Mijn knappe zus

29-01-2012 15:26 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden,

Eerst en vooral wil ik erbij zeggen dat ik me toch een klein beetje schuldig voel dat ik dit onderwerp aanmaak, maar moet het eventjes kwijt...

Ik hou zielsveel van mijn zus. We zijn een twee eiige tweeling, wat betekent dat we wel hard op mekaar lijken, maar niet identiek zijn. Ik was zowat de 'jongen' van als beiden, zij het 'meisje'. Waar zij roos koos, koos ik blauw

Qua uiterlijk is zij ook een echt meisje (vrouw, we zijn nu 26 )

Volle lippen, amandelvormige ogen, vrouwelijk figuur. Ik ben eerder slank, recht gebouwd. Heb ronde ogen en heel fijne lippen. Ben ook erg sportief en dat zie je ook aan mijn lichaam. Zij heeft ondertussen al drie jaar een vriend, ik ben een jaartje single nu.

Wat me een beetje dwarszit (is niet het juiste woord, maar vind momenteel geen andere beschrijving), is dat vele mensen tegen me zeggen: "Oh, jouw zus is echt knap!" "Wat een mooi, sexy meisje!". Dat doet me enorm plezier te horen, maar langs de andere kant maakt het me erg onzeker... Mijn vorige vriend gaf me die opmerking ook. Dit heeft me erg gekwetst. Ik wil geen vriend die fantaseert over mijn zus...

Ik denk niet dat ik jaloers ben op haar, daarvoor hou ik teveel van haar, maar stiekem wou ik er ook een beetje vrouwelijker uitzien. Begrijpt iemand dit gevoel?

Ben nu aan het daten met een jongen en ergens toch wel een beetje bang dat als hij mijn zus ziet, dat hij haar ook weer meer sexy dan mij gaat vinden.

Tot zover hetgeen me de laatste tijd erg bezig houdt. Het is een dubbel gevoel en weet niet goed hoe hiermee om te gaan...

Iemand nog zo'n gevoel of iets dat me kan helpen?

Alvast dankjewel!

Veel liefs,

Chantell
Heb je wel het gevoel dat je je eigen stijl hebt ontwikkeld, kleding en make-up en haar dat past bij wie jij bent? Ik denk dat dat ook wel scheelt. Als je bijvoorbeeld altijd probeert je aan je zus op te trekken (of je in elk geval de mindere voelt) dan vergeet je wat je zelf uit wil stralen en hoe je je eigen pluspunten kunt benadrukken.

Ik heb geen foto van jullie gezien, maar ik zie jullie toch een beetje voor me en dan zie ik twee mooie vrouwen die qua stijl en qua type heel anders zijn, maar die toch niet voor elkaar onderdoen.

Ik zou proberen te stoppen met vergelijken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Herkenbaar.....Hoewel ik geen tweeling ben. Mijn zusje , 1 jaar jonger is mooier, slimmer en sportiever dan ik.

Ik hou heel veel van haar en zij van mij, maar dit heeft me erg onzeker gemaakt. Ik ben nu bijna veertig en merk dat ik het nog steeds pijnlijk vind.

Bijvoorbeeld als mensen een foto van haar zien en zeggen.....Wat een leuke mooie vrouw, jullie lijken totaal niet op elkaar .
quote:Susan schreef op 29 januari 2012 @ 16:17:

Ik heb geen foto van jullie gezien, maar ik zie jullie toch een beetje voor me en dan zie ik twee mooie vrouwen wtf???
Weet je wat pas erg is?!

Als je twee knappe zussen hebt die tweeling zijn!

Gaat nog niet op, opmerking die ik plaatste.

TO, rottig dat je jezelf zo ziet.
Ik heb ook een tweeeiige tweelingzus en heb mij ook vaak onzeker gevoeld naast haar.

Ik was altijd het stille dromerige meisje en zij de stoere meid die he voortouw nam.

In mijn jeugd ben ik ziek geworden en in het ziekenhuis beland, een diagnose kon niet worden gesteld dus werd ik doorgestuurd naar de kinderpsycholoog.

Deze stelde vast dat ik altijd erg ondergesneeuwd ben door mijn zus en daardoor niet de kans kreeg mezelf volledig te ontplooien.

Ik denk idd dat het geen kwaad kan hier eens met iemand over te gaan praten, zeker als het je parten gaat spelen in je eigen leven.

Natuurlijk is het makkelijk om te zeggen dat jij ook je kwaliteiten etc hebt, maar als je het zelf niet ziet of anders voelt dan komt dat ook niet binnen.
Ik heb ook een zusje dat heel slank is, met prachtige blauwgrijze ogen en heel lang blond haar. Waar ik mij tot mijn 18e misschien af en toe nog wat onzeker voelde, aangezien ik toch al snel een maat of 3 steviger ben, en lang zulk mooi haar niet heb, is dat tegenwoordig totaal over. Ze lijkt qua karakter namelijk totaal niet op mij: zij lijkt op mijn moeder en ik op mijn vader. En dat betekent dat het bijna onmogelijk is voor een man om zowel op haar, als op mij te vallen (voor een lange relatie dan hè, kan me voorstellen dat het bij een scharrel veel minder uitmaakt of iemand dat perfect bij jou passende karakter heeft). Mijn vriend zou dus ook nooit een relatie met haar kunnen en willen hebben, ze is veel te high maintenance Ik vind op mijn beurt haar man (de broer van mijn vriend) weer wat te soft voor mijn smaak.

Ik ben trouwens verder gek op zowel mijn zusje als mijn schoonbroertje, daar niet van.
Zie je vaak bij tweelingen de een knapper als de ander.. ik ken ook twee meiden (geen tweeling) en de 1 is echt mooi en die ander totaal niet, totaal niet te vergelijken. Gelukkig valt zij op een type man die ook echt op haar type valt, en haar zus op totaal andere mannen, dus ze hebben geen concurrentie!
Chantell,

Ik zou je alleen maar willen aanraden om jezelf te blijven. Je bent misschien minder vrouwelijk dan zij, er zijn zeker ook mannen die op wat "mannelijker" of "sportiever" vallen, vergis je niet. niet elke man valt op een poppetje, echt niet. Dat is meer de maatschappij die voorschrijft waar je als man op "moet" vallen. Ik ken genoeg mannen die bv een vrouw als "Pink" enorm sexy vinden. En hoeveel mannen gaan niet voor een stoere chick als Anouk? Dus...blijf gewoon wie je bent, en er zijn vast mannen die jou veel en veel aantrekkelijker vinden.
quote:beetjegek schreef op 29 januari 2012 @ 21:23:

Zie je vaak bij tweelingen de een knapper als de ander.. ik ken ook twee meiden (geen tweeling) en de 1 is echt mooi en die ander totaal niet, totaal niet te vergelijken. Gelukkig valt zij op een type man die ook echt op haar type valt, en haar zus op totaal andere mannen, dus ze hebben geen concurrentie!zie je het ook vaak bij gewone zussen vriendinnen nichten?
quote:stroomstoring schreef op 29 januari 2012 @ 16:18:

Herkenbaar.....Hoewel ik geen tweeling ben. Mijn zusje , 1 jaar jonger is mooier, slimmer en sportiever dan ik.

Ik hou heel veel van haar en zij van mij, maar dit heeft me erg onzeker gemaakt. Ik ben nu bijna veertig en merk dat ik het nog steeds pijnlijk vind.

Bijvoorbeeld als mensen een foto van haar zien en zeggen.....Wat een leuke mooie vrouw, jullie lijken totaal niet op elkaar .Hier ook, gheen tweelingzus, maar wel een zus die wat ouder is en echt heel mooi is. Toen ze vroeger bij de fotograaf eens een fotoreportage liet maken zei die zelfs dat ze model zou kunnen worden. En vaak zeggen mensen ook dat ik zo'n mooie zus heb en we totaal niet op elkaar lijken. Ze snappen niet hoe kwetsend dat soms is.
Het lijkt me ook best moeilijk als iedereen massaal voor je uiterlijk valt en dus 'verliefd' wordt zonder te weten wat voor karakter je hebt.

(Heeft verder niet met tweelingen te maken maar met mooie mensen in het algemeen)
quote:beetjegek schreef op 29 januari 2012 @ 21:23:

Zie je vaak bij tweelingen de een knapper als de ander.. ik ken ook twee meiden (geen tweeling) en de 1 is echt mooi en die ander totaal niet, totaal niet te vergelijken. Gelukkig valt zij op een type man die ook echt op haar type valt, en haar zus op totaal andere mannen, dus ze hebben geen concurrentie!Het heeft er niet altijd mee te maken of mannen je wel mooi vinden. Het doet ook wat met je zelfvertrouwen ls je altijd hoort dat je zus mooier is dan jij.
quote:geheimtaal schreef op 29 januari 2012 @ 21:33:

[...]

Hier ook, gheen tweelingzus, maar wel een zus die wat ouder is en echt heel mooi is. Toen ze vroeger bij de fotograaf eens een fotoreportage liet maken zei die zelfs dat ze model zou kunnen worden. En vaak zeggen mensen ook dat ik zo'n mooie zus heb en we totaal niet op elkaar lijken. Ze snappen niet hoe kwetsend dat soms is.Ook hier herkenning. Kennissen en vrienden die uitgebreid gaan vertellen hoe ontzettend knap en leuk mijn zus is. Nu vind ik dat zelf gelukkig ook, maar toch. Het is kwetsend hoewel dat zeker niet zo bedoeld is.
Wees blij!
Mijn (aantrekkelijke) man heeft een iets jongere broer die ook heel aantrekkelijk is, maar er heel anders uitziet en een stuk gespierder is (voor mij te). Hij heeft echter een totaal andere stijl, een minder mooie lach en een veel passiever karakter waardoor ik nooit op hem zou kunnen vallen. Desondanks heb ik ook weleens tegen mijn man gezegd dat hij een mooie broer heeft, maar ook alle andere dingen die ik net genoemd heb.

Hoop dat dit de opmerking van je ex wat kan relativeren, maar het lijkt me wel een lastige situatie hoor. Schaam je er in ieder geval niet voor dat je soms ook weleens jaloers bent, dat hoort erbij en is heel menselijk lijkt mij. Het neemt ook niet weg dat je daarnaast veel van haar houdt.
quote:rozenstruikje schreef op 29 januari 2012 @ 16:15:

Het werkt wel zo, dat als je sexy bent meer aandacht van mannen krijgt. Je valt meer op.

Echter is de kwaliteit van het soort kerels vaak niet om naar huis te schrijven. Voor je zus is het waarschijnlijk lastiger een goede vent te vinden dan voor jou.

Mannen die haar als troffee kunnen zien en weinig met haar als persoon hebben, zullen op de voorgrond treden.

Aan het einde van de dag is er een minderheid aan mannen die voor jullie beiden echt relatie materiaal zijn. Maar voor haar niet meer dan voor jou.

Jij hebt de pech dat de grote hoeveelheid aan kerels haar sexier vinden. Jij hebt het geluk dat je minder vaak misleid zal worden door kerels die je alleen willen om je lichaam.Waar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven