Mijn ex terugnemen of niet?

27-12-2008 10:49 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer twee maanden geleden heb ik het uitgemaakt met mijn vriend. Dit omdat ik echt niet meer tegen de situatie kon zoals hij was. De redenen om het uit te maken waren de volgende:

- hij was best dominant en kon ook agressief reageren. Hij heeft mij overigens nooit geslagen, maar de roddels gaan wel dat hij zijn ex geslagen heeft. Hij zegt dat dit echt niet waar is.

- Verder had hij een keer in een winkel iets gestolen. Onze relatie was toen bijna over, maar ik gaf hem een extra kans omdat hij beloofde het nooit meer te doen. Hij heeft dit nier meer gedaan maar hij maakte een paar maanden later wel de opmerking dat hij iets duurs in een goedkope verpakking plaatsen geen stelen vindt omdat de cassiere maar op moet letten. Ik vind dit wel stelen, dus ik kreeg weer een knauw.

- Hij had schulden opgebouwd. Dat wist ik al vanaf het begin. Ik heb gezegd dat ik dit niet erg vond als hij er maar alles aan deed om eruit te komen. Dit deed hij echter niet omdat hij erg impulsief is. Wat hij wil hebben komt er of hij het nu kan betalen of niet. We hadden hier vaak ruzie over.

- Ik zag mijn vriendinnen eerst erg veel, maar toen ik met hem ging kreeg ik daar bijna de kans niet voor. Ik kon wel naar vriendinnen toe maar dan vond hij dat hij er altijd bij zou moeten zijn. Ik kon dus niet meer mijn eigen ding doen.

- Hij was altijd erg negatief. Bijvoorbeeld over zijn werk. Hij vond zijn werk echt niet leuk. Maar hij deed er ook niks aan om zich te ontwikkelen in iets weat hij wel leuk zou vinden.

- We komen uit andere sociale milieus. Dat maakt me niet uit, maar wel dat we hele andere normen en waarden hebben. Ook echt iedereen om hem heen had schulden en vond dat normaal. Ik zou juist helemaal gek worden als ik dit had.

Zo waren er nog wel meer dingen, maar dit waren de belangrijkste. Ik was eerst het vrolijke onbezorgde meisje en dat was ik niet meer. Ik was nu iemand die zich een tweede moeder voelde en die zich heel veel zorgen maakte.

Nu zou je zeggen: goede beslissing dat het uit is. Maar we hadden samen nog kaartjes voor een dansvoorstelling. Daar waren we toch nog maar samen naar toe gegaan. Maar toen zag ik echt weer zijn leuke kanten. Want die heeft hij ook:

- Hij is zorgzaam en zou voor me door het vuur gaan.

- Ik kan er lekker gek mee doen en mee lachen, mezelf zijn.

- Hij heeft me altijd alles eerlijk verteld

-Hij heeft een luisterend oor

- Hij geeft je echt het gevoel dat hij er trots op is dat hij je ventje is.

Ik zit nu heel erg in tweestrijd. Wat moet ik doen? Hij heeft me gezegd dat hij nu echt inziet dat hij fout zat en dat hij er alles aan wil doen om me terug te krijgen. Maar kan iemand die 30 is nog veranderen hierin? Ik mis hem ontzettend maar met zijn slechte kanten kan ik niet leven. Iedereen om me heen zegt dat ik hem moet laten gaan, maar ik hou echt heel veel van hem. Ik vind niet snel iemand leuk en met hem had ik toen wel meteen een klik. Het is gewoon zo moeilijk. Wie herkent dit? En wat moet ik doen? Hij wil dat ik vandaag beslis: of helemaal geen contact meer of er volledig voor gaan.
Snap niet dat je hier nog over na moet denken. Hij is agressief en dominant als jij iets doet wat 'm niet zint, schrijf je. Dat zorgzame heeft ie alleen als jij naar z'n pijpen danst.

En hij geeft je nog 'n ultimatum ook?

Lijkt me dat jij er bij helemaal geen contact meer, het beste uit komt.
quote:Heleneke schreef op 27 december 2008 @ 10:49:

Ik was eerst het vrolijke onbezorgde meisje en dat was ik niet meer. Ik was nu iemand die zich een tweede moeder voelde en die zich heel veel zorgen maakte.

Lees dit nog eens goed, en je eerste alinea, dan weet je genoeg.

Je hebt het niet voor niets uitgemaakt. Je bent heel wat beters waard!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Lees je eerste rijtje nog eens goed door. Klinkt dat als iemand waar je een relatie mee wil? En ik lees ook nergens iets over liefde, ook niet bij zijn leuke kanten.
Eerst schrijf je dat je jezelf niet meer kon zijn en later dat je met hem kan lachen en jezelf kan zijn dat snap ik dus even niet.

Ik zou er niet weer aan beginnen als ik jou was want iemand verandert niet zomaar.

Ja heel even misschien maar daarna zullen alle slechte kanten gewoon weer overheersen.

Ieder mens heeft wel goede kanten zelfs een misdadiger heeft nog wel iets goeds.
Helemaal eens met Elninjoo (en zó vaak gebeurt dat niet, dus dat wil wat zeggen! )

En ook met de rest die inmiddels al had gereageerd...
mensen veranderen niet....blijf maar bij je besluit meid. als je m terugneemt garandeer ik je dattie binnen 2 maanden weer net zo is als toen je bij m wegging.

hou de eer aan jezelf.
Zoals Elninjoo al zegt ben je met geen contact meer het beste af..
Hij wil dat je vandaag beslist? In dat geval: in geen geval doen. Duidelijk een dwingeland, deze man. Een man die respect voor je heeft, geeft je de ruimte om je eigen beslissing te nemen, en zal je niet op deze manier onder druk zetten. Een man die van je houdt, zal je niet dwingen om zo abrupt voor hem te kiezen, die zal over langere tijd door daden laten zien dat hij veranderd is en dan de keuze aan jou laten in plaats van je te chanteren met vandaag voor hem kiezen of anders hem nooit meer zien. Absoluut niet op ingaan dus!.
Precies dat stukje dat Elmervrouw er uit haalt, wilde ik ook benadrukken.

Verder komt hij niet op mij over als 'Gods gift to mankind'. Als iemand van 30 nog zo onvolwassen is, dan verwacht ik weinig verbetering. Zo omgaan met geld bijv. kan misschien nog als je 19 of 20 bent of zo, maar op deze leeftijd.

En er zijn zoveel andere mannen die wel de pluspunten hebben die je ex heeft èn de normen en waarden die voor jou belangrijk zijn!
Lees heel snel 'het monsterverbond' van Carolien Roodvoets. Daar staat een lijst in waaraan je een foute man kunt herkennen. Met jouw tekst hierboven kun je al driekwart van de lijst aanstrepen.

Niet mee verder gaan dus. Echt niet doen.
Natuurlijk kunnen mensen wel veranderen, zolang ze dat zelf maar echt willen en er hard aan gaan werken aan hun eigen gedragspatronen. Daar heeft leeftijd weinig mee te maken.

Alleen duurt het wel een lange tijd voordat je dat doorbreekt.

Niet iedereen wil daar de tijd instoppen............

Lees je eigen verhaal nog eens. Wat zou jij adviseren als iemand anders dit geschreven zou hebben?

Klinkt dit echt als wederzijdse liefde, respect?

Als je echt oprecht van iemand houdt, dan hou je ook van al zijn/haar minder leuke kanten. Dan wil je mekaar gelukkig maken en gelukkig zien.

Kies voor jezelf. Dan weet je het antwoord wel....
uiteindelijk kan je iemand gewoon niet veranderen whitley...iemand kan misschien voor zichzelf veranderen, maar voor n ander...dan verloochent hij zichzelf toch ook? al is t een rotzak...

ik zeg dumpen die handel, dit is een vreselijk ongezonde relatie.

er zijn genoeg mannen die het beter met je voor hebben en je liever en met veel respect zullen behandelen meid.
gut en straks mag je zeker nog blij wezen,

dat HIJ jou nog een kans wil geven........????

lees nog eens heel goed wat jezelf schrijft.

daar staat ook ut juiste antwoord!!!!
quote:elninjoo schreef op 27 december 2008 @ 10:53:

Snap niet dat je hier nog over na moet denken. Hij is agressief en dominant als jij iets doet wat 'm niet zint, schrijf je. Dat zorgzame heeft ie alleen als jij naar z'n pijpen danst.

En hij geeft je nog 'n ultimatum ook?

Lijkt me dat jij er bij helemaal geen contact meer, het beste uit komt.

Helemaal mee eens. De eerste alinea van de OP is al genoeg reden om nooit meer contact te hebben met deze jongen.

Natuurlijk is hij de leukste versie van zichzelf als jij met hem naar die dansvoorstelling gaat, maar hij zal echt niet veranderd zijn.

Dat blijkt ook uit dat ultimatum. Lekker geen contact meer mee hebben, heb jij het meest aan denk ik.
Ben het ook eens met elninjoo, die vent gaat jou geen goed doen !
Eens met bovenstaande posters

Als ik je openingspost samenvat, was je vroeger een onbezorgde een vrolijke meid en nu niet meer, en heb je je vriendinnen en eigen mening opgegeven voor een man die negatief is, steelt en je heel veel zorgen geeft. Ik heb de indruk dat deze man je geen goed doet.

Verder vraag ik me af, als je een kinderwens hebt, hoe jij deze man als vader van je kinderen ziet? Kinderen doen niet altijd wat je wilt, gaat hij ze dan slaan? Hoe wil je een huis en uitgaven betalen, met een man die schulden heeft, initatiefloos is in zijn werk en niet de discipline heeft om zuinig te zijn? Wil je je kinderen waarden als "stelen mag", "aggressie loont", "vrouwen moeten thuis zitten" aanleren?

Het lijkt mij dat als je dat soort energie in jezelf steekt, in je eigen leven, je eigen geluk en eigen plezier, je er zelf veel meer aan hebt.

Tot slot maak ik me zorgen om de laatste zin in je OP

"Hij heeft me gezegd dat hij nu echt inziet dat hij fout zat en dat hij er alles aan wil doen om me terug te krijgen"

Dat klinkt mij meer in de oren dat hij bezorgd is dat hij zijn speeltje kwijt is (dat hij jou niet meer "bezit") dan dat hij wil veranderen voor jou (want dan zou hij volgens mij zeggen dat hij alles zou doen om jou gelukkig te maken ipv terug te krijgen).

Eens met Shamanta: laat hem maar zien dat hij verandert door daden, en laat je niet teveel inpakken door lieve woorden. Succes!
Als je het interessant vindt om de rest van je leven politiek-filosofische discussies te voeren over het verschil tussen mijn & dijn of vrijheid & isolatie zou ik hem onmiddellijk bellen en vergiffenis vragen. Een waar lot uit de loterij!
Heel hard rennen voordat je weer in zijn web zit!
Ik geloof ook dat mensen best hun gedrag kunn en veranderen en dat je ze soms een nieuwe kans kan gunnen.

Maar dat ene zinnetje: "Hij wil dat ik vandaag beslis: of helemaal geen contact meer of er volledig voor gaan." geeft aan dat dit een man is die vooral zijn zin wil hebben. Die je de hemel zal beloven als je terugkomt, niet omdat hij het meent, maar omdat hij wil krijgen wat hij wil. Dat zijn geen fijne partners. Dat zijn manipulanten. En helemaal in combinatie met agressieve trekjes zou ik me daar niet (meer) aan wagen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Beter iets dan helemaal niets.
quote:Heleneke schreef op 27 december 2008 @ 10:49:

Hij wil dat ik vandaag beslis: of helemaal geen contact meer of er volledig voor gaan.Hij wil dat ik dit beslis omdat hij er echt helemaal aan onderdoor gaat. Hij kan niet tegen die onzekerheid: wil ze nu wel iets met me of niet?
Hij wil dat je vandaag beslist, en morgen wil hij dat je het toelaat dat hij steelt en als je daar tegen in gaat wil hij je slaan. Wat wil je zelf? Een leuk leven of een leven voor hem?

LATEN GAAN!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hi Heleneke,

Wat een moeilijke situatie is dit zeg? Het is niet goed dat hij je jou dwingt om nu te kiezen. Ik herken je verhaal omdat ik dit jaren geleden ook heb meegemaakt. Mijn ex was ook agressief en had veel schulden (ook bij mij, nog steeds trouwens) Ik dacht onze liefde overwint alles, maar dat is toch echt niet zo. Helemaal zoals jij beschrijft dat je veranderd bent. Zulke mannen willen je helemaal afhankelijk maken en vandaar dat hij er ook altijd bij wilt zijn als je met je vriendinnen afspreekt etc.. Dat lieve en zorgzam ken ik ook en ik zeg ook niet dat hij niet van je houdt? Maar is deze relatie goed voor je? Je gaat hem zeker niet veranderen. Is deze realatie op lange termijn goed voor je? Nee. Dus ik zou hem zeker niet terugnemen ook al is dat helemaal niet wat je wilt. Je houdt van hem en dat maakt het zoo moeilijk, maar laat dit keer je verstand spreken want diep van binnen weet je dat deze jongen niet goed voor je is. Sterkte!
quote:Heleneke schreef op 27 december 2008 @ 12:01:

[...]

Hij wil dat ik dit beslis omdat hij er echt helemaal aan onderdoor gaat. Hij kan niet tegen die onzekerheid: wil ze nu wel iets met me of niet?

Want anders? Springt hij onder de trein? Van de flat?

Eerlijk gezegd zou ik nogal kribbig worden van iemand die niet normaal kan communiceren en dus zijn toevlucht neemt tot dit soort hoog-dramatisch gezwets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven