Mijn ex wil me terug?

06-07-2011 10:27 34 berichten
Dames ik heb jullie hulp nodig!

Bijna vier jaar geleden had ik een vriend. We waren een half jaar samen toen hij het uitmaakte. Hij kon me er niet echt een goede reden voor geven, maar ik denk dat het te maken heeft met het feit dat hij een zware opleiding deed en geen tijd had.

Na een tijdje begonnen we weer met elkaar te praten en ongeveer 2 jaar terug spraken we een keer af om wat te drinken. Daarna een jaar niets en verleden jaar hebben we elkaar meerdere keren gezien.

Ik merkte echter aan mijzelf dat ik nog gevoelens voor hem had en ik heb 2 jaar terug al eens gezegd dat ik geen contact meer met hem wilde. Hij bleef echter contact zoeken. Nu heb ik de afgelopen maand expres afstand van hem genomen. Dit nadat ik tijdens een chatgesprek van Facebook had aangegeven dat ik eigenlijk geen zin meer had om met hem af te spreken. Vanaf toen heb ik ook niets meer van me laten horen. Ik reageer niet op zijn berichtjes of e-mails.

Gisteravond kreeg ik ineens een sms van hem. Waarom ik hem negeerde. Ik heb hem geschreven dat ik hem simpelweg niets meer te vertellen heb. Dat ik reeds eerder heb aangeven geen contact meer te willen, omdat ik geen vrienden kan zijn met een ex. En dat ik niet snapte waarom hij nu ineens zo reageerde, terwijl hij in het verleden ook vaker niet dan wel op mijn berichtjes gereageerd had.

Verder heb ik geschreven dat ik hoop dat het hem goed gaat.

Nu opende ik vanmorgen mijn e-mail en hij schrijft dit:

Ik begrijp je reactie niet. En nadat we de laatste keer hebben gesproken heb ik nagedacht en ik dacht de we elkaar misschien beter zouden kunnen leren kennen en kijken of we als stel kunnen doorgaan.

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Ik heb nog steeds gevoelens voor hem, maar ik weet dus niet of dat te maken heeft met het feit dat hij het destijds heeft uitgemaakt en ik het dus niet heb kunnen afsluiten of dat de gevoelens echt zijn. Heeft iemand een suggestie?
Alle reacties Link kopieren
Misschien klinkt dit heel raar hoor, maar:

Wie heeft er ooit bedacht dat praten via de chat niet goed is?

Het is niet heel controversieel en het bestaat ook nog niet zo lang.. maar is het daarom per se slecht?

Edit: Euh wel controversieel dus :P

(Misschien hebben jullie wel hele goede argumenten die ik nog niet zie hoor, maar ik durf te vragen. :P)
Gevalletje van ego-tripperij......? Als hij je weer 'heeft', is het over een tijdje weer over.... Ik geeft je groot gelijk dat je je verstand gebruikt! :-)

Gewoon écht niet meer reageren, dan stopt het vanzelf, hoor!
Ik denk helemaal niet dat het per se egotripperij is. Ik vind niks daar op wijzen eigenlijk. Het is niet zo dat zij met hem naar bed ging en dat hij dat nu dreigt kwijt te raken. Of dat ze steeds achter hem aanliep en dat hij dat gaat missen. En dat hij daarom de lijnen dus weer zou aantrekken.

Hij heeft al die tijd gewoon netjes gehandeld. Net als zij. Ze zijn al die tijd volwassen met elkaar omgegaan. Er is netjes uitgemaakt, er is geen sprake van afhankelijkheid geweest, niet van misbruik, geen vertrouwensissues of wat dan ook in de tijd dat ze hem kent.

Dus waarom kan het niet echt zijn?

En ik vind ook niet dat je geen relatie kan beginnen met iemand die wat moeilijker praat over gevoelens. Pffff dan zouden wel heel veel mensen single moeten blijven.
Huppeltrut, ik vind ook niet dat er iets mis is met de chat.

Alleen niet voor alle gesprekken. Mensen doen vaak meerdere dingen tegelijk als ze op de chat zijn: met anderen kletsen, Internetten, tv kijken, was opvouwen... Ook mis je de o zo belangrijke lichaamstaal, intonatie, gezichtsuitdrukkingen, stemhoogte. Omdat dit 90% (of meer? ik weet het niet meer precies) van de communicatie uitmaakt, mis je dus een heeeel belangrijk gedeelte, ondanks de smilies.

En als iemand irl wat zegt, kun je dus vaak gelijk zien wat iemand bedoelt, hoe diegene het bedoelt, of hij er niet omheen praat, etc. dat gaat op msn allemaal niet.

Toch vind ik msnen verre van slecht. Soms kun je inderdaad makkelijker de diepte in. Alleen je moet je momenten goed uitkiezen.
Nou, het zou niet echt kunnen zijn omdat TO tegen haar ex heeft gezegd dat zij, om diverse redenen, geen contact meer met hem wil? En hij daarop schrijft dat hij nou juist een hernieuwing van de relatie wel zag zitten. Dat ligt niet bepaald met elkaar in lijn.

Het feit dat hij destijds de relatie heeft verbroken zonder daar enige reden voor te geven? Waarom zou TO deze man terug willen? Hij kan na een paar maanden net zo goed zonder opgaaf van reden ineens weer de kuierlatten nemen. Hoe kun je nou van iemand op aan als je geen flauw idee hebt wat er in diegene om gaat?

Wat moeilijk praten over gevoelens hoeft helemaal geen probleem te zijn in een relatie. Maar het wordt verrekte lastig als het helemaal niet wil, of dat twee mensen blijkbaar op verschillende niveaus met elkaar praten.
lughnasadh, het zijn twee mensen dus dat het niet op een lijn ligt is niet zo gek; ze hebben allebei eigen gevoelens en emoties. Het kan best zo zijn dat ex daadwerkelijk wilde onderzoeken of het met TO weer wat kan worden en daarvoor contact zocht. Of dat hij 'het' weer heeft gevoeld tijdens het contact. Dat TO het nu afkapt is hem misschien rauw op zijn dak gevallen, dat had hij niet gehoopt. Het lijkt mij een logisch moment om op dat moment toe te geven dat hij toch wel wat meer zou willen. Als laatste poging zeg maar, zodat zij de beslissing van geen contact op alle informatie kan baseren. Wil zij dan nog steeds geen contact a la, dan heeft hij er voor zijn gevoel alles aangedaan. En ik vind dat hij er gelijk in heeft, want TO kapt af omdat ze nog gevoelens voor hem heeft. Zonde als ze dat allebei hebben maar omdat ex niks zegt het niks wordt. Maar als TO het contact niet had afgekapt had hij dat misschien wat "natuurlijker" willen laten lopen.

Ik zeg niet dat het 100% zeker zo is, want ik kan zijn intenties vanaf hier ook niet ruiken, maar hem direct afschrijven vind ik niet nodig; het kan best zo zijn zoals hierboven beschreven. Maar het is aan TO om het in te schatten, zij kent hem het beste.

Dat TO en ex op verschillende niveaus praten of dat het helemaal niet wil haal ik niet uit de tekst.

Grappig hoe we zo verschillende dingen uit dezelfde tekst kunnen halen!
Ik heb hem gisteravond gemaild en vandaag nog een aanvulling gedaan. Ik heb hem allemaal vragen gesteld:

- Waarom heb je het destijds uitgemaakt?

- Welke reden had je daarvoor?

-Wat is er nu veranderd waarvan je denkt misschien zou het nu wel lukken? etc.

Ik wacht af.
En heb je al wat gehoord van hem???
@ Wolkje8:

Ik heb dus dat weekend met hem afgesproken, gezellig bij hem thuis. De hond uitgelaten, filmpje gekeken etc. Toen kwamen we dus op het vraagstuk uit.

Het kwam er op neer dat hij zich aangetrokken voelde tot me, me leuk vond, etc. Maar dat hij niet wist of het wel weer wat kon worden. Destijds heeft hij het uitgemaakt zei hij, omdat zijn gevoelens niet groeiden.

Uiteindelijk besloten we om het nog eens te proberen.

Eenmaal thuis had ik er toch niet een goed gevoel over. Het kwam allemaal nogal zakelijk op mij over. Absoluut geen passie ofzo.

Dus heb ik hem heel snel daarna laten weten dat het me toch geen goed idee lijkt om het weer te proberen, omdat het me duidelijk is dat hij er niet 100% achter staat. Verder voelde ik mezelf ook niet echt op mijn gemak. Ik ben namelijk niet echt een prater, maar met de juiste persoon ben ik wel een kletskous.

Dus exit ex... Het voelt nu ook goed voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven