Met platonische vriend op vakantie

24-12-2009 13:15 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog een topic van mij....

Ik heb een paar maanden een vriend (relatie). Daarnaast heb ik al veel langer een platonische vriend (een man dus ook).

Deze vriend is ooit wel geinteresseerd in me geweest, maar dat is jaren geleden. We hebben nooit gesekst, en zelfs nog nooit gezoend.

Inmiddels speelt er niks (meer) tussen ons (dus ook niet meer van zijn kant, denk ik althans...). Maar we zijn wel heel close, closer dan ooit tevoren. We hebben dus nog niet zo lang geleden het plan opgevat om samen op vakantie te gaan. Dat gaat nu ook gebeuren. In januari gaan we samen 9 dagen naar New York. We zullen dan een hotelkamer delen.

Deze vriend heeft geen vriendin/partner. Mijn eigen vriend heeft er niet zoveel problemen mee. Hij is een beetje van het type "ik vind alles wel best". Bovendien weet hij dat ik eerder al ben benaderd ben door deze man, en dat ik toen geen interesse had. Dus ook in die zin voelt hij zich denk ik weinig bedreigd door mijn platonische vriend.

Maar de buitenwereld reageert hier heel gek op. Veel mensen zeggen "he??!! Je hebt al een vriend, en je gaat dan 9 dagen een hotelkamer delen met een andere man? En dat vindt je vriend goed??? Is hij gek ofzo? Is dat niet de kat op het spek binden?"

Wat vinden jullie? Is het normaal dat ik met een andere man op vakantie wil? En is het normaal dat mijn vriend hier niet jaloers over wil? Kan ik 100% zeker weten dat mijn platonische vriend geen interesse in mij heeft, of is er toch nog een kans dat hij stiekem toch wil nakken? Speel ik met de gevoelens van mijn platonische vriend door met hem op vakantie te gaan? Kunnen mannen en vrouwen uberhaupt vrienden zijn?
Durf je bij hem wel windjes te laten?
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Kun je niet gewoon al je vragen in 1 topic kwijt ipv steeds een nieuwe te openen ?

Maakt het uit of het wel of niet normaal is?

Als jij er behoefte aan hebt en die vriend ook en het is voor jullie allemaal prima, dan ga je toch gewoon lekker!
Laat de buitenwereld lekker zeuren. Zolang jullie zelf weten hoe het zit, en je vriend je vertrouwt is er niets aan de hand.
@Stroller: eh, nee.... het gaat namelijk om nogal andere onderwerpen.

En ja....sorry hoor. Ik ben hier nieuw, dus heb vandaag pas voor het eerst de kans om mijn vragen te stellen.

Over 2 jaar zal ik echt niet nog steeds elke dag een topic openen.
quote:xDoortjex schreef op 24 december 2009 @ 13:17:

Durf je bij hem wel windjes te laten?Haha, ja... ik denk het wel.
Annemarie... go home. Alstublieft zeg wat een gezeik
Vinden jullie het een slecht teken dat mijn vriend dit okee vindt? Of is enige jaloezie nodig in een relatie?
Ik vind het echt heel knap dat jouw vriend zoveel vertrouwen in je heeft, petje af.

Mijn vriend heeft ook vriendinnen waar hij mee omgaat en er is wel eens een vriendin bij hem blijven slapen, ik zelf had daar wel moeite mee maar weet ook dat als hij wat met haar had willen doen hij daar niet een hele avond en nacht voor nodig had.

Als jij je er goed bij voelt en die vriend duidelijk maakt dat hij echt geen kans maakt, dan moet je gewoon lekker van je trip gaan genieten en je partner nog maar eens een dikke knuffel geven omdat hij zoveel vertrouwen heeft in je.

En laat de rest maar kletsen, als jullie met ze 3e waren gegaan hadden ze daar ook wel opmerkingen over gehad.

Veel plezier
Mijn mening?

Doe lekker wat je wilt doen en maak je niet druk om wat anderen daar van denken.

Jullie willen graag naar New York en je vriend heeft er geen problemen mee. Klaar toch?

Je hoeft aan niemand anders verantwoording af te leggen.

Volg je gevoel, en als je onzeker bent over de gevoelens van je platonische vriend, vraag hem ernaar, hij is toch een vriend van je? Dan moet dat bespreekbaar zijn, lijkt me.

Succes en fijne vakantie
Als beide mannen zich niet druk maken, zou ik dat ook niet doen. Wat boeit het wat de rest van de wereld denkt?

Je kunt overigens inderdaad niet 100% zeker weten of 'platovriend' geen romantische plannen heeft, tenzij je het hem vraagt. Verder weet hij dat je geen interesse hebt, hij weet dat je een vriend hebt, dus spelen met zijn gevoelens doe je in mijn ogen niet. Vraag je het trouwens niet, en probeert hij in NY toch een move te maken, dan wijs jij die toch gewoon heel resoluut af?
ik geloof niet zo in dit soort vriendschappen.... jij kunt het wel allemaal leuk vinden en lekker close zijn, geldt dat ook voor je platonische vriend? Ik geloof daar helemaal niks van... hij is verliefd op je geweest, nu hoeft hij dat natuurlijk niet voor altijd te blijven, alleen geloof ik dan niet in die vrienschappen die dan over blijven...
quote:Annemarie1983 schreef op 24 december 2009 @ 13:21:

Vinden jullie het een slecht teken dat mijn vriend dit okee vindt? Of is enige jaloezie nodig in een relatie?

Jeetje,natuurlijk is dat geen slecht teken ,mannen die niet jaloers zijn zijn zalig !!! Ik geniet daar al ruim 25 jaar van en zou niet anders willen .Dat bezichterige gedoe is in mijn ogen funest .

Fijne vakantie
Als jouw partner hier geen moeite mee heeft, en jij ook niet, wat is het probleem dan?

Dat je je platonische vriend de indrukt geeft dat je hem , eigenlijk, toch wel ziet zitten?

Hij was dus jaren geleden wel in jou geintresseerd, en nu niet meer? Waarschijnlijk sluimert er bij hem nog steeds iet.

De vraag die je je eigenlijk kunt stellen: Welke van deze twee is het best in Trviant?
quote:De vraag die je je eigenlijk kunt stellen: Welke van deze twee is het best in Trviant?en Hans wint de gouden triviant!
Ik merk overigens wel dat ik mijn platonische vriend nu wel aantrekkelijker vind dan eerst...het is nog steeds mijn type niet echt (lichamelijk dan), maar ik voel me wel heel goed bij hem.

Ik denk niet dat ik verliefd terug zal komen uit NY, maar ik vraag me toch wel ergens af of dit ook vanuit mijn eigen perspectief wel verstandig is.
Wanneer jullie er allemaal geen problemen mee hebben: gewoon doen!

In Oz kwam ik 'n jong stel tegen (dacht ik) maar dat waren ook platonische vrienden terwijl hij vrijgezel is en zij thuis 'n vriendje heeft zitten. En zij blijven iets van 10 maanden weg! Overigens was die reis met haar goede platonische vriend al afgesproken voor zij 'n relatie kreeg.
Ik ben vier dagen met z'n tweeen naar Lowlands geweest met een platonische vriend die een relatie had. Dat was er wel een waar ik nooit gevoelens voor had gehad en hij niet voor mij. We deelden een tentje en hadden keurig de bagage in het midden liggen .

Als ik op het Vivaforum lees krijg ik de indruk dat veel mensen dit niet vinden kunnen, maar voor ons allebei, en voor zijn vriendin, was het no problem. Zij wist gewoon dat er niks aan de hand was en wij wisten dat ook. Dan is het alleen maar fijn dat iedereen daar relaxed in is en geen onnodige problemen maakt.

Maar als jij zelf denkt dat je wel gevoelens voor die platonische vriend aan het ontwikkelen bent is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Asinus ad lapidem non bis offendit eundem
Heb je nog mee problemen Annemarie ?

Misschien kun je 1 topic openen: problemen van Annemarie
Aliquando et insanire lucundum est
quote:Lllilaaa schreef op 24 december 2009 @ 13:34:

Ik ben vier dagen met z'n tweeen naar Lowlands geweest met een platonische vriend die een relatie had. Dat was er wel een waar ik nooit gevoelens voor had gehad en hij niet voor mij. We deelden een tentje en hadden keurig de bagage in het midden liggen .

Als ik op het Vivaforum lees krijg ik de indruk dat veel mensen dit niet vinden kunnen, maar voor ons allebei, en voor zijn vriendin, was het no problem. Zij wist gewoon dat er niks aan de hand was en wij wisten dat ook. Dan is het alleen maar fijn dat iedereen daar relaxed in is en geen onnodige problemen maakt.

Maar als jij zelf denkt dat je wel gevoelens voor die platonische vriend aan het ontwikkelen bent is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Hoe kom je daarbij?

Als ik bovenstaande reacties lees komt het er volgens mij op neer dat (bijna) iedereen zich af vraagt waar TO zich druk om maakt...
slotje wegens permaban voor to

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven