Mijn ex terugnemen of niet?

27-12-2008 10:49 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer twee maanden geleden heb ik het uitgemaakt met mijn vriend. Dit omdat ik echt niet meer tegen de situatie kon zoals hij was. De redenen om het uit te maken waren de volgende:

- hij was best dominant en kon ook agressief reageren. Hij heeft mij overigens nooit geslagen, maar de roddels gaan wel dat hij zijn ex geslagen heeft. Hij zegt dat dit echt niet waar is.

- Verder had hij een keer in een winkel iets gestolen. Onze relatie was toen bijna over, maar ik gaf hem een extra kans omdat hij beloofde het nooit meer te doen. Hij heeft dit nier meer gedaan maar hij maakte een paar maanden later wel de opmerking dat hij iets duurs in een goedkope verpakking plaatsen geen stelen vindt omdat de cassiere maar op moet letten. Ik vind dit wel stelen, dus ik kreeg weer een knauw.

- Hij had schulden opgebouwd. Dat wist ik al vanaf het begin. Ik heb gezegd dat ik dit niet erg vond als hij er maar alles aan deed om eruit te komen. Dit deed hij echter niet omdat hij erg impulsief is. Wat hij wil hebben komt er of hij het nu kan betalen of niet. We hadden hier vaak ruzie over.

- Ik zag mijn vriendinnen eerst erg veel, maar toen ik met hem ging kreeg ik daar bijna de kans niet voor. Ik kon wel naar vriendinnen toe maar dan vond hij dat hij er altijd bij zou moeten zijn. Ik kon dus niet meer mijn eigen ding doen.

- Hij was altijd erg negatief. Bijvoorbeeld over zijn werk. Hij vond zijn werk echt niet leuk. Maar hij deed er ook niks aan om zich te ontwikkelen in iets weat hij wel leuk zou vinden.

- We komen uit andere sociale milieus. Dat maakt me niet uit, maar wel dat we hele andere normen en waarden hebben. Ook echt iedereen om hem heen had schulden en vond dat normaal. Ik zou juist helemaal gek worden als ik dit had.

Zo waren er nog wel meer dingen, maar dit waren de belangrijkste. Ik was eerst het vrolijke onbezorgde meisje en dat was ik niet meer. Ik was nu iemand die zich een tweede moeder voelde en die zich heel veel zorgen maakte.

Nu zou je zeggen: goede beslissing dat het uit is. Maar we hadden samen nog kaartjes voor een dansvoorstelling. Daar waren we toch nog maar samen naar toe gegaan. Maar toen zag ik echt weer zijn leuke kanten. Want die heeft hij ook:

- Hij is zorgzaam en zou voor me door het vuur gaan.

- Ik kan er lekker gek mee doen en mee lachen, mezelf zijn.

- Hij heeft me altijd alles eerlijk verteld

-Hij heeft een luisterend oor

- Hij geeft je echt het gevoel dat hij er trots op is dat hij je ventje is.

Ik zit nu heel erg in tweestrijd. Wat moet ik doen? Hij heeft me gezegd dat hij nu echt inziet dat hij fout zat en dat hij er alles aan wil doen om me terug te krijgen. Maar kan iemand die 30 is nog veranderen hierin? Ik mis hem ontzettend maar met zijn slechte kanten kan ik niet leven. Iedereen om me heen zegt dat ik hem moet laten gaan, maar ik hou echt heel veel van hem. Ik vind niet snel iemand leuk en met hem had ik toen wel meteen een klik. Het is gewoon zo moeilijk. Wie herkent dit? En wat moet ik doen? Hij wil dat ik vandaag beslis: of helemaal geen contact meer of er volledig voor gaan.
Hij wil dat je vandaag beslist : nu of nooit? En jij twijfelt nog?

Een despoot, crimineel in de dop die je mee trekt in een negatieve spiraal en je weghoudt bij je vrienden.
quote:Heleneke schreef op 27 december 2008 @ 12:43:

Deze week had ik hem aan de telefoon en toen wilde hij dus weten wat ik wilde met hem. ... hij wilde een ja of een nee horen ... toen heb ik gezegd dat ik dan niet verder zou kunnen met hem ... hij reageerde toen dan is ook het hele contact weg en hoef ik je nooit meer te zien ... ik heb toen heel rustig gezegd dat dat goed was ... hij zei meteen dat hij dit niet zou kunnen, geen contact meer hebben .. ik moet dus weer opnieuw een knoop doorhakken. Het idee dat ik hem nooit meer zou kunnen zien of spreken doet me ook pijn, maar ja, ben gewoon benieuwd wat hij zegt vanavond.Zie je wat hij doet? Jij hebt het uitgemaakt, vervolgens stelt hij jou een ultimatum en als je dan een keuze maakt die hem niet bevalt, dreigt hij eerst (ik wil nooit meer zien) en als dat niet werkt doordat jij voet bij stuk houdt, doet hij alsof hij jou een nieuwe keus geeft (geen contact hebben kan niet en denk er nog eens over na). Ik krijg de indruk dat hij het niet trekt dat jij hem hebt gedumpt (je hebt het uitgemaakt en houdt aan die keuze vast) en dat hij je probeert te manipuleren om van gedachten te veranderen in plaats van jouw (zeer gerechtvaardigde) keuze te respecteren. Wil je een man die jou en jouw keuzes niet respecteert?
quote:elninjoo schreef op 27 december 2008 @ 12:49:

Het basiskarakter van iemand verandert niet never nooit! Ze kunnen je 'n tijdje voor de gek houden door zich in te zetten zich voor hun doen tegennatuurlijk te gedragen om iemand te pleasen, maar uiteindelijk vervallen ze toch in hun eigen gedrag terug.

Houd jezelf dus niet voor de gek en schrap hem uit je leven.

Basiskarakter en iemand zijn gedrag zijn twee verschillende dingen.

Bij je geboorte zijn je karaktertrekken al bepaald.

Maar het gedrag wordt bepaald door je omgeving/ouders etc.

Daarom kan men met de juiste therapie/inzichten van vrienden e.d.

ook daadwerkelijk het gedrag veranderen.
Over vijf jaar zit je zonder vrienden in een te kleine woning op een minimum inkomen want er is teveel af te lossen, de luxe spullen die je hebt zijn gepikt en hij is chagrijnig en aggressief als hij zijn zin niet krijgt en moppert de hele dag over zijn werk ...als ie dat nog heeft....

Ik zou het wel weten
nix terugnemen.... zoek een lieve man die je goed behandeld!!!

je bent meer waard!!!
Meid, als je echt van jezelf houdt en graag gelukkig wil zijn.... dan kies je voor jezelf.

Als hij echt wil veranderen, dan laat hij over een paar maandjes maar eerst eens zien dat hij dat ook echt kan.

Zorg eerst maar weer eens voor jezelf. Ga weer lekker genieten van je leventje. Zonder allerlei zorgen en problemen van een ander.

Tot nu toe is er nergens uit je verhaal te lezen, dat hij zijn gedrag wil veranderen. Het draait alleen om wat hij wil.

En jij laat dat toe!!!
Als je bang bent dat je vanavond niet sterk genoeg bent, zorg dan dat je niet alleen bent. Neem n goede vriendin mee, of , als hij naar jou toe komt, laat die vriendin op bezoek zijn. Zoiets kan je enorm sterken in je beslissing.
quote:Lalein schreef op 27 december 2008 @ 13:15:

Als je bang bent dat je vanavond niet sterk genoeg bent, zorg dan dat je niet alleen bent. Neem n goede vriendin mee, of , als hij naar jou toe komt, laat die vriendin op bezoek zijn. Zoiets kan je enorm sterken in je beslissing.Dit vind ik een heel goed advies!!! TO: wat vind jij hiervan?
Niet doen!!!!

Een vos verliest zijn streken niet, hoe lief hij ook zal doen om je terug te krijgen. Geloof me, been there!
quote:Lalein schreef op 27 december 2008 @ 13:15:

Als je bang bent dat je vanavond niet sterk genoeg bent, zorg dan dat je niet alleen bent. Neem n goede vriendin mee, of , als hij naar jou toe komt, laat die vriendin op bezoek zijn. Zoiets kan je enorm sterken in je beslissing.Thanks voor de tip. Maar ik vind zelf dat ik dit alleen moet doen. Toen het niet zo lekker ging met mijn ex wilde hij dit gaan uitpraten met zijn moeder erbij. Daar had ik dus geen zin in. Dus vandaar dat ik nu ook vind dat ik dit alleen moet doen.
maar wat nou als t je niet lukt alleen? wil je dan zwichten???
Al was het de laatste man op aarde ,brrrrrrrr wat een creep :-S

Buiten het feit dat hij wel of niet gaat veranderen(...ooit) was ik bij dat ulimatum wat hij je geeft al uit mijn pan geflipt.

Ik denk zelfs dat het grootste gedeelte van de moeite die je hebt met het definitief verbreken van het contact is aangepraat door hem.

Vanavond hoop je zo sterk in je schoenen te kunnen staan om het bij hem duidelijk te maken?

Bovenstaande zin vind ik al behoorlijk creepy want dat betekend dat hij de controle dus al heeft(hij is je aan het manipuleren).

Ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan maar ik zou niet eens gaan vanavond maar een brief in de bus doen bij hem,dat je hem misschien ooit nog een kans wil geven maar dat hij eerst al zijn zaakjes maar op orde moet hebben en dan kun je later beslissen of hij voldoende is veranderd en dat je tot die tijd geen enkel contact met hem wilt.

En bovenstaand vind ik nog mild ,maar ik heb er in meegnomen dat jij nog de hoop hebt dat hij echt veranderd en hij wellicht de ware is(ik zweer het als HIJ de ware is eet ik mijn dr.martens op ).

Ikzelf daarintegen had dus helemaal geen brief in zijn bus gedaan en bij het ultimatum die hij je gaf was ik al vertrokken om NOOOOOOIT meer terug te komen .

Brrr wat een creep ik zal er niet te lang mee wachten om het aftekappen voor je er helemaal niet meer van afkomt :-S
lees je tekst nog eens over.. bedenk dan dat dit je beste vriendin is en wat je haar zo adviseren...

pas dit daarna op jezef toe...en ga voor een gelukkig leven zonder hem.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Lijkt me inderdaad een loser. Hij zal wel weer iemand anders vinden die hij kan domineren om zijn eigenwaarde te voeden. Ik zou mijn aandeel hierin niet groter maken dan het is - dit soort mensen bestaan bij de gratie van gewillige slachtoffers. Hij vindt wel weer een volgende.
quote:Toen het niet zo lekker ging met mijn ex wilde hij dit gaan uitpraten met zijn moeder erbij.

Waarom zijn moeder erbij?de kerel is 30!!!!,sorry maar je mamma erbij vind ik net ff wat anders dan een vriendin.

Ik snap het wel dat je het nu ook alleen wilt doen ,maar omdat je er zelf niet zeker van bent of je het "aankan" ,zal ik me als ik jou was iig voornemen dat als je het idee krijgt dat hij gaat overheersen je weer lekker naar je huis gaat zonder jezelf erin mee ta laten slepen (hij maakt duidelijk van zijn probleem jou probleem).

Want als dat gebeurd valt er ook niets te bespreken.
NEE NEE NEE NEE NEE..................DOE HET NIET!!!!!

Het lukt hem misschien voor éven om anders te doen, hij zal weer terugvallen.

doe het écht niet.....wil het nog wel 100x zeggen....

zodra alles weer 'gewoon' is, de spanning er weer af enz zul je de negatieve dingen weer gaan zien. dominantie en agressie.....écht niet goed.....verander je niet zomaar, zit er in

(misschien is het een herhaling van andere berichten, deze heb ik niet gelezen, sorry dan)

Probeer hem zo snel mogelijk te vergeten en ga door met je leven!!

Succes ermee!!
nou, zoals ik hier al heeeel veel gelezen heb, geef ik je ook mijn mening: doe het niet!

De slechte kanten van je ex zijn niet de minste en ik vind het heel goed dat je de stap hebt gezet om het uit te maken!

Hier heb je goed aan gedaan, je hebt voor jezelf gekozen!

Houd voet bij stuk, blijf aan jezelf en aan je toekomst denken!

Ik zou het ook niet met iemand erbij doen, dit is iets van jullie 2 en dit moet jij ook zelf doen. Je bent al eerder sterk genoeg geweest om het uit te maken, dan weet ik zeker dat je nu ook sterk genoeg bent om aan je eigen geluk en aan een goede toekomst voor jezelf te denken.

Nu is het misschien moeilijk, maar die pijn slijt, al lijkt dit misschien op dit moment niet zo.

Heel veel succes!
quote:Heleneke schreef op 27 december 2008 @ 12:43:

. Maar ja, nu moet ik dus weer opnieuw een knoop doorhakken. .

Ho, wacht even, jij hoeft helemaal geen knoop meer door te hakken. Dat heb je al gedaan. Je hébt namelijk allang aangegeven dat je niet verder wil met hem, ook als dat in zou houden dat je hem nooit meer zou zien.

Dat je vanavond nu weer een afspraak hebt, is niet omdat jij een beslissing moet nemen maar omdat hij jouw beslissing niet accepteert.

Ik zou er eerlijk gezegd vrij korte metten mee maken. Afzeggen die afspraak. Zeggen dat hij je beslissing kent en dat verder praten die niet gaat veranderen. En het daarbij laten. Geen verdere uitleg, geen 'ja maar', geen 'wat als' enz.
quote:Dhelia schreef op 27 december 2008 @ 14:17:

[...]

Ik zou er eerlijk gezegd vrij korte metten mee maken. Afzeggen die afspraak. Zeggen dat hij je beslissing kent en dat verder praten die niet gaat veranderen. En het daarbij laten. Geen verdere uitleg, geen 'ja maar', geen 'wat als' enz.Goed plan. Duidelijk ook!
Helemaal mee eens. Waarom die afspraak? Zeg ajb af! Hij gaat je weer manipuleren met mooie praatjes, en je wordt weer week vanbinnen en het is weer aan voordat je er erg in hebt.

Gewoon bellen dat je bij nader inzien bij je standpunt blijft. Geen contact meer wil en hem niet/nooit meer wilt zien. Is moeilijk, maar over een paar weken/maanden is dat gevoel over.

Sterkte!
...
pfffff...wat een moeilijke jongen!
quote:Dhelia schreef op 27 december 2008 @ 14:17:

[...]

Ho, wacht even, jij hoeft helemaal geen knoop meer door te hakken. Dat heb je al gedaan. Je hébt namelijk allang aangegeven dat je niet verder wil met hem, ook als dat in zou houden dat je hem nooit meer zou zien.

Dat je vanavond nu weer een afspraak hebt, is niet omdat jij een beslissing moet nemen maar omdat hij jouw beslissing niet accepteert.

Ik zou er eerlijk gezegd vrij korte metten mee maken. Afzeggen die afspraak. Zeggen dat hij je beslissing kent en dat verder praten die niet gaat veranderen. En het daarbij laten. Geen verdere uitleg, geen 'ja maar', geen 'wat als' enz.

Helemaal mee eens!

En idd die afspraak afzeggen en zeggen dat je idd het contact helemaal met hem wilt verbreken, waardoor elkaar nog 'n keer moeten zien overbodig is.
Eens met afspraak afzeggen.

Wat wil JIJ winnen met zo'n afspraak?

Hij kan vertellen hoe moeilijk hij het heeft gehad met de kerst en hoe alleen hij zich voelde.

Hij kan vertellen dat hij niet zonder je kan.

Hij kan vertellen dat je de mooiste, liefste en knapste vrouw op aarde bent

Hij kan heerlijk vertrouwde sex met je hebben

Natuurlijk streelt dit je ego, maar wat wil je vervolgens doen?

Als je het uit wilt laten, denk je dan de pijn minder wordt als je met hem kletst en sext?

Als hij je overhaalt om het weer met hem te proberen, hebben beloftes en intimiteit invloed op de redenen waarom je het hebt uitgemaakt?

Verandert zijn karakter opeens?

Verdwijnen zijn schulden opeens?

Ik heb het idee dat JIJ niet zoveel te winnen hebt met zo'n afspraak, maar dat je uit schuldgevoel/medelijden toch met hem hebt afgesproken. Waarom maak je hem belangrijker dan jezelf?
Hij lijkt me een hele lieve, integere, sympathieke, zachtaardige en sympathieke jongen. Echt zo iemand uit duidenden. Wat is zijn telefoonnummer?
volgens mij zijn er wel meer jongens met die positieve punten en die niet zo'n waslijst aan raar gedrag hebben. Ik denk dat je hopt hem te kunnen veranderen en wie weet is dat ook wel zo over een aantal jaren, maar aan de andere kant, als hij echt had willen veranderen had hij het al lang gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven