-03-2022 12:05
En geef je ook aan dat jij een heel andere waarheid hebt dan zij?
Als je er in gaat dat het toch niet gaat werken, dan heb je een gefrustreerde partner.
Een betere taktiek is dat jij meewerkt, inzet toont en laat zien dat het niet bij jou ligt. En dat je dan afspraken maakt met de ouders over behandeling, niet negeren en onderwerpen waarover niet gesproken mag worden (bijvoorbeeld). En dan kun jij je daar aan houden en zal snel genoeg duidelijk worden hoe ouders met die gemaakte afspraken om gaan.

Je 'wint' het alleen als je kan aantonen dat de ander niet kan veranderen.
Ze zijn verbaal heel sterk. Ik kom niet veel aan het woord. De dingen die ik zeg, dat ontkennen ze dan. Of ze zeggen niks.
Doreia* schreef:
04-03-2022 12:14
En wat doen jullie dan op dat moment? Wat zeggen jullie dan?
Waar zijn de grootouders dan? En waar zijn de kinderen dan?
Ik voel me niet op mijn gemak bij die mensen. Ik ben nooit mezelf daar. Ik zeg weinig.
Man accepteert het meestal. Soms zegt hij er wel iets van. Daar komt dan gezeik van.
Summerlove4567 schreef:
04-03-2022 11:59
Als dat is wat jullie vinden, dan gaan jullie niet. Je kunt niet alles hebben. Deze mensen zijn zo, dus als hun gedrag je niet bevalt, kies je er ofwel voor om ze alleen contact met de kinderen te laten hebben, of het hele gezin gaat niet. Opa’s en oma’s zijn leuk, maar het is extra, niet essentieel.

Als alleen jij er persoonlijk last van hebt, blijf jij gewoon thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven