Mijn jongste zoon is homo
zondag 27 oktober 2013 om 15:17
Ik moet even mijn ei kwijt, omdat ik dit nieuws niet had zien aankomen. Van kleins af aan is hij de stoerste die ik erbij heb. Een echte knul die met pistooltjes speelde, spellen op de computer speelt waarbij je blij bent dat het bloed niet uit je beeldscherm spat en gek is op alles dat eng en gevaarlijk is. En waarvan ik ook al heel wat vrouwelijk naakt over zijn beeldscherm heb zien komen. Hij heeft ook al eens wat met een meisje gehad. Dus denk je dat hij binnenkort weleens een meisje meeneemt naar huis. Daarbij is het de grootste clown die je je kunt voorstellen, dus moet je op je hoede zijn of iets echt is of dat hij je glashard in de maling neemt.
Maar dan, eergisteravond, komt hij, na even met een van zijn broers gepraat te hebben, de kamer in en gaat even zitten. "Mam, pap, jullie hebben het weleens over meisjes enzo. Ik wil even zeggen dat ik homo ben."
Aan zijn gezicht was geen spanning of onderdrukte lach af te lezen. En ik kon niet anders dan in de lach schieten. "Kom op joh, doe ff normaal." Hij had het al wel aan wat schoolvrienden en vriendinnen verteld. Na samen wat lacherig te hebben gedaan is hij weer naar zijn kamer gegaan. Mij vertwijfeld achterlatend. Zou het, heb ik iets gemist, neemt hij me in de maling?
Gister was hij jarig. Vijftien! Zijn zus met wie hij vier handen op een buik is vroeg ik of zij het al wist. Als hij ergens mee zit of zij delen ze dat altijd met elkaar. Zij reageerde in eerste instantie zoals ik. Hij neemt ons in de maling. Toen vroeg ze hem haar te overtuigen. "Laat dan maar eens wat gesprekken zien op je laptop, maar wel van langer dan een week geleden." Hij was er duidelijk al langer over bezig.
Vandaag heb ik hem nog eens gevraagd of het echt waar is. En ja, het is waar. Hij vindt jongens leuker dan meisjes. Heeft er met vrienden en vriendinnen die hij vertrouwt over gepraat. Hij is niet bang gepest te worden. Hij begrijpt dat we er om moesten lachen.
Ik heb hem gezegd dat ik aan het idee moet wennen. Maar dat hij voor mij blijft wie hij is. Dat ik achter hem sta.
Hij wil graag dat we gewoon blijven doen zoals we deden. Geen probleem. Hij blijft in mijn ogen mijn leuke knul, tikkeltje lijp en lui zoals elke puber betaamt.
Toen hij de kamer uit was moest ik even huilen. Waarom heb ik dit niet gezien? En nu, nu denk ik dat we gewoon verder gaan zoals we bezig waren. Ik kan me druk maken om zijn toekomst, maar dat deed ik toch al. En komt er geen meisje maar een jongen met hem op de bank zitten dan is dat prima.
Maar dan, eergisteravond, komt hij, na even met een van zijn broers gepraat te hebben, de kamer in en gaat even zitten. "Mam, pap, jullie hebben het weleens over meisjes enzo. Ik wil even zeggen dat ik homo ben."
Aan zijn gezicht was geen spanning of onderdrukte lach af te lezen. En ik kon niet anders dan in de lach schieten. "Kom op joh, doe ff normaal." Hij had het al wel aan wat schoolvrienden en vriendinnen verteld. Na samen wat lacherig te hebben gedaan is hij weer naar zijn kamer gegaan. Mij vertwijfeld achterlatend. Zou het, heb ik iets gemist, neemt hij me in de maling?
Gister was hij jarig. Vijftien! Zijn zus met wie hij vier handen op een buik is vroeg ik of zij het al wist. Als hij ergens mee zit of zij delen ze dat altijd met elkaar. Zij reageerde in eerste instantie zoals ik. Hij neemt ons in de maling. Toen vroeg ze hem haar te overtuigen. "Laat dan maar eens wat gesprekken zien op je laptop, maar wel van langer dan een week geleden." Hij was er duidelijk al langer over bezig.
Vandaag heb ik hem nog eens gevraagd of het echt waar is. En ja, het is waar. Hij vindt jongens leuker dan meisjes. Heeft er met vrienden en vriendinnen die hij vertrouwt over gepraat. Hij is niet bang gepest te worden. Hij begrijpt dat we er om moesten lachen.
Ik heb hem gezegd dat ik aan het idee moet wennen. Maar dat hij voor mij blijft wie hij is. Dat ik achter hem sta.
Hij wil graag dat we gewoon blijven doen zoals we deden. Geen probleem. Hij blijft in mijn ogen mijn leuke knul, tikkeltje lijp en lui zoals elke puber betaamt.
Toen hij de kamer uit was moest ik even huilen. Waarom heb ik dit niet gezien? En nu, nu denk ik dat we gewoon verder gaan zoals we bezig waren. Ik kan me druk maken om zijn toekomst, maar dat deed ik toch al. En komt er geen meisje maar een jongen met hem op de bank zitten dan is dat prima.

maandag 23 december 2013 om 15:05
quote:lolotte schreef op 23 december 2013 @ 01:29:
Voor wie het weten wil....we zijn een kleine twee maanden verder.
Quinten zit beter in zijn vel dan ooit. En dat is zichtbaar! Hij is een aantal kilo's spontaan verloren. Heeft zich een ontzettend leuk kapsel laten aanmeten. En heeft gister de eerste ontmoeting met de jongen die hij via internet had leren kennen gehad. Wat voor iedereen even spannend was.
Het is een hele leuke jongen! En dus zijn de eerste kusjes uitgedeeld en is Quinten verliefd tot over zijn oren.
Heerlijk om te zien. We zijn er als familie allemaal blij mee. Ja, zelfs zijn vader is bijgedraaid. Voor kerst heb ik even geen wensen meer. Gewoon lekker genieten van wat is.
Wat leuk. Fijn zo.
Love is all we need!!!
Voor wie het weten wil....we zijn een kleine twee maanden verder.
Quinten zit beter in zijn vel dan ooit. En dat is zichtbaar! Hij is een aantal kilo's spontaan verloren. Heeft zich een ontzettend leuk kapsel laten aanmeten. En heeft gister de eerste ontmoeting met de jongen die hij via internet had leren kennen gehad. Wat voor iedereen even spannend was.
Het is een hele leuke jongen! En dus zijn de eerste kusjes uitgedeeld en is Quinten verliefd tot over zijn oren.
Heerlijk om te zien. We zijn er als familie allemaal blij mee. Ja, zelfs zijn vader is bijgedraaid. Voor kerst heb ik even geen wensen meer. Gewoon lekker genieten van wat is.
Wat leuk. Fijn zo.
Love is all we need!!!
maandag 23 december 2013 om 15:21
Wat heerlijk voor hem Mijn broertje heeft zijn vriend ook via internet leren kennen, first loves! Al 8 jaar samen. Wat dat betreft is internet natuurlijk een supermedium want hoe dan ook is het voor homo's wel een beetje anders... Je stapt toch minder makkelijk op iemand af...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

vrijdag 27 december 2013 om 14:31
Wat dat lachen betreft, dat kan een nerveuze reactie zijn.
Zowel mijn man als mijn jongste zoon hebben dit ook weleens.
Ik heb ze daar meerdere malen op gewezen, maar ze zeggen dat ze dat niet bewust doen.
Dat gebeurt op momenten dat ze zichzelf geen houding weten te geven.
Ik maak er dan ook geen punt meer van.
Mijn mening, je kind blijft je kind, of hij/zij nu hetero, homo of lesbisch is!
Zolang je kind maar gelukkig is, dat is voor mij in ieder geval het enige dat telt!
Zowel mijn man als mijn jongste zoon hebben dit ook weleens.
Ik heb ze daar meerdere malen op gewezen, maar ze zeggen dat ze dat niet bewust doen.
Dat gebeurt op momenten dat ze zichzelf geen houding weten te geven.
Ik maak er dan ook geen punt meer van.
Mijn mening, je kind blijft je kind, of hij/zij nu hetero, homo of lesbisch is!
Zolang je kind maar gelukkig is, dat is voor mij in ieder geval het enige dat telt!
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
vrijdag 27 december 2013 om 14:37
quote:dobermann schreef op 23 december 2013 @ 10:29:
Stuur je zoon naar Rusland. Ik heb gehoord dat ze daar een geneesmiddel hebben.
Voor jou is er in ieder geval geen geneesmiddel!!
Jou moeten ze maar snel naar de maan schieten, met je domme gel*l
Triest geval!
Stuur je zoon naar Rusland. Ik heb gehoord dat ze daar een geneesmiddel hebben.
Voor jou is er in ieder geval geen geneesmiddel!!
Jou moeten ze maar snel naar de maan schieten, met je domme gel*l
Triest geval!
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.

vrijdag 27 december 2013 om 14:46
Iedereen die zo hard roept dat homoseksualiteit zo normaal en geaccepteerd is, is waarschijnlijk zelf hetero. Mijn moeder was lesbisch en heeft altijd aangegeven dat ze hoopte dat haar kinderen hetero zouden zijn omdat het nog altijd het gemakkelijkst is om niet af te wijken.
Mijn beste vriendin is een leuke vrouwelijke meid en valt op vrouwen. Je wilt niet weten wat die nog allemaal naar haar hoofd geslingerd krijgt.
Mijn beste vriendin is een leuke vrouwelijke meid en valt op vrouwen. Je wilt niet weten wat die nog allemaal naar haar hoofd geslingerd krijgt.
zaterdag 28 december 2013 om 14:04
Ik kan me de schrik best voorstellen. Je hebt het als homo een stuk moeilijker in de maatschappij, omdat die er zo krampachtig over doet. Op school doen veel klasgenoten moeilijk, je wordt gepest. Als docent op een middelbare school zie ik het regelmatig gebeuren. In sommige landen word je er zelfs voor opgesloten. Kijk maar naar Rusland.
Doen alsof uitkomen voor je geaardheid helemaal geen gevolgen heeft of kan hebben, is dan ook best naief vind ik. Daar mag je dan ook best van schrikken, want het gaat om jouw kind en die wil je ten allen tijde gelukkig zien.
Neemt niet weg dat hij jullie zoon is en blijft, ongeacht zijn geaardheid. Maar dat gaf je zelf ook al aan. Zolang dat het geval is, is je schrikreactie totaal onbelangrijk.
Doen alsof uitkomen voor je geaardheid helemaal geen gevolgen heeft of kan hebben, is dan ook best naief vind ik. Daar mag je dan ook best van schrikken, want het gaat om jouw kind en die wil je ten allen tijde gelukkig zien.
Neemt niet weg dat hij jullie zoon is en blijft, ongeacht zijn geaardheid. Maar dat gaf je zelf ook al aan. Zolang dat het geval is, is je schrikreactie totaal onbelangrijk.
dinsdag 15 juli 2014 om 00:29
quote:lolotte schreef op 28 oktober 2013 @ 07:17:
[...]
Het is vrij moeilijk om te beschrijven hoe het precies ging. Lettertjes zeggen niet alles.
Ik heb mijn leven niet onder een steen geleefd. Gay zijn is dan wel normaal, maar je wordt er nog wel op afgerekend door schoolgenoten en andere minkukels die er anders over denken.Lolotte , helemaal met eens , gay zijn is normaal en chapeau dat je het als moeder zo goed hebt opgenomen !!
[...]
Het is vrij moeilijk om te beschrijven hoe het precies ging. Lettertjes zeggen niet alles.
Ik heb mijn leven niet onder een steen geleefd. Gay zijn is dan wel normaal, maar je wordt er nog wel op afgerekend door schoolgenoten en andere minkukels die er anders over denken.Lolotte , helemaal met eens , gay zijn is normaal en chapeau dat je het als moeder zo goed hebt opgenomen !!

dinsdag 15 juli 2014 om 12:32
Ik vind dat je correct gereageerd heb hoor.in eerste instantie moest je lachen..niet zo gek als hij altijd grappen uithaalt.en logisch dat je navraag doet bij zijn zus, jouw dochter..het is niet zomaar iets.iedereen weet het altijd beter hier , tot het ze zelf overkomt. Je zoon komt er wel hoor.uit je reactie kan ik opmaken dat je hem gewoon accepteert zoals hij is.