Mijn ideale man
zondag 4 augustus 2019 om 01:30
Hoi. Ik ben nieuw hier. Ik wordt deze maand 26 jaar. Ik heb net mijn ongezonde relatie verbroken van bijna 3 jaar.
Ik heb een beeld van wat ik wil in een man maar nooit vindt. Ook mijn moeder zegt dit bestaat niet. Wat denken jullie?
Wat ik zoek:
Iemand die volwassen is
Over zijn gevoel kan praten
Helpt in huishouden
Voor zichzelf zorgt
Een baan heeft
Een eigen plek (huurwoning)
Mij steunt en motiveert
Mij ondersteunt als ik het moeilijk heb.
Geen drank en drugs gebruiken
Wat denken jullie?
Ik heb een beeld van wat ik wil in een man maar nooit vindt. Ook mijn moeder zegt dit bestaat niet. Wat denken jullie?
Wat ik zoek:
Iemand die volwassen is
Over zijn gevoel kan praten
Helpt in huishouden
Voor zichzelf zorgt
Een baan heeft
Een eigen plek (huurwoning)
Mij steunt en motiveert
Mij ondersteunt als ik het moeilijk heb.
Geen drank en drugs gebruiken
Wat denken jullie?
zondag 4 augustus 2019 om 09:20
Probleem hierbij is dat mensen geneigd zijn om een partner te zoeken die op hun ouders lijkt. Want dat voelt fijn en vertrouwd.retrostar schreef: ↑04-08-2019 07:46In de praktijk gaat het zó: je komt iemand tegen en na een poosje merk je dat je hem liever wel ziet dan niet. Uiteraard voel je je niet op je plaats met een druggebruiker of crimineel, iemand met kinderlijk irritant gedrag zoals afhankelijkheid of egoïsme, dus dat wordt vanzelf niks. Jullie worden steeds vaker gezien; hij reageert fijn op de persoon die je nu bent en ineens zijn jullie een verloofd setje alsof het vanzelfsprekend zo moest gaan.
Het is niet zo dat je 's morgens wakker wordt, op je wensenlijstje kijkt en dan denkt: laat ik er een zoeken en dan goed opletten dat hij voldoet.![]()
Dus vallen ze keer op keer voor de foute man of vrouw met het oh zo bekende karakter /gedrag. En de leuke lieve manvof vrouw daar voelen ze zich niet fijn l bij en die laten ze links liggen.
Dus dan kan het best slim zijn om als je gaat daten goed je wensenlijstje voor ogen te houden en eens wat langer door te daten net iemand waar je niet gelijk op valt.
zondag 4 augustus 2019 om 09:28
dat is niet normaal. ik gun die ideale van van jou ook een normale vrouw. eentje die bij hem is omdat ze van hem houdt en niet omdat ze bang is om alleen te zijnLonelyMe schreef: ↑04-08-2019 08:51Bedakt voor jullie antwoorden dat geeft weer beetje hoop.
Ik ga inderdaad eerst voorlopig vrijgezel zijn en weer merken dat hoe ik ben wel goed is.
Mijn normale patroon is dat ik ga tinderen om maar niet alleen te zijn en dan dus van die jongens tegen kom die heel onvolwassen zijn.......
Met geen drank en drugs kan ik inderdaad beetje flexibel zijn op het drank gedeelte. Zo af en toe is oké. Maar niet helemaal klem zuipen en al helemaal niet elk weekend of elke dag... Dat heb ik ook al gehad en helemaal klaar mee.
Wat ik te bieden heb(denk ik zelf dan) :
Ik ben zeer volwassen
Zelfstandig
Humor
Heel erg zorgzaam
Dierenvriend
Ik help iedereen met alles
Ik ben enorm handig met klussen,kan bijna alles daar wel in
Lekker koken
Eigen woning(huurwoning)
Liefdevol
Gemotiveerd
Doorzetter
Leergierig
2 katten
Een koopwoning mag ook zeker maar ik had neer gezet een eigen woning en dat bedoelde ik meer als in van hij woont niet meer bij pappie en mammie....
Ik ben ook niet perfect dat weet ik dondersgoed. Ik kan niet werken ivm psychische dingen. Maar ik ga wel een studie doen komend jaar die helemaal bij mij past en op mij is afgesteld dus super blij daarmee. En ja dat psychische is wel moeilijk. Maar ik heb het nu wel aardig onder controle door therapie. Maar altijd ben ik minderwaardig in een relatie omdat ik dus niet werk en therapie heb. En daardoor hebben ze altijd zoiets van jij doet het huishouden maar en ik doe niks....
zondag 4 augustus 2019 om 09:29
Wat bedoel je precies met volwassen? Je noemt het een paar keer en beschrijft jezelf als zeer volwassen.
En je spreekt jezelf ook tegen. Je noemt jezelf zelfstandig, maar in dezelfde post zeg je niet te kunnen werken door psychische problemen.
De reden dat ik dit benoem is omdat je zelf misschien minder volwassen en zelfstandig bent dat je denkt en daarmee ook een bepaald soort man aantrekt.
En je spreekt jezelf ook tegen. Je noemt jezelf zelfstandig, maar in dezelfde post zeg je niet te kunnen werken door psychische problemen.
De reden dat ik dit benoem is omdat je zelf misschien minder volwassen en zelfstandig bent dat je denkt en daarmee ook een bepaald soort man aantrekt.
zondag 4 augustus 2019 om 09:36
precies. maar to zoekt liever afleiding op tinder in plaats van volwassen te wordenquadrupel schreef: ↑04-08-2019 09:29Wat bedoel je precies met volwassen? Je noemt het een paar keer en beschrijft jezelf als zeer volwassen.
zondag 4 augustus 2019 om 09:43
Ik heb ook zo een leuke moeder, maar ik ben het niet met haar eens.
Die zegt letterlijk "je bent zelf niet echt een trofee, dus je mag niet teveel van de ander verwachten". En ik verwacht geen model of acteur o.i.d.
Normaal en volwassen is goed genoeg.
Ik probeer me er minder van aan te trekken. En jouw lijstje met wat je wenst en wat je te bieden hebt lijkt me niet meer dan normaal. Zelfde ongeveer.l
Die zegt letterlijk "je bent zelf niet echt een trofee, dus je mag niet teveel van de ander verwachten". En ik verwacht geen model of acteur o.i.d.
Normaal en volwassen is goed genoeg.
Ik probeer me er minder van aan te trekken. En jouw lijstje met wat je wenst en wat je te bieden hebt lijkt me niet meer dan normaal. Zelfde ongeveer.l
zondag 4 augustus 2019 om 09:59
Haha, inderdaad. Dit lijstje is wel erg basic, elke normaal-functionerende man voldoet hieraan, als je een biertje of een wijntje op z'n tijd niet meerekent.Pindakaasjes schreef: ↑04-08-2019 07:15Tot zover jouw wensenlijst over waar een man aan moet voldoen.
Maar vertel eens: wat heb jij een man te bieden??
TO, ik denk echt dat je aan je eigen mamma-issues moet werken voordat je lijstjes opstelt voor anderen.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 04-08-2019 09:59
0.66% gewijzigd
zondag 4 augustus 2019 om 09:59
Wat een goede opmerking
Er zijn ook mannen die passen op hun eigen kinderen. Ze zorgen er niet voor, nee, ze passen op. Ook zo raar.
Voel je jezelf minderwaardig om die reden?
Op je lijst staat:
Een baan heeft
Wat als de man net als jij niet werkt en therapie heeft?
zondag 4 augustus 2019 om 10:00
hij moet werken zodat zij thuis kan blijven?Oriander schreef: ↑04-08-2019 09:59Wat een goede opmerking![]()
Er zijn ook mannen die passen op hun eigen kinderen. Ze zorgen er niet voor, nee, ze passen op. Ook zo raar.
Voel je jezelf minderwaardig om die reden?
Op je lijst staat:
Een baan heeft
Wat als de man net als jij niet werkt en therapie heeft?
zondag 4 augustus 2019 om 10:04
In mijn ogen is het juist heel volwassen om therapie te hebben. Ik erken mijn problemen en werk er heel hard aan. Dat ik psychische problemen heb betekent niet dat ik niet zelfstandig en niet volwassen ben.
Ik doe nu niet tinderen. Ben juist alleen. Omdat ik ook weet dat niet alleen willen zijn geen reden is om te daten. Ik wil dit keer inderdaad gewoon iemand tegen het lijf lopen. Dit is al een hele grote goede verandering. Ik erken het probleem en doorbreek het. Wat mij betreft zeer volwassen...
Als iemand niet werkt en therapie volgt is het wat mij betreft ook prima. Diegene werkt dan hard aan zichzelf wat ook werken is. Ik voel mij zelf niet minderwaardig maar de ander doet er alles aan om mij zo te laten voelen.
Ik doe nu niet tinderen. Ben juist alleen. Omdat ik ook weet dat niet alleen willen zijn geen reden is om te daten. Ik wil dit keer inderdaad gewoon iemand tegen het lijf lopen. Dit is al een hele grote goede verandering. Ik erken het probleem en doorbreek het. Wat mij betreft zeer volwassen...
Als iemand niet werkt en therapie volgt is het wat mij betreft ook prima. Diegene werkt dan hard aan zichzelf wat ook werken is. Ik voel mij zelf niet minderwaardig maar de ander doet er alles aan om mij zo te laten voelen.
zondag 4 augustus 2019 om 10:05
Maai jij ook het gras? Verwissel jij de banden? Weet jij hoeveel koelvloeistof er in jouw auto moet? Hoeveel druk er op de banden moet staan? Hoe je ventilatiesysteem werk in huis? Enig idee welke kraantjes je moet draaien om de vloerverwarming aan de praat te krijgen?
Mijn mijn hyperfeministische vrouw jammert ook soms wat over het huishouden en mijn aandeel daarin, maar de bovengenoemde zaken vindt ze mannenwerk. Dus ik neem dit soort stoere praat altijd met een korreltje zout.
Verder voel ik me heel verantwoordelijk voor het huishouden hoor, ik heb mijn actiepunten, zij de hare. Werkt al duizend jaar redelijk goed.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 04-08-2019 10:07
0.06% gewijzigd
zondag 4 augustus 2019 om 10:07
@s-meds nee zeker niet. Ik ga juist een studie doen zodat ik kan gaan werken daarna. Ik wil mijn eigen geld verdienen en niet afhankelijk zijn van iemand.
Ik doe sinds deze week ook vrijwilligerswerk. Dus ben er zeker wel mee bezig
Ik doe sinds deze week ook vrijwilligerswerk. Dus ben er zeker wel mee bezig
anoniem_388901 wijzigde dit bericht op 04-08-2019 10:08
20.21% gewijzigd
zondag 4 augustus 2019 om 10:07
Als je daadwerkelijk alleen kunt zijn bent je een stuk volwassener (‘ik date/tinder omdat ik niet alleen kan zijn’)LonelyMe schreef: ↑04-08-2019 10:04In mijn ogen is het juist heel volwassen om therapie te hebben. Ik erken mijn problemen en werk er heel hard aan. Dat ik psychische problemen heb betekent niet dat ik niet zelfstandig en niet volwassen ben.
Ik heb trouwens ook best prima relaties gehad met iemand die niet werkte, maar wel studeerde.
zondag 4 augustus 2019 om 10:09
Iemand die zegt dat iets mannenwerk is (of vrouwenwerk) kun je natuurlijk nauwelijks serieus nemen.kadanz schreef: ↑04-08-2019 10:05Maai jij ook het gras? Verwissel jij de banden? Weet jij hoeveel koelvloeistof er in jouw auto moet? Hoeveel druk er op de banden moet staan? Hoe je ventilatiesysteem werk in huis? Enig idee welke kraantjes je moet draaien om de vloerverwarming aan de praat te krijgen?
Mijn mijn hyperfeministische vrouw jammert ook soms wat over het huishouden en mijn aandeel daarin, maar de bovengenoemde zaken vindt ze mannenwerk. Dus ik neem dit soort stoere praat altijd met een korreltje zout.
Verder voel ik me heel verantwoordelijk voor het huishouden hoor, ik heb mijn actiepunten, zij de hare. Werkt al duizend jaar redelijk goed.
zondag 4 augustus 2019 om 10:11
Ik date en tinder niet nu. Geen contact met mannen op dat vlak. Wel normaal sociaal contact natuurlijk. En tot nu toe gaat het prima. Vind ik het alleen zijn eigenlijk wel fijn. Dus dat gaat geen problemen opleveren. Dan kan ik me contreren op mezelf. En ze zeggen vaak als je niet zoekt dan vind je het..... Op zoek gaan is slecht dus dat doe ik niet. En dan in therapie nog harder aan mezelf werken om iemand aan te trekken die bij mij past!
zondag 4 augustus 2019 om 10:11
Dat zeg ik ook tegen haar. Ze is een romantische feminist denk ik. Maar maakt niet uit, het punt is dat we allemaal onze sterke en zwakke punten hebben, dus ik heb niet zo veel met cliché uitspraken als 'ik wil geen man die helpt in het huishouden'. Dat is zo jaren 80.
zondag 4 augustus 2019 om 10:12
Ik kan zeker een hoop van wat je schrijft. Ik heb geen mannen of vrouwen klussen in Huishouden. Ik zou het alleen fijn vinden als ik niet alles alleen hoef te doen.....kadanz schreef: ↑04-08-2019 10:05Maai jij ook het gras? Verwissel jij de banden? Weet jij hoeveel koelvloeistof er in jouw auto moet? Hoeveel druk er op de banden moet staan? Hoe je ventilatiesysteem werk in huis? Enig idee welke kraantjes je moet draaien om de vloerverwarming aan de praat te krijgen?
zondag 4 augustus 2019 om 10:14
Niet op zoek gaan wánt dan vind je het, is natuurlijk onzin. Je bent wel degelijk bezig om iemand te vinden, aan te trekken.LonelyMe schreef: ↑04-08-2019 10:11Ik date en tinder niet nu. Geen contact met mannen op dat vlak. Wel normaal sociaal contact natuurlijk. En tot nu toe gaat het prima. Vind ik het alleen zijn eigenlijk wel fijn. Dus dat gaat geen problemen opleveren. Dan kan ik me contreren op mezelf. En ze zeggen vaak als je niet zoekt dan vind je het..... Op zoek gaan is slecht dus dat doe ik niet. En dan in therapie nog harder aan mezelf werken om iemand aan te trekken die bij mij past!
Lees je eigen vetgedrukte nog maar eens goed door.