Mijn ex wil me terug...

15-03-2011 11:15 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een relatie met een hele lieve jongen en op den duur trok hij bij me in. We hebben ongeveer een jaar samengewoond. Het idee van 'samenwonen' was voor hem allemaal erg nieuw, zelf heb ik eerder een serieuze relatie gehad. Het huisje waar we in woonden was erg klein en ik wilde op een gegeven moment vooruit kijken, naar iets groters. We gingen samen naar andere woningen kijken en vond dit helemaal geweldig. Toch merkte ik dat hij er anders in stond, minder serieus.. en dit maakte mij aan het twijfelen of hij dit echt wel wilde. Tot op een gegeven moment hij zei dat hij niet meer verder wilde.. de 'druk' voor een serieuze relatie was teveel en hij had behoefte aan vrijheid. Het was toen erg moeilijk om te horen, maar ik begreep het wel en heb het moeten accepteren. Hoe pijnlijk dit ook voelde... want mijn gevoelens voor hem zijn nooit veranderd.

Nu zijn we drie weken verder en hij liet weten dat hij nog wel behoefte had aan contact, weten hoe het met me ging. Ik probeerde voor mezelf de draad weer op te pakken, ging weer leuke dingen doen.. stappen met vriendinnen e.d. Het contact met hem was voor mij te moeilijk en liet hem weten dat ik dit niet kon. Toch raakten we aan de praat en het voelde weer als vanouds.

Nu is hij een paar keren langs geweest en heeft me laten weten mij weer vaker te willen zien, mij weer als vriendin te willen dan wel het rustig aan te doen. Leuke dingen doen en genieten van elkaar. Hij zegt dat hij nog steeds erg gek op me is, maar hij wil niet die vastigheid qua serieuze relatie. Wil een huisje voor zichzelf zoeken en is nu erg op zichzelf gericht. Logisch natuurlijk.

Ik vind dit erg moeilijk, want ik ben nog vreselijk gek op hem.. het doet me alleen pijn omdat ik altijd heb geloofd dat hij net zozeer een relatie met mij wilde. Het voelt verschrikkelijk verwarrend..

Zelf ben ik 26 en heb nu toch wel behoefte aan een relatie waarbij ik vooruit kan kijken. Dat ik nu toch eigenlijk geen zin heb in dat aangerommel. Hij is zelf 23 en wil graag stilstaan... De toekomst die ik met hem zag, zie en voel ik niet meer. Het mag er ook niet meer zijn. Maar ik wil hem ook absoluut niet kwijt.. Is er uperhaupt een mogelijkheid dat dit nog goedkomt wanneer ik hieraan toegeef en het inderdaad weer leuk met hem probeer te hebben zonder onzeker te zijn of dit wel een toekomst heeft?
Misschien eerst een tijdje apart wonen?

""De toekomst die ik met hem zag, zie en voel ik niet meer. Het mag er ook niet meer zijn."

Wat mag er niet meer zijn? Het is ook niet goed om je toekomstbeeld al zo ver in te vullen, en aan te nemen dat hij datzelfde beeld heeft.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Ik zeg, laat hem gaan.... De kans dat hij (snel genoeg) verandert is in mijn ogen nihil. Jij wil toekomst, hij niet. Dat lijkt me wel duidelijk genoeg toch? Hoe rot het misschien ook is.
Mouse, het is op je 26e toch niet raar om over de toekomst na te denken? (huisje, misschien trouwen, misschie kinderen etc). Nog jaren in een relatie blijven waar dat niet gaat komen is toch jammer?
Ik weet niet of het toekomst heeft. Dat zal dan moeten blijken. Maar zoals ik het begrijp wil jij een relatie met toekomst, dat kan hij je op dit moment niet bieden. Houdt het dan niet op? Stel dat je er weer aan begint, kom je dan uiteindelijk niet weer op hetzelfde punt uit?

Wat hem betreft kan ik het mij ook wel voorstellen. Hij is 23, dat is best wel jong. Op zich vind ik het wel positief dat hij eerst eens op zichzelf wil gaan wonen. En ik kan ook begrijpen dat huisje, boompje, beestje een beetje snel gaat voor hem.

Tja, lastig hoor. Als jij kan accepteren dat jij daar nog niet aan toe is en hem de tijd kan geven, zou je het nog een keer kunnen proberen. Jij bent natuurlijk ook nog niet op een leeftijd dat je echt haast hebt. Maar als het voor jou echt zo voelt dat je toe bent aan een hele serieuze relatie (samenwonen en uiteindelijk misschien kinderen) zou ik er niet voor gaan. Maar dat is mijn mening.

Succes met het maken van een beslissing.
Klopt.. het zijn ook dingen waar ik nu toch wel over nadenk.. huisje, kinderwens etc. Zelf is hij daar totaal niet mee bezig en zijn woorden zijn dan ook 'we zien wel.. en doen het gewoon rustig aan.' Dus vandaar mijn woorden dat een toekomst er niet meer mag zijn met zijn, ik heb in deze situatie nu eigenlijk niet meer zoveel te willen. Diep van binnen weet ik dat het verstandig is hem te laten gaan, ik kwets mezelf er alleen maar mee. Toch stond hij gisteravond met een bos bloemen op de stoep, en ja hoor... ik ben weer helemaal om.
wat een vervelende situatie zeg!

Misschien dat je beter elkaar een tijd beter niet kan zien. Zodat hij ook kan nadenken/voelen wat hij nou echt wil.

Nu mist hij je en wil hij je terug, maar als alles weer 'normaal' is en jij een stap verder wil hoe zal het dan gaan.. hoe ziet hij het überhaupt voor zich? eerst een tijdje latten en dan alsnog samenwonen. Of latten en er niet over nadenken wat de toekomst brengt? als jij wel met de toekomst bezig bent blijft dat een groot struikelblok in de relatie denk ik.
Ik vind het eigenlijk niet zo netjes van hem. Hij weet heel goed wat jij wilt, vastigheid, huisje boompje beestje. Hij weet ook heel goed dat hij dat niet wil. En toch wil hij dat jullie weer een relatie krijgen, maar dan op zijn voorwaarden.
Hij heeft de relatie verbroken, maar wil daar zelf niet de vervelende consequenties van voelen, namelijk dat hij jou helemaal kwijt is, dus houdt hij je aan het lijntje door vrijblijvend, op zijn voorwaarden, met je om te blijven gaan. Dat vind ik niet helemaal eerlijk. Als hij geen relatie meer wil dan moet hij je ook loslaten en de kans gunnen om over hem heen te komen. Hij wil het nu voor zichzelf zo pijnloos mogelijk oplossen en dat werkt zo gewoon niet. Ik hoop dat het je lukt om hem echt los te laten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:plops schreef op 15 maart 2011 @ 11:21:

Mouse, het is op je 26e toch niet raar om over de toekomst na te denken? (huisje, misschien trouwen, misschie kinderen etc). Nog jaren in een relatie blijven waar dat niet gaat komen is toch jammer?

Nope, dat is waar. Maar aangezien hij 23 is en geen 26 (en bovendien een man) lijkt het me niet handig om al een heel toekomstbeeld te hebben. Wel in de trant van: ik zou ooit wel kinderen willen, maar gewoon niet al te concreet.

Als TO het echt nog een keer wilt proberen, zou ik eerst apart gaan wonen, en kijken of het goed gaat. Misschien gaat het super, en willen jullie over een tijdje wel heel graag samenwonen.
Mooi gezegd Susan Helemaal mee eens.
Voor hem begrijp ik dat uiteraard ook. Maar dat geeft dan toch aan dat een op z'n minst niet zo lekkere match is tussen hun op dit moment?
quote:littlerose25 schreef op 15 maart 2011 @ 11:25:

Klopt.. het zijn ook dingen waar ik nu toch wel over nadenk.. huisje, kinderwens etc. Zelf is hij daar totaal niet mee bezig en zijn woorden zijn dan ook 'we zien wel.. en doen het gewoon rustig aan.' Dus vandaar mijn woorden dat een toekomst er niet meer mag zijn met zijn, ik heb in deze situatie nu eigenlijk niet meer zoveel te willen. Diep van binnen weet ik dat het verstandig is hem te laten gaan, ik kwets mezelf er alleen maar mee. Toch stond hij gisteravond met een bos bloemen op de stoep, en ja hoor... ik ben weer helemaal om.

Kijk, dat doet hij dan wel weer Is natuurlijk heel lief

Ik zou het toch gewoon even tijd geven. Toen ik en mijn vrienden 23 waren, zaten kinderen, trouwen en een huis ook niet hoog op de agenda. Nu is iedereen er wel zo'n beetje mee bezig, leeftijden 25-29.

De keuze die je moet maken is of je op hem wilt wachten. Heb je al wel gevraagd of hij ooit wel kinderen wil, en een huisje en trouwen? Dat komt dan vanzelf wel.

Ik heb ook een relatie gehad met een jongen die ruim 2 jaar jonger was dan ik. Dat merk je toch wel, ik was eerder toe aan dingen. Hij wilde nog lang niet samenwonen, kinderen pas op 40 (voor mij dan wel heel laat natuurlijk). Het is mede hierdoor ook wel uit gegaan. Ik heb een tijdje gewacht, maar hij veranderde gewoon niet. Maar ik had het ook niet te snel op willen geven, zo was het eigenlijk een goed einde (nu ik erop terugkijk, toen was het wel moeiliker)
Hoe pijnlijk het ook is om te horen, wel de waarheid. Dat zijn ook de dingen die ik tegen hem heb gezegd, dat het oneerlijk is.. me aan het lijntje gehouden voel. Hij heeft ook geprobeerd contacten met andere meiden aan te gaan, mij te doen vergeten. Tot hij besloot dit niet te willen, maar mij nog miste. En toen belde hij mij.. Ik zou nog best wel willen afspreken, leuke dingen doen. Hij klinkt zo oprecht wanneer hij zegt nog met me samen te willen zijn, dan inderdaad op zijn voorwaarden (zo heb ik het ook tegen hem gezegd).. het meest pijnlijke was nog toen hij zei dat hij de relatie niet miste, maar mij wel.. Ik voel me op dit moment zo'n enorm hulpeloos geval, en zo ken ik mezelf eigenlijk helemaal niet.
En inderdaad... ook al voelde ik toen tijdens de relatie dat hij er misschien nog niet helemaal aan toe was. Ik was bereid hem alle ruimte te geven die hij nodig had. Tot hij op een gegeven moment zelf ook aangaf een ander huisje te willen zoeken. Hoe blij was ik Ik zelf heb ook nooit te snel op willen geven, heb ook nog nooit zoveel voor iemand gedaan. Dus dat gevoel is er nog steeds.
Helemaal eens met Susan. Eigenlijk wil hij niet de vervelende consequenties accepteren van het beëindigen van de relatie en wil wel de leuke dingen blijven doen. Zo werkt het natuurlijk niet. Door de relatie te verbreken heeft hij jou pijn gedaan en hij houdt jouw pijn in stand door contact te willen blijven houden. Ik zou zeggen: alles of niets. En 'niets' kan dan ook een tijdelijk 'niets' zijn. Ik wil je alleen maar waarschuwen voor een soort 'niemandsland' waar hij de voorwaarden bepaalt en de relatie tussen jullie een 'vage' status krijgt. Zeker als ik ook al lees dat hij met andere dames wilde afspreken. Dan is het wachten tot hij iemand anders 'leuker' tegenkomt en tot die tijd mag jij de leegte opvullen.

Jij hebt net zoveel te willen als hij in deze situatie! Dus zeg alsjeblieft niet dat 'jij niet zoveel te willen hebt'.
Enneh....genoeg mannen die bloemen voor je mee willen nemen of je koopt ze lekker zelf als kadootje, dus laat hem die bloemen lekker zelf houden!
Op het forum hier lees ik vaak best veel reacties in de trant van aan het lijntje houden, alleen de lusten niet de lasten, etc. Dit kan in dit geval zo zijn, maar die jongen is pas 23, misschien heeft hij gewoon tijd nodig? Dat is een mogelijkheid die je niet zomaar in de wind moet slaan.

Je moet voor jezelf de overweging maken welke beweegredenen hij heeft:

1. hij wil alleen de lusten en niet de lasten, en wil dus helemaal geen toekomst

2. hij heeft tijd nodig, en ziet best wel een toekomst, maar hij is nog jong en het moet allemaal nog groeien.

De enige manier om deze twee te onderscheiden is een goed gesprek met hem, met deze twee opties als de insteek.
quote:ModestMouse schreef op 15 maart 2011 @ 12:07:

Op het forum hier lees ik vaak best veel reacties in de trant van aan het lijntje houden, alleen de lusten niet de lasten, etc. Dit kan in dit geval zo zijn, maar die jongen is pas 23, misschien heeft hij gewoon tijd nodig? Dat is een mogelijkheid die je niet zomaar in de wind moet slaan.

Je moet voor jezelf de overweging maken welke beweegredenen hij heeft:

1. hij wil alleen de lusten en niet de lasten, en wil dus helemaal geen toekomst

2. hij heeft tijd nodig, en ziet best wel een toekomst, maar hij is nog jong en het moet allemaal nog groeien.

De enige manier om deze twee te onderscheiden is een goed gesprek met hem, met deze twee opties als de insteek.

Het kan best zijn dat hij tijd nodig heeft, maar daarvoor hoeft zij natuurlijk niet haar gevoelens en behoeftes opzij te zetten en genoegen te nemen met een vrijblijvendheid waar ze gewoon niet gelukkig mee is. Als je niet toe bent aan een vaste relatie dan neem je daarmee ook het risico dat die ander op een gegeven moment niet meer wil en ik vind het dan niet eerlijk om dan toch aan diegene te blijven trekken en diegene te blijven paaien met mooie woorden en bloemen terwijl je zelf nog steeds niet klaar bent voor een vaste relatie.

Als de exclusiviteit en de intentie om voor elkaar te gaan er wel in zitten maar bijvoorbeeld samenwonen of iedere dag samen zijn nog niet dan moet hij dat eerlijk zeggen. Nu geeft hij gewoon aan helemaal nog geen relatie te willen en die woorden zou ik dan toch serieus nemen, al is hij dan pas 23.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Jezelf wegcijferen is natuurlijk niet goed. Als hij echt aangeeft dat hij nu geen serieuze relatie wil en later ook waarschijnlijk niet (in ieder geval niet met TO), dan kan TO beter weg. Maar als hij aangeeft dat hij tijd nodig heeft en dat hij denk dat alles vanzelf wel komt in de toekomst, dan is aan haar de beslissing of ze daarop wil wachten.

Daar is denk ik nog 1 keer een goed gesprek voor nodig, dan lijkt me dat TO haar beslissing kan maken. Een keuze maken moet in ieder geval, maar het is altijd belangrijk dat het een weloverwogen keuze is waar je echt achter kan staan.

(Ietwat OFFtopic: mijn jongere ex had gelijk een ander, en die woonden binnen no time samen, terwijl ik op hem zat te 'wachten'. Hij wilde het gewoon niet met mij blijkbaar. Pijnlijk, maar nu ik een fijne relatie heb met iemand anders, zie ik wel in dat ik en ex niet zo goed bij elkaar pasten.

Maar vrienden van mij hebben het een tijdje rustig aan gedaan omdat hij ineens cold feet kreeg, en die zijn nu al heel lang samen. Kan beide kanten op gaan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven