Met het risico dat ik nu gekielhaald word...

03-10-2008 15:36 256 berichten
... maarreh, hebben jullie ook wel eens het gevoel dat er op dit forum dames zijn die - nadat een moeizame relatie stuk is gegaan - wel héél makkelijk concluderen dat ze met een narcist/ borderliner/ psychopaat/ pathologische leugenaar of anderszins geflipte mafketel te maken hadden gehad?

Ik wel, als ik eerlijk ben.
Alle reacties Link kopieren
Yep, ik ook. Is vast een stuk beter te verteren dan dat hij gewoon niet verliefd was of dat de liefde gewoon over was.
Am Yisrael Chai!
Nou, misschien is dat ook wel zo...ben de laatste jaren ook niet bepaald normale mannen tegengekomen... duz...

Die van mij waren overigens alleen maar geflipte mafketels en gelukkig niet psychotish oid. Gelukkig maar, ben zelf al een beetje gek, kan ik er niet bij hebben
You Backstabbing Verrader!

Helemaal met je eens. De psychologie van de koude grond vliegt je om de oren. Maar het is natuurlijk ook niet zo confronterend als je al je relatie-ellende kunt weg "diagnosticeren" naar je ex. Verbeter de wereld....
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ja, denk ik ook Lad. Voornamelijk vrouwen zijn heel goed in het overanalyseren van iemands gedrag. Meeste mannen denken: boeiuh, en kruipen weer op een ander.
Mee eens

Ik vind mijn ex gewoon een eikel
Ik ook. Maar dit is al héél vaak ter sprake gekomen. Er zijn nou eenmaal mensen die gek zijn op zelf diagnoses verzinnen.

Past ook wel een beetje bij de tijdsgeest. Niemand heeft meer een rotdag, nee, men is depressief. Kinderen zijn niet meer druk, maar adhd, en als je niet houdt van verandering of nogal op jezelf bent heb je vast iets in het autistische spectrum.
.
Jaaaa, helemaal eens! Gewoon "het was een lul" of "we zijn uit elkaar gegroeid" is er niet meer bij tegenwoordig, er moet altijd maar een reden zijn. Vrouwen denken teveel na over alles, net als Digitalis al zei. Doe ik ook trouwens hoor.
Ja, dat denk ik in sommige gevallen ook. En niet alleen hier, ik hoor het irl ook om me heen. Dan heeft de man nog issues uit zijn jeugd die hij eerst moet oplossen voor hij een relatie kan aangaan of bindingsangst of whatever. Jaren geleden zei mijn broer een keer tegen me, weet je als een man zegt dat hij niet weet wat of hij wel een relatie met je wil of dergelijke, dan betekent dat gewoon dat hij niet genoeg van je houdt.

Ik zou dan ook niet iets beginnen met iemand die zo moeilijk doet, graag of niet hoor.
Cum non tum age
quote:Margaretha2 schreef op 03 oktober 2008 @ 15:42:

Niemand heeft meer een rotdag, nee, men is depressief. Kinderen zijn niet meer druk, maar adhd, en als je niet houdt van verandering of nogal op jezelf bent heb je vast iets in het autistische spectrum.Vergeet HSP niet!
Al moet ik wel zeggen dat ik het met Savannah eens ben dat er verdomd weinig normale mannen zonder issues rondlopen. Mannen zijn ook zeikerds hoor, ze hebben allemaal bindingsangst, zijn genaaid/bedrogen/erin geluisd/diep gekwetst door een heks van een ex, zijn nog niet toe aan iets vasts, moeten hun jeugdtraumas verwerken...

Pfff, van de meeste mannen met hun psychologische geneuzel word ik ook doodmoe. Daarom date ik maar gewoon niet, want het lijkt wel of heel Nederland bij de shrink hoort.

(Ik had ooit in een profiel op een datingsite staan "als ik shrink wilde worden, had ik wel psychologie gestudeerd" , daarmee bedoelde ik dat ik echt geen zin had in dat gejammer. Nou, je wil niet weten hoe veel kwaaie reacties ik daarop kreeg, echt honderden van mannen die me (nog net niet) de huid volscholden. Tja, ik dacht dat daten en verliefd worden om fun draaide, maar jezusmina, je voelt je een halve psychiater als je al die verhalen aan moet horen.)
Am Yisrael Chai!
Ohja Ainne, die is nog wel het ergst. Tenenkrommend. HSP! Klinkt als een promotie, maar dat kunnen we nou niet echt zeggen he...
Misschien FV, omdat je als je shrink wil worden geneeskunde moet studeren?
Wel een beetje mee eens. Het probleem is vaak relatieverslaving. Maar het is nu eenmaal zo dat vrouwen zonder die verslaving een narcist of andere vent met onmogelijke issues al snel de deur wijzen. De anderen blijven eraan hangen en gaan dan discussieren over hém. Dus er is wel een verband.
.
Ohja k vind het trouwens opvallend dat écht neit alleen de mensen met liefdesverdriet dat doen, heel vaak zijn het volgens mij juist andere forummers.

Iemand opent een topic met een probleem en vervolgens kom je dan reacties tegen als Nou... dit heeft toch wel héél veel weg van een pathologische leugenaar, kom meeschrijven op ons ben jij ook slachtoffer van een pathologische leugenaar topic! Of: oh ik zit hier echt met kippenvel achter de pc, akelig hoezeer dit overeenkomt met mijn narcistische ex! Daar kan je meer over lezen op het topic heb jij ook een narcistische ex.
Hmm Impala, daar zit wat in ja. Ze krijgen bij mij niet eens meer de kans. Als ze niet normaal kunnen praten, respect kunnen tonen etc. gaan ze maar lekker een vrouw zoeken die ze wel accepteert
Whatever, ik wou het sowieso niet worden, maar man oh man, of het nou een gewone date met iemand die je irl tegenkomt of via een datingsite, de eerste date zit je al begrijpend te knikken en meelevend "nou, poehpoeh, da's inderdaad heel erg voor je" te zeggen.

Wat is er gebeurd met "bewaar de drama's voor later" zoals je dat vroeger als puber leerde uit de Cosmo?

Zit ik daar braaf mijn dooie moeder en mijn lul van een ex te bewaren voor later, kan ik de hele avond naar zíjn problemen zitten luisteren. Ik wil gewoon bowlen, slempen, filmpje kijken, happie eten, voor mijn part kantklossen of paintballen, misschien beetje zoenen, beetje neuken, maar het lijken elke keer wel sessies zonder dat ik ervoor betaald krijg.

Echt, die mannen zijn ook een drama hoor.
Am Yisrael Chai!
quote:Lad schreef op 03 oktober 2008 @ 15:36:

... maarreh, hebben jullie ook wel eens het gevoel dat er op dit forum dames zijn die - nadat een moeizame relatie stuk is gegaan - wel héél makkelijk concluderen dat ze met een narcist/ borderliner/ psychopaat/ pathologische leugenaar of anderszins geflipte mafketel te maken hadden gehad?

.....ehh, ze zullen er vast zijn, maar ze vallen me niet zo op. Wie me wél opvallen zijn de dames die na een moeizame/schadelijke relatie nog tijden bezig blijven met wat hem bezielde en waarom hij zo deed en wat ie dan zei en waar ie dan spijt van had undsoweiter.... Dan denk ik, heb je nog niet genoeg tijd verklooid aan deze luldebehanger, ga wat leuks den met de rest van je leven.
Haha, nee de ergste Digi, die kwam hier een paar jaar geleden voorbij.

Ik ben de minnares van een getrouwde man, hij wil wel met mij verder, maar hij kan niet bij zijn vrouw weg, want hij heeft PDD Nos en kan niet tegen vernadering.

Ik ben krap twee jaar geleden gedumpt door mijn vriendin. Totaal onverwacht, zonder al te duidelijke uitleg. Ik zou het zelf nooit uit hebben gemaakt (hoewel het achteraf voor mij ook wel goed is geweest, maar dat wist ik toen niet). Ik was er kapot van. Mijn hele toekomstbeeld lazerde in elkaar.

Ik heb besloten dat ik haar niet meer wilde zien. Niet omdat ik boos op haar was, maar uit zelfbescherming. Ik vond dat de manier waarop het was geëindigd geen goed vertrekpunt was voor iets als een gelijkwaardige vriendschap. Vrienden blijven... Dat kun je doen als je allebei vond dat het niet goed meer ging en (min of meer) samen hebt besloten dat het moest stoppen. Dan nóg zou het geloof ik mijn keuze niet zijn om elkaar te blijven spreken, maar ik kan het me in die situatie wel voorstellen dat je dat wel doet.

Nou ja, kortom: erg, erg zware tijd gehad.

Maar om nou te zeggen dat ik haar nu een geschift, gestoord wijf vind... Nee. Waarom in godsnaam? Ik merkte dat mensen om me heen ineens kwaad over haar gingen spreken: ze zou egoïstisch zijn, 'de weg kwijt', een 'probleem hebben met overgave' en zó'n enorme bindingsangst hebben dat ze er hulp voor zou moeten zoeken, etc. etc.

Ik heb dat altijd met kracht van de hand gewezen. Had ik helemaal niet nodig. Die meid weet prima wat ze doet, daar ben ik van overtuigd. Nooit bang geweest om dappere, drastische besluiten te nemen - nou, dit was er ook zo één, zij het ten koste van mij. Ze is lang verliefd op me geweest, maar op zeker moment niet meer. Achteraf had ik dat kunnen merken aan haar iets afstandelijker gedrag, maar dat zag ik toen niet. Ze heeft een paar maanden gepiekerd en besloten ermee te stoppen. Ze wilde verder zonder mij - en dat is haar goed recht.

Da's pijnlijk, hard en héél moeilijk te verteren. Accepteren dat de belangrijkste persoon uit je leven jou niet meer zo leuk vindt als vroeger, en in elk geval niet leuk genoeg om de toekomst mee tegemoet te gaan, is één van de moeilijkste dingen om weg te slikken.

Maar ik voel absoluut niet de behoefte om haar gedrag en karakter nu helemaal tot moes te analyseren en op zoek te gaan naar symptomen van gekte, labiliteit of wat dan ook. Ik kan nu eenmaal moeilijk iemand verplichten om mij voor de rest van haar leven de leukste man van de wereld te vinden.

Ik wil niet bagatelliseren wat ik toen heb doorgemaakt (het verdriet was echt enorm), maar langzaam maar zeker wordt het toch gewoon een typisch geval van shit happens... Niet per definitie nodig om iemand tot mafkees uit te roepen.
O, zijn mannen die Vivavrouwen in de steek laten niet per defintie gestoord?

Een lot uit de loterij, zo'n Vivavrouw. Aan onszelf kan het dus echt nooit liggen. Conclusie: met hem is iets goed mis.

ff serieus: de saaie 'we werder meer broer en zus'-verhalen zijn misschien minder de moeite waard om een topic te openen? En de splinter in andermans ogen is altijd groter dan de balk in je eigen kijkertjes...
quote:Margaretha2 schreef op 03 oktober 2008 @ 15:53:

Ohja k vind het trouwens opvallend dat écht neit alleen de mensen met liefdesverdriet dat doen, heel vaak zijn het volgens mij juist andere forummers.

Iemand opent een topic met een probleem en vervolgens kom je dan reacties tegen als Nou... dit heeft toch wel héél veel weg van een pathologische leugenaar, kom meeschrijven op ons ben jij ook slachtoffer van een pathologische leugenaar topic! Of: oh ik zit hier echt met kippenvel achter de pc, akelig hoezeer dit overeenkomt met mijn narcistische ex! Daar kan je meer over lezen op het topic heb jij ook een narcistische ex.

Goeie imitatie! Ik hoor het stemmetje er in mijn hoofd bij!
Am Yisrael Chai!
FV, zoek jongere mannen
quote:Margaretha2 schreef op 03 oktober 2008 @ 15:53:

Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven