Middelbaar verliefd.

05-10-2017 22:58 76 berichten
Na 10 jaar bewust alleen geweest te zijn, rottige scheiding achter de rug, een kind met een alfabet aan etiketjes en een bewuste keuze om geen relatie aan te gaan kwam ik toch iemand tegen waar ik als een blok voor viel.

Nog pril, maar ook zo anders dan toen ik (veel) jonger was. Rustiger, milder en zonder enige haast. We hoeven geen kinderen meer, er hoeft geen samengesteld gezin gevormd, eigenlijk hoeft er niets dan blij zijn met elkaar.

Herkenbaar?
Wat een heerlijk topic!!! Geniet ervan Knuffelheks!!

(en serieus, is 41 al 'middelbaar'?????? O.o )
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn voor je! Heeeel erg van genieten!
Helemaal fijn knuffelheks!
Kastanjez schreef:
06-10-2017 10:59
Wat een heerlijk topic!!! Geniet ervan Knuffelheks!!

(en serieus, is 41 al 'middelbaar'?????? O.o )
Ik ben bijna 50 :proud:
Knuffelheks schreef:
06-10-2017 12:30
Ik ben bijna 50 :proud:
Pfieuw, ik schrok al.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Over voordat het begon, helaas..
Na een voorzichtige start bleek het voor hem toch lastig te accepteren dat ik nog niet direct mijn kinderen in dit verhaal wilde betrekken (lees, bij mij thuis afspreken. Ik heb inwonende kinderen, hij niet).
Jammer, maar helaas.

Ik ben even klaar met daten, vrees ik.
Wat jammer voor je. Ik vind het wel sterk van je dat je ondanks het goede gevoel dat je had, toch grenzen weet te bewaken. :rose:
parbleumondieu schreef:
17-10-2017 00:36
Wat jammer voor je. Ik vind het wel sterk van je dat je ondanks het goede gevoel dat je had, toch grenzen weet te bewaken. :rose:

Mijn kinderen en ik zijn 1 pakketje.
Als iemand dat niet kan accepteren houdt het op. Als die druk al komt na een week of 6 kan ik niet anders dan mijn grenzen aangeven inderdaad.

Mijn voorstel tot een gesprek daarover werd ook niet opgepakt.
Heel jammer inderdaad, want ik vond hem leuk.
Er hoeft geen samengesteld gezin gevormd zei je... Klopt dan toch niet helemaal?
Toch jammer... sterkte
Hadewychh schreef:
17-10-2017 00:45
Er hoeft geen samengesteld gezin gevormd zei je... Klopt dan toch niet helemaal?
Toch jammer... sterkte
Ik denk dat we het daar wel over eens waren.
Maar dat ik hem hier ook niet, nu al, op de koffie wilde viel blijkbaar niet goed.
Wat balen zeg, maar hoe je omgaat met je kinderen siert je.
Daar zouden heel wat andere ouders een voorbeeld aan kunnen nemen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Lullig voor je heks, maar ik vind dat je het, zeker met betrekking tot je kinderen, goed hebt aangepakt.
Ik zie het op dit moment in mijn directe omgeving gebeuren dat drie zeer jonge kinderen worden meegesleurd in een nieuwe relatie en ik heb er geen goed woord voor over.
Kudo´s voor jou dus!
Blijft wel kut, dat wel.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
Klinkt cliché maar mijn kinderen gaan ook voor... Aangezien ze richting volwassenheid gaan wordt t wel makkelijker om daarin te schipperen maar als t puntje bij t paaltje komt is de "keuze" makkelijk hoor...
Bimzarellio...what else
Dat is wel heel rottig Knuffelheks.
Ik heb nooit een (beginnende) relatie gehad sinds ik kinderen heb, dus geen idee wat ik zou doen, maar ik denk dat ik zelf een evt nieuwe partner wel heel snel bij mijn kinderen had geïntroduceerd. Ik word altijd een beetje kriegel als ik hier lees hoe afkeurend daarop gereageerd wordt.

Maar, in jouw geval: jij wilt het niet. En dat is prima. Als hij daar moeite mee heeft is dat heel jammer, maar prima dat je jouw grenzen aanhoudt.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik vond het wel een leuk topic want ook ik heb op mijn 47e de liefde van mijn leven gevonden na een relatie van 30 jaar. Alles is zo anders, voelt beter, meer relaxed.

Je weet beter wat je wel en niet in een relatie zoekt en dat geeft rust. Doordat je ouder bent heb ik het gevoel dat je meer mensenkennis hebt kunnen opdoen en dus goed weet wat je wel of niet wil en daardoor ook vaak sneller beslissingen naar de toekomst toe kan maken.

Ook wel bijzonder dat je nog zo vlinders kunt voelen en je af en toe gedragen als 2 gekke verliefde pubers. Heerlijk.

Natuurlijk heb je ook allebei een rugzak en dat is soms moeilijk. Bij mij uitte zich dat in muurtjes afbreken omdat mijn partner uit een slechte relatie kwam en zich hierdoor verhardde. Hier zijn we gelukkig goed uitgekomen en hij heeft nu heel goed door dat ik een totaal andere persoon ben. Gelukkig maar ;-)

Ik vind het leuk om te lezen hoe andere koppels "op leeftijd" een nieuwe relatie ervaren, hoe ze omgaan met de rugzak van de ander en hoe ze de toekomst samen zien.
Ach knuffelheks, wat jammer dat het zo afliep.
Knuffelheks schreef:
05-10-2017 23:17
Wat ik vooral merk, is dat de drang om iemand te veranderen er niet meer is. Dat had ik toen ik jonger was veel meer (en dat lees ik hier ook in legio topics).

Leuke ontdekking! Ik werd verliefd rond mijn 40e, en ik merkte ook dat ik zo anders aan de relatie begon dan vroeger. Als twintiger moest ik niet denken aan een rokende atheïst, nu maakt dat allemaal niets uit, het gaat om hoe hij is. En om hoe ik ben, ik verander mezelf ook niet meer voor mijn relatie. En dat geeft veel meer rust en openheid naar elkaar, zo fijn.

Inmiddels is het over lees ik, erg jammer. Ik snap dat je kinderen voorgaan, maar net als Solo begrijp ik de krampachtigheid waarmee hier op het forum altijd wordt geroepen dat je de kinderen er minstens een half jaar buiten moet laten niet. Je kinderen zijn op z'n minst pubers denk ik, ze weten dat je al jaren alleen bent, je hopt niet van de ene vent naar de andere, waarom dan niet met een serieuze liefde laten kennismaken? Spijtig dat het zo gelopen is. (ik heb zelf geen kinderen overigens)
leuk topic. Ik ga richting 40 en ook net iemand ontmoet.
Wel spannend.. allebei kinderen en natuurlijk een hele geschiedenis. Maar het gaat zo gemoedelijk, heerlijk.
En gisteren voor het eerst sex. Wat een verademing, gewoon heerlijke ongegeneerde sex.
Zonder teveel op details in te gaan, met name mijn jongste heeft zo zijn redenen om dat heel eng te vinden. Beginnende puber ook.
Geeft allemaal niet, dat was echt goed gekomen.
En ik heb dat ook uitgebreid uitgelegd aan de betreffende meneer.
Ik had echt geen jaren gewacht, het was het pushen daarover wat ik na 6 weken wat vroeg èn vervelend vond.

Er waren mogelijkheden te over elkaar te zien, maar het moest en zou bij mij thuis.
Knuffelheks schreef:
17-10-2017 10:24
Zonder teveel op details in te gaan, met name mijn jongste heeft zo zijn redenen om dat heel eng te vinden. Beginnende puber ook.
Ik had echt geen jaren gewacht, het was het pushen daarover wat ik na 6 weken wat vroeg èn vervelend vond.

Er waren mogelijkheden te over elkaar te zien, maar het moest en zou bij mij thuis.
Nou wat raar joh!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
17-10-2017 10:49
Nou wat raar joh!
Inderdaad nogal drammerig. Wat maken die paar maanden nou uit als je echt samen verder wil?
Nouschi schreef:
17-10-2017 10:49
Nou wat raar joh!

Ik vond het ook vreemd.
Het kon prima bij hem thuis, zo voor een paar maanden, daar hadden we het ook over gehad.
-
anoniem_355015 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 15:09
0.00% gewijzigd
Knuffelheks schreef:
17-10-2017 10:24

Maar hoe zou je het vinden als hij steeds afhoudend was geweest en dat hij steeds zei niet bij mij thuis?
Je hebt nu afgehaakt hier op, maar andersom zijnde zou jij ook achterdochtig worden ook al leg je het zo vaak uit.
7102 schreef:
17-10-2017 11:17
Maar hoe zou je het vinden als hij steeds afhoudend was geweest en dat hij steeds zei niet bij mij thuis?
Je hebt nu afgehaakt hier op, maar andersom zijnde zou jij ook achterdochtig worden ook al leg je het zo vaak uit.

Nee hoor. Als hij ook kinderen had gehad had ik dat volkomen begrepen.
Bovendien vind ik 6 weken nogal pril. Dat was echt wel goed gekomen maar de grote haast ontging mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven