Mijn eerste liefde weergezien en t was heerlijk!

23-06-2008 14:19 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste echte liefde, ik was 17 en we hebben drie jaar een relatie gehad. We hebben elkaar daarna nog wel eens weer gezien, daarna allebei een relatie en twee kinderen gekregen. Inmiddels ben ik gescheiden en het contact is het laatste jaar meer geworden en we hebben zelfs vorige week afgesproken! Alle vlinders werden wakker en het was heerlijk en het voelde nog zo vertrouwd! Dit gevoel was wederzijds en de spanning enorm! We hebben ons gedragen, maar wat hadden we graag gezoend.

En nu heb ik van die geweldige gevoelens en ik kan er niets mee, mag er niets mee. Hij heeft een gezin, heeft niet de intentie bij zijn vriendin weg te gaan en woont aan de andere kant van het land.

Herkenbaar voor iemand?
Dat heb ik ook wel eens gehad, maar ik kwam hem tegen toen ik net bevallen was van mijn oudste. Bovendien ben ik getrouwd.

Maar ik zag hem, en er begon ook akuut weer iets te borrelen! Ik vrees dat ik altijd een zwak voor hem zal houden, hij was mijn eerste grote liefde.

Maar goed, gelukkig getrouwd, 2 kinderen. En hij zal inmiddels ook best wel onder de pannen zijn.
Ik ook........hij mailde me ineens weer na jaren geen contact.

Wat heen en weer gemaild. En toen stuurde hij recente foto's van zichzelf en de kriebels voelde ik ook wel weer een beetje.

Maar, ik was inmiddels zwanger en hij ook getrouwd en kinderen dus uiteraard geen vervolg aan gegeven.

Maar 't voelde wel weer leuk in de onderbuik... haha
Die eerste liefde blijft altijd speciaal. Die gevoelens die je voor het eerst hebt, die komen zo hard binnen...

Nog steeds en altijd begint er iets te borrelen als ik de jongen zie die mij mijn eerste kus gaf. Datzelfde heb ik met de jongen waar ik voor het eerst seks mee had. Zo'n gevoel van: ik vind jou leuk! Terwijl de laatste mij op verschillende manieren heeft besodemieterd... Ik weet wel dat ik nooooooooit meer een relatie met hem zou willen, maar het gevoel wat er toen was, tja, dat vergeet ik nooit. Dat komt bovenborrelen als ik hem zie...

En ik ben ook dolgelukkig met mijn vriend...
Het was voor jou heerlijk, voor hem misschien ook, maar ik denk dat het voor zijn vriendin minder heerlijk is als jullie ermee doorgaan om elkaar te blijven zien. Dat is de kat op het spek binden. Hij heeft een relatie, dus je kunt er verder niks mee. Als je merkt dat je het fijn vindt, zou je dus afstand moeten houden.
herkenbaar? nou!

Maar als hij niet de intentie heeft om weg te gaan....

hoe duidelijker wil je het hebben?
precies juul!
Wat is dat toch, ik lees de ene na het andere topic over het afspreken met een ander, hoe heerlijk het wel niet was en dan de vraag wat nu? Maar ze hebben allemaal een relatie, de ene of de ander. Dan is de vraag wat je ermee moet helemaal niet relevant en bovendien heel duidelijk inderdaad; afblijven!

Lijkt wel een nieuwe trend..hoezo wegwerpmaatschappij en we zijn zo verwend. Je bent tevreden met je relatie, krijgt ineens een ander in het vizier en hop er worden meteen hele zoetsappige romanscenario's bedacht. Misschien zouden die mensen (zoals to) het moeten laten bij fantaseren en hun eigen partner laten meedelen in hun euforische gevoel. Omzetten naar positieve vibes binnen de eigen relatie, dat is tenmnste constructief ipv destructief!
Eens met Julus. We willen niet meer alleen die gevoelens ervaren, maar ook echte 'consumenten' worden van die gevoelens. Hoewel TO wel lijkt te beseffen dat er geen toekomst is voor hen, dus misschien is dit niet het juiste topic om hierop door te gaan.

Mignonnetje, als je echt van deze man houdt, dan zoek je zo min mogelijk contact om zijn leven niet op z'n kop te zetten.
En voor alle duidelijkheid: ik hou ook nog van mijn exen, liefde en vriendschap is bij mij voor altijd. Hooguit zie ik sommige mensen nooit meer.
Missmara, misschien weet ze verstandelijk dat er geen toekomst in zit, maar ze opent hier wel een topic...dus ergens hoopt ze op meer. Ik zou ook als eerste roepen dat ik weet dat het niet zo netjes is, maar je daar aan houden als je de kans krijgt om het wat meer vorm te geven, is een ander verhaal. Dan overheersen die gevoelens toch weer, zoals zo vaak blijkt.

En idd als ze echt om hem geeft, gunt ze hem zijn leven met zijn vriendin, zo niet, dan is het een egoistisch belang. En de liefde is eigenlijk ook pure egoisme. Alles is geoorloofd..wordt er gezegd.
Ja, er zullen altijd exen/scharrrels blijven voor wie je een zwak houdt. Denk dat we allemaal wel zo iemand hebben, maar om nou daarvoor je hele (of zijn) wereld op zijn kop te zetten vind ik te ver gaan. Is vaak ook gebaseerd op nostalgie, de goede oude tijd, dus niet actueel meer. En dan valt het ook vaak tegen en ben je te laat. Het is allemaal zo voorspelbaar hoe dit soort dingen aflopen.
Hmm... ik heb kennelijk een afwijking, want exen en oude verliefdheden doen me niets meer.

Zijn er nog meer mensen die hetzelfde hebben als ik ?
Hoe zou dat bij jullie partners zitten? Voelen die ook weer kriebels als ze een oude vlam ontmoeten? En vinden jullie dat leuk?
Wat mijzelf betreft; ik heb dat ook niet met exen. Ik denk juist heel vaak, ik vind er niks meer aan. Irriteer me dan ook aan ze. Maar heb het wel met een bepaalde scharrel, ik weet niet wat dat is.

Ik denk dat mijn vriend het wel heeft met iig 1 ex. Misschien ligt het eraan op welke manier de relatie is gestopt? In dit geval zijn ze uit elkaar gegaan wegens teveel verschillen mbt opvattingen. Ze vonden elkaar erg leuk maar de ruzies overheersten. Hij heeft er ook nog contact mee, zover ik weet.

En nee, kan er niet blij mee zijn, zie het dan toch als een bedreiging, ook al zullen ze geen relatie meer krijgen omdat ze allebei vinden dat het niet werkt. Stomme onzekerheid van mijn kant.
Ja zeker kan ik daar over mee praten!

Ben vijf jaar geleden mijn eerste grote liefde weer tegen het lijf gelopen.Vanaf het eerste moment spanning en vlinders en dat werd steeds maar meer..

Alleen werd ik er steeds ongelukkiger van!

En pas sinds korte tijd is aan die jarenlange ellende ( besef ik achteraf) een einde gekomen.

Ik heb er alles aan gedaan maar ook alleen vriendschap werkt niet.

Ik zou zo zeggen run for your life maar waarschijnlijk zeg ik dat tegen dovemansoren.

Over korte of langere tijd snap ik pas wat ik bedoel.

Sterkte want dat zul je nodig hebben!!!
Tuurlijk is het even spannend, want het is nieuw maar toch bekend. Dodelijke combinatie, zeker als het een ex betreft, die dat niet zomaar ooit is geworden.
Niet herkenbaar.

Maar ik zou wegwezen daar. Zoals anderen hebben gezeged heb je dat gevoel wel vaker bij je eerste liefde. Zou zonde zijn als zijn relatie daardoor stuk zou lopen!
quote:Reiger100 schreef op 23 juni 2008 @ 14:59:

Hoe zou dat bij jullie partners zitten? Voelen die ook weer kriebels als ze een oude vlam ontmoeten? En vinden jullie dat leuk?

Reiger, ik heb het ook niet! Bij mijn exen denk ik alleen, "Mijn God, waarom dacht ik ooit dat hij zo leuk was?" Haha.

Ik hoop dat mijn vriend het niet heeft, hij is namelijk met zijn ex vreemdgegaan een paar jaar terug (toen hij met mij had). Moet haast kotsen als ik denk dat hij zulke gevoelens heeft bij het weer zien van haar (en dat gebeurt nog wel een paar keer per jaar) Maarja...het zal stiekem toch wel zo zijn, zij was zijn eerste liefde en ze hebben heel wat jaren gehad
Je reactie ligt geheel in de lijn met je nick

tenzij je nick figuurlijk is bedoeld.
quote:runner84 schreef op 23 juni 2008 @ 15:11:

[...]

Ik hoop dat mijn vriend het niet heeft, hij is namelijk met zijn ex vreemdgegaan een paar jaar terug (toen hij met mij had).

Bedoel je dat hij met zijn ex is vreemdgegaan toen hij met jou al was?

Moet haast kotsen als ik denk dat hij zulke gevoelens heeft bij het weer zien van haar (en dat gebeurt nog wel een paar keer per jaar) Maarja...het zal stiekem toch wel zo zijn, zij was zijn eerste liefde en ze hebben heel wat jaren gehad

Dat hoeft niet zo te zijn, mijn ex was ook mijn eerste liefde en ik heb 29 jaar een relatie met hem gehad, en nu moet ik van hem bijna kotsen als ik hem zie...

Maar heb je dat dan nooit aan je vriend gevraagd?

|
Ja, dat bedoelde ik idd Reiger. Ik had met hem, hij was een weekendje weg met een vereniging waar ze allebei bij zaten en daar heeft hij met haar gezoend

De jaren daarna liep het weer zien (bij feestjes enzo) niet helemaal vlekkeloos, want ik vond dat hij zich niet respectvol (genoeg) opstelde tegenover mij. Ik vond eigenlijk dat hij blij mocht zijn dat ik niet moeilijk deed over het weer zien enzo. Maar goed, doordat het niet altijd even goed ging kwamen daar discussies uit voort en een keer heeft hij iets gezegd van, "Ik zal altijd wat voor haar blijven voelen."

Niet dat hij iets met haar wil nu, helemaal niet zelfs, maar toch die "eerste liefde" gevoelens. Echt, als ik daaraan denk...

Hij vond het overigens ook heel erg dat hij was vreemd gegaan, heeft het meteen verteld aan mij en volede zich vreselijk.
Mignonnetje, of het herkenbaar is? Nee gelukkig niet! Lijkt me knap lastig. Ik kan het goed vinden met mijn eerste liefde (3 jaar iets mee gehad, is nu al 8 jaar uit). Hij wordt binnenkort papa en ik ben heel blij voor hem. Er is geen sprake van vlinders of spanning als we elkaar zien.
Een jaar geleden vond mijn eerste en grote (vakantie)liefde mij terug via Hyves. Hij is getrouwd en zijn zoontje is net zo oud als die van mij (ze hebben ook bijna dezelfde naam, op een letter na) en ik was inmiddels gescheiden.

Toen hij in zijn mail vertelde dat hij die heerlijke week samen net zo had beleefd als ik, mij net zo leuk had gevonden als ik hem en zelfs met mij verder had gewild na die vakantie, kreeg ik toch ook even weer heel veel vlinders!! Hij had destijds sinds een week of 2 een vriendinnetje, maar had dat wel uit willen maken voor mij. Echter, hij hoorde via de vriendin met wie ik op vakantie was geweest, dat ik niets meer met hem wilde en ik hoorde via haar dat hij bij zijn vriendin wilde blijven. Ik ben ontzettend verdrietig geweest toen.

Eigenlijk nooit meer echt aan hem gedacht, tot zijn mailtje kwam. Wow! Dat maakte behoorlijk wat los. Ben echt een paar dagen van slag geweest.. Wat als het toen anders was gelopen..??

Ik zou hem graag weer eens willen zien, maar weet aan de andere kant dat dat geen zin heeft. Wat als er nog steeds een vonk zit? Toekomst heeft het niet. Hij is getrouwd (met dat meisje van toen trouwens). Ik heb iemand ontmoet waar ik stapelverliefd op ben. Het is zo gelopen toen, het is inmiddels 12 jaar geleden en we hebben nu elk ons eigen leven.

We mailen onregelmatig en met lage frequentie, maar hebben wel contact. Dat is erg leuk. Zo'n grote liefde is en blijft bijzonder. Ik begrijp dus wel wat je bedoelt, maar denk idd dat het verstandig is om het contact op een laag pitje te laten.
Ja herkenbaar ... Mijn eerste liefde zal altijd een zwak blijven. Wanneer relaties bij mij op een of andere manier mislopen voel ik altijd een soort heimweer naar HEM, mijn eerste liefde.

Het is nu 12 jaar geleden toen ik hem voor het laatst zag. We waren toen nog zo jong, ik 19 en hij 22. Hij liep een jaar stage in Nederland, zo heb ik hem leren kennen. We waren dolgelukkig samen... totdat hij weer terug moest naar Zweden. Hij is nog een aantal keren hier geweest, ik een keer daar.

En daarna ... ik weet niet meer hoe het zo gekomen is maar onze 'relatie' is langszaam 'dood gebloed'. Echter is hij altijd in mijn gedachten gebleven.

En toen een half jaar geleden kreeg ik opeens weer een berichtje van hem via een internationale vriendensite... een aantal mailtjes over en weer waarin al het gevoel weer intens naar boven kwam.

We hebben allebei een relatie, hij is getrouwd met kinderen. Ik heb sinds een jaar weer een liefde. Hoe dan ook... Het was fijn om uit te spreken hoe belangrijk hij voor mij geweest is en in een bepaalde manier nog steeds is. Het laatste mailtje wat ik van hem kreeg, schreef hij dat ik voor altijd een plaatsje in zijn hart heb. Dat was zo fijn om te horen en daarmee kon ik het loslaten. Gewoon een fijne gedachte dat ik daar niet alleen mee rond loop. Ik heb mijn leven hier, hij heeft zijn leven daar. En ik zal hem ook voor altijd in mijn hart meedragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven