Met het risico dat ik nu gekielhaald word...

vrijdag 3 oktober 2008 om 15:36
... maarreh, hebben jullie ook wel eens het gevoel dat er op dit forum dames zijn die - nadat een moeizame relatie stuk is gegaan - wel héél makkelijk concluderen dat ze met een narcist/ borderliner/ psychopaat/ pathologische leugenaar of anderszins geflipte mafketel te maken hadden gehad?
Ik wel, als ik eerlijk ben.
Ik wel, als ik eerlijk ben.
woensdag 8 oktober 2008 om 10:12
Ben het met Lad eens maar ik heb meer moeite met het ellenlange geannalyseer van wat er nu weer gebeurd is en hoe men zich daarbij voelde, gevoeld had kunnen hebben of hoe hij zich erbij zou kunnen voelen. Wat de bedoeling was of zou kunnen zijn en wat hij er waarschijnlijk bij dacht!!!
Oh ja en forummers die hun partner dan omschrijven als meneer trek ik ook slecht.
Ik denk dat het plakken van labels van stoornissen (terecht of niet) ook een manier KAN zijn om je eigen wereld overzichtelijk en veilig te houden.
Of is dat op zich al een afwijking???
Oh ja en forummers die hun partner dan omschrijven als meneer trek ik ook slecht.
Ik denk dat het plakken van labels van stoornissen (terecht of niet) ook een manier KAN zijn om je eigen wereld overzichtelijk en veilig te houden.
Of is dat op zich al een afwijking???
woensdag 8 oktober 2008 om 18:47
woensdag 8 oktober 2008 om 20:18
Dat is wel erg, Yellowlove -grijns-
Mevrouwdekees, voordat ik dit exemplaar ontmoette had ik honest to god nog niet van persoonlijkheidsstoornissen gehoord. Dit toch ondanks dat er mij één was toegekend -ik heb de titel voor kennisgeving aangenomen en niet begrepen dat dat méér was dan een karakteromschrijving-
Depressies, overspannenheid, minderwaardigheidscomplex. Dat waren woorden die ik kende. Er is een wereld voor me opengegaan toen ik eerst over borderline wat artikeltjes las en later me voor de lol ging inlezen in de psychatrie.
Mevrouwdekees, voordat ik dit exemplaar ontmoette had ik honest to god nog niet van persoonlijkheidsstoornissen gehoord. Dit toch ondanks dat er mij één was toegekend -ik heb de titel voor kennisgeving aangenomen en niet begrepen dat dat méér was dan een karakteromschrijving-
Depressies, overspannenheid, minderwaardigheidscomplex. Dat waren woorden die ik kende. Er is een wereld voor me opengegaan toen ik eerst over borderline wat artikeltjes las en later me voor de lol ging inlezen in de psychatrie.
woensdag 8 oktober 2008 om 20:22
donderdag 9 oktober 2008 om 08:41
quote:yellowlove schreef op 08 oktober 2008 @ 18:47:
Sorry, maar ik was redelijk geschokt net. Mijn vriend, OM, kwam net de kamer binnenlopen, dat ik echt naar iets moest kijken.
Naief als ik ben huppelde ik achter hem aan, en moest ik kijken naar de grootste bolus die hij ooit gedraaid had.
WTF?
Dit lijkt mij een duidelijk geval van een stoornis
Sorry, maar ik was redelijk geschokt net. Mijn vriend, OM, kwam net de kamer binnenlopen, dat ik echt naar iets moest kijken.
Naief als ik ben huppelde ik achter hem aan, en moest ik kijken naar de grootste bolus die hij ooit gedraaid had.
WTF?
Dit lijkt mij een duidelijk geval van een stoornis
donderdag 9 oktober 2008 om 15:51
@ Mamzelle, tja ik las de PSY (een of ander vakblad voor de Psychiatrie) toen ik 10 was, en wist op mijn twaalfde toch iig wel wat schizofreen zijn, een psychose, autisme inhielden, een stuk of wat efficiente wijzen om zelfmoord te plegen en dat het wel bijzonder dom is om je polsjes overdwars door te snijden. Vond dat ook niet eens luguber. Las in de pubertijd Jan Rap en zijn maat, Het verotte leven van Floortje Bloem en vast tientallen andere boeken waarin geheel of gedeeltelijk aan allerlei stoornissen en verslavingen gerelateerd werd.
Misschien was ik er vroeg bij maar als alleen al 1 op de 100 mensen schizofreen is kun je toch moeilijk om de psychiatrie heen.
@ Yellowlove; gepreoccupeerd zijn met poep? Ik zeg in de anale fase blijven hangen! Ontwikkelingspsycholoog op zijn dak sturen, dat zal hem leren!
Misschien was ik er vroeg bij maar als alleen al 1 op de 100 mensen schizofreen is kun je toch moeilijk om de psychiatrie heen.
@ Yellowlove; gepreoccupeerd zijn met poep? Ik zeg in de anale fase blijven hangen! Ontwikkelingspsycholoog op zijn dak sturen, dat zal hem leren!