Mijn ideale man
zondag 4 augustus 2019 om 01:30
Hoi. Ik ben nieuw hier. Ik wordt deze maand 26 jaar. Ik heb net mijn ongezonde relatie verbroken van bijna 3 jaar.
Ik heb een beeld van wat ik wil in een man maar nooit vindt. Ook mijn moeder zegt dit bestaat niet. Wat denken jullie?
Wat ik zoek:
Iemand die volwassen is
Over zijn gevoel kan praten
Helpt in huishouden
Voor zichzelf zorgt
Een baan heeft
Een eigen plek (huurwoning)
Mij steunt en motiveert
Mij ondersteunt als ik het moeilijk heb.
Geen drank en drugs gebruiken
Wat denken jullie?
Ik heb een beeld van wat ik wil in een man maar nooit vindt. Ook mijn moeder zegt dit bestaat niet. Wat denken jullie?
Wat ik zoek:
Iemand die volwassen is
Over zijn gevoel kan praten
Helpt in huishouden
Voor zichzelf zorgt
Een baan heeft
Een eigen plek (huurwoning)
Mij steunt en motiveert
Mij ondersteunt als ik het moeilijk heb.
Geen drank en drugs gebruiken
Wat denken jullie?
zondag 4 augustus 2019 om 19:14
kadanz schreef: ↑04-08-2019 10:05Maai jij ook het gras? Verwissel jij de banden? Weet jij hoeveel koelvloeistof er in jouw auto moet? Hoeveel druk er op de banden moet staan? Hoe je ventilatiesysteem werk in huis? Enig idee welke kraantjes je moet draaien om de vloerverwarming aan de praat te krijgen?
Mijn mijn hyperfeministische vrouw jammert ook soms wat over het huishouden en mijn aandeel daarin, maar de bovengenoemde zaken vindt ze mannenwerk. Dus ik neem dit soort stoere praat altijd met een korreltje zout.
Verder voel ik me heel verantwoordelijk voor het huishouden hoor, ik heb mijn actiepunten, zij de hare. Werkt al duizend jaar redelijk goed.
Als je de taken deelt met elk z'n verantwoordelijkheid, dan is daarover te praten.
Maar 's winters is er geen gras te maaien (hebben wij sowieso niet) auto doet de garage, lekke fietsbanden doet de fietsenmaker en de meeste elektrische zaken doe ik. Mag ik nu wel er gewoon vanuit gaan dat de man met wie ik leef z'n verantwoordelijkheid in het huishouden ziet, ipv dat volledig als dat van mij te zien, waarin hij af en toe 'helpt'?
Wat sneu, een mens die zich niet verantwoordelijk voelt voor z'n woonomgeving en de verzorging daarvan.
Later is nu
zondag 4 augustus 2019 om 21:55
Natuurlijk bestaan die mannen! Gelukkig wel zeg, ik vind je eisen een minimale standaard waar een man aan moet voldoen. Overigens zullen stabiele mannen niet snel op een labiel type vallen die vanwege psychische problemen niet in staat is om te werken. Zij zijn over het algemeen geïnteresseerd in sterke, stabiele vrouwen met verantwoordelijkheden en een volwassen leven.