Met een knal een k.tjaar uit!

01-01-2010 03:50 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Nou... en een knal is het geweest; ruzie, pijn (lichamelijk, geestelijk), maar ook buiten... een schuurtje dat lekker knalde door vuurwerk, waardoor de brandweer moest komen.

Zelf heb ik het afgelopen jaar behoorlijk veel voor de kiezen gehad, ben in de ziektewet gekomen door een ongeluk, daaraan heb ik een spierziekte (spierdystrofie) aan over gehouden. Afgelopen week een miskraam... heb wel een vriend die me zoveel mogelijk probeert te steunen. Tot vanavond dan; enorme ruzie. Vriend had lekker eten gekocht, een toetje, ijs waarvan hij niet wist dat ik ze beiden niet lust (een van de dingen die we toevallig nog niet van elkaar wisten.) Ik floepte eruit, oh dat lust ik niet, niet geirriteerd of zo, omdat ik wist dat hij er zo'n moeite voor had gedaan. Hij reageerde hierop door te zeggen; tja dan heb je denk ik een beetje pech gehad. Ik zei hierop weer; blijkbaar (niet met een bepaalde intentie, maar gewoon als constatering, er was voor mij niets aan de hand), waarop mijn mond openvloog toen hij eruit floepte; jezus, neem toch niet zo'n slachterofferrol aan!

Ik ben hier best een beetje van geschrokken, deze opmerking sloeg als tiet op kaar, nergens op. Ja, er zijn de laatste tijd wat vaker lichte spanningen tussen ons, omdat erg veel in het huishouden op hem neer komt, hij werkt daarnaast fulltime, mijn ziekte en nog wat andere dingen. Maar we kunnen hier altijd goed over praten, zijn ook erg naar elkaar toegegroeid, en hebben het verder binnen de omstandigheden prima.

Ik besef me dat het waarschijnlijk wel spanningen zijn die er nu een beetje uitkomen, bij hem, en nu ook bij mij, schoot helemaal vol want hij heeft me wel gekwetst met deze opmerking. Heb al veel pijn, ben erg moe door wat er de laatste weken is gebeurd, en dan komt er dit nog bij. Mijn emmertje liep even over.

Hij schrok er zelf ook van en heeft meteen zijn excuses aangeboden, maar helaas was de toon voor de rest van de avond/ nacht wel gezet.

Met een knal een kutjaar uit.....nou hopelijk wel een beter jaar in!

Zo lucht in ieder geval op dit eventjes van me af te schrijven, me er van bewust zijnde dat ik de laatste tijd best veel topics heb gestart... .... in ieder geval bedankt voor de mensen die de moeite nemen dit topic te lezen!
Doet de u van k.tjaar in de titel het niet meer? Of was dat een hoofdletter?

Ik hoop dat het komende jaar een fijn jaar zal zijn voor je.

Zelf loop ik zo te piekeren dat ik niet kan slapen. Sinds deze week staat hier de wereld op zijn kop. De kans dat het volgend jaar beter wordt dan nu is dus vrij groot
@ yette, Oeps, een foutje van mij die u....wilde niet meteen zo volledig grof zijn met mijn topictitel, vandaar...

Oh niet leuk dat je zo aan het piekeren bent, hopelijk staat de wereld niet ontzettend negatief voor je op de kop? Veel sterkte in ieder geval, hier kan ik ivm pijn en niet werkende medicijnen niet slapen... Ben wel moe.....
Wat naar. Is er iets te doen tegen die pijn?

Ik pieker me suf over mijn oudste van twaalf. Hij heeft een hele medische geschiedenis, maar het ging net goed. En nu heeft hij sinds dinsdag ineens epileptische aanvallen. We zijn vandaag dus in de epilepsiekliniek geweest.

Ga trouwens toch maar naar bed. Slapen lukt daar niet, maar hier zeker niet

Sterkte!
Jeetje, naar om te horen zeg! Hopelijk gaat het nu weer iets beter met hem?

Tja ik heb zware medicatie tegen de pijn, maar die hebben tot nu toe nog niet aangeslagen. Moet volgende week weer terug naar de pijnpoli, ben benieuwt wat ze dan zullen zeggen. Voor nu, alsnog een goede ''nacht'rust!
Waren er ook leuke dingen waar je op terug kon kijken van het afgelopen jaar?
Vast wel, alleen overheerst het andere nu momenteel vooral , tis vooral veel in korte tijd.
en nu mn bedje in..
@wopper, sta even stil bij t feit dat je net een miskraam achter de rug hebt.. al die hormonen zijn uit balans, dat heeft echt even de tijd nodig om weer goed te komen, los van t feit dat je natuurlijk al geen gezond lichaam hebt!!

Maar goed dat je t positief bekijkt en dat je verwacht dat dit jaar alleen maar beter worden kan! Enne je hebt natuurlijk altijd 2011 nog he
Ik hoop echt dat het jaar beter voor je wordt! Ik ben juist een beetje bang voor 2010, omdat het voor ons financieel heel moeilijk wordt. Maar ik leef maar van dag tot dag, wie weet valt het mee.
dat lust ik niet ...en blijkbaar wel......zijn ook geen leuke opmerkingen

en jij maakt het mee...maar hij ook

ik.. ik ...lees ik vnm uit je stukje
Hij heeft zijn excuses aangeboden. Hebben jullie ook gesproken over de achtergrond van zijn opmerking? Jij zegt dat er slechts lichte spanningen zijn en dat jullie naar elkaar toegroeien. Is dat ook zijn mening?
Naar mijn ervaring flappen mensen er meestal niet zomaar iets uit, wat er niet in zit komt er ook niet uit. Lijkt me wel belangrijk dat er gesproken gaat worden, waarbij hij echt kan en mag zeggen wat hij echt denkt, zonder bang te zijn om jou gruwelijk te kwetsen. Anders blijven er dingen broeien en dat is nooit goed.

Een heel fijn 2010 toegewenst, en dat het maar net zo mooi mag worden als dat 2009 rot is geweest
quote:wuiles schreef op 01 januari 2010 @ 10:59:

Hij heeft zijn excuses aangeboden. Hebben jullie ook gesproken over de achtergrond van zijn opmerking? Jij zegt dat er slechts lichte spanningen zijn en dat jullie naar elkaar toegroeien. Is dat ook zijn mening?Mee eens. Het ijzer smeden wanneer het nog heet is (of hoe de uitdrukking ook mag zijn) en er samen over praten. Ja, zijn opmerking heeft jou gekwetst maar vergeet alsjeblieft ook niet dat hij een mens met gevoelens is. Dit bedoel ik niet onaardig maar zijn welzijn is net zo belangrijk als die van jou. Zoals ik begrijp, is zijn steun aan jou onvoorwaardelijk. Doe hem dezelfde handreiking.
Ja, inderdaad ijzer smeden wanneer heet, dan is het ook nog makkelijk op te lossen, zeker als het je hormonen zijn die hierin een rol spelen, maar dat weet ik niet omdat ik de achtergrond van het contact met hem verder niet ken.

Wat klote van je miskraam. Ik sluit me qua wensen voor 2010 aan bij Minny, mooi gezegd.
Je vriend zorgt voor lekker eten en een lekker toetje. Hij wil iets liefs doen, iets om te laten zien dat hij aan je denkt en om je geeft.

En wat doe jij? Met 2 kille woorden ben je volkomen over zijn intentie heen gewalst.

Ja, je hebt e.e.a. meegemaakt het afgelopen jaar. Je vriend daarmee dus ook. Of denk je dat je partner niet ook wat te verstouwen krijgt wanneer zijn vriendin een ongeluk krijgt en daar letsel aan overhoudt? Of als ze een miskraam krijgt?

Hij probeert iets liefs te doen. Jij doet helemaal niet lief en dat moet hij maar begrijpen. En wat begrijp jij dan van zijn tegenslag dit jaar? Je hoeft je eigen leed niet te bagatelliseren. Maar je hoeft ook niet je eigen leed boven dat van hem te stellen.
quote:Omen schreef op 01 januari 2010 @ 12:11:

Je hoeft je eigen leed niet te bagatelliseren. Maar je hoeft ook niet je eigen leed boven dat van hem te stellen.Dat vind ik een mooie uitdrukking.
In plaats van blij te zijn met je vriend die je steunt, die lief voor je is, die je wil verwennen en jij verpest de hele avond door zo te reageren op een uitval van hem?

Hij heeft gelijk, hou op met dat slachtoffer spelen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Omen schreef op 01 januari 2010 @ 12:11:

Je vriend zorgt voor lekker eten en een lekker toetje. Hij wil iets liefs doen, iets om te laten zien dat hij aan je denkt en om je geeft.

En wat doe jij? Met 2 kille woorden ben je volkomen over zijn intentie heen gewalst.

Ja, je hebt e.e.a. meegemaakt het afgelopen jaar. Je vriend daarmee dus ook. Of denk je dat je partner niet ook wat te verstouwen krijgt wanneer zijn vriendin een ongeluk krijgt en daar letsel aan overhoudt? Of als ze een miskraam krijgt?

Hij probeert iets liefs te doen. Jij doet helemaal niet lief en dat moet hij maar begrijpen. En wat begrijp jij dan van zijn tegenslag dit jaar? Je hoeft je eigen leed niet te bagatelliseren. Maar je hoeft ook niet je eigen leed boven dat van hem te stellen.

Prachtig gezegd, helemaal mee eens.

Ik zou dat toetje gewoon opeten.
En je kunt helemaal niets positiefs uit 2009 bedenken??
Denk dat zijn opmerking meer kwam door opgekropte emoties van het afgelopen jaar, omdat hij meer met jou en jouw welzijn bezig is geweest, dan dat van zichzelf. Daar waren de omstandigheden natuurlijk ook naar in jullie geval, maar dan nog. Jij flapt eruit dat je dat niet lust, en hij flapt eruit wat hem misschien al langer dwars zit. Ik zou dit niet negeren als ik jou was, daardoor wordt de opkropping waarschijnlijk alleen maar erger. Want nu draaide het wederom om jouw gevoel en hij die jou trooste, ipv de reden waarom hij dat zei.

Probeer er een mooi jaar van te maken, samen. Waarin het om jullie allebei draait, voor zover dat mogelijk is
quote:minny schreef op 01 januari 2010 @ 13:43:

Ik zou dit niet negeren als ik jou was, daardoor wordt de opkropping waarschijnlijk alleen maar erger. Want nu draaide het wederom om jouw gevoel en hij die jou trooste, ipv de reden waarom hij dat zei.
.
quote:lindy schreef op 01 januari 2010 @ 13:48:(kan er over meepraten, zat gisteren bij een vriendin d'r feestje, waar een vage huisgenote van haar die ik nauwelijks ken om twaalf uur in huilen uitbarstte omdat ze eigenlijk altijd depressief is, Waarom weet niemand, maar het is áltijd -ongevraagd- het onderwerp van gesprek. Gezellig hoor, maar niet heus.)OT: Dat is het moeilijkst; wanneer mensen niet (kunnen) vertellen waarom ze zich zo voelen. Als omgeving voel je je radeloos en weet niet wat te doen of zeggen, maar degene om wie het gaat blijft wel "center of attention" (bedoeld dan wel onbedoeld).
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven