Mijn arme zusje

17-07-2012 13:39 19 berichten
.
Gewoon een kopje thee bij d'r gaan drinken
Alle reacties Link kopieren
Sprokkel her en der wat foute dvd's bij elkaar.

Neem wat thee mee..

En ga lekker de hele avond films kijken.

Wat lekkers wil ze misschien toch niet (eetstoornis..).. Of juist wel .. Afhankelijk van het soort. Naja, geen must dus.
Zoek een recept voor home made maskertjes, smeer olijfolie in elkaars haar, masseer haar handen en voeten en luister, als ze wil praten. Zet heel hard muziek op, dans met haar, doe een kussengevecht, maak zelf een spelletje met leuke (!!) vragen, zoek bij je moeder thuis haar oude knuffel op, wat dan ook.

Gewoon aandacht is meer dan genoeg, hoeft geen geld te kosten. Sterkte, ook voor jou.
Ach tjeetje wat naar voor haar. Gewoon 'er zijn' inderdaad. Kopje thee, samen eten, lekker een end wandelen, met wat broodjes en een kleed naar het park, in het centrum 'abnormale' kleding shoppen maar niet echt kopen, lekker op een druk punt gaan zitten mensen kijken (en als het de situatie toelaat commentaar geven op die mensen ) Zoiets?
Een dikke knuffel is veel meer waard dan alle cadeautjes die je maar kan vinden (en cholade me thee doet het ook altijd goed).

Het gaat er nu om dat je er voor haar bent en een luisterend oor bent.
Inderdaad wat hiervoor gezegd werd. Lekker picknicken in het park. Stokbroodje, kaasje, flesje wijn, appeltje. Ben je voor nog geen 10.00 euro klaar.

Wat ben jij een lieve zus dat je aan haar denkt ondanks je eigen verdriet.
.
Alles is liefde, pot thee en een reep chocola.
Zet haar letterlijk in het zonnetje, vrijdag wordt het mooi weer, er voor elkaar zijn als familie, dat is onbetaalbaar, fijn dat je er voor je zusje bent!
Die olijfolie was waarschijnlijk ook de slechtste tip van de dag.

Excuus

Lief dat je er voor haar bent, jullie kunnen elkaar vast wel goed gebruiken nu.
Als zus een eetstoornis heeft zou ik niet zo snel met chocola of iets dergelijks uit de hoek komen. Dan benadruk je dat probleem misschien te zeer, ook al wordt er niets over gezegd.
geen tips...maar wat ben jij een lieve zus!
quote:kabouterpuntmuts schreef op 17 juli 2012 @ 13:55:

Ok, ik zal maar eens beginnen met de dvdtjes denk ik.

Maar eens even kijken hoe dat gaat. Eens even vriend vragen of 'ie zo lief wil zijn een paar dvd's voor me wil branden, want ik ben van de downloadgeneratie maar mijn dvdbrander is kapot.Bibliotheek heeft ze ook te leen
quote:lilalinda schreef op 17 juli 2012 @ 15:00:

[...]

Bibliotheek heeft ze ook te leenOf je hangt je laptop met een HD kabel aan je televisie. Kun je ze gewoon streamen vanaf internet.
.
quote:kabouterpuntmuts schreef op 17 juli 2012 @ 17:27:

@ Nella: helaas kan dat niet met m'n laptop.

Verder: wat eten betreft: da's altijd idd lastig met mn zusje maar er gaan meestal wel een paar M

Lieve zus ben jij

Je kan eens kijken bij dit topic. Heel handig voor mensen die blut zijn. Succes!
Geen tips, maar wat ben jij een lieve en attente zus. Ik wou dat ik er zo eentje had. Tijd en aandacht alleen al zou ik helemaal goed vinden. Samen wandelen of zoiets simpels.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Inderdaad een lieve zus ben je voor haar.

De meeste mensen zijn tegenwoordig niet meer zo. Veel mensen hebben de mentaliteit van ieder voor zich tegenwoordig. Dat je overal zelf maar voor moet zorgen. Ik irriteer me er mateloos aan. Kreeg vandaag nog te horen dat mensen die nog wel een beetje sociaal zijn naar anderen toe een uitstervend ras zijn. :( Ja zo gaat het tegenwoordig.

Ik zou gewoon naar haar toe gaan, met of zonder chocoladereep. Wees er gewoon voor haar. Dat doet vaak al goed. (heb ik zelf erg gemist in een moeilijke periode)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven