Mensen die dingen ontkennen

04-03-2022 09:04 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eigenlijk advies vragen hoe andere mensen dit doen.

Er zijn mensen in mijn leven waar ik me niet goed bij voel. Vaak gaan ze over mijn grenzen heen. Helaas is het lastig om het contact te verbreken. Ze blijven toch in mijn leven. Anders zou ik het contact verbreken.

Deze mensen verwachten dingen van mij die ze andersom mij niet geven. Ze verwachten een bepaalde mate van interesse en betrokkenheid die ik andersom erg mis. Als ik de betrokkenheid niet geef wordt daar best een drama van gemaakt. Andere mensen krijgen ook allerlei verhalen over mij te horen.
Als ik zeg dat ik in zo'n zelfde situatie van hun niks gehoord heb dan zeggen ze gewoon dat ik ze niets heb laten weten en dat ze er daarom niet voor me waren. Terwijl ik zeker weet van wel. Soms kan ik het nog terug vinden in een mail of zo. Maar dan zou ik steeds met bewijzen moeten komen omdat ze het anders ontkennen. Daar heb ik eigenlijk geen zin in.

Het komt er op neer dat er nooit iets aan hun ligt en dat ik steeds degene ben die dingen verkeerd zie en oppak. Zo wordt het ook naar andere mensen gebracht. Vaak ontkennen ze ook dingen en brengen dit ook zo naar andere mensen.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan.
Doe je eigen ding en trek je niet zo veel van andere mensen aan.
Jij en je man denken beiden nog dat vooral je schoonouders moeten veranderen en dat jullie alles gewoon goed doen. Maar helaas kan je altijd alleen maar jezelf veranderen en niet een ander.

Je zult dus echt moeten gaan bedenken wat JIJ anders gaat doen. En dan niet met het doel dat door jouw verandering de ander ook veranderd, maar echt enkel en alleen vanuit jezelf redeneren en dingen anders doen, die voor jou goed voelen. Maar echt nooit en te nimmer met het idee de ander te beïnvloeden.

De boosheid op je schoonouders kun je beter loslaten. Bedenk voor jezelf wat voor jou prettig voelt. En dan dus niet over wat schoonouders moeten doen, maar wat JIJ moet doen om JOUZELF prettig te laten voelen. Is dat contact verbreken, is dat weggaan zodra het vervelend wordt (en dat ook gewoon rustig melden), is dat tegen je man zeggen dat je het er niet meer over wilt hebben, maar dat dit is wat je voortaan gaat doen.

Bedenk echt voor jezelf hoe jij wil reageren op dit soort situaties, waarbij je er vanuit gaat dat de ander niet veranderd. Je zult dus een manier moeten zien te vinden waar jij je prettig bij voelt. Wat dat is, kan ik je niet vertellen, dat zul je zelf moeten uitvogelen.
hagelslagjes schreef:
04-03-2022 12:08
Het kan ook zijn dat als je in zo'n omgeving opgroeit, je standaard onzeker wordt in sociale situaties.
TO is is niet met hem opgegroeid, het zijn de ouders van haar partner. Ze zijn dus pas een paar jaar in haar leven. Ze kunnen je best kleiner maken maar ervoor zorgen dat je sociaal gezien zo vastloopt...
Gezien haar andere topics denk ik dat het toch wat anders ligt. TO geeft aan dat het op alle sociale vlakken mis loopt. Haar partner autisme heeft, ze geen vrienden heeft, op het schoolplein altijd alleen staat maar ook dat ze met haar man geen band heeft.

Ik ben daarom benieuwd hoe het probleem met schoonouders echt is ontstaan, waarom ze zo tegen TO zijn zoals ze zelf zegt. Ik wil daarmee niet zeggen dat het conpleet de schuld van TO is. Maar ik denk niet dat dit alleen schoonouders is aan te rekenen. Misschien heeft de man van TO ook een deel van "het probleem". Dat door zijn autisme er op een andere manjer gecommuniceerd wordt of dingen niet gedeeld waardoor schoonouders zich buiten gesloten voelen oid. Als je weet waar de kern van het probleem ligt dan heb je meteen ook de manier hoe je het kan oplossen.

TO nigmaals ik bedoel het niet rot en wil ook jou echt niet de schuld van alles geven. Maar ik debk dat het probleem groter en complexer js dan alleen dit en misschien ligt een deel van de oplossing bij jezelf. Alleen dat deel kun je veranderen wat andere doen en denken helaas niet.
nanouk wijzigde dit bericht op 04-03-2022 16:34
0.33% gewijzigd
Summerlove4567 schreef:
04-03-2022 15:19
Man vindt het gewoon niet fijn hoe het gaat. Hij wil graag of het hele gezin geaccepteerd of niet.

Na het gesprek hebben ze man bv berichten gestuurd met de vraag of hij en ik nog ruzie hebben gehad over het gesprek. En of ik nog kritiek op hen heb gehad. Man is nu heel kwaad hierover.

Het is gewoon niet zo dat ze van goede wil zijn op deze manier. En dat is gewoon niet fijn.
Waarom denkt hij dat het na zo vele jaren en zo veel kansen iedere keer dat het dit keer wel gaat lukken?

Krijgen de kinderen er niks van mee als het daar weer heibel is? Waarom zouden jullie accepteren dat mensen jullie slecht behandelen als ze maar leuk zijn met de kinderen?
dannas schreef:
04-03-2022 16:23
Jij en je man denken beiden nog dat vooral je schoonouders moeten veranderen en dat jullie alles gewoon goed doen. Maar helaas kan je altijd alleen maar jezelf veranderen en niet een ander.

Je zult dus echt moeten gaan bedenken wat JIJ anders gaat doen. En dan niet met het doel dat door jouw verandering de ander ook veranderd, maar echt enkel en alleen vanuit jezelf redeneren en dingen anders doen, die voor jou goed voelen. Maar echt nooit en te nimmer met het idee de ander te beïnvloeden.

De boosheid op je schoonouders kun je beter loslaten. Bedenk voor jezelf wat voor jou prettig voelt. En dan dus niet over wat schoonouders moeten doen, maar wat JIJ moet doen om JOUZELF prettig te laten voelen. Is dat contact verbreken, is dat weggaan zodra het vervelend wordt (en dat ook gewoon rustig melden), is dat tegen je man zeggen dat je het er niet meer over wilt hebben, maar dat dit is wat je voortaan gaat doen.

Bedenk echt voor jezelf hoe jij wil reageren op dit soort situaties, waarbij je er vanuit gaat dat de ander niet veranderd. Je zult dus een manier moeten zien te vinden waar jij je prettig bij voelt. Wat dat is, kan ik je niet vertellen, dat zul je zelf moeten uitvogelen.
Dat vinden wij ook echt zo. Omdat zij vaak te ver gaan en wij ons vaak hebben aangepast aan wat zij graag wilden. Maar dat heeft niet geholpen.

Als ik alleen naar mezelf kijk zou ik het contact verbreken. Omdat ik heel verdrietig word van hoe er met ons wordt omgegaan. Het zou fijner zijn er niets meer van te horen.
Nanouk schreef:
04-03-2022 16:27
TO is is niet met hem opgegroeid, het zijn de ouders van haar partner. Ze zijn dus pas een paar jaar in haar leven. Ze kunnen je best kleiner maken maar ervoor zorgen dat je sociaal gezien zo vastloopt...
Gezien haar andere topics denk ik dat het toch wat anders ligt. TO geeft aan dat het op alle sociale vlakken mis loopt. Haar partner autisme heeft, ze geen vrienden heeft, op het schoolplein altijd alleen staat maar ook dat ze met haar man geen band heeft.

Ik ben daarom benieuwd hoe het probleem met schoonouders echt is ontstaan, waarom ze zo tegen TO zijn zoals ze zelf zegt. Ik wil daarmee niet zeggen dat het conpleet de schuld van TO is. Maar ik denk niet dat dit alleen schoonouders is aan te rekenen. Misschien heeft de man van TO ook een deel van "het probleem". Dat door zijn autisme er op een andere manjer gecommuniceerd wordt of dingen niet gedeeld waardoor schoonouders zich buiten gesloten voelen oid. Als je weet waar de kern van het probleem ligt dan heb je meteen ook de manier hoe je het kan oplossen.

TO nigmaals ik bedoel het niet rot en wil ook jou echt niet de schuld van alles geven. Maar ik debk dat het probleem groter en complexer js dan alleen dit en misschien ligt een deel van de oplossing bij jezelf. Alleen dat deel kun je veranderen wat andere doen en denken helaas niet.
Ik ben wel opgegroeid in een andere omgeving die niet prettig was waardoor ik bv onzeker ben. Ik ben niet een heel erg spontaan persoon maar rustig van aard. Maar als ik me prettig voel bij mensen en gewoon mezelf kan zijn ben ik wel open naar mensen.

Bij deze mensen zat het bij de eerste ontmoeting al niet goed. Ze zeiden tegen mijn man dat ik uit een ander milieu kom. Het zijn erg dominante mensen die graag alles bepalen. Bij tegenspraak komt er gedoe. Het contact is nooit goed geweest.

Ik denk dat autisme van man nooit geaccepteerd is. Van hem werden dingen verlangd die niet haalbaar zijn en daar wordt hij op afgerekend.

Ik denk dat wij als personen gewoon niet bij elkaar passen. Zij staan heel anders in het leven dan wij staan. En dat werkt gewoon niet samen.

Ik denk dat ik niet altijd makkelijk ben in de omgang omdat ik vrij timide ben. Maar dat betekent niet dat er dan zo met ons moet worden omgegaan. Ik denk dat hun manier van reageren ook wel erg extreem is.
Bimi schreef:
04-03-2022 16:27
Waarom denkt hij dat het na zo vele jaren en zo veel kansen iedere keer dat het dit keer wel gaat lukken?

Krijgen de kinderen er niks van mee als het daar weer heibel is? Waarom zouden jullie accepteren dat mensen jullie slecht behandelen als ze maar leuk zijn met de kinderen?
Hij hoopt dat heel erg. Ik ben het met je eens hoor.

Vooral dat laatste. Ik denk niet dat kinderen er veel aan hebben. Als ze daar zijn, zijn ze ook vrij stil.

Zij denken zelf wel zo. Het liefst laten ze ons links liggen en zien ze de kinderen heel vaak. Ik vind zelf dat kinderen er niks aan hebben. Dat nemen ze mij dan kwalijk.
Ik snap het nog steeds niet. Wat is jouw rol in het geheel?
Waarom laat je je man niet alleen met de kinderen gaan, als hij dat contact zo graag wil?
Ginger schreef:
04-03-2022 17:58
Ik snap het nog steeds niet. Wat is jouw rol in het geheel?
Waarom laat je je man niet alleen met de kinderen gaan, als hij dat contact zo graag wil?
Dat wil mijn man niet. Hij wil dat het hele gezin geaccepteerd wordt en niet alleen de kinderen. Hij wil niet alleen met kinderen daar naartoe gaan.
Dat is zijn keuze. En daarmee probeert hij van zijn probleem jouw probleem te maken. Daar hoef je niet in mee te gaan. Je hebt alle recht en alle reden om nooit meer een voet over de drempel van het huis van zijn moeder te zetten.

Dat heeft je man te respecteren. Net zoals jij moet respecteren dat hij nog wel contact heeft.

Het klopt wat eerder gezegd is: Je hebt geen probleem met je schoonouders. Je hebt een probleem met je man.
Ginger schreef:
04-03-2022 18:30
Dat is zijn keuze. En daarmee probeert hij van zijn probleem jouw probleem te maken. Daar hoef je niet in mee te gaan. Je hebt alle recht en alle reden om nooit meer een voet over de drempel van het huis van zijn moeder te zetten.

Dat heeft je man te respecteren. Net zoals jij moet respecteren dat hij nog wel contact heeft.

Het klopt wat eerder gezegd is: Je hebt geen probleem met je schoonouders. Je hebt een probleem met je man.
Juist omdat hij contact heeft gaan ze steeds door. Ze zien de kinderen niet vaak en zijn daar kwaad over. En geven mij daar de schuld van. Maar dat is niet mijn schuld.
Summerlove4567 schreef:
04-03-2022 17:13
Hij hoopt dat heel erg. Ik ben het met je eens hoor.

Vooral dat laatste. Ik denk niet dat kinderen er veel aan hebben. Als ze daar zijn, zijn ze ook vrij stil.

Zij denken zelf wel zo. Het liefst laten ze ons links liggen en zien ze de kinderen heel vaak. Ik vind zelf dat kinderen er niks aan hebben. Dat nemen ze mij dan kwalijk.
Als ze bij de kinderen ook zo dominant zijn, kan het best zijn dat die daar op hun tenen lopen. Als zij ook zo gespannen zijn dan doe je ze daar ook geen plezier mee.

Vinden grootouders de kinderen wel leuk of is dat ook omdat het hoort en voor de schijn?
Je hebt geen invloed op wat zij vinden en zeggen. En je man heeft dat ook niet.
Het enige waar hij invloed op heeft is wat hij daarover aan jou vertelt.

Je mag van je man verwachten/eisen dat hij jou niet lastigvalt met de verbale diarree van zijn moeder. Het is zijn familie, zijn keuze en zijn probleem.
Bimi schreef:
04-03-2022 19:02
Als ze bij de kinderen ook zo dominant zijn, kan het best zijn dat die daar op hun tenen lopen. Als zij ook zo gespannen zijn dan doe je ze daar ook geen plezier mee.

Vinden grootouders de kinderen wel leuk of is dat ook omdat het hoort en voor de schijn?
Dat laatste is lastig te zeggen. Ze zeggen namelijk van wel. Maar als het er op aan komt zijn ze er niet voor ze. Bv als ze jarig zijn gaan ze op vakantie. Of als ze ziek zijn komen ze niet langs of bellen de kinderen ook niet.
Ze sparen voor hun andere kleinkinderen maar hier niet.

Zelf denk ik dat het voor de schijn is.
Ginger schreef:
04-03-2022 19:05
Je hebt geen invloed op wat zij vinden en zeggen. En je man heeft dat ook niet.
Het enige waar hij invloed op heeft is wat hij daarover aan jou vertelt.

Je mag van je man verwachten/eisen dat hij jou niet lastigvalt met de verbale diarree van zijn moeder. Het is zijn familie, zijn keuze en zijn probleem.

Je hebt gelijk daarin. Alleen is het lastig omdat hij graag een goede band zou willen. Hij blijft ze kansen geven in de hoop dat het goed komt. En zij blijven steeds doorgaan.
Summerlove4567 schreef:
04-03-2022 14:57
Ik zou dat ook goed vinden. Dat is duidelijk. Maar ik zou dan andersom ook niets meer verwachten dan. En dat gebeurt dan nog wel. Er wordt ons dan kwalijk genomen dat ze kind niet zien.
Of dat we niet bij familie dingen zijn.
Sja sorry maar mij boeit het echt heel weinig als mensen die ik niet leuk vindt mij iets kwalijk nemen. Ik ben echt veel duidelijker hierin denk ik dan jij. Als ik vind dat mensen mij niet leuk behandelen dan ga ik geen moeite doen voor contact. En als ze mij dan stom vinden dan is dat niet mijn probleem. Ik vond die mensen toch al niet leuk dus waarom zij het mij interesseren of ze mij iets kwalijk nemen? Mensen die liegen en allerlei verwijten naar me gooien hoef ik helemaal niet in mijn leven. Ik had al lang tegen man gezegd dat ik er klaar mee was en hij lekker zelf het contact met ouders mocht regelen. Waarom zou ik mij blootstellen aan zoveel drama? Graag of niet toch?

Verder lees ik dat je vindt dat het hoort en dat familie belangrijk is. Wie zegt dat iets hoort? Ik doe nooit iets omdat het hoort. Ik vind dat ook echt een stomme reden. En ja familie is belangrijk maar familie is geen reden om iemand slecht te behandelen. Zoals gezegd hoef ik geen liegende en verwijtende mensen in mijn leven. Maakt niet uit wie dat is.

Verder had ik al lang geen moeite gedaan hoor met die mails. Ik had gewoon gevraagd of ze soms last hadden van dementie ofzo en dat ze lekker tegen een ander mogen klagen. En als ze hadden geklaagd dat ik ergens niet aan gedacht had ik gewoon gezegd dat dat klopt, dat ik liever dingen onthou van mensen die ook leuk zijn tegen mij en van mensen die belangrijk zijn voor mij en dat zijn zij dus niet.

Het komt misschien niet zo over maar over het algemeen ben ik heel lief en ben ik altijd heel aardig en begripvol naar mensen. Maar ik heb wel duidelijk een grens. Dit soort mensen met zo een houding die knip ik uit mijn leven. Ik besteed mijn energie liever aan leuke mensen. En ja dan ben ik ook hard. Want ik hou niet van spelletjes of moeilijk gedoe. Als ik iemand niet moet dan zeg ik dat en dan weet diegene dat en ook waarom. En ik ga niet in discussie. Waarom doe je hier zo veel moeite voor en waarom laat je deze mensen je leven en humeur beïnvloeden?
Summerlove4567 schreef:
04-03-2022 18:25
Dat wil mijn man niet. Hij wil dat het hele gezin geaccepteerd wordt en niet alleen de kinderen. Hij wil niet alleen met kinderen daar naartoe gaan.
Sja dan had mijn man dus gewoon pech gehad. Als ik niet wil gaan dan ga ik niet. Ik ben niet zijn aanhangsel. Hij kan zelf beslissen of hij gaat of niet toch?
abracadabra schreef:
04-03-2022 19:51
Sja sorry maar mij boeit het echt heel weinig als mensen die ik niet leuk vindt mij iets kwalijk nemen. Ik ben echt veel duidelijker hierin denk ik dan jij. Als ik vind dat mensen mij niet leuk behandelen dan ga ik geen moeite doen voor contact. En als ze mij dan stom vinden dan is dat niet mijn probleem. Ik vond die mensen toch al niet leuk dus waarom zij het mij interesseren of ze mij iets kwalijk nemen? Mensen die liegen en allerlei verwijten naar me gooien hoef ik helemaal niet in mijn leven. Ik had al lang tegen man gezegd dat ik er klaar mee was en hij lekker zelf het contact met ouders mocht regelen. Waarom zou ik mij blootstellen aan zoveel drama? Graag of niet toch?

Verder lees ik dat je vindt dat het hoort en dat familie belangrijk is. Wie zegt dat iets hoort? Ik doe nooit iets omdat het hoort. Ik vind dat ook echt een stomme reden. En ja familie is belangrijk maar familie is geen reden om iemand slecht te behandelen. Zoals gezegd hoef ik geen liegende en verwijtende mensen in mijn leven. Maakt niet uit wie dat is.

Verder had ik al lang geen moeite gedaan hoor met die mails. Ik had gewoon gevraagd of ze soms last hadden van dementie ofzo en dat ze lekker tegen een ander mogen klagen. En als ze hadden geklaagd dat ik ergens niet aan gedacht had ik gewoon gezegd dat dat klopt, dat ik liever dingen onthou van mensen die ook leuk zijn tegen mij en van mensen die belangrijk zijn voor mij en dat zijn zij dus niet.

Het komt misschien niet zo over maar over het algemeen ben ik heel lief en ben ik altijd heel aardig en begripvol naar mensen. Maar ik heb wel duidelijk een grens. Dit soort mensen met zo een houding die knip ik uit mijn leven. Ik besteed mijn energie liever aan leuke mensen. En ja dan ben ik ook hard. Want ik hou niet van spelletjes of moeilijk gedoe. Als ik iemand niet moet dan zeg ik dat en dan weet diegene dat en ook waarom. En ik ga niet in discussie. Waarom doe je hier zo veel moeite voor en waarom laat je deze mensen je leven en humeur beïnvloeden?
Mijn man denkt dat familie voor kind belangrijk is. Ik denk ook dat familie belangrijk is maar niet op deze manier. Ik denk dat op deze manier familie niets toevoegt.

Eigenlijk moet ik op al je antwoorden zeggen dat mijn man de reden is van het contact. Hij geeft ze steeds kansen in de hoop dat het goed komt.

Verder heb je helemaal gelijk met je post.
abracadabra schreef:
04-03-2022 19:53
Sja dan had mijn man dus gewoon pech gehad. Als ik niet wil gaan dan ga ik niet. Ik ben niet zijn aanhangsel. Hij kan zelf beslissen of hij gaat of niet toch?
Hij kan zelf gaan inderdaad. Maar elke keer als hij iets doet wat zij niet leuk vinden krijg ik daar de schuld van. Op die manier blijft de frustratie. Dus als man daar alleen naartoe gaat daar is het niet mee opgelost.
Maar wat maakt het je uit dat jij daar de schuld van krijgt? Je vindt ze toch al niet leuk. Waarom is hun mening dan belangrijk?

Weet je, je hebt twee keuzes: je geeft je man zijn zin en hebt al deze negatieve shit in je leven of je geeft jezelf je zin en gaat niet meer mee. En vertel je je man dat je niet zit te wachten op de mening van je schoonouders daarover die via je man weer bij jou komt.

Jullie willen allebei iets wat er niet is. Tijd om iets te zoeken wat er wel is.
Summerlove4567 schreef:
04-03-2022 10:00
Het zijn 2 personen die dat zo doen. Zij spannen anderen voor de kar om gelijk te halen.
Ze brengen dingen ook heel anders dan hoe ze zijn. Ze doen net alsof ze heel begaan zijn bv. Terwijl dat niet zo is. Maar brengen dit zo naar de buitenwereld.

Omdat het contact heel slecht is hebben ze ook weinig contact met mijn kind. En daar gaat het ze om. Andere mensen/familie vinden het belangrijk voor mijn kind dat het contact goed komt. Maar dat is niet fijn als je zo slecht behandeld wordt. Alleen de dingen die zij doen dat houden ze achter.
Ik zou tegen die mensen zeggen dat het niet goed is voor mijn kind om te zien dat zijn/haar moeder onredelijk behandeld wordt, en dat ze zich niet moeten bemoeien met mijn keuzes. Ze kunnen het respecteren of wegblijven.
dannas schreef:
04-03-2022 20:37
Maar wat maakt het je uit dat jij daar de schuld van krijgt? Je vindt ze toch al niet leuk. Waarom is hun mening dan belangrijk?

Weet je, je hebt twee keuzes: je geeft je man zijn zin en hebt al deze negatieve shit in je leven of je geeft jezelf je zin en gaat niet meer mee. En vertel je je man dat je niet zit te wachten op de mening van je schoonouders daarover die via je man weer bij jou komt.

Jullie willen allebei iets wat er niet is. Tijd om iets te zoeken wat er wel is.
Dit inderdaad!
Ginger schreef:
04-03-2022 23:00
Dit inderdaad!
Als ik niet mee ga lost dat niet iets op. Want zij blijven op man inpraten en hij is daar gevoelig voor.
Dus dan vindt hij steeds dat ze een kans verdienen. En als ik dat niet wil zegt hij dat ik niet meewerk.
Die kans hebben ze al gehad en verpest.
Waarom hebben zij recht op veel kansen ten koste van jou?
Summerlove4567 schreef:
05-03-2022 10:57
Als ik niet mee ga lost dat niet iets op. Want zij blijven op man inpraten en hij is daar gevoelig voor.
Dus dan vindt hij steeds dat ze een kans verdienen. En als ik dat niet wil zegt hij dat ik niet meewerk.
Ik zou heel duidelijk zijn tegen mijn man, ik werk nog 1x mee aan dit traject wat jullie lioen met de bemiddelaar en als dat niet werkt heel duidelijk zeggen dar het voor jou genoeg is. Jij mag gaan met de kinderen maar voor mij is het nu genoeg. Hij hoeft er dus niet meer bij je op terug te komen om contact te herstellen. Genoeg kansen gehad en nu is het klaar dus hij mag gaan maar verder wil je er niks meer over horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven